Odwrócony układ biegów
Posty: 49
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Odwrócony układ biegów
Tak jak w temacie jestem ciekaw czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z jazdy na odwróconym układzie biegów tak jak maja zawodnicy w wyścigach (1 w góre, 2-3-4-5-6 w dól) Czy to cokolwiek daje przy szybkim lataniu? Szybciej się zmienia biegi? Pewnie łatwiej jest przebijać biegi w pionie. Ale czy po winklach nie gania się prościej z takim układem? Od jakiegoś czasu nurtuje mnie to pytanie i jestem ciekaw czy zabawa z odwracaniem biegów jest warta świeczki? 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Mam moto w którym skrzynia jest 4 biegowa i wszystkie wskakują w dół ale nie śmigam nim po winklach. Myślę, że chodzi tu o to, że podciąganie stopy do góry jest mniej naturalne niż ciśnięcie jej na dół. Co za tym idzie przed winklem, się redukuje podciągając stopę w mniej wygodny sposób, po to żeby przy wychodzeniu z dłużeszego winkla móc wrzucić wyższy bieg nie wysilając zbytnio stopy która i tak ma już co robić.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Tak ale ja pytałem czy ma to sens w lataniu po normalnych drogach a nie czy na torze. Bo zastanawiam się czy takiego bajeru nie zrobić u siebie w moto co by się żwawiej jeździło.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Duzo Cie to bedzie kosztowac? Bo to chyba tylko kwestia pobawienia sie mechanizmem dzwignie przy secie no moze cos bedzie trzeba przespawac. Nie sprobujesz nie porownasz nie dowiesz sie czy Ci to lezy czy nie. To sa indywidualne odczucia.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Niee nic nie trzeba spawać
wystarczy obrócić cięgno o 180stopni na wielowypuście i wyregulować co by biegi sztywno wchodziły
No to jak będzie możliwość to spróbuje się przejechać na obróconym...


"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Ja mam krotkie biegi i male mozliwosci pochylenia wiec zauwazylem, ze przewaznie redukuje sie dojezdzajac do zakretu kiedy motocykl jeszcze jest wzglednie wyprostowany ale czesto juz wyjezdzajac z zakretu potrzebowalem kolejnego biegu i w duzym pochyleniu but nie chce mi sie zmiescic miedzy dzwignia a podlozem. Tylko, ze w sporcie set jest z tylu i stopa jest ulozona inaczej wiec nie wiem czy ma to znaczenie. Na drogach publicznych problem nie wystepuje.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
A no bez przesady. Spróbuje to napisze wrażenia z jazdy i osobiste przemyślenia na ten temat 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
nabudi, tak jak pisałem mam drugie moto w ktorym wszystkie biegi wbija się w dół, i dla ,,przyzwyczajenia" nie ma to większego znaczenia po kilku minutach, w głowie szybko się przestawia, i przestajesz o tym myśleć, robisz to machinalnie 

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
To jest ciekawy temat, i myślę że warto to sprawdzić. 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Odwracać biegi na ulice?
To mógł wymyślić tylko koleś który jeździ na racingowych klockach i uważa że się lepiej spisują
Chodzi o to że w ostrym złożeniu dużo łatwiej jest wcisnąć dźwignię niż podłożyć ją od spodu, bo tam asfalt jest. Tyle.


Chodzi o to że w ostrym złożeniu dużo łatwiej jest wcisnąć dźwignię niż podłożyć ją od spodu, bo tam asfalt jest. Tyle.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Odpowiedź już masz wyżej. Ja do cywilnej jazdy zastosowałbym to jako patent ...antykradzieżowy
Wyobrażasz sobie zdziwienie gościa, który chciałby nawiać szybko takim motocyklem
...oczywiście nie odbiegam od tematu czy lądują na ciężarówkę, czy odpala itd

Wyobrażasz sobie zdziwienie gościa, który chciałby nawiać szybko takim motocyklem

...oczywiście nie odbiegam od tematu czy lądują na ciężarówkę, czy odpala itd
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Invi napisał(a):Chodzi o to że w ostrym złożeniu dużo łatwiej jest wcisnąć dźwignię niż podłożyć ją od spodu, bo tam asfalt jest. Tyle.
Jak Invi, jak w winklach tak się kładziesz, że brakuje Ci prześwitu pomiędzy setem a ziemią w co wątpię to ma to sens, w przeciwnym wypadku może się przydać tylko wtedy jak ktoś będzie próbował odjechać Twoim sprzętem.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Skoq według discovery masz rację... ogladałem kiedyś program w którym gość wyjasniał to w ten sposób że odwrócony układ biegów stosuje się dlatego że zmiana biegu w doł zajmuje po prostu mniej czasu, chodzi tu o setne części sekundy ale zmieniając bieg kilkaset razy w ciągu wyścigu daje to już jakiś czas. Podczas redukowania nie ma to znaczenia bo i tak w wyścigu redukujemy podczas hamowania.
Jestem skłonny się zgodzić z opinią tego pana z tv gdyż nie sądzę żeby odwracano biegi dlatego że stopa nie mieści się pod dzwignie w zakręcie. Zakręt jest jedynkowy, dwójkowy, trójkowy i nie zmienia się biegów w środku zakrętu i do tego w pełnym złożeniu. Jeśli już to na wyjściu gdy sprzęt jest już prostowany bądz w bardzo długim łuku ale wtedy złożenie też jest na tyle małe ze bez problemu można wcisnąć but pod dzwignie.
Jestem skłonny się zgodzić z opinią tego pana z tv gdyż nie sądzę żeby odwracano biegi dlatego że stopa nie mieści się pod dzwignie w zakręcie. Zakręt jest jedynkowy, dwójkowy, trójkowy i nie zmienia się biegów w środku zakrętu i do tego w pełnym złożeniu. Jeśli już to na wyjściu gdy sprzęt jest już prostowany bądz w bardzo długim łuku ale wtedy złożenie też jest na tyle małe ze bez problemu można wcisnąć but pod dzwignie.
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
Coś o taką odpowiedz mi chodziło. Podziękował Jasiu123
Chodziło mi bardziej o wygodę podczas szybkiej zmiany biegów na wyższy bo takie wachlowanie w górę męczy mi śródstopie (miałem kilkakrotnie złamane)

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 49
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości