Zobacz wątek - GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)
NAS Analytics TAG

GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)

Postprzez BlueLabel » 23/4/2013, 08:32

Witam,
Jakiś czas temu kupiłem motocykl, jest to suzuki GSXR 600, z zamontowanym silnikiem od GSXR 750, przez jednego z właścicieli.

Problem polega na tym, że pali on zdecydowanie za dużo, tj. około 11-13 l/100 km w trybie mieszanym z przewagą trasy, a nawet do 15 przy jeździe po mieście. Pewnie potrafił by dojść i do 20, przy odpowiedniej jeździe ;)

W spalinach czuć sporo benzyny, więc mieszanka jest zdecydowanie zbyt bogata w paliwo.
Trochę poczytałem, trochę pojeździłem po mechanikach i wysunęło się kilka wniosków. Jak tylko będę miał chwilę, to sprawdzę jak wygląda filtr powietrza. Do wymiany są też świece. Kolejną przyczyną mogą być czujniki temperatury i położenia przepustnicy, ale myślę że w tym wypadku komputer pokazywał by mi jakieś błędy na liczniku ?

Wczoraj jeszcze z jednym mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż możliwe jest to, że silnik został zmieniony, a komputer został od GSXR 600, tylko czy wtedy była by taka różnica w spalaniu ? Proponował on najpierw założyć rozdzielacz zapłonu od GSXR 600 żeby sprawdzić, czy się unormuje, ale to chyba nie najlepszy pomysł.

Na anglojęzycznych forach doczytałem jeszcze, że powinny być zmienione przepustnice, nie wiem czy to dają w komplecie z silnikiem, czy też mogli ich nie zmienić. Jest jakiś sposób na sprawdzenie od jakiego modelu mam komputer i resztę osprzętu ? a i właśnie, czy komputer to inaczej mówiąc – moduł ? widziałem sporo takich na allegro, jak nic nie wymyślę, to będę próbował kupić.

Ostatnia sprawa, czy jest jakiś porządny serwis, który potrafił by mi to sprawdzić, podpiąć kompa, może przemapować wtryski.zapłon, czy jak to się nazywa, najlepiej w okolicach Bydgoszczy. Wiem, ze w Toruniu jest autoryzowany serwis suzuki, ale czy to coś da ?
Wiadomość napiszę tez na jakiś forach od Suzuki i typowych od Gixxerów, aczkolwiek może ktoś będzie w stanie w jakiś sposób mi doradzić jak się do tego zabrać.


Zapomniałem dodać, temperatura silnika w czasie jazdy jest dość niska, około 60, do max 70 stopni C.

Dzięki i pozdrawiam
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez sonycbr77 » 23/4/2013, 10:41

temperature masz zdecydowanie za niska, niedogrzany silnik tez wiecej pali, wymien termostat
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez BlueLabel » 26/4/2013, 10:56

Sprawdzałem filtr powietrza, i jest nowiutki, zero zanieczyszczeń itp...

Co do termostatu, możliwe... Tylko że może to nie być jedyna przyczyna. Sprawdzałem to około 65 stopni w czasie jazdy, jak stanąłem na dłużej (około 5 min) z odpalonym silnikiem, to powoli dochodzi do 100 stopni i wyżej, max jakieś 103 widziałem, i jeszcze nie kręcił się wiatrak, ale wyczytałem, że przy 105 powinien się włączać mniej więcej.

Na stan obecny, spróbuje zmienić termostat, a kolejny krok to chyba komputer.
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez hubi199 » 26/4/2013, 21:46

W dealer mode:
TPS ustaw jak należy
Błędy sprawdz
Wszystkie przewody paliwowe, czy jakieś ew wycieki i przy okazji czy pali na 4 cylindry.
Masz porównanie do innych 750? idzie twój jak należy?
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez BlueLabel » 27/4/2013, 09:36

Porównanie mam jedynie teoretyczne z tego co czytałem z opinii innych, ale bez problemu na 2 biegu z gazu na koło staje, v max też przyzwoity ;)

Z mechanikiem jestem umówiony po weekendzie majowym, ma posprawdzać wężyki i różne takie co tylko się da.

TPS rozumiem tylko w autoryzowanym serwisie ? nikt kogo pytałem, nie ma kompa i softa do suzuki w Byydgoszczy, wysyłają do Torunia.
Błędy podobno pokazuje też czerwoną lampką na liczniku ? tak mi powiedział któryś z odwiedzonych "fachowców".

OK, doczytałem co to dealer mode, dzięki zaraz będę sprawdzał błędy. Ale da się w tym jakoś TPS ustawić?
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Seba_ER5 » 27/4/2013, 09:48

To jest suzuki wystarczy wgrac mapy zaplonowe i paliwowe z 750 nic nie trzeba zmieniac jak na moj gust. Znajomy ma kompa do suzuki ale to Bialystok, wiec przy twoim spalaniau to sie nie oplaca :D...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez BlueLabel » 28/4/2013, 16:20

Jest na pewno taka możliwość ? Gdzieś wyczytałem, że ludzie zakładają power commandery, i dopiero w tym można mapy zmieniać, a w oryginalnym kompie nic nie idzie ruszyć?

Wyczyściłem świece dzisiaj, ustawiłem TPS wg instrukcji, dzięki za podsunięcie pomysłu.

Jedno pytanko odnośnie termostatu, wg instrukcji użytkowanika, przy 83 st C otwiera duży obieg, czyli poniżej, chłodnica nie powinna się grzać ? ani wąż do niej prowadzący ? u mnie po odpaleniu i poczekaniu do ~40 stopni, chłodnica robi się gorąca.
Dobrze rozumiem działanie termostatu ?
Wymieniać go czy czyścić ?
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez BlueLabel » 3/5/2013, 22:28

Dzisiaj się wziąłem za sprawdzenie termostatu, którego ... wogóle nie było...
Miałem akurat stary silnik od SV 650, i z tamtąd włożyłem termostat. niby temperatura troche wyższa, ale nie do końca chyba działa jak powinien. Pasować pasował idealnie gabarytami.
Temp teraz utrzymuje się w okolicach 70-75 stopni przy spokojnej jezdzie, i kolo 80 st przy ostrzejszej, na dworzu było ~15 stopni.
Spalanie przy spokojnej jeździe wyszło mi dzisiaj 5,9 l/100 więc super wynik w porównaniu do poprzednich.

Jedno pytanko, termostat powinien przy 80-85 stopniach otwierać duży obieg, czy poniżej tych temperatur wąż od chłodnicy do termostatu może się grzać, czy powinien być chłodny ? sprawdzałem to przy 50 stopniach już był dość ciepły i nie wiem czy poprostu ten termostat nie jest uszkodzony czy coś, chociaż wyglądał całkiem ładnie ;)
BlueLabel
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Seba_ER5 » 3/5/2013, 23:00

Doprowadza zimna odprowadza Cieplą.

Suzuki ma programowalne ECU. Znajomy ma kompa i ma mozliwosc przestrajania i przestraja. PCIII tu to tylko po to by quickshifter wsadzic...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr
cron