jawa 50 stawidło
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
jawa 50 stawidło
Cześć wszystkim,
posiadam ogara 200 z silnikiem jawki i chciałbym wykonać stawidło do niej, do tego gaźnik od mz albo wsk i więcej plukow i powinna kręcić 16 tys obrotów:) Co o tym myślicie i może ktoś posiada plany stawidła ? Za wszystkie odpowiedzi dzięki
posiadam ogara 200 z silnikiem jawki i chciałbym wykonać stawidło do niej, do tego gaźnik od mz albo wsk i więcej plukow i powinna kręcić 16 tys obrotów:) Co o tym myślicie i może ktoś posiada plany stawidła ? Za wszystkie odpowiedzi dzięki
- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
hmm... stawidło? myślę ze będzie to zbyt problematyczne rozwiązanie, i przysporzy Ci wielu problemow. działa tylko na wysokich obrotach silnika, a jawki nie wkręcisz na 16 tys obrotów... 1. wal razem z tłokiem poleca na kilometr w przód... 2 zapłon jawy porostu konstrukcyjnie nie pozwoli Ci na osiągniecie takich obrotów. 3. jeśli chcesz przerobić kanały płuczące to wstaw membranę bezpośrednio do bloku i zastosuj wypełnienie skrzyni korbowej na pewno będzie lepiej 4. jeśli chcesz osiągnąć chociaż tys obrotów w co wątpię po tak nikłych przeróbkach, przerób ją pod zapłon bezstykowy.
Poza tym bez kapitalnego remontu wzmacnianego walu, łożysk, i sprzęgła nie zrobisz nią nawet 500km
Sam mam Jawe Mustang i jest to piękny motorower tamtych czasów i lepiej bedzie jesli ja doprowadzisz do stanu idealnego by mogła cieszyć oko niż porostu ją zniszczyc
Poza tym bez kapitalnego remontu wzmacnianego walu, łożysk, i sprzęgła nie zrobisz nią nawet 500km
Sam mam Jawe Mustang i jest to piękny motorower tamtych czasów i lepiej bedzie jesli ja doprowadzisz do stanu idealnego by mogła cieszyć oko niż porostu ją zniszczyc
- miluszczk
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
- Lokalizacja: Łapy
Mam już jedna na oryginalnych częściach z przebiegiem 72 km:) zaplon oczywiście na impulsatorze cdi , wal mam czeski po regeneracji a cylinder 55/5/3 plus do tego spawak i jazda
- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
haha nie ma szans, zobacz sobie japonskie konstrukcje np wysokoobrotowych crossówek w 2T... weź do ręki wał z np cr 125 a z jawki, fizycznie nie ma opcji. opcja kolegi ze zrobieniem 500 km jest moim zdaniem zbyt idealistyczna. trzeba zmienic wszystko, fabryczne łozyska chociazby wału nie wytrzymaja takich obrotów, sprzegło sie spali, skrzynia bedzie pekała, wał i korba musi byc wzmacniana tłok to samo. tłok fabryczny tez nie pozwoli tak wysoko kręcic. jedynie co mozna sensownie zrobic to lekkie planowanie głowicy, pseudosportowy wał z allegro z wypełniaczami, wiekszy/lepszy gaźnik, membranka na dolocie, dedykowany sportowy wydech. poprawić płukanie. zapłon też by sporo dał. koszta sporo mniejsze, efekt powinien byc odczuwalny. i tyle ;D ew od razu cylek dać o zwiekszonej srednicy, to wiecej da niz próba kręcenia silniczka do tych obrotów 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wiem może przesadziłem z tymi 500km;D chodzilo mi o to ze jesli by dokrecil silnik do takich obrotów to by sie rozleciał silnik, skrzynia i sprzeglo jak napisales wyzej:)
planowania glowicy nie polecam poniewaz bardzo latwo przesadzic, po drugie jest to zbyt durze obciazenie, jesli wymienisz wal nawet na tytanowowy i lozyska np z yamahy ktore sie kreca i tak do jakichs 13tys obrotow to zrobia sie luzy z czasem na wnękach lozysk w karterze, silnik jawy juz taki jest ze jak cos w nim nie jebnie to jest chory;d ja w swojej wypolerowalem skrzynie korbowa spasowalem pluki, zrobilem wypelnienie skrzyniu korbowej, i cylinder 60ccm z kutym tlokiem, gaznik zostal jawowski jikov, i nic wiecej nie trzeba w niej robic, bo nawet wzmocnione sprzeglo wiecej nie wytrzyma.
planowania glowicy nie polecam poniewaz bardzo latwo przesadzic, po drugie jest to zbyt durze obciazenie, jesli wymienisz wal nawet na tytanowowy i lozyska np z yamahy ktore sie kreca i tak do jakichs 13tys obrotow to zrobia sie luzy z czasem na wnękach lozysk w karterze, silnik jawy juz taki jest ze jak cos w nim nie jebnie to jest chory;d ja w swojej wypolerowalem skrzynie korbowa spasowalem pluki, zrobilem wypelnienie skrzyniu korbowej, i cylinder 60ccm z kutym tlokiem, gaznik zostal jawowski jikov, i nic wiecej nie trzeba w niej robic, bo nawet wzmocnione sprzeglo wiecej nie wytrzyma.
- miluszczk
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
- Lokalizacja: Łapy
http://youtube.com/#/watch?v=VDKftP0o10 ... o10A&gl=PL Miało by to tak mniej więcej wygladac, albo tak http://youtube.com/watch?v=a3Bqu8Dz7iY Sprzeglo poszło by tak jak w ogarze 90 lc kolegi z innego forum a skrzynia od am5 albo am6:) Dla chcącego nic trudneg, tylko się nie smiejcie i od razu negujcie tego projektu bo jest on w stanie planowania, liczenia i zakupu części
- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
nie no spoko, ja sie nie smieje, negować też nie neguje jak sie lubisz bawić. tylko moim zdaniem wiekszego sensu to nie ma prócz tego że sie urobisz po łokcie i stracisz troche kasy. jedyna kwestia to taka że potem byle zdrowa 125 ccm bedzie szybsza tak czy siak ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeslii chcesz szybkiego motoroweru, to nie ma dla mnie sensu wydawac pieniedzy na cos co i tak nie bedzie szybkie w tej klasie, kup poprostu cos z silnikiem am6 lub inna sportowa biegowke klasy 50ccm. Ponieważ zabytki powinno sie odrestaurowywać a nie niszczyc
- miluszczk
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
- Lokalizacja: Łapy
Szanuje wasza opinię ale i tak będe wykonywał stawidło bez względu na to uważacie ale dzięki za sugestie 

- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
Szanuje wasza opinię ale i tak będe wykonywał stawidło bez względu na to uważacie ale dzięki za sugestie 

- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
Sory, ale nie jestem w temacie. Co nazywasz stawidłem? Zamontowanie zaworu membranowego ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
hehe też miałem problem z ogarnięciem
ale google wyrzuciło wyniki z których domysliłem się ze chodzi o zawór wydechowy.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
To nie jest zawór wydechowy tylko dolot mieszanki do skrzyni korbowej sterowany za pomocą zaworu obrotowego
- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
Można prosić jakiś schemat lub zdjęcia ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
stawidlo
stawidlo jest to najprosciej mowiac prymitywny przodek membrany napedzany walem sterującym momentem napełnienia skrzyni korbowej mieszanką po przez otwor w tarczy okolo 200stopni, pozwala na osiagniecie bardzo dużej mocy przy wysokich obrotach silnika, gdyż na niskich mocy nie bedzie wcale, co za tym idzie problemy z odpaleniem i ustawieniem niskich obrotow. niestety nie znalazlem zadnych konkretnych zdjec czy schematow na temat stawidla w internecie
- miluszczk
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
- Lokalizacja: Łapy
Rozumiem. To po co tyle zachodu z tym stawidłem? Nie prościej wstawić zawór membranowy? Nic się nie obraca, nie wyciera.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
http://wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=1681&start=20 tu są schematy i wygląd silnika z stawidłem, a tu jak ja chciałbym zrobić http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... patko.html
- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
Z tego co widzę ten patent w porównaniu do zaworu membranowego nie ma najmniejszego sensu.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
ma jeśli chce się osiągnąć wysokie obroty, zobacz sobie na yt jak kręcą sie jawki czy simy na stawidle
- mateo12506
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości