Zobacz wątek - Pierwszy motocykl off-road

Pierwszy motocykl off-road

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Pierwszy motocykl off-road

Postprzez xtropx » 28/12/2013, 19:08

Witam! Szukam jakiegoś dobrego motocykla enduro/cross do 4-5 tyś. max. Przeznaczenie to głównie polne drogi + trochę asfaltówki, czasem może tor do off-roadu. Na ten moment mam na oku dt 125 oraz kx 125, ze względów ceny przy zakupie. Interesuje mnie ten kx : http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kx-12 ... 2;promoted oraz to dt : http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-125- ... e18e535a34 . Co sądzicie o motocyklach z ogłoszenia? Czy jazda w większości "rekreacyjna" i troche mocnego off-roadu jest odpowiednia na ten pojazd? Jak z eksploatacją przy dość mocnym duszeniu manetki na szerokościach wiejskich pól i łąk ? :roll:
P.s
Jakie buty/kask/gogle/rękawice czy coś ważnego kupić ?Chodzi mi o dosyć małą cenę, dobrą jakość i w miarę wygodę. Oczywiście też bezpieczeństwo ;) Kask może być tani, byle z wyjmowaną wyściółką (tak to sie nazywa?) do prania.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez Street4Fun » 28/12/2013, 19:48

Z wymienionych przez ciebie to DT 125, można dorzucić również KMX 125.
KX125 w twoim przypadku odpada całkowicie.
Szukasz do 4-5 a podajesz Yaszkę za 7k, więc ile masz kasy na motocykl ?
Generalnie przy lataniu lasy, pola, łąki to jedynie skupiaj się na droższym kasku, może FOX V1 bo teraz jest dość mocno przeceniany. Lub rozglądać się za używkami. Chyba każdy kask ma wyjmowane wnętrze.
Buty podstawa, kup używkę zadbaną, bądź nówki z niższej półki, bo nie ma sensu Gerniaków, czy Foxów zakładać by popyrkać po polnych drogach.
Więcej danych byłoby mile widzianych, przykładowo : ile masz na roczne utrzymanie, twoje gabaryty i jakieś doświadczenie może ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez xtropx » 28/12/2013, 19:55

Na roczne utrzymanie mam jakieś 500 złotych, może max 1000 jeśli zajdzie taka potrzeba. Wzrost ok. 168cm, waga 66kg. Na razie latam sobie na simsonie s51, gdzieś od maja tego roku. Przeleciałem kilka tysięcy kilometrów, bo jeździłem codziennie po kilka godzin jak była pogoda ;)
Nad kmx 125 zastanawiałem się wcześniej, ale kiedy przeczytałem negatywne opinie o zawieszeniu, to miałem przed sobą swój obraz, kiedy to motocykl ugina się centralnie cały do ziemi z przodu i wyrzuca mnie przed siebie przy wyższych skokach na torze . Możliwe to jest w tym modelu :D?
Ps
Yamahe podałem, bo zawsze można troszkę stargować. A ten tysiąc przy czymś dobrym zawsze mogę dopłacić.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 28/12/2013, 23:46

po 1 nie kupuj crossówki głownie do enduro
po 2 nie sugeruj się kosztami zakupu bo to że kupisz crossa za 3000 zł to jest całkiem inna sprawa jak zakup soft enduro za 3000 zł ;)
po 3 moim zdaniem najlepiej pasuje do ciebie soft enduro, na początek sie nauczysz jeździc nie bedzie za słaba ani za mocna, nie bedzie kosztowała duzo pod względem eksploatacji. no ale tez nie ma oczekiwać na torze sprawnosci crossówki. ale na początek nauczy sie latać tym i dalej zdecydujesz czy hard enduro czy typowo crossówki. zawieszenie nie bedzie z najwyzszej półki a co do dobijania - kazdy sprzet ma prawie dobijać ma pracować na 95% ugięcia wtedy wiadomo ze dobrze zestrojony :D

czyli szukaj soft enduro a czy to ktm lc2, yamaha dt 125, kawka kmx itp itd to w zasadzie obojętne bardziej trzeba sprawdzic stan techniczny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtropx » 29/12/2013, 00:01

http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kmx-1 ... ecf3239855 Znalazłem takiego kmxa. Czy starguje go o 500 zł? Opłaca się kupić, to nie mina ;) ? Bo nie wiem czy warto jechać i oglądać.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 29/12/2013, 09:11

skąd mam wiedziec czy stargujesz ? niektórzy nie spuszczą ceny o złotówke inni na wejsciu 500 zł daja upustu. kwestia jak sie dogadasz. i też nie wypytuj o ogłoszenia bo tutaj nikt nie jest jasnowidzem czy mina czy nie. w takich motocyklach 80% sukcesu to stan techniczny którego nie zobaczysz na fotkach. musisz pojechac obejrzec ocenic, sprawdzic jak silnik, zawieszenie hamulce, i elektryka, czy nic nie spawane w niefortunnych miejscach i wtedy dopiero mozna powiedziec czy mina czy nie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtropx » 29/12/2013, 11:16

A na co i jak zwracać uwagę przy dt i kmxie ?
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 29/12/2013, 21:34

na wszystko ;) poczytaj w necie jak sie kupuje motocyk.. ale powiem od razu jedno lepiej sam o tym nie mysl tylko weź kogos kto sie zna i niech ci ktos oceni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtropx » 29/12/2013, 22:49

A co brać na wieś? Dość dużo asfaltu, kilka dłuuugich prostych, fajne zakręty i pola dookoła.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 30/12/2013, 12:40

jakies soft enduro 125 na początek wystarczy czyli kmx, lc2, dt, rx i tym podobne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtropx » 30/12/2013, 17:11

http://tablica.pl/i/oferta/yamaha-dt-12 ... 6fcfc58100 Jutro jadę go obejrzeć. Dobry wybór jeśli chodzi o ogłoszenie ? :D Napisze jutro jak było.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez xtropx » 31/12/2013, 22:51

Ta co wyżej jest podana to gówno było :( Tu spawane, tam oderwane... Koleś jeszcze chciał 6k, a jak chciałem mu dać 5800 i jeszcze żeby dołożył te opony supermoto to założonych enduro, to chciał 5850... Nie to nie, chytry 2 razy traci. Skoro ogłoszenie stoi od listopada, to ciekawe czy chce go w ogóle sprzedać...
Ostatecznie jednak kupiłem świetną yamahę z 2006. Miała 13 tyś. przebiegu! Wszystko nowiutkie, tylko stała to koleś sprzedawał. Wygląda tak : http://a.imageshack.us/img440/7827/2005 ... 120ps2.jpg Ale ma taką lampę jak yamaha tu : http://www.motorstown.com/images/yamaha-dt-01.jpg . Cena na początku 7k z hakiem, ale obniżył na 5700, dołożył tylną oponę ( łysą niestety :D ) i kask z maxa ( to on ; http://bike-like.pl/images/90a9148ae0ec ... nlarge.jpg ) czy jakoś tak. Zero ****, wszystko opłacone. Nic tylko brać :) Teraz maszyna grzeje się w garażu i czeka na jutro, trzeba jej kupić opony kostki i ryjemy :D. Ale nie miałem pojęcia, że to aż tak się zbiera. A ja chciałem kupić crossa co ma 30 kucy więcej...
Macie jakieś zalecenia co do yamaszki ? Bo chce o nią naprawdę nieźle dbać. Co gdzie robić, co tu co tam ;).
Ps
Jak się w niej reguluje zawieszenie? Bo jestem trochę za niski ( 168cm) i na palcach muszę stać, a pasuje przynajmniej połową jak mam jeździć terenowo :)
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Street4Fun » 1/1/2014, 10:20

Yaszka chyba nie ma regulacji, możesz co jedynie zmiękczyć amortyzator z tyłu skręcając go troszkę, lub po prostu wymienić nową sprężynę(miększą). Fakt, jazda w terenie nie powinna wyglądać "z palców".
Druga opcja, to pokombinować z kanapą - wybebeszyć z niej troszkę pianki/gąbki to się niższa o kilka mm/cm zrobi.
Są chyba jakieś zestawy obniżające ale ręki uciąć nie dam, że do DT takie coś jest.
No i gratuluję zakupu.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez xtropx » 1/1/2014, 11:32

Dzięki.
Pokombinowałem coś z zawieszeniem i wydaje mi się, że troszkę spadła. Wprawdzie dalej palcami dostaje, ale jest ok.
A jeśli chodzi o ssanie w tej yamaszce, to ono się włącza w górę czy w dół? Bo nie chcę na ssaniu sobie pyrkać.
Pozdr.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 1/1/2014, 13:30

w góre ciągniesz to załączasz ssanie, wciskasz to opuszczasz.
regulacji nie ma ale mozna wpuscic lagi w półki i z tyłu powinna byc regulacja na nakrętce 19 mm chyba, pod spręzyną.
co do dbania poczytaj temat o yamaszkach tam jest wszyyystko ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xtropx » 1/1/2014, 14:36

Ok dzięki :)
A może ktoś mi podesłać link do najtańszych i najlepszych opon w stosunku cena/jakość z kostkami? Na asfalt nie wyjadę bo nie mam prawka, a zawsze na oczekiwanym śniegu i polach można śmigać :)
@EDIT
Ja mam wersję sm, z oponami szosowymi jbc.
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez henio12323 » 1/1/2014, 19:13

zalezy, jakie moto, jaki dokładniej teren, ile kasy dla jednych tanio to 50 zł dla innych 300 zł
sm z szosowymi oponami czy kołami ? jakie rozmiary kół
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 1/1/2014, 20:31

Chodzi ci o pełne szosówki, czyli koła supermoto ?
Lub może zwykłe koła i te pseudo szosowe opony ?
Jeżeli masz koła supermoto, to czeka cię kupno felg wraz z oponami, bo na te nie założysz nic taniego i konkretnego.
Na tył warto zainwestować w droższą oponkę, coś pokroju AC-10'tek.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez xtropx » 1/1/2014, 21:23

Podczas podpisywania umowy pisał koleś w papierach, że to wersja sm. Mam gładziutkie koła do jazdy bo asfalcie, dzisiaj 120 jechałem bez wibracji, więc to nie są jakieś enduro/cross :) Zaraz wrzucę zdjęcie motocykla i zdjęcia rozmiarów u opon :)
@EDIT
Tutaj przednia opona (prawdopodobnie, nie jestem jednak pewien, bo oceniam po rozmiarze, gdyż nie pamiętam które zdjęcie jest które) : http://fotoo.pl/show.php?img=686019_dsc-0418.jpg.html a tu tylnia : http://fotoo.pl/show.php?img=686018_dsc-0415.jpg.html . Jak widać na zdjęciach, szczególnie na pierwszym, to yamaha ma bieżnik jak supermoto. Felgi pewnie też ;p. A tutaj zdjęcie całej yaszki, dla ciekawskich : http://fotoo.pl/show.php?img=686023_dsc-0411.jpg.html . Trochę mało widać bo słaba jakość, ale bez problemu da się dostrzec wygląd opon :)
@EDIT2
Chodzi mi o same kostki, czyste kostki do jazdy w terenie, głównie to pola uprawne sąsiadów :twisted: . Zamierzam jeszcze jeździć po śniegu, a na kołach supermoto to jest niemożliwe, teraz ledwo ujadę w terenie :D
A, i ma ktoś pomysł czemu ta yaszka mi na jedynce po puszczeniu manetki ( jadę jakieś 15km/h bez dodawania gazu) i szybkim dodaniu tak jakby się dusiła, ale po sekundzie/sekundzie i pół odzyskuje siły i jedzie do przodu jak trzeba. To dlatego, że musi najpierw uporać się z zaczerpnięciem i spaleniem paliwa ? :P
xtropx
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Street4Fun » 1/1/2014, 22:02

Co do jej wybryków na jedynce to raczej wina gaźnika, a konkretniej jego regulacji.
A co do opon, musisz kupić nowe felgi, dopiero później szukać opon terenowych.
Felgi wyrwiesz za grosze, często z oponami, być może będzie trzeba kombinować z hamulcami.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr