Zobacz wątek - Odwrócony układ biegów
NAS Analytics TAG

Odwrócony układ biegów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Odwrócony układ biegów

Postprzez Black-Ghost » 18/2/2013, 23:15

Tak jak w temacie jestem ciekaw czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z jazdy na odwróconym układzie biegów tak jak maja zawodnicy w wyścigach (1 w góre, 2-3-4-5-6 w dól) Czy to cokolwiek daje przy szybkim lataniu? Szybciej się zmienia biegi? Pewnie łatwiej jest przebijać biegi w pionie. Ale czy po winklach nie gania się prościej z takim układem? Od jakiegoś czasu nurtuje mnie to pytanie i jestem ciekaw czy zabawa z odwracaniem biegów jest warta świeczki? :roll:
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez Seba_ER5 » 18/2/2013, 23:28

Jakby to nie miało sensu to chyba by nie latali tak w wyścigach?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Dyz!o91 » 18/2/2013, 23:37

Tez doswiadczenia nie mam co do takich biegow ale mysle tak jak Seba bez celu tego nie robia, ale wydaje mi sie ze tu chodzi o setne sekundy tylko
Honda CG 125 1998r.
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez SkoQ » 18/2/2013, 23:40

Mam moto w którym skrzynia jest 4 biegowa i wszystkie wskakują w dół ale nie śmigam nim po winklach. Myślę, że chodzi tu o to, że podciąganie stopy do góry jest mniej naturalne niż ciśnięcie jej na dół. Co za tym idzie przed winklem, się redukuje podciągając stopę w mniej wygodny sposób, po to żeby przy wychodzeniu z dłużeszego winkla móc wrzucić wyższy bieg nie wysilając zbytnio stopy która i tak ma już co robić.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Dyz!o91 » 18/2/2013, 23:49

Mam kolege na uczelni ktory jezdzi zawodowo w wyscigach jak go zlapie to zapytam co i jak;)
Honda CG 125 1998r.
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez Black-Ghost » 18/2/2013, 23:53

Tak ale ja pytałem czy ma to sens w lataniu po normalnych drogach a nie czy na torze. Bo zastanawiam się czy takiego bajeru nie zrobić u siebie w moto co by się żwawiej jeździło.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Seba_ER5 » 19/2/2013, 00:12

Duzo Cie to bedzie kosztowac? Bo to chyba tylko kwestia pobawienia sie mechanizmem dzwignie przy secie no moze cos bedzie trzeba przespawac. Nie sprobujesz nie porownasz nie dowiesz sie czy Ci to lezy czy nie. To sa indywidualne odczucia.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Black-Ghost » 19/2/2013, 00:18

Niee nic nie trzeba spawać ;) wystarczy obrócić cięgno o 180stopni na wielowypuście i wyregulować co by biegi sztywno wchodziły ;) No to jak będzie możliwość to spróbuje się przejechać na obróconym...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez mirekm71 » 19/2/2013, 06:28

Ja mam krotkie biegi i male mozliwosci pochylenia wiec zauwazylem, ze przewaznie redukuje sie dojezdzajac do zakretu kiedy motocykl jeszcze jest wzglednie wyprostowany ale czesto juz wyjezdzajac z zakretu potrzebowalem kolejnego biegu i w duzym pochyleniu but nie chce mi sie zmiescic miedzy dzwignia a podlozem. Tylko, ze w sporcie set jest z tylu i stopa jest ulozona inaczej wiec nie wiem czy ma to znaczenie. Na drogach publicznych problem nie wystepuje.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez RUTRA.RD » 19/2/2013, 08:39

nie ma to sensu bo siądziesz na moto kolegi i się przewrócisz :0
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Black-Ghost » 19/2/2013, 12:23

A no bez przesady. Spróbuje to napisze wrażenia z jazdy i osobiste przemyślenia na ten temat ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez nabudi » 19/2/2013, 16:52

jak dla mnie to dla przeciętnego człowieka to lepiej bedzie tak jak jest przyzwyczajony i to jeszcze na drodze :P... pewnie szybciej i lepiej i tak bedziesz zmienial tak jak masz teraz :P bo masz juz tak od zawsze i tak jestes przyzwyczajony :P ale sam o tym myslalem i jak zmienię moto to moze na próbę tez w to sie pobawie chociaz wydaje mi sie ze tylko gorzej by mi sie smigało :P
nabudi
 

Postprzez SkoQ » 19/2/2013, 18:35

nabudi, tak jak pisałem mam drugie moto w ktorym wszystkie biegi wbija się w dół, i dla ,,przyzwyczajenia" nie ma to większego znaczenia po kilku minutach, w głowie szybko się przestawia, i przestajesz o tym myśleć, robisz to machinalnie :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Black-Ghost » 19/2/2013, 18:49

To jest ciekawy temat, i myślę że warto to sprawdzić. :roll:
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 19/2/2013, 18:58

Odwracać biegi na ulice? :lol: To mógł wymyślić tylko koleś który jeździ na racingowych klockach i uważa że się lepiej spisują :lol:

Chodzi o to że w ostrym złożeniu dużo łatwiej jest wcisnąć dźwignię niż podłożyć ją od spodu, bo tam asfalt jest. Tyle.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SkoQ » 19/2/2013, 19:25

Czyli moja teoria nie była do końca z du... ekhm z kosmosu ? :D
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Sumomoto » 19/2/2013, 19:43

Odpowiedź już masz wyżej. Ja do cywilnej jazdy zastosowałbym to jako patent ...antykradzieżowy :)
Wyobrażasz sobie zdziwienie gościa, który chciałby nawiać szybko takim motocyklem :)
...oczywiście nie odbiegam od tematu czy lądują na ciężarówkę, czy odpala itd
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Vergon » 19/2/2013, 19:47

Invi napisał(a):Chodzi o to że w ostrym złożeniu dużo łatwiej jest wcisnąć dźwignię niż podłożyć ją od spodu, bo tam asfalt jest. Tyle.


Jak Invi, jak w winklach tak się kładziesz, że brakuje Ci prześwitu pomiędzy setem a ziemią w co wątpię to ma to sens, w przeciwnym wypadku może się przydać tylko wtedy jak ktoś będzie próbował odjechać Twoim sprzętem.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jasiu123 » 19/2/2013, 20:49

Skoq według discovery masz rację... ogladałem kiedyś program w którym gość wyjasniał to w ten sposób że odwrócony układ biegów stosuje się dlatego że zmiana biegu w doł zajmuje po prostu mniej czasu, chodzi tu o setne części sekundy ale zmieniając bieg kilkaset razy w ciągu wyścigu daje to już jakiś czas. Podczas redukowania nie ma to znaczenia bo i tak w wyścigu redukujemy podczas hamowania.

Jestem skłonny się zgodzić z opinią tego pana z tv gdyż nie sądzę żeby odwracano biegi dlatego że stopa nie mieści się pod dzwignie w zakręcie. Zakręt jest jedynkowy, dwójkowy, trójkowy i nie zmienia się biegów w środku zakrętu i do tego w pełnym złożeniu. Jeśli już to na wyjściu gdy sprzęt jest już prostowany bądz w bardzo długim łuku ale wtedy złożenie też jest na tyle małe ze bez problemu można wcisnąć but pod dzwignie.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Black-Ghost » 19/2/2013, 23:41

Coś o taką odpowiedz mi chodziło. Podziękował Jasiu123 ;) Chodziło mi bardziej o wygodę podczas szybkiej zmiany biegów na wyższy bo takie wachlowanie w górę męczy mi śródstopie (miałem kilkakrotnie złamane)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr