Zobacz wątek - Pierwszy motocykl do 25.000 tys zł
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl do 25.000 tys zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez Razor007 » 17/5/2013, 16:46

Nie wiedziałem że wzrost ma aż takie znaczenie.

XJ6 jak dla mnie wyglÄ…dem nie grzeszy ale wyglÄ…d to nie wszystko.

Jest coś z mojego ukochanego Ducati co możecie polecić ? :)
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez mati22252 » 17/5/2013, 17:12

Popatrz sobie na nową CBR500. Nie jest mała a bardzo przyjemnie się na niej siedzi i prowadzi.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań


Postprzez jaroaro » 17/5/2013, 17:16

Z ducata http://otomoto.pl/ducati-inny-hypermota ... 73527.html Jak lubi ducata i ma hajs to po co pakować go w nudnego japończyka. Ewentualnie może BMW F800R?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez adamadamus » 17/5/2013, 18:05

jaroaro, masz rację, bambola strzeliłem. Na obronę mam tylko to, że założyciel wątku jest napalony na R więc lepiej, żeby to było małe r.
adamadamus
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14/4/2013, 15:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez unearth » 18/5/2013, 11:06

Z ducati to dużego wyboru nie masz. 748 dość stare, ss750 też, jedynie ze sportów to 749 tylko design nie każdemu odpowiada. Według mnie z takim wzrostem nie ma co celować w supersporty klasy 600, które są najnormalniej małe i dla osoby 190cm+ raczej niewskazane
unearth
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 24/11/2009, 03:19

Postprzez Harakiri 7 » 18/5/2013, 11:44

Razor007 napisał(a):Oprócz jazd testowych jeździłem jak pisałem R1 i GSX-R i uważam że od czegoś trzeba zacząć... chce zacząć od 600.


Aby siasc na super sporta, to niestyty ale trzeba juz cos soba reprezentowac, do nauki kiepsko sie nadaje, nawet gdy jest zdlawiony do 34 KM. Majac 26 lat, bedziesz mial jeszcze nie jeden sprzet, wiec do tej wymarzonej 600 - ty jeszcze zdazysz. Pytanie tylko czy chcesz sie nauczyc jezdzic czy wolisz sie lansowac turlajac sie ze 2 - 3 razy dluzej zaniim zalapiesz podstawy techniki jazdy ?.

Zafunduj sobie cos na czym latwiej uczy sie jezdzic, naked, supermoto, enduro czy cos z segmentu dla poczatkujacych, ktore wybaczaja bledy. Super Sport tych bledow nie wybacza ale o tym dowiesz sie, jak juz bedzie za pozno, czwgo Ci nie zycze.

Polecajacym Ducata powiem tylko tyle, ze przy jednym omsknieciu manetki moto go przezuje i wypluje, zwlaszcza 748 czy 749. Nawet nie bede pytal kto tymi motongami smigal, bo po prawdzie, to niewielu.

Yamaha XJ6

Honda CBF 600

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Razor007 » 18/5/2013, 18:47

Dzięki za odpowiedzi, myślałem że temat będzie olany a tu tyle odpowiedzi :)

Widzę że XJ6 i CBF 600 są często polecane ale nie podobają mi się a grosz :P no ale nie tylko wygląd się liczy.

Odnośnie mojego wzrostu czemu super sport nie jest wskazany dla ludzi 190+ ?? to znaczy że już nigdy super sport nie będzie mi wskazany ??

Jestem zakochany w ścigaczach i myślałem że jak wezmę ściga z nazwijmy to niższej półki jeżeli chodzi o moc czyli 600 to będzie dobrze a tu się okazuje inaczej ;P

Jakie błędy macie na myśli na super sporcie których motor nie wybaczy ?? naprawdę nie mam zamiaru od razu na nim szaleć i odstawiać nie wiadomo czego ;)
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Harakiri 7 » 18/5/2013, 20:03

Razor007 napisał(a):...Widzę że XJ6 i CBF 600 są często polecane ale nie podobają mi się a grosz

Jakie błędy macie na myśli na super sporcie których motor nie wybaczy ??


Chcesz komfortowo uczyc sie jezdzic, jezdzic i poruszac sie jednosladem, czy moze patrzyc sie na niego, bo Ci sie podoba. Mi zajefajnie podobaja sie high hils'y, mimo tego nie wpadlem ani na ponysl zakupu ani na pomysl aby je zalozyc.

Bledow jest cala masa, technika jazdy to nr jeden, zawieszenie, uklad hamulcowy, sposob oddawania mocy i inne.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Kirgeron » 18/5/2013, 20:43

Nie chodzi o to, że będziesz szalał.

Jak wsiadłem pierwszy raz na moją 600 ccm to nie mogłem się przyzwyczaić do operowania gazem. Taki sport 600 ccm ma wiele do zaoferowania pod manetką. ;)

Z doświadczenia ci powiem, że jeżeli koniecznie chcesz sporta 600 ccm na pierwsze moto to musisz na początku CHOLERNIE uważać z jazdą. Chwile pojeździsz - złapiesz pewność siebie, będziesz wchodził w winkiel, za dużo gazu i leżysz.

Tak samo jazda na mokrym, za dużo gazu z jednynki i zatańczysz na asfalcie.

Błędów jest dużo, wszystkiego jednak można się wyuczyć. Tak naprawdę z przebiegiem dużo się nauczysz, z zagrożeniami panującymi na drodze.

--

Jeżeli chodzi o motocykl to wszystkie sporty (chyba) z klasy 600 ccm będą dla ciebie za duże (chyba że mowa o starych budach), no ale wybór trzeba podjąć: CBR 600 RR będzie za mała, R6 też chyba.

Strzelałbym w GSX-R 600 bo przy tych wszystkich motocyklach z klasy 600 ccm wygląda na większą. Nie ma co tu mówić o awaryjności, bo kupujesz sprzęt za 25 tysięcy, więc rocznik około 2008 rok w górę.

Jedynie co to nie brałbym Ducati, bo ma cholernie drogie części (jeżeli już coś by się zepsuło). ;)
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez wojtoon » 18/5/2013, 21:17

Razor007 napisał(a):Widzę że XJ6 i CBF 600 są często polecane ale nie podobają mi się a grosz :P no ale nie tylko wygląd się liczy.

Odnośnie mojego wzrostu czemu super sport nie jest wskazany dla ludzi 190+ ?? to znaczy że już nigdy super sport nie będzie mi wskazany ??

Jakie błędy macie na myśli na super sporcie których motor nie wybaczy ?? naprawdę nie mam zamiaru od razu na nim szaleć i odstawiać nie wiadomo czego ;)


Co to znaczy nie podobają się za grosz? Jesteś kolejo-seksualny? Motocykle służą do jeżdżenia, a nie przyglądania się im. Jak widzę gościa który kupuje nową skarpetę na zbiornik płynu hamulcowego za 100zł to mnie czyści. W każdym moto jest to coś, ale jeżeli patrzysz na motocykl jak przeciętny obywatel gimbazjum i jeśli nie zobaczysz na nim grama plastiku to maszyna jest "be" - sorry, nie masz czego szukać na tym forum. Mało tego, na żadnym forum motocyklowym. Motocykle to nie tylko sporty. Ja jeżdżę na stricie, jeździłem plastikami (jak je wspominam to jeszcze dziś boli mnie odwłok), ale jak widzę wychuchanego marudera to dostaję skrętu kiszek. Dla mnie motocykl to dusza. Nie to ile laminatu z chin na nim wisi, ale to jak gra, jak się prowadzi, jaki daje komfort swojemu jeźdźcowi (sic!).
A jak patrzysz że chciałbyś zapierniczać i po to jest ci potrzebny plastik to powiedz to właścicielowi B-Kinga (zaraz po tym kiedy ten umrze ze śmiechu)



Dlaczego nie jest wskazany dla 190+? Już mówię. Znajdź jakieś 3 letnie dziecko w okolicy (zakładam że nie masz swojego). Spytaj się jego matki czy nie pożyczyła by ci jakiś śpiochów po czym spróbuj je ubrać. Nawet jeśli się to uda to będzie ci A) niewygodnie (może nawet nie będziesz mógł praktycznie się poruszyć) B ) będziesz wyglądał komicznie (nawet jak na gościa w śpiochach).


I czas na najgłupsze pytanie ever.
Jakie błędy? Zakładam że masz jakieś doświadczenie w jeździe samochodami. Jedziesz sobie dajmy na to golfem II.... wróć, jesteś gość i jedziesz bejcą 3. Z jedną drobną różnicą. Twoja beta ma pod maską nieco ponad 1000KM. Wchodzisz w zakręt troszkę za szybko i cię z niego wyrzuca. Dajesz po heblach i jakimś cudem udaje ci się poślizgiem ustawić auto które zatrzymuje się na środku drogi.
A teraz wersja dla motocyklistów. Jedziesz TL1000, jest mokro i ciemno, nie znasz zakrętu. Składasz się, ale na wejściu już wiesz że ciśniesz za ostro. W pracy mówią na ciebie "Doctor", ale twoje umiejętności mówią ci że nie masz żadnych szans żeby hamować w zakręcie bez strat własnych. Kładziesz moto i sam szorując tyłkiem w używanym kombi z alegrosz i kasku zrobionym z materiału służącego do produkcji koszyków w polomarkecie suniesz tyłkiem w poprzek drogi zbliżając się do rowu po zewnętrznej stronie prawego zakrętu. Pech chciał że z naprzeciwka nadjeżdżała skoda felicia pickup z pobliskiej piekarni i rozmazuje twoją zawartość jelitową po asfalcie.... Dobra może mnie poniosło, ale w bardzo podobny sposób zginął Malina (świeć panie nad jego duszą).

Konkluzja nie musisz zapierniczać żeby się zabić. Doctor z mojego przykładu prawdopodobnie miał 60km/h i przeznaczenie go nie ominęło. Może ci się wydawać że odradzamy ci plastiki bo nam jest żal/denerwują nas/sami nie potrafimy jeździć. Nie prawda. Mamy pojęcie że nie każdy rodzi się z nazwiskiem Lornzo albo Rossi w papierach. Prędzej czy później, każdy posiadacz fiesty 1.25 będzie chciał sprawdzić ile to poleci. Ale może to być za wcześnie.
z750
wojtoon
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 2/9/2012, 12:38

Postprzez Razor007 » 18/5/2013, 22:45

Dzięki za obszerne wypowiedzi :)

Co do wyglądu nie kieruję się tylko wyglądem mówię swoje spostrzeżenia odnośnie danych modeli które polecacie, żadnego nie przekreślam z powodu wyglądu.

Odnośnie motorów kiedyś chodził mi po głowie pomysł na Ducati 996 jak dla mnie legendarne ale z racji na pojemność i dość spory już wiek odpuściłem ;) ale ten motor ma to coś ;)

W przyszłym tyg jadę kupować ciuchy kompletne, już rozglądałem się na allegro za modelami które polecaliście w jakich cenach itp. W poniedziałek kupno ciuchów a potem dzwonienie po ogłoszeniach ;)
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kirgeron » 18/5/2013, 22:51

Co to znaczy nie podobają się za grosz? Jesteś kolejo-seksualny? Motocykle służą do jeżdżenia, a nie przyglądania się im. Jak widzę gościa który kupuje nową skarpetę na zbiornik płynu hamulcowego za 100zł to mnie czyści. W każdym moto jest to coś, ale jeżeli patrzysz na motocykl jak przeciętny obywatel gimbazjum i jeśli nie zobaczysz na nim grama plastiku to maszyna jest "be" - sorry, nie masz czego szukać na tym forum.


W***wia mnie takie gadanie. :)

Dla mnie motocykl między innymi musi się świetnie prezentować i dlatego kocham klasę supersport, innymi bym nie pogardził (jakieś nakedy, streety), ale dla mnie właśnie ten cholerny laminat z chin dodaje niesamowitego uroku i KOLEGO O GUSTACH SIĘ NIE DYSKUTUJE.

"Jeden lubi jak mu cyganie grają, a inny jak buty śmierdzą."
Tyle na ten temat.

W przyszłym tyg jadę kupować ciuchy kompletne, już rozglądałem się na allegro za modelami które polecaliście w jakich cenach itp. W poniedziałek kupno ciuchów a potem dzwonienie po ogłoszeniach


Proponuje najpierw kupić moto, a potem dopasować kombinezon np. pod kolor motocykla. ;)

Dyskutujcie, doradzajcie, ale bez niepotrzebnych słów. (Gwiazdki nic nie zmieniają, pomimo, że automatycznie je wstawia skrypt.) // Boshi
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Razor007 » 19/5/2013, 08:37

Ale jak już znajdę motocykl to musze w czymś po niego pojechać ;) średnio mi się widzi jazda po motor np. do Wrocławia i wracać w samych kasku i krótkich spodenkach do Wawy....

Apropo Ducati 996 widze coś jest na allegro, myślałem że nie będzie, ale tak jak mówiłem za mocne i chyba już za stare.
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez A.007 » 19/5/2013, 08:55

Zdecydowanie bliżej Mi z podejściem do jazdy motocyklem do tego co mówi wojtoon ( swoją drogą niesamowicie opisujesz widzianą przez siebie rzeczywistość :D ) ale też sam wiem jaką rolę odgrywa wygląd Naszych obiektów marzeń. Tacy już jesteśmy. Sam fascynowałem się naprawdę mocnymi i szybkimi motocyklami ale niestety trzeba było z tego wyrosnąć przed zakupem sprzęta :) Mnie osobiście, żal byłoby kupić za mocne moto i cofnąć się z umiejętnościami bo pierwsze setki kilometrów musiałyby być nawet przesadnie zachowawcze. Może to Tobie nie przeszkadza. Jasne, że nie ma konkretnego prawa natury, które mówi, że kupując supersporta 600tkę zabijesz się w raz z pierwszym puszczeniem sprzęgła kiedy kąt między manetką a dźwignią wyniesie więcej niż 20 stopni.

Ja np. jeżdżę od zawsze dość spokojnie - ktoś powie, że jestem nudny :D - i dlatego czy Ojciec pożyczył Mi Fazer'a 600 czy ktoś inny CBF 600 nigdy nie obawiałem się, że coś sobie zrobię, nie mniej jednak mieszane odczucia, które płynęły wraz z operowaniem manetki przyprawiały o poważny niepokój. Teraz jeżdżę czymś co podobno ma te 100 KM i faktycznie, w dolnych partiach kompletnie tego nie odczuwasz ale powiem Tobie szczerze - jak na miasto? Brakuje Mi swobody. Gdybym mógł komuś odpalić te 50-40KM i oddać w prezencie to byłbym chyba bardziej zadowolony. Kiedy jeździłem jeszcze swoją 125tką, znałem każdą jej reakcję, wiedziałem gdzie skończy się moc, jaki dystans potrzebuję, żeby nie musieć używać hamulca tylko zwolnić silnikiem - każda przejażdżka byłą niesamowitą satysfakcją a o to chyba w tym dla Mnie chodzi.

Wybieraj z głową i znajdź kompromis między pięknem motocykla a tym, czego od niego oczekujesz i czego oczekuje od Ciebie jego moc, parametry. No i oczywiście proforma "zainwestuj w ciuchy" :D Ale Pan z Arai ostatnio Mnie o tym dosadnie przekonał każąc stanąć na skorupie dwoma nogami :D Ale tak swoją drogą, napisać, żebyś kupił sprzęta zanim ciuchy i wybrał je pod kolor motocykla to bym się nie odważył ... :D

Pozdrawiam!
Ax
A.007
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/12/2012, 14:21

Postprzez Razor007 » 19/5/2013, 11:41

Właśnie szukam kompromisu pomiędzy wyglądem a tym co oczekuję dlatego założyłem ten temat ;)

Wczoraj będą w schronisku na Paluchu w Wawie widziałem na parkingu Suzuki SV650S lub ,,F" wiem że pojemność też ,,600" ale wyglądał bardziej masywnie niż typowy ścigacz i że tak powiem trochę ,,turystycznie" ;) ;)

Kojarzycie ten model ? co o nim możecie powiedzieć ? bo z wyglądu i ogólnie sylwetki wyglądał nie kulawo ;)
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez madcap » 19/5/2013, 12:24

sv-ka ma różne opinie na pierwsze o2o. większość ludzi napisze, że nie.
z autopsji napiszę, że tak. faktem jest, ze nie był w moim przypadku pierwszy silnikowy jednoślad, nie mniej jest do ogarnięcia. w stosunku do rzęówek ma większy moment hamujący silnikiem, wymaga szybkiego wyrobienia sobie nawyku zmiany biegów z przegazówką.


z innej nieco bandy.
1. próbowałeś przymierzyć się do er6f?
2. może warto by było rozejrzeć się też za jakąś niskobudżetową starą gpz-ką lub f3, które będzie mozna potem spieniężyć dość łatwo.
na razie nie wyskoczyłbyś z budżetu (reszta kasy twardą ręką odłożona). "pojeździłbyś" ten sezon, rozjeździł się trochę. dałoby Tobie to szanse na przemyślenie, czy naprawdę chcesz sporta, czy to jednak tylko był ślinotok a tak naprawdę uderzysz w inną stronę.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Razor007 » 19/5/2013, 16:31

No ER6F wygląda zacnie :) najbardziej wpadł mi w oko ze wszystkich polecanych :)
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Harakiri 7 » 19/5/2013, 17:46

Razor007 napisał(a):No ER6F wygląda zacnie :) najbardziej wpadł mi w oko ze wszystkich polecanych :)


Niestety ale to III - ci wybor.

Proponwal bym Ci nie ogladanie na fotach ale jazde probna

1. XJ6

2. CBF 600

3. ER6

Karnij sie, bo na razie to jest z Toba gadka jak ze slepym o kolorach.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 553
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Razor007 » 21/5/2013, 07:03

Strój kompletny zakupiony kask, rękawice i buty też ;) nie było samej kurtki na mój wzrost i zamówiłem i czekam :)


Odnośnie motoru powiedzcie :) Kawasaki Z1000 ?? co Wy na to ? wiem wiem że to ,,tysiąc" ale z tego co czytałem ma 130 KM więc tyle co 600-tka a wygląda zacnie ;)
Razor007
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14/5/2013, 12:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jaroaro » 21/5/2013, 10:17

Facepalm... Może i ma te 130km ale dwa razy większy moment. Jak jesteś z warszawy to podjedź może do libery albo na połczyńska i przejedź się np xj bo jak na razie to nie masz pojęcia o motocyklach. Chodzi mi tylko o to żebyś rozeznał się.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê
cron