Motul 5100 vs. 300V
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Motul 5100 vs. 300V
Witam, jestem posiadaczem motocykla Suzuki GSR 600 2007r. Motocykl posiada przebieg 28k. Zastanawiam się jaki olej powinienem zalać? Pełen syntetyk czy pół? Motocykl kupiłem w październiku i na wiosnę chciałbym zalać go świeżym olejem ale nie wiem który lepszy czy 5100 czy 300V? Aktualnie motocykl ma zalany pół syntetyk.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Ok ja wcześniej latałem wyczynowo na crossie i też lałem 300V. Wiem, że ten olej dobrze sobie radzi też na mocno obciążonych silnikach.
Teraz pytanie? Czy kupując na necie 300V za 225zł z przesyłką nie kupie podróby oleju?
Teraz pytanie? Czy kupując na necie 300V za 225zł z przesyłką nie kupie podróby oleju?
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
http://www.mgm-moto.pl/
Zapytaj tutaj u Marcina. Nigdy nie trafiłem na nic nieoryginalnego albo kombinowanego i ceny ma tez spoko.
300 V nie zapewni Ci nieporównywalnie lepszej ochrony silnika, jak nawet olej półsyntetyczny, ale działanie skrzyni biegów i sprzęgła to już inna bajka. Czuć różnicę. W szczególności na piecu powyżej 100 stopni.
Zapytaj tutaj u Marcina. Nigdy nie trafiłem na nic nieoryginalnego albo kombinowanego i ceny ma tez spoko.
300 V nie zapewni Ci nieporównywalnie lepszej ochrony silnika, jak nawet olej półsyntetyczny, ale działanie skrzyni biegów i sprzęgła to już inna bajka. Czuć różnicę. W szczególności na piecu powyżej 100 stopni.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Na trasie jestem spokojny. Swoje wyszalałem się na crossie. Czasem jedynie sobie polecę ze 140-160km/h. Nie kręce wysoko silnika. Powiedziałbym że nawet zamulam. Głównie to 100-120km/h na 6 biegu. Nie jeżdżę na kole i nie palę gumy.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
Jasiu123 napisał(a):5100 zdecydowanie nie nadaje sie do takiego sprzetu.
jakieÅ› konkrety? mam w Hornecie i jakoÅ› nie narzekam
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
nie narzekasz w jakim sensie?
nie wiesz co się z nim dzieje... tylko go wymieniasz. Wiadomo że silnik nie wybuchnie jak zalejesz 5100 ale według mnie to olej dobry ale do motocykli typu chopper, a nie do wysokoobrotowych szlifierek.
nie wiesz co się z nim dzieje... tylko go wymieniasz. Wiadomo że silnik nie wybuchnie jak zalejesz 5100 ale według mnie to olej dobry ale do motocykli typu chopper, a nie do wysokoobrotowych szlifierek.
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
silnik pracuje cicho (na valvoline było coś tam słychać) skrzynia pracuje w porządku, cicho, bez zgrzytów, sprzęgło się nie ślizga. a Ty jak masz 7100 to wiesz co się z nim dzieje? też tylko wymieniasz ...
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
To jak będziesz wymieniał następnym razem to wcześniej dobrze wstaw w palnik i od razu spuść olej wtedy zobaczysz dlaczego 5100 się nie nadaje. Będzie walił spalenizną i będzie aż skwierczał z bólu. 7100 w identycznych okolicznościach spokojnie zlatuje i jeszcze pachnie a silnik i skrzynia pracują o niebo lepiej.
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
5100 starczy w zupełności. A koledzy niech se leja 300V i pyrkają po mieście... 10W40 i wsio w temacie.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Przecież jak ktoś jeździ po mieście to najlepiej lać olej lotosa albo z kauflandu. Bo nie kręcicie przecież na obrotach. Jezusie jakie teorie. A tak na poważnie jeśli nie chcesz oleju wyczynowego typu 300V zalej 7100 jest to nowsza wersja 5100 i z pewnością wyjdzie to na dobre twojemu motocyklowi.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
W sensie że lepiej lać 7100 bo jest nowszym olejem. Później opracowanym niż 5100. Im nowsza baza olejów tym lepsza bo priorytety dzisiejszych silników bardzo się zmieniły od tych które były kiedyś. Poczytajcie trochę na stronie producenta a nie allegro!
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Silnik mam z 2003
roku więc relikt.
Nie porównuj 5100 do oleju z Tesko. 10W40 to 10W40 ważne by gęstszego nie lać nawet jak będzie brał olej bo smarowania na głowicy nie będzie i w szczeliny nie powchodzi.
7100 to syntetyk, a 5100 to półsyntetyk. Choć przy gęstości 10W40 ciężko mówić o pełnym syntetyku.
Zawsze rozgrzewam silnik do 50-60 stopni zanim ruszę i nie pałuje przez pierwsze km. Zresztą za dużo nie pałuje ani to nie ma gdzie ani zbytnio kiedy.
Może jak kiedyś kupie nowe moto to będę lał 300V teraz preferuje regularny serwis.

Nie porównuj 5100 do oleju z Tesko. 10W40 to 10W40 ważne by gęstszego nie lać nawet jak będzie brał olej bo smarowania na głowicy nie będzie i w szczeliny nie powchodzi.
7100 to syntetyk, a 5100 to półsyntetyk. Choć przy gęstości 10W40 ciężko mówić o pełnym syntetyku.
Zawsze rozgrzewam silnik do 50-60 stopni zanim ruszę i nie pałuje przez pierwsze km. Zresztą za dużo nie pałuje ani to nie ma gdzie ani zbytnio kiedy.
Może jak kiedyś kupie nowe moto to będę lał 300V teraz preferuje regularny serwis.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
I tak jak ktoś przechodzi z np 5100 na 300V nie będzie miał idealnego efektu bez użycia płukanki do silnika. Bo jednak pozostałości tego 5100 zostaną w silniku dopiero po drugiej wymianie będzie czysty 300V.
Seba Ja mam wlany 300V 10W40. I czuć dużą różnicę przy zmienię biegów. Na 5100 biegi chodziły ciężko teraz biegi można wbijać 2 palcami ręki. Zawsze to plus dla którego lepiej wlać lepszy olej.

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Czym ty chcesz ten silnik płukać? Ja bym się bal o uszczelki. Wlać 300V polatać sezon i dopiero w następny sezonie zmienić.
Ja w zx6r tez uzywam dwoch paluszkow do wrzucania biegow. Nawet nie trzeba do konca klamki wciskac ;>.
Może na następny sezon spróbuje 300V, ale pewnie prędzej zmienię motocykl na sc57a tzn zmienię w sumie moto już jest od 2 sezonów w garażu. Jutro już zamawiam do niej arrowa sety nówki sztuki pod zamontowane łamane klameczki PP racing
.
W sumie będę zamawiał od napędu po olej filtr więc jeszcze się muszę zastanowić.
Oftopujac kumpel pracuje w Luksemburgu accountent i mi pisał żeby tam kupował nowe kawy poprzednie modele od 27tys chodza no tam wat do tego ale cena zachecajaca.
Ja w zx6r tez uzywam dwoch paluszkow do wrzucania biegow. Nawet nie trzeba do konca klamki wciskac ;>.
Może na następny sezon spróbuje 300V, ale pewnie prędzej zmienię motocykl na sc57a tzn zmienię w sumie moto już jest od 2 sezonów w garażu. Jutro już zamawiam do niej arrowa sety nówki sztuki pod zamontowane łamane klameczki PP racing

W sumie będę zamawiał od napędu po olej filtr więc jeszcze się muszę zastanowić.
Oftopujac kumpel pracuje w Luksemburgu accountent i mi pisał żeby tam kupował nowe kawy poprzednie modele od 27tys chodza no tam wat do tego ale cena zachecajaca.
Ostatnio edytowano 17/1/2013, 23:26 przez Seba_ER5, łącznie edytowano 1 raz
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_ER5 zapamiętaj sobie raz na zawsze. Oznaczenie SAE (10W40) NIE określa gęstości oleju !
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości