Zobacz wątek - szybka zmiana biegów !?!?
NAS Analytics TAG

szybka zmiana biegów !?!?

Enduro, Cross
_________

szybka zmiana biegów !?!?

Postprzez kuba9018 » 20/1/2013, 11:38

Witam mam problem w mojej yz 125 wydaje mi się ze skrzynia ma bardzo krótkie biegi nie wydaje mi się żeby w każdym crosie tak było wystarczy 100 metrów a już się jedzie na 5 lub 6 ? czy to normalne
można to zredukować zębatkami ??? u mnie przednia ma 11 a tylna 52 zęby !
kuba9018
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 19/10/2012, 19:15


Postprzez Bostorn » 20/1/2013, 11:45

załóż na przód 13 zębów, na ogół takie się zakłada, możliwe że wlasnie przez tą 11 masz takie przełożenia
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez kuba9018 » 20/1/2013, 11:50

na 13 zębach z przodu szybszy na prostej czy lepiej pod szczyt się zbierał
kuba9018
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 19/10/2012, 19:15

Postprzez MJR128 » 20/1/2013, 12:03

Nie wiem gdzie ty kupiłeś są 11 ? Zapewne ślizg łańcucha już jest nieźle przez to przetarty.
Seryjnie przód jest 13, a tył w zależności od rocznika od 49 do 51 zębów.

Na 13 z przodu będzie szybszy.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kuba9018 » 20/1/2013, 12:14

11 z przodu było jak ja kopiłem
kuba9018
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 19/10/2012, 19:15

Postprzez MJR128 » 20/1/2013, 12:24

11 prawie nie ma w sprzedaży. Nie wiem komu była taka potrzebna, ale na pewno wygodnie się na niej nie jeździ. Tak samo 52 z tył. Ślizg łańcucha na wahaczu nie jest przetarty ?

Sprawdź wiadomość PW.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kuba9018 » 20/1/2013, 12:39

lekkie otarcia są . jaka zębatkę proponujesz na tył . przód 13 a tył?
kuba9018
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 19/10/2012, 19:15

Postprzez MJR128 » 20/1/2013, 13:37

A jaki to rocznik?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 20/1/2013, 13:52

zębatki dobiera się pod styl jazdy, teren itp. np do enduro czasami fabryczne przełoznia są bezsensowne, na jedynce musisz piłować a na 2 jest za mało mocy - i tutaj zmiana przełozen ułatwia sprawe :) dlatego jak jeździłes to ocen czego potrzebujesz, v maxu, przyspieszenia, momentu z dołu czy jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 20/1/2013, 16:49

najrozsądniejsze przełożenie to 13 przód 50-54 tył
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez hondacr1989 » 21/1/2013, 01:34

Ja osobiscie bym proponował 12/52 przełożenie na moc z racji tego ze jest to setka w 2t ma słaby dół więc postawiłbym na moc (szukalem zębatki 53 tył do swoje setki ale nie znalazłem a o 11 z przodu to nie słyszałem) jak sie ma 6 skrzynie szybko sie zmienia biegi ja miałem problemy jak skoczyłem z 6 na 5 biegowy motor :D
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez Bostorn » 21/1/2013, 18:07

i co ci po tym 12/52? czego nie zrobisz, asz 11/60 to setk nie bd miała taiego dołu jak powinna, setka jest setką i jeżeli chcesz nią jechac musisz kręcic, przez tak krótkie przełożenia nie dosc ze silnik jest agresywniejszy, skrzynia bardziej dostaje w dupe, to i tłok przy okazji, 13/52 jest najlepszym rozwiązaniem, wystarczy jechac na odpowiednim gazie i tyle, a jak ktoś lami na wolnych obrotach to czy on będzie miał 11z czy 5z na jedno i to samo wyjdzie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez MJR128 » 21/1/2013, 22:20

Jeśli seria zaleca 49 zębów to nie widzę powodów do zakładania 52.
Jedynie tylna prowadnica szybciej się zużyje.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez MattQ » 2/2/2013, 02:45

znajomy ma 13 przód i 49 tył i mówi że mu pasuje do yz ja ci nie powiem ale mam w swoim ktm'ie chyba nawet takie same, mam kilka zębatek i różnie zakładam, zależy z kim jeżdżę mam 2 przód po 13 i 2 tył jedną na moc żeby rwało z dołu i drugą na v max jak się chcemy pościgać. :D Powiem ci że jeżdżę aktualnie w tej na v max bo nie chce mi się zmienić. :P
KTM SX 125 - JEST MOOOOC! <3
MattQ
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28/7/2012, 22:50
Lokalizacja: Åšwidnica

Postprzez hondacr1989 » 2/2/2013, 03:48

co okresla słowo ,,kręcic,, ? nie zchodzic z obrotów?szybko wbijac biegi ?,wbijac biegi nie odpuszczając gazu? ,odpuszczac i podciągac manetke gazu i wysprzęglac?, nie rozumie tego pojęcia a wypadało by znac jak sie jezdzi na 2t
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez kris514 » 2/2/2013, 08:31

Jeździć na wysokich(powyżej 9000tys obrotów)
A nie zamulac na niskich
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 2/2/2013, 11:48

słowo kręcic znaczy dosłownie too
http://www.youtube.com/watch?v=diYiCWoDM7g

więcej mówic chyba nie trzeba :D
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez hondacr1989 » 2/2/2013, 20:05

Tak sie staram go zyłowac jak widze wolne pole przed sobą lub proste,lub znam teren:) w lesie musze czasem odpuscic nie wkręcac go tak bo bym sie na drzewie znalazł ,mam jeszcze pytanie czy przy zmianie biegu nalezy odpuszczac troche gaz? od początku jestem nauczony wbijac bez sprzęgła biegi nie odpuszcając manetki powinło się odpuszczac przy zmianie biegu na wyższy?
hondacr1989
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43

Postprzez kris514 » 2/2/2013, 20:12

Tak ale nie do końca (aby silnik ani nie ciągnął ani nie hamował ) zobaczysz ze w tedy łatwiej jest wbić bieg :D a tak z 2 strony to zmiana bez sprzęgła jest ok ale gdy robi się to umiejętnie i tylko dla tego że sprzęgło by cię zatrzymało(podjazd) albo gdy walczysz o części sekundy na torze (lepiej używaj bo wykończysz skrzynie)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 21:13

jak zmieniasz bieg musisz do konca puscic gaz i od razu zmienic bieg. pocwicz i wyczujesz o co chodzi. bo jak za długo poczekasz po odpuszczeniu gazem zacznie hamowac silnikiem i bedzie trudno wbic bieg. z kolei jak jeszcze nie zejdzie wystarczająco z obrotów to wbijesz bieg ze zgrzytem co też jest oczywiscie niepoprawne. jak wbijesz w odpowiednim momencie to praktycznie sam wskoczy. sprzegła nie musisz uzywac, ja jak smigam po torze to czy w góre czy w dół nie uzywam. chyba że jest np winkiel redukcja i strzał ze sprzegła i tego typu techniczne sytuacje. jak bedziesz zmieniał bieg na pełnej manetce zarzniesz szybko skrzynie ;D to nie quick shifter ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê