Zobacz wątek - proszę wyjaśnić różnicę w geometrii świecenia lampy UK vs PL
NAS Analytics TAG

proszę wyjaśnić różnicę w geometrii świecenia lampy UK vs PL

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

proszę wyjaśnić różnicę w geometrii świecenia lampy UK vs PL

Postprzez post_regiment » 19/3/2013, 18:08

jak w temacie, bardzo proszę o wypowiedzenie się na temat jak powyżej

ANALIZUJĘ TYLKO PAS PO KTÓRYM SIĘ PORUSZA MOTOCYKL, nie pobocze i nie biorę pod uwagę "oślepiania" jadących z naprzeciwka.


bardzo proszę tylko o odpowiedzi z uzasadnieniem a nie wyrażanie bezpodstawnych opinii.

dziękuję z góry :D

nie chcę nic sugerować dlatego nie wyjaśniam o co chodzi, napiszę jak już temat się rozwinie:)

jeszcze raz dzięki!
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00


Postprzez pamoz » 19/3/2013, 19:22

Pas po którym jedzie motocykl o ile wiem-bo nie chce mi się sprawdzać :wink:-będzie oświetlony tak samo tą i tą lampą.
Czy ma to związek z nowymi egzaminami ?
Zgadłem ?
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez fzr » 19/3/2013, 19:28

Oświetlenie w motocyklu jest centralne, mijania nie sa połozone w skrajnych punktach lampy, wiec to jest chyba bez znaczenia czy PL czy UK.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez post_regiment » 19/3/2013, 19:28

chciałbym...

też tak uważam

mam problem, jeden gość jechał na moim motocyklu, sprowadzonym z Anglii, nie wiem jaką miał lampę ale gość twierdzi że angielską, niech i tak będzie. lampy nie ma a motocykl miał przegląd. mam sprawę w sądzie i powołany został biegły który oceni czy lampa miała wpływ na wypadek. gość jechał pasem wyłączonym z ruchu (roboty na drodze) wyprzedzał tira tym pasem i wpakował się w kupę piachu... jak na moje oko to lampa musi tak samo oświetlać pas po którym jedziesz, dla pikanterii dodam, że wyprzedzał tego tira lewym pasem :) jeśli ktoś ma inne zdanie na ten temat to bardzo proszę o podpowiedź. szukam logiki w tym tłumaczeniu się. zniszczył sprzęt z własnej winy, to powinien za to zapłacić.
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00

Postprzez henio12323 » 19/3/2013, 19:32

zalezy jakie moto, biorąc pod uwage moto z jedną lampą, to normalnie polski motocykl, jadac np srodkiem swojego pasa swieci wiązką najbardziej w strone srodka jezdni. ( nie wnikam w inne wiązki itp jak sam prosiłes ) Angielskie klosze swiecą tak samo. wiec jadac potem po polsce swiecisz sobie na pobocze. mowa o lampie która ma rzeczywiscie jakies zmiany bo jest troche lamp które nie maja róznic uk czy pl
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez post_regiment » 19/3/2013, 19:35

tak, tylko że zasięg takiej lampy musi być taki sam. bo gdyby lampa polska świeciła źle/zagrażało to życiu kierowcy to zabronione by było wyprzedzanie lewym pasem prawda? generalnie chodzi o to ze nie ma bata żeby lampa angielska uniemożliwiła mu zobaczenie góry piasku, która zajmowała całą szerokość pasa, wniosek jest taki, że lampa Polska nie mogła oświetlić tego lepiej. czy pas lewy czy prawy jeden pies. lampa ma oświetlić pas po którym się poruszasz tak samo. nie może brać pod uwagę tego, że jak jedziesz w polsce to cegła leży na środku drogi a jak będzie bliżej pobocza to jej nie zauważysz, to jakis absurd
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00

Postprzez alex. » 19/3/2013, 19:58

po co powoływać biegłego nt. lampy skoro wyprzedał pasem wyłączonym z ruchu ?
alex.
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 5/11/2012, 14:06

Postprzez pamoz » 19/3/2013, 20:00

fzr napisał(a):Oświetlenie w motocyklu jest centralne, mijania nie sa połozone w skrajnych punktach lampy, wiec to jest chyba bez znaczenia czy PL czy UK.


Położenie lampy nic nie ma do tego.To że lampa doświetla lewą (UK),bądź prawą stronę (PL) To doświetlanie wynika z asymetrii odbłyśnika,albo asymetrycznych przesłon w soczewkach.

Co do tematu :uważam ,że sprawę masz wygraną bo po pierwsze droga wyłączona z ruchu jest placem budowy i jest ,albo przynajmniej powinna być oznaczona zakazem ruchu.
Po drugie jak miałeś ważne badanie techniczne to o co jeszcze chodzi?.
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez post_regiment » 19/3/2013, 20:18

Poniewaz pokazal zdjecie lampy z numerem wskazyjacym na to ze to lampa z UK, chce po prostu zauwazyc ze nawet jak byla lampą angielską to i tak nie była to przyczyna wypadku. Zastanawia mnie to dlaczego sedzia nie zamknal sprawy na wstepie skoro lamal przepisy, dostal za to mandat. Ale mniejsza z tym. Wazna jest lampa i to co powie biegly
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00

Postprzez mati22252 » 19/3/2013, 23:48

Pas po którym się poruszasz doświetlany jest jednakowo przez obie lampy tylko kierunek doświetlania pobocza jest przeciwny. Występują motocykle z lampami symetrycznymi i wtedy nie lampa na ruch prawo i lewostronny jest jednakowa. A oznaczenie homologacyjne może posiadać na Anglię co nie oznacza asymetryczności lampy. Ogólnie rzecz biorąc jak koleś poruszał się twoim pasem to niezależnie od lampy i tak dostałby taką samą ilość światła.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez lysy211980 » 20/3/2013, 10:23

gosc po prostu rozbil moto i szuka magi do zupy a sad nie zamkna sprawy ze wzgledu na to ze nie wie czy opinia bieglego cos wniesie czy nie bo osoba ktora roznila moto moze sie potem odwolac ze sad nie wzia pod uwage opini bieglego to sa pzepisy w pl chore troche a wracajac do lampy to nawet jak by w uk swiecila odwrotnie tj.oswiecala lewe pobocze a nie prawe to w kosmos tez nie swieci ze kierowca nie widzi gdzie jedzie bez sensu argumentacja ,
wg.mnie gosc co moto rozbil jest w czarnej dupie i glupie tlumaczenie i szukanie winy gdzie kolwiek mu nie pomoze
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez Insekt » 20/3/2013, 11:51

Tak z ciekawosci moge zapytac czy to jakis Twoj kolega? Bo przeciez niemozliwe zeby naprawde sadzil, ze zniszczyl moto przez lampe.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez post_regiment » 20/3/2013, 17:09

były kolega:)

znajomy ze studiów. wiesz, gdyby wierzył w to, że lampa go oślepiła to powiedziałby o tym wcześniej a nie dopiero po miesiącu jak się do niego zwróciłem z prośbą o naprawienie motocykla, bo przez miesiąc nie potrafił się odezwać.

też tak uważam, że biegły musi być aby nie było podstaw do apelacji. no trudno, jeśli chce się narażać na dodatkowe wydatki to jego sprawa. biegły też nie kosztuje 100 zł.

fakt jest niepodważalny, lampa oświetla pas po którym jedziesz, bez znaczenia czy jest polska, angielska, ukraińska czy z madagaskaru


jak widać nie każdy szanuje swoją osobę, nie wiem jak można być tak bezczelnym typem
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00

Postprzez Insekt » 20/3/2013, 20:51

kolega szmata :) bzyknij jego laske. Powodzenia ;)


Daruj sobie takie slownictwo.
Cycu
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez rosiboj » 20/3/2013, 21:33

Jak by zrobil alarm ,ze twoj motocykl byl nie sprawny technicznie, czyt. nie wazny przeglad techniczny bo i jakim prawem przeszedl z angielska lampa to moglbys miec niestety pecha i by sie wykrecil.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2216
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez post_regiment » 20/3/2013, 21:39

wyjaśnij mi jak by to zrobił?
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00

Postprzez rosiboj » 20/3/2013, 21:49

Udowodni ,ze motocykl w chwili wypadku posiadal lampe UK == nie homologowane na PL. Brak Homologowanego oswietlenia == niesprawne oswietlenie. Fakt ,ze uzyskales zaswiadczenie o przejsciu badania technicznego ktorego motocykl powinien nie przejsc, ze wzgledu na niewlasciwe oswietlenie sprawia, ze mozna podwazyc waznosc przegladu technicznego == nie wazny przeglad techniczny czyli pojazd traktowany jak nie sprawny technicznie O czym kierujacy pojazdem nie mial pojecia to raz a dwa, ze pojazd nie mialby wtedy prawa poruszac sie po drogach publicznych. Oby sie sprawa skonczyla dla ciebie OK ale miej tez swiadomosc, ze oszczedzajac pare zlotych na lampie ryzykujesz pare tys na naprawie to tak na przyszlosc.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2216
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez post_regiment » 20/3/2013, 21:59

oczywiście, ale to że lampa była angielska/niesprawna nie jest pewnikiem, przesłuchiwany był diagnosta i potwierdził, że lampa świeciła dobrze, a jedynym dowodem na to że lampa była angielska jest jakaś fotka którą przedstawia on w sądzie. lampa z fotki ma numer lampy angielskiej ale nie takiej jaka po VIN'ie widnieje w systemie. i tyle
post_regiment
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00

Postprzez Voxx » 20/3/2013, 22:17

powołaj sie na brak umiejetności kierującego pojazdem na brak oceny widocznosci i dostosowanie do niej predkości , bo gdy jest ograniczenie do np 70 to nie świadczy o tym ze można tam smigac 70 bo gdy jest zima i pada śnieg to kierujący pojazdem powinien dostosowac predkośc do warunków i jechac tam np 30 , wiec prawo prawem a realia , ,..
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez krzall » 20/3/2013, 23:14

Witam
wybaczcie ale skoro kolega jest taki uprzejmy to należy odwzajemnić uprzejmość. Już diagnosta wykazał się przytomnością umysłu :). Wypowiedział się że dając dopuszczenie lampa była prawidłowa, wiązka światła również. Podtrzymaj tą wersję i "przypomnij sobie że zawsze tam była lampa dobrze świecąca" ;) a zdjęcie wskazane prze "kolegę" nie jest zapewne zdjęciem Twojej lampy.
Nie sądzę żebyś jeździł z lampami niedopuszczonymi do ruchu ;)
Miłego wieczoru
Pozdrawiam
ps trochę post factum ale dobieraj lepiej kolegów :)
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr