Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Street4Fun » 11/1/2014, 20:49

Jeżeli głównie na jazdy po lasach to nie wiem czy akurat hard będzie najlepszym wyborem.
DRZ400, DR350, LC4 400 - takie modele może ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez henio12323 » 11/1/2014, 21:32

tak jak kolega wyzej oplecam
DRZ 400 najlepszy wybór jak dla mnie, tylko ciezko do 7 tysi cos wyrwać ciekawego
DR 350 czyli starsza wersja DRZtki dobre pancerne moto, ale stosunkowo bardziej krowiaste
lc4 400 dobre moto, choc nieco mniej popularne, ale też by ci sie fajnie po lasach ganiało

i moim zdaniem nie ładuj sie w typowe hard enduro z taką kasą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Bueno » 12/1/2014, 03:14

Szykuje się do zmiany moto, dotychczas latałem na yz125 od listopada 2012. Myślę nad przesiadką na coś w 250 4T... i tutaj pojawia się pytanie, co wybrać hard enduro w stylu exc-f czy full'a ? Czy exc jest dużo cięższe od np Sx tej samej pojemności ? Jakie są różnice w tych motocyklach no i czy exc-f dam radę czasem wystartować w jakiś zawodach amatorskich?
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez henio12323 » 12/1/2014, 09:58

nie jest w ogóle cięzsze biorąc pod uwage róznice w dodatkach, typu lampy, akumulkator, rozrusznik. no jedyna róznica to nieco wieksze koło magnesowe ale mysle że róznice w exc a sx pod względem wagi koła nie poczujesz jako amator.

jakie róznice - inaczej zestrojony zawias, inna skrzynia biegów, inaczej zestrojony wtrysk/gaźnik inne mogą byc wagi wałów korbowych, w EXC zawsze miontuje sie wszystko nieco cięzsze, przynajmniej samo magneto jest cięzsze, przez to moto ma większy moment obrotowy, no ale mniejsza moc

ogólnie to po yz 125 EXC-f 250 bedzie nieco słabsze, a na pewno mniej agresywne. ale łatwiejsze do opanowania i duzo lepsze do technicznej jazdy po lasach górach. w zawodach mozesz nawet i na WSK 1`25 wystartować nikt ci nie zabroni :P a wynik bedzie zalezał bardziej od umiejętnosci niz od maszyny :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin5632 » 13/1/2014, 19:35

Witam jestem nowy więc przepraszam za ewentualne naruszenia/błędy
A więc interesuje mnie zakup Cross'a Yamaha yz 250 2t Kawasaki kx 250 2t oraz Honda cr250 2t. Jestem ciekaw który z tych motocyklów jest najlepszy pod względem technicznym.
18lat wzrost 180cm waga 100kg przeznaczenie:las/górki/błota itp...
Moje doświadczenie co do offroad'u i jazdy na Crossa'ach jest znikome, pierwszym moim motorowerem był skuter a następnie Simson (5lat) raz jeździłem na Derbi 125cc.
najbardziej przekonuje mnie yamaha następnie kawasaki ale nie wiem wiele o hondzie.
Wszelkie 125cc odpadają ponieważ chce kupić go na dłuższy okres.Budżet to ok 5tys
10tyś (proszę o 2 wersje) oraz jakie roczniki ewentualnie brać pod uwagę bo słyszałem ze od 2006r ramy są lepsze i są jakieś osłony na silnik czy to prawda ?
do którego motocykla szybciej dostane części, do którego części są tańsze i ile tak na przygotowanie do sezonu potrzeba kasy żeby śmigał (rozrząd)
Marcin5632
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/1/2014, 21:50

Postprzez henio12323 » 13/1/2014, 20:35

po 1 do lasu średnio nadaje sie crossówka
po 2 poprzednie doswiadczenia - to tylko chyba do ogólnego opanowania jazdy, bo w terenie nic ci nie dają
po 3 250tka na 1 powazne moto - zapomnij.
po 4 zwykle im nowsza maszyna tym lepsza, zalezy jeszcze pod jakim kątem, bo np nowsze są czesciej przyjemniejsze do jazyd, lzejsze elastyczniejsze, wiekszy zakres uzytecznych oborotów ale np wytrzymałosc spada.
po 5 jak na moje oko to ty szukasz bardziej enduro, szukaj suzuki DR 350tki za mniejsza kweote albo DRZ 400 do 10 tysi. moto dobre bo do nauki w sam raz, nie jest słabe ale silnik pracuje liniowo a nie jak 250tka stara w 2T że nic nic a nagle wyrywa z butów i już gacie do wymiany. kolejna sprawa to koszta - DRZ kosztuje ze 3-4 razu mniej niz crossówka, wiec utrzymanie duzo przyjemniejsze dla kieszeni. no i spoko nadaje sie do lasów górek i błotka idealnie

co do częsci - nie ma problemu z zadnymi. cena częsci rózna mozesz kupic chinczyka 250tke tam częsci najtansze. ja ci podałem opcje średnią moim zdaniem tutaj najbardziej rozsądną.

w DRZ jak nie katujesz to prawie nic sie nie wymienia rocznie. co kilak sezonów remont za powiedzmy 2000 zł robisz i smigasz dalej spoko 3-4 sezony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 14/1/2014, 11:57

Co byście polecili na ostre podjazdy i górzyste techniczne trasy, rzadziej długie proste?
setka 2t jednak ma zbyt słaby dół i mocy czasem brak.
cena tak do 8500zl.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez kris514 » 14/1/2014, 12:43

sadzac po opisie masz sx125, a na takie rzeczy bardziej exc pasuje, tylko pojemnosc wybierz przejec sie exc 125, potem exc 200 i stwierdz czego oczekujesz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez dawidsx » 14/1/2014, 12:54

No tak mam SX dlatego że wyrwałem w dobrym stanie a EXC ciężko znaleźc w takiej pojemności i cenie.
Jeździłem EXC 450 który mi pasuje ale nie wyrwe takiego za tą kase a nie mam nikogo kto ma w pobliżu exc125/200
CRF250 też przyjemny motorek, moc taka jak SX ale inna charakterystyka to dość fajnie sie jechało.
Co o tym sądzisz? I co najlepiej wymienić w takim 4t po zakupie? tłok rozrząd ew. zawory?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez kris514 » 14/1/2014, 15:12

Jeśli chcesz 2t (zawsze jak trafisz na minę to mniej wydasz na remont) to właśnie o exc 200 słyszałem że ma mocniejszy dół niż exc 250 :D (mam sx 200 i widzę jaki elastyczny :D). Po zakupie motocykla najlepiej go rozebrać na części pierwsze i składać wymieniając co potrzebne :D Jeszcze zostaje kwestia tego czy jakiegoś 4t w dobrym stanie wyrwiesz za te pieniądze i czy ci się podoba ta nie agresywna charakterystyka oddawania mocy (porównują tak samo mocny motocykl w 2t).
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez dawidsx » 14/1/2014, 15:30

No wlasnie 4t mi sie podoba jak chodzi o charakterystyke ale czy nie zjedzą mnie koszty przy poważniejszej awarii bo 2t to nie jest gdzie cylek tłok korba i do domu :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Marcin5632 » 14/1/2014, 16:48

No właśnie zależy mi bardzo na tym żeby był to motocykl bardzo wytrzymały wszystko inne jest dla mnie 2planowe
i chciałbym żeby nadawał się na imprezy enduro ... takie hard teren .... a co do chińczyka to wole już chodzić z buta niż kupić taki syf .... a co do DR'ki i tej DR-Z'ki to mam małe wątpliwości pod względem tego że Suzuki moim zdaniem jest gorsze od np Hondy/Yamahy może to zbytnie uprzedzenie/stereotyp ....(proszę o jakieś opinie)
A 2 sprawa która nie daje mi spać to 4t obawiam się że 4t są trudniejsze w serwisowaniu takim domowym (nigdy nie miałem niczego w 4t) i nie będę w stanie nic w nim zrobić sam szczególnie chodzi mi o zawory (czy mam racje czy wystarczy wydać trochę kasy na odpowiedni sprzęt serwisowy i da się go zrobić w domu ??)(trochę kasy do 500zl)
Marcin5632
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/1/2014, 21:50

Postprzez UÅ›miech na Mordzie » 14/1/2014, 19:07

Witam, moto na las i tor 3,4 razy w miesiącu. Myślę nad EXC ale 125 czy 200 a może 250, chyba że WR ale ciężko znaleść ? i nie chcę co 5 moto godz. wymieniać oleje. najlepiej 2t ;D
Dziękuje
Uśmiech na Mordzie
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3/1/2014, 18:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 11:09

Uśmiech na Mordzie napisał(a): i nie chcę co 5 moto godz. wymieniać oleje. najlepiej 2t ;D


Co 5 mth nie, ale co 10 już wskazane. Sądząc po pytaniu 250 w 2t odpada. Szukaj jakiejś setki 2t albo 250 4t w zależności od budżetu. Jak więcej las niż tor to coś typu exc, wr jak tor i czasem las to i crossówka typu sx, yz też się nada.

Ktoś pytał co w trudniejszy teren. Jeśli masz jakieś doświadczenie to 250 2t albo 450 4t. Sam teraz sprzedaję 450 bo jeżdżę raczej na torze i po prostu jest za dużo. Gdybym jeździł po lasach polach itp zostawił bym 450 bo tu nadwyżka mocy nie przeszkadza i nie trzeba być Błażusiakiem żeby sobie z nią poradzić.

Serwis w 4t nie jest taki straszny jak się słucha. Przy amatorskiej jeździe olej i zawory co jakieś 10mth. Jak ktoś nie ma doświadczenia z 4t istnieją jeszcze proste konstrukcje z regulacją zaworów na śruby jak np KTMy do 2006 roku.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 13:30

Więc gdy kupie taką crf 250/450, wymienie tłok zawory rozrząd itp to polatam sezon na tych czesciach? oczywiscie przy terminowych regulacjach i wymianach płynów
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 13:38

Nawet dłużej niż sezon. Zaworów nie wymieniasz z każdą wymianą tłoka. Tłok przy amatorskiej jeździe śmiało wytrzyma 2 sezony. No chyba że będziesz latał dzień dnia w miesiąc zrobisz 100 godzin :D
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 14:34

Właśnie o to mi chodziło :D
To chyba zdecyduje sie na coś typu CRF i po zakupie zrobie remont żeby mieć pewne moto.
Niee no wiadomo że tyle latać nie będe , weekend no ewentualnie troche więcej jak czas pozwoli :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 14:56

Jeszcze weź pod uwagę że MTH to nie jest godzina zegarowa i zazwyczaj leci dużo wolniej.

Jak cię interesuje 450 to zajrzyj do ogłoszeń offroadowych, wrzuciłem tam pewne moto po remoncie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 15:04

Byłbym zainteresowany, musze tylko zrobić zdjęcia i sprzedać moją setke ;)

Aaaa...
Jest to 4 czy 5 biegowy motor?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 15:51

W tej 450 sÄ… AÅ» 4 biegi :D I w niczym to nie przeszkadza :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê