Zobacz wątek - Pierwszy Naked - do miasta i na trasę - do 10k PLN

Pierwszy Naked - do miasta i na trasę - do 10k PLN

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy Naked - do miasta i na trasę - do 10k PLN

Postprzez Qbiaczek » 27/12/2012, 05:12

Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
2011 - ok. 3500km na Junaku 901
2012 - ok. 1000km na Junaku 901 oraz ok. 300km na YBR250

Wiek, waga, wzrost
25 lat, 75kg, 180cm

Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?

ok. 60% miasto, pewnie codziennie lub prawie codziennie - dla frajdy
ok. 40% (z czego może 5-10% dłuższych wypadów) trasa - tak często jak się da - dla frajdy
Z powyższej całości może 30% z plecaczkiem

Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Myślę, że pomiędzy 2800km - 4000 km

Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na motor chciałbym przeznaczyć około 10k PLN. Choć granica jest dość płynna. Nie jest to sztywna rama ale chciałbym się w 10k zmieścić. Ciuchy już mam.

Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Taki jaki będzie potrzebny. Jeśli chodzi o spalanie to bez znaczenia. Jak każdy, chciałbym jednak żeby był jak najbardziej niezawodny.

Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy

Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Szczerze to sporo maszyn przykuło moją uwagę ;) Wcześniej zastanawiałem się nad Ducati Monster 696 ale teraz jakoś straciłem na niego zapał. W chwili obecnej moją uwagę przykuła Honda CB 600F Hornet z okolic 2004r. W oko też (ze względu na swoją sylwetkę i moc) wpadła mi Honda CB 1100 X-11 i szczególnie jestem ciekaw opinii na jej temat. Jak to się prowadzi i czy ogólnie jest to sprzęt godny uwagi czy też nie. Motor chcę kupić dla przyjemności (raczej jak większość ;) ), chciałbym żeby moc maszyny była w granicach 100KM ale też aby miał dobre przyspieszenie. Co do rozwijanych prędkości to żeby przy 100-120km/h się nie męczył. Więcej raczej nie zamierzam jeździć, mimo to chciałbym żeby miał rezerwę mocy, aby w razie czego odkręcić manetkę i pomknąć w dal ;) Nie chciałbym też schodzić poniżej 600ccm.

Z góry dziękuję za wszystkie konstruktywne rady i opinie :)
Fly to a dream, Far across the sea =)
Avatar użytkownika
Qbiaczek
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 22/6/2011, 15:58
Lokalizacja: Gdynia, Poland


Postprzez k0b13r » 27/12/2012, 09:21

Witam.

Do 10 tys. złotych możesz przyjrzeć się Kawasaki ER-6n (lub ER-6f z owiewką, ale będzie droższe) z 2006 roku. Od września zrobiłem na takim 2100 km, nie jest to dużo ale wrażenia na razie bardzo pozytywne. Udało mi się kupić go za 10700 zł.

Jestem sporo większy od Ciebie ale motocykl jest żwawy i chętnie przyśpiesza ;) Co do spalania, na 15,5 litrowym baku robię około 250 km (bez oszczędzania jakiegokolwiek), nie ma szału ale też nie jest tragicznie.

Pojemność 650 ccm, 100-120 km/h to dla niego dopiero początek i jest jeszcze sporo mocy w zapasie na np. wyprzedzanie.

Jak będziesz miał pytania to wal śmiało ;)
k0b13r
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6/10/2012, 09:57

Postprzez leff » 27/12/2012, 12:27

4500 kkm na 50ccm i chcesz wsiadac na 100 koni? odwaznie
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez SkoQ » 27/12/2012, 12:34

Odwaga granicząca z głupotą, a raczej braku pojęcia co to znaczy 100 koni na motocykl który waży 200 kg. Tu już nie trzeba mieć uprawnień na prowadzenie tej maszyny, tylko umiejętności których na junaku i kursie raczej nie zdobyłeś.

EDIT: GS 500, CB 500, ER-5 przy 120 się nie męczy bierz śmiało.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez fincher » 27/12/2012, 12:50

Na tym forum jest jedna dziwna rzecz:
Nieważne czy ktoś wcześniej jeździł na 50-125cm i ile km na tym zrobił jest traktowany jak osoba nie posiadająca żadnego doświadczenia...



Hornet jest bardzo wymagającym motocyklem.
Waży około 180kg i dysponuje mocą 98KM.
Po przesiadce z 250 to będzie prawdziwy pocisk, ale do opanowania.


Lepszym wyjściem jest kupno Nakeda o mniejszej mocy - pokroju ER6n lub SV650n
SV powinna przypaść Ci do gustu skoro interesowałeś się Monsterem.
Te motocykle mają moc rzędu 70KM ale w przypadku SV są to pełnokrwiste rumaki.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez MANIAK. » 27/12/2012, 13:25

Ja polecam Yamahe Fazer 600 ma 100 konikow , ladnie sie zbiera i jest dosc lagodna a jak ja wkrecisz powyzej 7k to pokazuje pazura. Do 10K PLN znajdziesz ladna sztuke (2001-2003) poza tym to bardzo wdzieczny i sprawdzony sprzet.
Kawasaki ZX-14R '12.
Avatar użytkownika
MANIAK.
Świeżak
 
Posty: 428
Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
Lokalizacja: jestes ?

Postprzez leff » 27/12/2012, 14:25

no i nie bedzie odkrecal powyzej 7 krpm ............
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Black-Ghost » 27/12/2012, 15:42

Stwierdzam że o dużych motocyklach wypowiadają sie najbardziej ci którzy albo wogole nie mają motocykla albo jeżdzą na pierdzikółkach! :|
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Qbiaczek » 27/12/2012, 18:12

Dzięki za wszystkie odpowiedzi ;) Z tego co podaliście do gustu przypadło mi Kawasaki ER-6N i w szczególności Suzuki SV-650N bo faktycznie przypomina monstera i ma ciekawe parametry ;) Dlatego prosiłbym Was o wypowiedzenie się na temat tych maszyn. Czy się na tym wygodnie jeździ, jak się tym manewruje? Z tego co zauważyłem to SV-650N ma chyba dobre przyspieszenie? Jaka jest różnica w prowadzeniu motocykla w układzie V, a rzędowym?

Co sprawia, że Hornet jest bardzo wymagającym motocyklem?

I nadal jestem ciekaw opinii (obiektywnych) nt. Hondy X-11. Co by poniektórych uspokoić - z czystej ciekawości.

Może i jestem odważny, a może i głupi - ale nie o to pytałem. Pytam o opinie i fakty na temat maszyn. Jeśli uważacie, że taka i taka maszyna się nie nadaje to dlaczego, jeśli się nadaje to też dlaczego. Jakie są plusy, a jakie mogą być minusy ;)

Z góry dzięki za dalsze odpowiedzi :)
Fly to a dream, Far across the sea =)
Avatar użytkownika
Qbiaczek
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 22/6/2011, 15:58
Lokalizacja: Gdynia, Poland

Postprzez fincher » 27/12/2012, 18:25

V"ka charakteryzuje się momentem obrotowym dostępnym z samego dołu (od najniższych obrotów) oraz mocnym momentem hamującym silnika.
Gdy pierwszy raz wsiadłem na SV to aż się zdziwiłem że 70KM może aż tak fajnie rwać do przodu.


Samemu w przyszłym roku planuje zakup SV i mogę go polecić, motocykl pomimo swojej wymagającej (przez silnik) charakterystyki da się opanować początkującemu a zarazem jest generatorem "banana na ryju" :)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez k0b13r » 27/12/2012, 18:30

Ponownie się wypowiem, bo mój dobry kumpel ma SV650N, którą też zdażyło mi się jechać.

Jeździ się wygodnie, manewruje też bez problemu - waży naprawdę mało (dzięki aluminiowej ramie), ok. 187 kg gotowa do jazdy. Przyśpieszenie rzeczywiście jest fajne, bo silnik "ciągnie" od samego dołu. Ale ma to też swoją wadę - mocne hamowanie silnikiem, które potrafi pokarać (zrzucenie biegu bez międzygazu w zakręcie może się skończyć glębą).

W porównaniu z SV650, ER-6n wybacza więcej błędów (sprawdzone ...) ale jest też trochę mniej narwane - w środku siedzi rzędowa dwójka. ER ma też bardziej wyprostowaną pozycję za kierownicą niż SV, ale róznica jest niewielka.

Na scigacz.pl było porównanie dwóch tych motocykli, polecam się zapoznać: Używane: Suzuki SV650 vs. Kawasaki ER-6 (otwórz link)
k0b13r
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6/10/2012, 09:57

Postprzez misiek1506 » 27/12/2012, 21:33

A może popatrz za pancerną XJ600?
XJ 600N
misiek1506
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
Lokalizacja: Krzydlina Wielka

Postprzez fincher » 27/12/2012, 23:43

W XJ może być problem z tym "mimo to chciałbym żeby miał rezerwę mocy, aby w razie czego odkręcić manetkę i pomknąć w dal"
Fakt XJ jest fajnym motocyklem ale dla spokojnej osoby.
Dla młodszej osoby - takiej jak Autor tematu lepszy bedzie żwawszy motocykl, którym da się spokojnie ale i jak trzeba potrafi dać fun z jazdy.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez blondynka96 » 28/12/2012, 02:31

Jeździłem SV i Hornetem. Oba to świetne motocykle. Ale są też bardzo różne. SV-V'ka wiec koledzy już wyjaśnili, Hornet to rzędówka wiec od 7-8k rpm na prawdę "rwie"! Słabsze hamowanie silnikiem i w tym przypadku 4 gary a nie 2 jak w SV :)
Jednak SV jest moje, kuzyn ma Horneta i po sezonie chce sprzedać i dosiąść SV"ke :) Więc to chyba też jakaś opinia :))
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez Qbiaczek » 28/12/2012, 04:33

Kolejny raz dzięki za opinie i informacje ;) W międzyczasie poczytałem co nie co artykułów na temat SV 650N czy też ER-6N, porównania, wykresy i widzę, że SV jest ogólnie chwaloną maszyną. Sam osobiście dużo bardziej jestem zainteresowany SV'ka niż ER-6N. Ten drugi trochę designem nie przypadł mi do gustu, zwłaszcza jeśli chodzi o front. Co do XJ też jakoś mnie nie urzekł. SV ma i wygląd, który mi się podoba i "ciągnie" od samego dołu. Co możecie mi powiedzieć na temat komfortu jazdy dla pasażera (160cm, 55kg) na SV? Wyczytałem też, że pasażer na SV znacząco zmienia środek ciężkości pojazdu i ze względu na swoją niewielką masę utrudnia to kierowanie/zmniejsza stabilność. Ile w tym prawdy i jak interpretować tę zmianę stabilności? Czy naprawdę mocno to utrudnia jazdę motocyklem czy wszystko jest w "granicach rozsądku"? Z pasażerem już jeździłem całkiem sporo - co prawda na Junaku 901 - ale też jest to lekki pojazd i wszystko było do opanowania. Jednak tam pasażer chyba siedzi zdecydowanie niżej niż na SV i ogólnie konstrukcja i moc jest inna, więc to zapewne też miało wpływ. Więc jestem ciekaw waszych opinii i tego co możecie mi powiedzieć na temat jazdy z plecaczkiem na SV'ce.

Z góry dzięki za kolejne odpowiedzi :)
Fly to a dream, Far across the sea =)
Avatar użytkownika
Qbiaczek
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 22/6/2011, 15:58
Lokalizacja: Gdynia, Poland

Postprzez spazz » 28/12/2012, 09:59

mialem litrowa eske i z baba pojechalem sobie nad morze. koszmar. :) do jazdy na coedzien i krotsze traski to jednak motocykl jest bardziej niz ok
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2689
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez Qbiaczek » 28/12/2012, 19:59

A coś więcej na tema tego koszmaru? Bardziej szczegółowo? Mi na pewno nie chodzi o bardzo dalekie wypady z plecaczkiem ale jestem ciekaw jak SV'ka zachowuje się przy jeździe z pasażerem, więc prosiłbym o jakieś bardziej szczegółowe informacje ;)
Fly to a dream, Far across the sea =)
Avatar użytkownika
Qbiaczek
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 22/6/2011, 15:58
Lokalizacja: Gdynia, Poland

Postprzez blondynka96 » 29/12/2012, 00:40

Jeśli pasażer jest ogarnięty to jeździ się dobrze. Trochę bardziej koło podnosi jeśli pasażer jest cięższy... :D
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez theriddlen » 29/12/2012, 01:52

Z plecaczkiem na niej jeszcze nie jeździłem, ale muszę powiedzieć że SV to piekielnie fajna bestyjka. Hornet? Ze świateł, jego sto koni nie szans z ognistymi v-kowymi 70. A czekając na światła - brzmi cudownie ^^
SV 650
Avatar użytkownika
theriddlen
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 25/9/2012, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez leff » 29/12/2012, 12:05

szkoooda, ze nie mam juz horneta bo bym Ci chyba udowodnil, ze nie masz racji
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr