Zobacz wątek - Jaki pierwszy duży motocykl?

Jaki pierwszy duży motocykl?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Jaki pierwszy duży motocykl?

Postprzez SERHIO » 3/9/2013, 13:30

Witam!

Przymierzam się we wrześniu do zakupu motocykla.
Mam 25lat, 178cm, 65kg.
Prawojazdy na motocykl od 7 lat, pierwszy motocyklem była motorynka 13 lat temu w międzyczasie jakieś komarki itp. w wieku 17 lat kupiłem cz350 polatałem nią rok i od tego czasu odbudowuje ja pieczołowicie. Później na prawku suzuki GN250 i o dziwo od zrobienia prawo jazdy nie jeżdżę :? zdążyło się jakąś mz150 polatać a od zaszłego roku troch virago 750 ojca i to tyle z moich umiejętności.

Na moto przeznaczam ok 7tysi, tysiak w tą czy w tą nie robi różnicy, strój to osobna kasa.

Sam nie bardzo wiem co mam kupić, chciałbym coś o większej pojemności żeby szybko się nie znudzić i też szybko nie będę kupować nowego moto więc żebym był zadowolony na dłuższą metę.

Oto lista moich faworytów w dowolnej kolejności:

Kawasaki zx6r/ zx9r i są też w mojej okolicy z 3 sztuki zx12r ale na tego się chyba nie odważę
Kawasaki z750

Suzuki GSX-R 600, GSX-R 750
Suzuki sv650/ sv1000

Yamaha r1
Yamaha Tunderace
Yamaha fz6n

Ducati Monster 600-900

Cagiva Raptor 650-1000


Wiem, rozrzut spory od 75 do 150 koni, nie chcę się rozwalić, mam głowę na karku końcówkę tego roku chciałbym przeznaczyć na rozjeżdżeniem się nowym moto.
Naczytałem się rożnych artykułów i nasłuchałem różnych opinii i w większości radzą żeby na pierwszy kupić większą pojemność bo jest bardziej przewidywalna i bardziej elastyczna.

Oglądałem już 2 r1-ki (jedna stan kiepski, druga ładna ale widać że malowana) i jednego tunderac'a ( świetny stan techniczny ale cały malowany, nawet trochę nieudolnie)

Lepiej do gustu przypadł mi Ace z tym że jest on trochę spory.

Sztrucla do roboty nie chce kupować więc wolę starsze moto ale w odpowiedniej kondycji niż kupować na siłę rocznikowo i mieć później problem.

Proszę was o naprowadzenie mnie na jakąś drogę :roll:
SERHIO
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/9/2013, 12:48
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski


Postprzez wasil1993p » 3/9/2013, 14:18

z tych to najlepiej na początek weź sv650s na r1 troche za wcześnie. sv naprawde jest żwawa a litr typu r1 zabójczy. celuj raczej w 600tki jeżeli chcesz zaczynać od tak dużego motocykla ale litr to przesada
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez sailence » 3/9/2013, 15:04

Kwotą jaką chcesz przeznaczyć i wymaganiem "nie dłubania w sprzęcie" sam w sumie odpowiadasz sobie na pytanie. Wszelkie większe pojemności typu litrowe sporty odpadają ze względu na budżet.
SV650S/N będzie świetnym wyborem - ma to fajnego kopa, pozycja prawie jak w sporcie, dźwięk na przelocie miodniusieńki.
sailence
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 12/6/2012, 15:06

Postprzez SkoQ » 3/9/2013, 15:55

Kto radzi żeby brać większą pojemność na pierwsze moto ? :D zuchwały post.
Twoje doświadczenie to brak doświadczenia, a Ty chcesz wsiadać na litry dla profesjonalistów...
SV 650 to maks na co powinieneś wejść, a po Twojej pewności siebie to i tego nie jestem pewien.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez SERHIO » 3/9/2013, 18:02

no choćby tu
http://www.scigacz.pl/Pojemnosc,silnika ... o,285.html
jednakże nie jest napisane jednoznacznie "lepszy na początek jest 1000" czy coś w tym stylu
SERHIO
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/9/2013, 12:48
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Postprzez sewer 779 » 3/9/2013, 18:32

szacun za odbudowanie cezety a wracając do pytania to zgodze się ztym że litry są dla profesjonalistów co nie znaczy że nie możesz spróbować ja osobosćie polecałbym 600 np bandit ,hornet, fazer wygodna pozycja a mocy też jak na początek nie brakuje
sewer 779
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 27/7/2012, 21:02
Lokalizacja: górny śląsk

Postprzez Kaai » 3/9/2013, 19:28

Mocy nie brakuje? W 100 konnym hornecie do weekendowego latania (nie żadne dalekie tripy) czy po mieście mocy nie braknie raczej nikomu.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Marsjanin » 4/9/2013, 01:16

Bierz SV650S, nie pożałujesz. Przy Twoich gabarytach będzie idealny.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez SERHIO » 5/9/2013, 18:33

dobra r1 odpuszczam z racji mocy i dlatego że poniżej 10tysi jest szrot

piszecie że sv na początek może to jest dobry motocykl dla osoby która zmieni moto po 2 sezonach ja tak szybko nie planuje ponieważ następnym krokiem będzie kupno ziemi pod budowę a jak każdy wie to ciągnie kasę i będę na tym bardziej skupiony niż na zmienianiu motocykli

korci mnie bardzo Ace, wiem że jest bardzo mocny ale wiem też że spokojniej oddaje moc niż 600tki, może ma ktoś takiego na sprzedaż?

narazie obserwuje tego:
http://tablica.pl/oferta/sprzedam-yamah ... 35f165744e

jak nie pojawi się jeszcze jakiś ciekawy to podjade go w przyszłym tyg oblukać
SERHIO
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/9/2013, 12:48
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Postprzez skidmarks » 6/9/2013, 08:08

Głupot się naczytałeś. Ace ma silnik wziety i coś dłubneli tyle ze nie za dużo wprost z FZR1000.

Thundercat 600 przy nim to aniołek. Liniowo oddaje moc i przewidywalnie. Kto smignął FZR1000 wie o czym mówie.

Troche nie za bardzo ta twoja teoria.

R6 i R1 mają bardzo "stukiete" silniki i hamulce podobne do tego jakby zarzucić kotwice o latarnie ;) Tyle że R6 wcale nei jest wariatką przy R1. Jazda lekko 150kmh na jednym kole to taka klasyka z przejażdżki R1 :) Ale zaznaczam "jazdy" a nie przegazówek w mieście :)
Nie wiem po co ci stricte maszyna torowa. Siedzisz na czymś co przypomina deske do prasowania z nogami zadartymi tak wysoko że kolanami zasłaniasz sobie oczy. Tylko po to aby na początku nie odwijać? To tak jak latanie helikopterem po hangarze aby zachowac bezpieczeństwo. Złudne ;)

Masz CBR 600F, Thundercata, GSXF600, .SV650. Takie pomniejszonego ryzyka motocykle. Chodź też trzeba co nieco potrenować i uczyć się chociażby przeciwskrętu i hamowania.

Później jak sobie bedziesz zamykał opone i na torze bedzie ci brakowało prześwitu w złożeniu oraz poręcznosci to wymienisz sobie na R1/ZX10R/GSXR1000.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Starski » 6/9/2013, 10:33

@skidmarks
Chodź ze mną na spacer.
Choć nie wiem co to znaczy.
Jest różnica? :lol:

A tak poważnie to Pan powyżej ma rację, na początku ogranicz się do tych 90 koni, a i tak to jest sporo.
Prosta sprawa, jeżeli źle użyjesz manetki w zakręcie na sporcie to w najlepszym wypadku zaliczysz ślizga, a w nieco gorszym wystrzeli Cię do góry na 2 metry wysokości. Wspomniane motocykle przez skida są bardziej spokojne w tej kwestii, ja bym mógł jeszcze do nich dorzucić ewentualnie fazera 600.
Moto na A2: GS 500, NX 650, XT 660, YBR 250, Ninja 250R
Avatar użytkownika
Starski
Świeżak
 
Posty: 349
Dołączył(a): 25/1/2013, 14:30

Postprzez Muzykant » 6/9/2013, 20:48

"Mam 25lat, 178cm, 65kg" Sory, że to będzie nie na temat, ale uważam że powinieneś zacząć coś jeść ;) Ja przy tym wzroście ważę 82 i już czuję się szczupły :D

A teraz na temat: Ja bym kupił którąś z tych Suczek. To są moim zdaniem dobre motory i nie bierz 600, tylko już idź w jakąś większą, bo jak masz JAKIEkOLWIEK pojęcie o motocyklach, to na dużym nauczysz się jeździć szybko i szybko Ci się nie znudzi.

Po co takie głupoty wypisujesz? / B
Jeżdżę bo lubię
Avatar użytkownika
Muzykant
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6/9/2013, 20:33
Lokalizacja: Opole daleko od stolicy

Postprzez skidmarks » 7/9/2013, 10:42

Myslę ze nauczenie się jazdy u ciebie oznacza odwinięcie na prostej do odcinki tak do 6 biegu. Hamowania ze 150kmh w 250 metrów i przegazówki pod trzepakiem. "Pojęcie" o motocyklach masz :)
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Glenroy » 7/9/2013, 13:17

Ważę 20kg więcej, sam jeżdżę od niedawna fazerem, miałem okazję przejechać się ZX636R i CBR1000RR kolegi. Szczerze, to co daje mi fazer to dla mnie kosmos, na kawie miałem pełne portki bo każde muśnięcie manetki przenosi Cię w inny wymiar, co do hondy, po wcześniejszych doświadczeniach z 636, ręce trzęsły mi się zanim wsadziłem kluczyk do stacyjki, czy słusznie? Jak najbardziej bo 100km/h miałem na budziku zanim zdążyłem dobrze puścić sprzęgło a każdy zakręt był jak walka o życie bo na każdy najdrobniejszy ruch rollgazem moto dawało natychmiastową zdecydowaną odpowiedź, o tym, że nie trzeba było go prosić o pójście na gumę pisać raczej nie muszę, czasami modliłem się, żeby tylko właśnie na tą gumę nie wskoczył. Szczerze, moto w stylu FZ-a czy Z750 są nawet na wyrost, do pewnej granicy są spokojne i potulne, żeby po jej przekroczeniu motocyklowi włączyło się ADHD. Na mocnym sporcie jak napisał Muzykant, nauczysz się jeździsz szybko, i szybko Ci się nie znudzi, ale nie dopisał tego, że po prostu może nie zdążyć Ci się znudzić.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SERHIO » 7/9/2013, 17:39

Muzykant napisał(a):"Mam 25lat, 178cm, 65kg" Sory, że to będzie nie na temat, ale uważam że powinieneś zacząć coś jeść ;) Ja przy tym wzroście ważę 82 i już czuję się szczupły :D


taka genetyka panie, ile bym nie jadł to waga w miejscu

dzisiaj miałem obejrzeć kawe z750 '05 ale nie zgrałem się z właścicielem
w tygodniu do obejrzenia gsx-r 600 '98 i kawa zx9r '98 tak przy okazji, konkretne jeżdżenie za moto planuje po 15tym września

coś mi się wydaje że chyba najbardziej będę kierował się stanem motocykla a nie modelem
ciężko jest znaleźć coś bezwypadkowego w przyzwoitym stanie :!:

Poczytaj trochę o zasadach pisania. Istnieje takie coś jak interpunkcja, wielkie i małe litery. Generalnie posługujemy się zdaniami, nie bezładną masą słów. kravec
SERHIO
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/9/2013, 12:48
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Postprzez Black-Ghost » 7/9/2013, 18:38

Jak kupisz ZX-9R z twoim doświadczeniem też długo nie będzie bezwypadkowa ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez skidmarks » 7/9/2013, 19:05

Black-Ghost napisał(a):Jak kupisz ZX-9R z twoim doświadczeniem też długo nie będzie bezwypadkowa ;)


Miałem sprzeta - super się śmiga :) Nawet jest troche niedoceniona. Tyle że udało ci się, długo nie bedzie bezwypadkowa.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Piatek » 7/9/2013, 21:45

Jeżeli ktoś bez doświadczenia od razu siada na coś mocnego to z tego nie będzie nic dobrego ;P taki mały rym. A tak serio daj sobie luzu z taką mocą, zacznij od czegoś słabszego a poszpanować będziesz miał czas. Chcesz sporta ? weź zxr 400, cbr 400 a nie od razu 1000 :) Ja jak wsiadłem z 250 na 650 to myślałem że latam. Na spokojnie popatrz na moto i na swoje umiejętności a jak pali Ci się tak na większe moto zainwestuj w douczanie się w szkołach jazdy.

Pozdro i wybierz mądrze
Piatek
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 5/2/2013, 10:55
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez SERHIO » 15/9/2013, 13:17

Jak to jest z ramami w GSX-Rach, czy polerowana rama była seryjnie robiona przez Suzuki czy to są powypadkowe lub tujningowe mody?
SERHIO
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3/9/2013, 12:48
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Postprzez Black-Ghost » 15/9/2013, 22:47

Polerowane na pewno nie były w ori. ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr