Zobacz wÄ…tek - Crash pady - wujek zlo?
NAS Analytics TAG

Crash pady - wujek zlo?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Black-Ghost » 22/11/2013, 22:08

Klatka do jazdy po torze to poroniony pomysł bo ogranicza prześwit. Crash-pady wystarczą ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez CHIŃCZYK » 23/11/2013, 15:25

według mnie jeśli nie masz doświadczenia (wystarczającego ) to lepiej kupić jakąś 125cc nap Aprillia rs125 :D ja sam osobiście na niej zaczynałem i jestem z niej bardzo zadowolony aż szkoda było ją sprzedawać obecnie jeżdżę na Hondzie Hornent ale mam zamiar kupić w następnym sezonie kawasaki z1000 :D (KASA JUŻ UZBIERANA )
CHIŃCZYK
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22/10/2013, 18:36


Postprzez SkoQ » 23/11/2013, 16:18

CHIŃCZYK często tak lubisz wtrącić swoje zdanie nie czytając zbytnio innych postów co ? :D Powiedz szczerze nie masz pojęcia o czym gadamy...
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Hitman93 » 23/11/2013, 16:31

Black-Ghost napisał(a):Klatka do jazdy po torze to poroniony pomysł bo ogranicza prześwit. Crash-pady wystarczą ;)


"LubiÄ™ to" :)

CHINCZYK napisał(a):według mnie jeśli nie masz doświadczenia (wystarczającego ) to lepiej kupić jakąś 125cc nap Aprillia rs125 ja sam osobiście na niej zaczynałem i jestem z niej bardzo zadowolony aż szkoda było ją sprzedawać obecnie jeżdżę na Hondzie Hornent ale mam zamiar kupić w następnym sezonie kawasaki z1000 Very Happy (KASA JUŻ UZBIERANA )



Mam (moim zdaniem) wystarczające doświadczenie by siąść na sportową 600. Przesiadka z szosowo-turystycznego 600cc na 125 to debilizm. Pisze ze na pewno zalicze glebę bo pierwsze co chciałbym się nauczyć na sporcie to właśnie sportowa jazda, czyli dynamiczna ostra jazda po torze. A na co Ty masz kasę kompletnie mnie nie interesuje ;]
Avatar użytkownika
Hitman93
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/1/2013, 05:16
Lokalizacja: Lublin

Postprzez rosiboj » 23/11/2013, 17:03

Hitman93 napisał(a):
Black-Ghost napisał(a):Klatka do jazdy po torze to poroniony pomysł bo ogranicza prześwit. Crash-pady wystarczą ;)


"LubiÄ™ to" :)


Crash-pad na torze :shock: Chyba tylko po to zeby po tym jak sie wyleci poza asfalt zaryc nim i wystrzelic motocykl jak najwyzej sie da w powietrze.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez SkoQ » 23/11/2013, 18:05

Z tego co się orientuję przynajmniej na niektórych torach wymagane jest posiadanie crash padów, żeby w razie przewrotki na winklu nie zostawiać strzępów owiewek i innego dziadostwa na torze w które ktoś inny mógłby wjechać.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez rosiboj » 23/11/2013, 18:34

Strzepow owiewek? Wymagane to moze byc zaklejanie swiatel zeby szkla nie pozostawic ktore moglo by uszkodzic opony innych, ale strzepy owiewek? Wytlumacz mi jak takie strzepy powstaja? Motocykl sie przewraca na bok, szlifuje i owiewki sie na strzepy rozpadaja? Pomijajac kwestie, ze owiewki sie lamia przy uderzeniu w cos a nie rozpadaja na strzepy podczas szlifowania o asfalt , moglbys podac przyklad toru na ktorym wymaga sie crash-padow?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez SkoQ » 23/11/2013, 18:48

Nie chodzi o same owiewki, ale na przykład o pęknięte dekle z których tryska na tor olej który ten tor blokuje. Tor Radom wymaga Crashpadów od 2011 albo 2012 roku o ile się nie mylę.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Hitman93 » 24/11/2013, 11:15

"Jednym z najbardziej rozpowszechnionych elementów do zabezpieczenia motocykla przed skutkami upadków są ochraniacze ramy, popularnie zwane crashpadami. Pomysł ten jest już bardzo stary a liczba producentów tych elementów prawdopodobnie dorównuje już liczbie modeli motocykli poruszających się po drogach, co tylko może świadczyć o wysokiej skuteczności tego rozwiązania."

"W motocyklach w których oś koła przedniego jest otwarta na obydwu końcach, istnieje możliwość montażu crashpadu także i w tym miejscu. Taki crashpad, oprócz samej osi będzie chronił lagi i zaciski hamulcowe przed otarciem."

"Crashpady w podobnej formie można również montować w osi koła tylnego czy też w osi wahacza, u mnie jednak zostały zastosowane inne produkty, które zabezpieczające te miejsca.

"Jeśli wahacz wyposażony jest w miejsca do montażu szpulek pod podnośnik to te elementy przeważnie będą też w stanie zabezpieczyć oś i wahacz przed otarciem."

"Ważną rzeczą jest też zabezpieczenie podnóżków i dźwigni zmiany biegów oraz hamulca, które bardzo często ulegają uszkodzeniu podczas ślizgu. Craspad w punkcie mocowania silnika oraz szpulki wahacza mogą nie być wystarczające by ochronić te elementy. W motocyklach z układem wydechowym poprowadzonym bokiem, istnieje jeszcze ryzyko wgięcia wahacza przez rurę wydechową w czasie przewrotki na prawą stronę. By temu zapobiec, można spróbować użyć crashpadu w osi wahacza lub też pokusić się o akcesoryjne sety."

"Jeśli chodzi o samą końcówkę wydechu, to też można ją w jakiś sposób zabezpieczyć, bo wielce prawdopodobnym jest, że wjedzie ona w kontakt z nawierzchnią w tym czy innym punkcie. Jedna z firm nawet oferuje w tym celu specjalne ochraniacze, choć pewnie można by coś przygotować i samemu z kawałka blachy."

"Jeśli chodzi o kierownicę to przy zastosowaniu powyższych akcesoriów nie weszły one w kontakt z nawierzchnią. Do tej pory nie stosowałem żadnych specjalnych końcówek kierownicy, ale w niektórych maszynach mogą one mieć rację bytu."

"Podsumowując, lepsze jakiekolwiek zabezpieczanie niż żadne, ale pod warunkiem, że jest ono dobrze zaprojektowane. Generalnie powinniśmy zabezpieczyć motocykl w najlepszym stopniu, na jaki nas na to stać, zwracając zawszę szczególną uwagę na skuteczności poszczególnych elementów"

i link do całego artykułu ze zdjęciami: http://www.sportjazda.pl/index.php/test ... mi-upadkow


A wy zabezpieczacie? Zabezpieczaliście jakoś moto przed jazdą na torze? I jak najlepiej je zabezpieczyć aby w razie wywrotki jak najmniej elementów uległo uszkodzeniu?
TGB 101S orion -> Yamaha XJ 600S-> Yamaha FZS 600 Fazer '02 -> ??
Avatar użytkownika
Hitman93
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/1/2013, 05:16
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Kaai » 24/11/2013, 12:08

najlepiej to imho wziać torowe owiewki na pewno
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez SkoQ » 24/11/2013, 12:47

Crash pady projektuje się teraz w ten sposób, że łączenia są z miększych materiałów co skutkuje tym że crashpad urywa się przy mocniejszym uderzeniu, przejmując tym samym jego siłę w znacznym stopniu dzięki czemu sam motocykl nie otrzymuje takiego kolosalnego ciosu, :) ja mam Crash pady na cebrze, na GSce gmole, to dużo tańsze niż naprawy :) tego typu zabezpieczenia zwracają się przy pierwszej glebie :)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez kravec » 24/11/2013, 13:31

No niestety nie zawsze tak jest. Poza tym według mnie Rosiboj ma dużo racji- motocykl ma się ślizgać jak najłatwiej i możliwie o nic nie zahaczyć- wtedy zaczyna się jego błyskawiczny demontaż. W momencie kiedy moto sunie sobie na owiewce nic się nie dzieje- po prostu się przytrze i już. Dla mnie najlepszym dowodem na to jest fakt że ani w SBK ani w GP nie jeżdżą z crash-padami.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez SkoQ » 24/11/2013, 14:57

Jeśli kogoś stać na rozbabranie owiewek bocznych, czaszy zadupka, to spoko. Mnie nie stać, dlatego mam crashe :)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 24/11/2013, 15:28

Jeśli ktoś lata na torze amatorsko w cywilnych owiewkach to najlepiej mieć crash pady (bo koszt wymiany oryginalnych owiewek często przewyższa wartość sprzętu) a jak ktoś jeździ głównie po torze to tylko owiewki torowe i jakieś tam osłony na rame czy wahacz. ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez andrzej6765 » 24/11/2013, 21:51

w SBK i GP jest taka kasa że mają gdzieś koszty napraw motocykla po glebie. A co do sedna tematu to dziwię się czemu odradzał ktoś zakup SRADA. Jeśli chłopak przymierza się do latania na torze i w przyszłości przesiadki na litra to po co mu pozycja typu jak w F3 ?
Było Suzuki GSX-R 600 Telefonica Movistar jest Yamaha R1 RN 09
andrzej6765
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13/2/2013, 19:30
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez Kaai » 24/11/2013, 21:53

wiesz ile moto w GP kosztuje? oni maja kase, ale ten sprzet swoje ksoztuje
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez andrzej6765 » 24/11/2013, 21:56

i uważasz że priorytetem dla nich jest zachowanie sprzętu w stanie nienaruszonym? To jest kropla w morzu wydatków.
Było Suzuki GSX-R 600 Telefonica Movistar jest Yamaha R1 RN 09
andrzej6765
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13/2/2013, 19:30
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez kravec » 24/11/2013, 22:40

A ja uważam że priorytetem jest to że jak zawodnik podczas wyścigu zalicza glebę to żeby miał jak najbardziej sprawny motocykl, który nadaje się do kontynuowania tegoż wyścigu. Ale ja to młody i głupi jestem.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Hitman93 » 24/11/2013, 22:43

andrzej6765 napisał(a):w SBK i GP jest taka kasa że mają gdzieś koszty napraw motocykla po glebie. A co do sedna tematu to dziwię się czemu odradzał ktoś zakup SRADA. Jeśli chłopak przymierza się do latania na torze i w przyszłości przesiadki na litra to po co mu pozycja typu jak w F3 ?


W sumie po to kupiłem XJ - żeby nie siadać od razu na sportowe 600ccm, następnego moto na początku sezonu też nie kupię, więc zanim się przesiądę to ilość przelatanych km na xj na pewno przekroczy 12tys.

Wiem że na SRAD'zie pozycja jest najmniej wygodna i się z tym liczę. Nie zaznaczałem nigdzie jednak że jest to dla mnie priorytet. Jednak nie mam tyle kasy żeby mieć i szosowo-turystyka i sporta. Nie wiem na ile ta pozycja będzie niewygodna, ale jeśli to jakiś punkt odniesienia to przekręciłem na kolarzówce kilka ładnych km w sezonie 2012 ;]

Tor będzie na tyle często na ile pozwoli $ :)
Ostatnio edytowano 24/11/2013, 22:48 przez Hitman93, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
TGB 101S orion -> Yamaha XJ 600S-> Yamaha FZS 600 Fazer '02 -> ??
Avatar użytkownika
Hitman93
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/1/2013, 05:16
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Black-Ghost » 24/11/2013, 22:43

Kravec ale w MotoGP nikt się nie przejmuje jak wyglądają owiewki po szlifie bo i tak założą nowe jak tylko zjedzie to Pit-lane.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê