Zobacz wątek - Motul 5100 vs. 300V
NAS Analytics TAG

Motul 5100 vs. 300V

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Motul 5100 vs. 300V

Postprzez mentorsct » 17/1/2013, 20:22

Witam, jestem posiadaczem motocykla Suzuki GSR 600 2007r. Motocykl posiada przebieg 28k. Zastanawiam się jaki olej powinienem zalać? Pełen syntetyk czy pół? Motocykl kupiłem w październiku i na wiosnę chciałbym zalać go świeżym olejem ale nie wiem który lepszy czy 5100 czy 300V? Aktualnie motocykl ma zalany pół syntetyk.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada


Postprzez power_bit » 17/1/2013, 20:24

Pewnie, że 300V lepszy. Jak pojawi się B-G to opowie Ci o podwójnych estrach itd.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez mentorsct » 17/1/2013, 20:25

Ok ja wcześniej latałem wyczynowo na crossie i też lałem 300V. Wiem, że ten olej dobrze sobie radzi też na mocno obciążonych silnikach.
Teraz pytanie? Czy kupując na necie 300V za 225zł z przesyłką nie kupie podróby oleju?
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez power_bit » 17/1/2013, 20:31

Nigdy pewności nie ma, ale raczej jesteś w stanie kupić za tyle. Na allegro chodzi od 215 do 300zł za 4 literki.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez PrimoGhost » 17/1/2013, 20:35

http://www.mgm-moto.pl/

Zapytaj tutaj u Marcina. Nigdy nie trafiłem na nic nieoryginalnego albo kombinowanego i ceny ma tez spoko.
300 V nie zapewni Ci nieporównywalnie lepszej ochrony silnika, jak nawet olej półsyntetyczny, ale działanie skrzyni biegów i sprzęgła to już inna bajka. Czuć różnicę. W szczególności na piecu powyżej 100 stopni.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez deejayslonio » 17/1/2013, 20:46

Czyli ewentualną różnicę odczujesz katując sprzęt lub jeżdżąc przy maksymalnych parametrach silnika. Jak jeździsz dużo na torze to się opłaca. Jeżeli nie pałujesz jak głupi na drodze to się nie opłaca.
deejayslonio
 

Postprzez mentorsct » 17/1/2013, 20:51

Na trasie jestem spokojny. Swoje wyszalałem się na crossie. Czasem jedynie sobie polecę ze 140-160km/h. Nie kręce wysoko silnika. Powiedziałbym że nawet zamulam. Głównie to 100-120km/h na 6 biegu. Nie jeżdżę na kole i nie palę gumy.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez Jasiu123 » 17/1/2013, 21:11

5100 zdecydowanie nie nadaje sie do takiego sprzetu.
Wybierz miedzy 300V a 7100.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez suchy558 » 17/1/2013, 21:13

Jasiu123 napisał(a):5100 zdecydowanie nie nadaje sie do takiego sprzetu.


jakieś konkrety? mam w Hornecie i jakoś nie narzekam
Avatar użytkownika
suchy558
Bywalec
 
Posty: 676
Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Jasiu123 » 17/1/2013, 21:27

nie narzekasz w jakim sensie?
nie wiesz co się z nim dzieje... tylko go wymieniasz. Wiadomo że silnik nie wybuchnie jak zalejesz 5100 ale według mnie to olej dobry ale do motocykli typu chopper, a nie do wysokoobrotowych szlifierek.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez suchy558 » 17/1/2013, 21:30

silnik pracuje cicho (na valvoline było coś tam słychać) skrzynia pracuje w porządku, cicho, bez zgrzytów, sprzęgło się nie ślizga. a Ty jak masz 7100 to wiesz co się z nim dzieje? też tylko wymieniasz ...
Avatar użytkownika
suchy558
Bywalec
 
Posty: 676
Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Jasiu123 » 17/1/2013, 21:39

To jak będziesz wymieniał następnym razem to wcześniej dobrze wstaw w palnik i od razu spuść olej wtedy zobaczysz dlaczego 5100 się nie nadaje. Będzie walił spalenizną i będzie aż skwierczał z bólu. 7100 w identycznych okolicznościach spokojnie zlatuje i jeszcze pachnie a silnik i skrzynia pracują o niebo lepiej.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Seba_ER5 » 17/1/2013, 22:11

5100 starczy w zupełności. A koledzy niech se leja 300V i pyrkają po mieście... 10W40 i wsio w temacie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Black-Ghost » 17/1/2013, 22:24

Przecież jak ktoś jeździ po mieście to najlepiej lać olej lotosa albo z kauflandu. Bo nie kręcicie przecież na obrotach. Jezusie jakie teorie. A tak na poważnie jeśli nie chcesz oleju wyczynowego typu 300V zalej 7100 jest to nowsza wersja 5100 i z pewnością wyjdzie to na dobre twojemu motocyklowi.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 17/1/2013, 22:39

7100 to nowsza wersja 5100? :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez suchy558 » 17/1/2013, 22:43

to dopiero "Jezusie, jakie teorie" :lol:
Avatar użytkownika
suchy558
Bywalec
 
Posty: 676
Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Black-Ghost » 17/1/2013, 22:47

W sensie że lepiej lać 7100 bo jest nowszym olejem. Później opracowanym niż 5100. Im nowsza baza olejów tym lepsza bo priorytety dzisiejszych silników bardzo się zmieniły od tych które były kiedyś. Poczytajcie trochę na stronie producenta a nie allegro!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Seba_ER5 » 17/1/2013, 23:04

Silnik mam z 2003 :P roku więc relikt.
Nie porównuj 5100 do oleju z Tesko. 10W40 to 10W40 ważne by gęstszego nie lać nawet jak będzie brał olej bo smarowania na głowicy nie będzie i w szczeliny nie powchodzi.
7100 to syntetyk, a 5100 to półsyntetyk. Choć przy gęstości 10W40 ciężko mówić o pełnym syntetyku.
Zawsze rozgrzewam silnik do 50-60 stopni zanim ruszę i nie pałuje przez pierwsze km. Zresztą za dużo nie pałuje ani to nie ma gdzie ani zbytnio kiedy.

Może jak kiedyś kupie nowe moto to będę lał 300V teraz preferuje regularny serwis.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Black-Ghost » 17/1/2013, 23:10

I tak jak ktoś przechodzi z np 5100 na 300V nie będzie miał idealnego efektu bez użycia płukanki do silnika. Bo jednak pozostałości tego 5100 zostaną w silniku dopiero po drugiej wymianie będzie czysty 300V. ;) Seba Ja mam wlany 300V 10W40. I czuć dużą różnicę przy zmienię biegów. Na 5100 biegi chodziły ciężko teraz biegi można wbijać 2 palcami ręki. Zawsze to plus dla którego lepiej wlać lepszy olej.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Seba_ER5 » 17/1/2013, 23:25

Czym ty chcesz ten silnik płukać? Ja bym się bal o uszczelki. Wlać 300V polatać sezon i dopiero w następny sezonie zmienić.
Ja w zx6r tez uzywam dwoch paluszkow do wrzucania biegow. Nawet nie trzeba do konca klamki wciskac ;>.
Może na następny sezon spróbuje 300V, ale pewnie prędzej zmienię motocykl na sc57a tzn zmienię w sumie moto już jest od 2 sezonów w garażu. Jutro już zamawiam do niej arrowa sety nówki sztuki pod zamontowane łamane klameczki PP racing :D.
W sumie będę zamawiał od napędu po olej filtr więc jeszcze się muszę zastanowić.

Oftopujac kumpel pracuje w Luksemburgu accountent i mi pisał żeby tam kupował nowe kawy poprzednie modele od 27tys chodza no tam wat do tego ale cena zachecajaca.
Ostatnio edytowano 17/1/2013, 23:26 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr