Zobacz wątek - Yamaha R1 RN22

Yamaha R1 RN22

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Yamaha R1 RN22

Postprzez szyszka19 » 2/9/2013, 19:07

Witajcie. Ostatnio na jakims forum spotkałem się z ciekawym artykułem.
Pare słow na temat RN22 i odblkowywania ECU plus mapa paliwa:

1. Kazda fabryczna R1 rn22 jest dławiona na ECU (module)!!!!!!!! Jeżdząc salonową wersja R1 nie ma sie pojęcia jaki potecjal jest w tym silniku. Tak to prawda w wersji seryjnej ten motocykl sie toczy w porównaniu do innych 1000 z tej klasy.

Po odblkowaniu zminia się w rakiete

Osiągi R1 na fabrycznym ECU(na kole) to

- 143KM (RN22 Wersja US)
- 150KM (RN22 wersja EU)

2. Odblkowanie ECU glownie polega na zmianie parametrow zarządzania logiką ukladu odpowiadającego za otwarcie przpsutnicy. Innymi slowy chodzi oto żeby jak najszybciej otworzyc przpsutnice dla zadanych nowych parametrow obciazenia. Nistety na drodze szybkiego i optymalnego otwarcia przpsutnicy stoja normy emisji spalin(większa dawka paliwa)

3. Odblkowanie to nie Tuning!!!!!!!!!!! ( tylko są wyrzucane wewnętrzne restrykcje związane z różnymi normami)

4. Dogranie klasycznej mapy paliwa to juz jest tuning ale dziala wyśmienicie

5. Wykresik pokazujący rzeczywiste różnice miedzy zablkowanym ECU a odblkowanym. Oba robione na tych samych wydechach i mapie paliwa. Silnik fabryczny+końcowki(bez katalizatora)


http://img22.imageshack.us/img22/5620/s ... aneecu.jpg

Odblkowane_ECU R1_2009 MOC=170.1 KM 13000RPM
CHYBA rekord polski dla R1 2009 z fabrycznym silnikiem



Czy ktoś z was o tym słyszał? Wg mnie, ciekawa sprawa!
Pozdrawiam
szyszka19
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28/8/2013, 18:46
Lokalizacja: wa-wa


Postprzez rosiboj » 2/9/2013, 19:28

Dla mnie zbudra od samego poczatku
Ostatnio edytowano 2/9/2013, 23:40 przez rosiboj, łącznie edytowano 1 raz
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez ZooL » 2/9/2013, 20:49

kretynizm kompletny, glupoty takie ze glowa mala.

" Innymi slowy chodzi oto żeby jak najszybciej otworzyc przpsutnice dla zadanych nowych parametrow obciazenia. Nistety na drodze szybkiego i optymalnego otwarcia przpsutnicy stoja normy emisji spalin(większa dawka paliwa) "

Wychodzi na to, ze jak zadane wartosci sa osiagane szybciej to moc rosnie (koniec koncow, parametry sa takie same fabrycznie i po "zmianie")... :D No konia z rzedem temu kto zdola ten cud wyjasnic.
Pytanie poboczne - jesli szybciej przekrece manetke to "ile kunia wincyj bydzie?" :D
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez pamoz » 2/9/2013, 20:59

A mi się zawsze zdawało ,że wtrysk ma przepustnicę :lol: .
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Black-Ghost » 3/9/2013, 01:22

Co za bzdury :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości




na gr