KÄ…cik Kawasaki "Dla posiadaczy"
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Chwile śledzę temat Kawasaki ZX6R 599ccm oraz 636ccm
Zastanawia mnie, dlaczego często piszecie, żeby jak już to kupić 636, a niżeli 599?
636 nie jest mniej żywotnym silnikiem i nieco bardziej awaryjnym? Już jestem po dylemacie czy R6 czy ZX6R, bo wybór padł na ZX-a, ze względu na wygodę - często zamierzam robić trasę powyżej 500km Mam zamiar na ten sezon zakupić ZX6R 2007-2009r i czy to dobry wybór? Jeździłem na 636 '04 i ZX6R '08, w tym nowszym nie odpowiada mi tylko Ex-up, który jak dla mnie jest uciążliwy, a tak to bardzo pozytywnie zaskakujący mnie egzemplarz
Zastanawia mnie, dlaczego często piszecie, żeby jak już to kupić 636, a niżeli 599?
636 nie jest mniej żywotnym silnikiem i nieco bardziej awaryjnym? Już jestem po dylemacie czy R6 czy ZX6R, bo wybór padł na ZX-a, ze względu na wygodę - często zamierzam robić trasę powyżej 500km Mam zamiar na ten sezon zakupić ZX6R 2007-2009r i czy to dobry wybór? Jeździłem na 636 '04 i ZX6R '08, w tym nowszym nie odpowiada mi tylko Ex-up, który jak dla mnie jest uciążliwy, a tak to bardzo pozytywnie zaskakujący mnie egzemplarz
Odważni nie żyją WIECZNIE
Ostrożni nie żyją WCALE!
Ostrożni nie żyją WCALE!
- MsK
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 20/1/2013, 20:52
- Lokalizacja: KTA
W modelu 04 też masz exup. Pierwsze słyszę o czymś takim jak mniej żywotny silnik bo ma 36cm3 więcej. Zarówno 599 jak i 636 będa miały podobną żywotność. Dla czego polecamy 636 a nie 599 bo te 36cm3 dają ciut lepszą reakcje na gaz i zdecydowanie ciekawszą elastyczność. Możesz o tym poczytać w necie, testów jest do bólu. ZX-6R 08 jest słabsza nawet od 636 04. To najbardziej skastrowana 600 od zielonych. Jeśli już chcesz 599 od zielonych to model 09 w góre. Bardzo dobrze poradził sobie zarówno na arenie sportów motocyklowych jak i w testach porównawczych. Teraz zieloni wypuścili nową broń na 2013 rok w postaci nowej 636. Ale gdyby ktoś chciał model 599 nadal pozostaje w ofercie.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
03-04 nie ma żadnego exupa dopiero c1h od 05 ma exup stad przyrost mocy w 05-06 w stosunku do 03-04 ktore poprostu nie ma zaworu. P.S. tak naprawde to exup to okreslenie Suzuki z tego co pamietam.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Exup pierwszy wprowadziła bodajże Yamaha. Suzuki pierwsze wprowadziło Doładowanie dynamiczne powietrzem (SRAD) No to może w ZX-10R 04 był pierwszy exup. A 636 miała od 2005.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
W modelu 04 też masz exup.
ZX10R to nie zx6r. Rozmowa była o zx6r. P.S. gratuluje wiedzy książkowej.
To ze motocykl ma zawór wydechowy nie zaczy od razu ,ze producent nazwal go exupem.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
W 600 aż tak nie siedzę a przy okazji nie mam wszystkich danych w głowie. Co do zaworu w wydechu to jak to się niby inaczej nazywa jak nie exup?
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Exup jest nazwa jednego z producentów inni w swoich serwisówkach często nazwywają te zawory inaczej (exhaust valve...) odnosnie oba co do exupa. Mozna kupic elemionator.
http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html
Wracajac do exup tak wynalazlem w necei ze Yamaha wprowadzila go w 87r. W suzuki nazywa siÄ™ to SET (Suzuki Exhaust Tuning System).
Sam długi czas myślałem, że u każdego producenta tak samo się to nazywa, ale w trakcie serwisowania takiego mechanizmu w k4 u kumpla w stajni dowiedziałem się ,że byłem wbłędzie. Jednakże EXUP to ogólnie przyjęta nazwa w końcu był to prekursor.
http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html
Wracajac do exup tak wynalazlem w necei ze Yamaha wprowadzila go w 87r. W suzuki nazywa siÄ™ to SET (Suzuki Exhaust Tuning System).
Sam długi czas myślałem, że u każdego producenta tak samo się to nazywa, ale w trakcie serwisowania takiego mechanizmu w k4 u kumpla w stajni dowiedziałem się ,że byłem wbłędzie. Jednakże EXUP to ogólnie przyjęta nazwa w końcu był to prekursor.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Po wywaleniu dziura w dolnych partiach obrotów. Exup dopręża silnik. Jak wywalisz exup to zyskasz w górnym zakresie a stracisz na dole. Chyba że wszystko ładnie zestroisz np z PC.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Black-Ghost napisał(a):Po wywaleniu dziura w dolnych partiach obrotów. Exup dopręża silnik. Jak wywalisz exup to zyskasz w górnym zakresie a stracisz na dole. Chyba że wszystko ładnie zestroisz np z PC.
Ciekawe, możesz wyjaśnić w jakiś sposób następuje zysk mocy w górnym zakresie?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Rosibój to proste. Zwiększasz przepustowość przelotu spalin. Im wyższe obroty tym potrzebna większa przepustowość. Exup nawet w pełni otwarty zawsze stanowi jakiś opór.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Myslalem, ze w pelni otwarty stanowi taki opor jak krotki wlos w rece wystawionej za okno ale moze sie nie znam bo wtedy by wychodzilo, ze producenci wiedza co robia.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Jeśli widziałeś exup na własne oczy to powinieneś dobrze wiedzieć co i jak. Exup zawsze stanowi opór w każdym zakresie obrotów.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
dol siada z gora nic sie nie dzieje. W pelnym zakresie jest przeceiz w pelni otwarty. Do tego wyswitla blad kompa stad trzeba eleminator.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Zeby bylo w temacie kawasaki, spojrzmy na zx10 ...
Oto zamkniety zawor, jego grubosc to ... strzelam 2mm, srednica rury to ... strzelam 50mm co daje nam przy otwartym zaworze pole powierzchni stawiajacej opor 100 mm2
Jak widac na rysunku srednica ukladu wydechowego jest mniejsza przed exupem niz w miejscu gdzie on jest i wynosi mniej wiecej 25mm (taka sama wielkosc jak exupa gdyby sie w pelni zamknol) co daje nam pole kola czyli wielkosc otworu 1963.495mm2 , jak widac srednica w miejscu gdzie jest exup zwiekszyla sie o ... strzelam 5mm co daje nam powierzchnie 2827.433mm2. Oznacza to ,ze mamy teraz przeswit wraz z exupem 2727.433mm2 czyli az o 763.938mm2 wiecej niz mielismy przed exupem na samej pustej rurze. Wiec ja sie pytam gdzie ta moc sie traci?
Obliczenia sa przyblizone tylko po to aby pokazac jak problem kawalka metalu w wydechu jest prosto rozwiazany tak aby otwarty exup byl jak exup ktorego niema. Mozna by wymienic sobie rure na jeszcze wieksza ale wtedy mocy u gory tez nie przybedzie tylko ubedzie
Oto zamkniety zawor, jego grubosc to ... strzelam 2mm, srednica rury to ... strzelam 50mm co daje nam przy otwartym zaworze pole powierzchni stawiajacej opor 100 mm2
Jak widac na rysunku srednica ukladu wydechowego jest mniejsza przed exupem niz w miejscu gdzie on jest i wynosi mniej wiecej 25mm (taka sama wielkosc jak exupa gdyby sie w pelni zamknol) co daje nam pole kola czyli wielkosc otworu 1963.495mm2 , jak widac srednica w miejscu gdzie jest exup zwiekszyla sie o ... strzelam 5mm co daje nam powierzchnie 2827.433mm2. Oznacza to ,ze mamy teraz przeswit wraz z exupem 2727.433mm2 czyli az o 763.938mm2 wiecej niz mielismy przed exupem na samej pustej rurze. Wiec ja sie pytam gdzie ta moc sie traci?
Obliczenia sa przyblizone tylko po to aby pokazac jak problem kawalka metalu w wydechu jest prosto rozwiazany tak aby otwarty exup byl jak exup ktorego niema. Mozna by wymienic sobie rure na jeszcze wieksza ale wtedy mocy u gory tez nie przybedzie tylko ubedzie
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości