Zobacz wątek - R1 czy ZX9R
NAS Analytics TAG

R1 czy ZX9R

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

R1 czy ZX9R

Postprzez BraVo8 » 27/3/2013, 14:20

Witam! Mam taki pewien dylemat chce na tą wiosne zmienić motocykl aktualnie mam Yamahe XJ600 i interesuje mnie pierwszy model Yamahy R1 lub Kawasaki ZX9R przed lub po liftowa wydac chce ok 8000-9000zł. Miałem już kilku krotnie styczność ze sportowymi 600 typu zx6r z 2008 roku lecz chce cos delikatnie mocniejszego i wydaje mi sie ze 1000ccm i ok 150km bedzie odpowiednie. Prosiłbym o podanie plusów i minusów jednego i drugiego motocykla. Mam 186 cm wzrostu zależy też mi na tym zeby nie wyglądać na moto jak słoń na rowerku.
Z góry dziękuje:)
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl


Postprzez Black-Ghost » 27/3/2013, 14:34

R1 to typowy torowy sprzęt. Świetnie się prowadzi, ma dobre hamulce i ostry silnik. ZX-9R trochę odstaje od R1 względem łatwości prowadzenia po zakrętach , heble ma ciut gorsze ale są wystarczające ;) Silnik to mocna strona dziewiątki. Jeśli szukasz motocykla typowo do ganiania po torze czy szybkich winklach skup się na R1, a jeśli bardziej zależy ci na komforcie i dalszych wypadach to na ZX-9R ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Gość » 27/3/2013, 16:08

Marzy mi sie wyjazd na Speed-Day do Poznania wiec tutaj plus dla R1 lecz zdarzają sie przypadki gdzie robie po 300-400 km dziennie i tu jest jednak plus dla ZX9R. A wypadająca dwójka w R1 to mit czy jest to możliwe?
Gość
 

Postprzez Kvba » 27/3/2013, 16:41

Wypadająca dwójka w R1 to niestety ich przypadłość, szczególnie tych pierwszych modeli. Co nie zmienia faktu, że gdybym miał osobiście wybierać między ZX9R i R1, to pomimo uwielbienia motocykli od zielonych, wybrałbym R1, jest po prostu lepsza jako sprzęt do zapier*******.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez BraVo8 » 27/3/2013, 17:42

R1 strasznie kusi...ale jak jest z wielkoscią bo znajomy wybrał np Thunderrace 1000 zamiast R1 bo stwierdził że R1 dla niego za mała i zbyt ciasna. Ma ten wzrost co ja czyli ok 186cm
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl

Postprzez osssi » 27/3/2013, 18:39

mam 3cm mniej niż Ty i na R1 siedziało mi się wygodnie, musiałbyś się przymierzyć i zdecydować, która pozycja tobie bardziej odpowiada - R1 czy ZX9R :)
osssi
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 30/1/2013, 14:42
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Black-Ghost » 27/3/2013, 21:08

Przy takim wzroście na R1 też się zmieścisz choć na ZX-9R będzie ci zdecydowanie wygodniej. Thunderace to kloc i motocykl nieporozumienie zdecydowanie nie brał bym go pod uwagę. Dobrze by było tak jak inni piszą abyś usiadł na jednym i drugim to zapewne rozwieje twoje wątpliwości.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kuba210796 » 27/3/2013, 22:48

Osobiście nie kupiłbym z pierwszych modeli ani r1 ani r6 , mają już trochę za sobą a właśnie były problemy z wypadjącą 2-jką , na twoim miejscu brałbym zx9r , albo wziął pod uwagę inne motocykle np cbr 900rr ,ale to już kwestia wlasnego zdania.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez Black-Ghost » 27/3/2013, 22:52

Blady SC33 jest toporny przy R1 jak obuch w młotku.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kuba210796 » 27/3/2013, 23:02

w cenie 8-9 tyś raczej cbr 954 nie dostanie , o gsxr też można zapomnieć, w sumię wolałbym latać topornym sc33 niż wyeksplatowaną R1 , no najwyżej,że będzie okazja dorwac dobry egzemplarz to czemu nie.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez Black-Ghost » 27/3/2013, 23:15

A to uważasz że sc33 nie kupi w postaci padła czy innego skatowanego śrutu? :roll: Na to nie ma reguły. Trzeba szukać, szukać i jeszcze raz szukać.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Grzesku » 29/3/2013, 00:02

miałem sc33, miałem r1 i kilka innych motocykli. Mam 187 wzrostu i na R1 było mi wygodnie, a na sc33 już całkiem spoko. Miałbym wybierać, to R1. Strasznie przyjemne moto, prowadzenie bajka, silnik jak to na gaźnikach, rwie jak szalony. 1/30 myśle, że trafisz niedorżnięta sztukę. Ja taka trafiłem i kupiłem rn04 2001 za 8 k zł na ładnym micronie. Nieważne, że 3 dni później się rozbiłem, ale to już wina puszkarza :)
560 SMR
Grzesku
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 23/11/2010, 10:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez BraVo8 » 29/3/2013, 14:46

R1 to jednak klasyk i już w wieku 12 lat mi sie marzył. Czy aby sprawdzic dwójkę w R1 wystarczy ją przeciagnąc tylko czy są jeszcze inne metody?
BraVo8
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/2/2012, 23:56
Lokalizacja: Nowy Tomysl

Postprzez piotr_motoland » 29/3/2013, 16:59

R1 w modelach 99,padały głowice zx9r 2001-2002 ramy pękaly,ciężko znalezć dobry egzemplarz.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez zurav31 » 3/4/2013, 19:00

Witam... akurat w tym temacie moge sie wypowiedziec.... mam R1 z 1999r. I 191cm wzrostu. Powiem szczerze ze jezdzi mi sie naprawde wygodnie wiec Twoj wzrost to nie problem co do skrzymi po kupnie odrazu oddalem ja do remontu i 3sezony bez zadnego problemu a nie oszczedzam jej:-) jedyny problem jaki mam z nia to pierwsze odpalenie po zimie pozniej juz pali bez klopotow... po pierwszej jezdzie erka wiedzialem ze musze ja miec i tyle... kwestia gustu i upodoban kazdy motocykl ma wady i zalety ale z czystym su,iemie, moge Ci ja polecic...
zurav31
 

Postprzez Harakiri 7 » 3/4/2013, 19:27

Silnik 9- ki w porownaniu do R1 to snopowiazalka.

Pekniecia ramy i wypadajaca II- ka to skutki co najwyzej stawiania na gumie.

Tyle, ze inne tez to maja.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez kuba210796 » 3/4/2013, 19:31

Harakiri 7 napisał(a):Silnik 9- ki w porownaniu do R1 to snopowiazalka.

Pekniecia ramy i wypadajaca II- ka to skutki co najwyzej stawiania na gumie.

Tyle, ze inne tez to maja.

:wink:


A powiedz mi który ponad 10 letni sport nie latał na kole ? :lol:
Takie motory przechodziły przez wiele rąk , polskich mechaników i na prawdę nie łatwo znaleść warty uwagi egzemplarz. A sporta nikt nie kupuje do jazdy po bułki czy kościoła w niedzielę.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez Black-Ghost » 3/4/2013, 19:48

Harakiri 7 to co Yamaha miała takiego innowacyjnego z porównaniem do silnika ZX-9R? Chyba nie 20 zaworową głowice która dostarczała sporych problemów?"

Czy tylko ja mam takie wrażenie czy gadasz jak byś pozjadał wszystkie rozumy?
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Harakiri 7 » 3/4/2013, 20:02

Black-Ghost napisał(a):Harakiri 7 to co Yamaha miała takiego innowacyjnego z porównaniem do silnika ZX-9R? Chyba nie 20 zaworową głowice która dostarczała sporych problemów?"

Czy tylko ja mam takie wrażenie czy gadasz jak byś pozjadał wszystkie rozumy ?


Masz swoje wlasne zdanie ?

Ja tez mam, i mam prawo wyrazic je na forum.

Napisaem chyba wyraznie, w porownaniu do R1 pracuje jak snopowiazalka. Mam prawo tak uwazac ?

Budowa czy rozwiazanie techniczne nie ma tu nic do rzeczy. Aby jezdzic motocyklem / pojazdem, nie trzeba byc mechanikiem i znac kazdy szczegol budowy.

Jezeli uwazasz, ze Ty 20 latek masz wiecej rozumu niz ponad 50 letni facet, to uwazaj tak dalej, km tez napewno w zyciu wiecej nawinales niz ja, a doswiadczzeniem juz mnie zaklepales.

Pozdrawiam, i zakoncz wycieczki osobste bo jako moderator masz tu swecic przykladem a nagminnie lamiesz regulamin ktorym sie tak zaslaniasz przy rozdawaniu ostrzezen.

:wink:
Harakiri 7
Bywalec
 
Posty: 555
Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
Lokalizacja: wies

Postprzez Black-Ghost » 3/4/2013, 20:08

Harakiri 7 napisał(a):
Black-Ghost napisał(a):Harakiri 7 to co Yamaha miała takiego innowacyjnego z porównaniem do silnika ZX-9R? Chyba nie 20 zaworową głowice która dostarczała sporych problemów?"

Czy tylko ja mam takie wrażenie czy gadasz jak byś pozjadał wszystkie rozumy ?


Masz swoje wlasne zdanie ?

Ja tez mam, i mam prawo wyrazic je na forum.

Napisaem chyba wyraznie, w porownaniu do R1 pracuje jak snopowiazalka. Mam prawo tak uwazac ?

Budowa czy rozwiazanie techniczne nie ma tu nic do rzeczy. Aby jezdzic motocyklem / pojazdem, nie trzeba byc mechanikiem i znac kazdy szczegol budowy.

Jezeli uwazasz, ze Ty 20 latek masz wiecej rozumu niz ponad 50 letni facet, to uwazaj tak dalej, km tez napewno w zyciu wiecej nawinales niz ja, a doswiadczzeniem juz mnie zaklepales.

Pozdrawiam, i zakoncz wycieczki osobste bo jako moderator masz tu swecic przykladem a nagminnie lamiesz regulamin ktorym sie tak zaslaniasz przy rozdawaniu ostrzezen.

:wink:


Ale twój post nie ma żadnego poparcia oprócz przechwalania się leciwym wiekiem i tym że możesz mieć wnuki :lol: Myślisz że jak masz 50 lat i coś napiszesz to wszyscy ci będą skakać do stóp i mówić: "Tak on ma racje" :o :lol: Człowieku weź ty się ogarnij.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr