Hornet 01 - spawany blok silnika, cieknie olej
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Hornet 01 - spawany blok silnika, cieknie olej
Witam,
zakupiłem w tym roku Hornetke z urwanym uchem, obok montowanego crash pada.
Ucho to było zaspawane i teraz w okolicach tego miejsca "poci" się silnik, czyli minimalne śladu oleju po jeździe.
Nie wiem czy ruszać to czy zostawić,a jak robić to co.
Zrobiłem na takim stanie 1000 km i żadnych zmian nie zauważyłem.
Czy sÄ… z tym zwiÄ…zane jakieÅ› obawy?
Co w takim przypadku zrobić ?
Czy taka nieszczelność ma wpływ na prace silnika i wgl całego motoru?
http://imageshack.us/photo/my-images/820/53195642.jpg/
zakupiłem w tym roku Hornetke z urwanym uchem, obok montowanego crash pada.
Ucho to było zaspawane i teraz w okolicach tego miejsca "poci" się silnik, czyli minimalne śladu oleju po jeździe.
Nie wiem czy ruszać to czy zostawić,a jak robić to co.
Zrobiłem na takim stanie 1000 km i żadnych zmian nie zauważyłem.
Czy sÄ… z tym zwiÄ…zane jakieÅ› obawy?
Co w takim przypadku zrobić ?
Czy taka nieszczelność ma wpływ na prace silnika i wgl całego motoru?
http://imageshack.us/photo/my-images/820/53195642.jpg/
- lukazsek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
Mocno się poci? Dolałeś coś oleju po przejechaniu tych 1k ?
Uważam, że nie ma to jakoś specjalnie wpływu na Twój silnik, niemniej jednak jak często musisz dolewać oleju, a maszyna jest ciągle zababrana to może warto to jeszcze raz zespawać?
Uważam, że nie ma to jakoś specjalnie wpływu na Twój silnik, niemniej jednak jak często musisz dolewać oleju, a maszyna jest ciągle zababrana to może warto to jeszcze raz zespawać?
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
widac ze ucho dosyc profesjonlnie dospawane, jesli juz mowa wogole o spawaniu... najlepiej jak wiadomo bylo by wymienic blok silnika, ale zapewne nie o to chodzi. Mozesz dodatkowo pospawac/nadlac materialu. Kiedys mialem tez pekniety blok silnika od spodu w jakims enduro, to kupilem klej do metalu, jakis amerykanski dwuskladnikowy do spawania na zimno. Oczywiscie z pekniecia nie lecialo jak z kranu, tylko po rozgrzaniu silnika gdy olej byl rzadki skraplało się dosyć mocno. Posklejalem tym klejem i banglalo to dosyc dlugo, pozniej sprzedalem i koles dalej tym jezdzil i jezdzi juz kilka lat..
Wiec mozesz sprobowac tym klejem, wydatek nie duzy cos kolo 20zl. Silnik musi byc zimny i wiadomo miejsce sÄ…czenia sie bez grama oleju.
Wiec mozesz sprobowac tym klejem, wydatek nie duzy cos kolo 20zl. Silnik musi byc zimny i wiadomo miejsce sÄ…czenia sie bez grama oleju.
- Maniek600
- Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48
Po tym 1tys. nie musiałem dolewać oleju. Mieści się w granicach.
Nie mocno się poci, jak przejadę kilkanaście- kilkadziesiąt kilometrów to są to śladowe ilości.
Chodzi mi głównie, żeby nie narobiło to więcej problemów, nie uszkodziło silnika...
Niektórzy postawili już krzyżyk na mój silnik i mówią, że silnik już nigdy nie będzie pracował jak powinień.
Szanuję moto i jak jest jakieś ryzyko i jedynym wyjściem jest wymiana bloku to pewnie wymienię. Ale jeśli jest to zbyteczne to wolałbym nie.
Podkreślam, że po przejechaniu tego 1k km nie zauważyłem zmian w pracy silnika.
Nie mocno się poci, jak przejadę kilkanaście- kilkadziesiąt kilometrów to są to śladowe ilości.
Chodzi mi głównie, żeby nie narobiło to więcej problemów, nie uszkodziło silnika...
Niektórzy postawili już krzyżyk na mój silnik i mówią, że silnik już nigdy nie będzie pracował jak powinień.
Szanuję moto i jak jest jakieś ryzyko i jedynym wyjściem jest wymiana bloku to pewnie wymienię. Ale jeśli jest to zbyteczne to wolałbym nie.
Podkreślam, że po przejechaniu tego 1k km nie zauważyłem zmian w pracy silnika.
- lukazsek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
http://imageshack.us/photo/my-images/132/53203181.jpg/
nie tworz postow jednego pod drugim, uzyj opcji edytuj - regulamin sie klania - leff
nie tworz postow jednego pod drugim, uzyj opcji edytuj - regulamin sie klania - leff
- lukazsek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
lukazsek napisał(a):Po tym 1tys. nie musiałem dolewać oleju. Mieści się w granicach.
Nie mocno się poci, jak przejadę kilkanaście- kilkadziesiąt kilometrów to są to śladowe ilości.
Chodzi mi głównie, żeby nie narobiło to więcej problemów, nie uszkodziło silnika...
Niektórzy postawili już krzyżyk na mój silnik i mówią, że silnik już nigdy nie będzie pracował jak powinień.
Szanuję moto i jak jest jakieś ryzyko i jedynym wyjściem jest wymiana bloku to pewnie wymienię. Ale jeśli jest to zbyteczne to wolałbym nie.
Podkreślam, że po przejechaniu tego 1k km nie zauważyłem zmian w pracy silnika.
Wez sie uspokuj. Poci sie to sie poci. Chcesz sklej nie chcesz nie klej. Wiesz wogole ile kosztuje wymiana bloku? Wszystkie nowe uszczelnienia? Uwazasz, ze ktos zlozy to tak jak w fabryce? Ci co klada krzyzyk na Twoim silniku to wieku przedszkolnym sa chociaz? Jesli oleju nie bedzie ponizej minimum to mozesz sobie jezdzic z dziura w bloku i co ma sie stac? Wszysykie czesci sa skrecone ze soba wiec na pewno nie uciekna. Na twoim miejscu dla swietego spokoju bym to skleil jakims dobrym klejem. Zreszta pewnie kazdy klej to sklei tylko trzeba dobrze przygotowac powierzchnie.
edit
Zobaczylem zdjecie i to nie jest spaw. W tym miejscu nie da sie pospawac nie rozbierajac silnika bo uszczelnienia sie stopia. To jest sklejone i byc moze ktos zle to oczyscil dlatego leci.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
ja bym zrobiłtak jak maniek mówi - jakis klej dwuskładnikowy lepszy, dobrze odtłuscic, usunąc tlenki i nie powinno się pocić.
albo jak nawet, to samo pocenie nie wpływa na nic
albo jak nawet, to samo pocenie nie wpływa na nic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak sie nie myle to takim klejem u siebie kleilem blok i zdało egzamin:
http://www.autokosmetyki.pl/proseal-pro ... rers_id=64
http://www.autokosmetyki.pl/proseal-pro ... rers_id=64
- Maniek600
- Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48
Dziękuje bardzo za wypowiedzenie się !!
Trochę już panikowałem po wypowiedziach innych gdzie mówili, żeby wymienić cały silnik, czy też blok, żeby nie wyjeżdżać za bramę posesji oraz gdzie doszło do nieodwracalnych zmian, które doprowadziły, że silnik też już nie będzie taki sam.
Tak jak poradziliście na dniach zabiorę się za klejenie.
Mam jeszcze pytanie:
jak oglądałem dogłębniej to miejsce urwanego ucha, zauważyłem, że na pewno nie ma wszędzie takiej grubości ścianki jaka powinna być. I pytanie: czy istnieje możliwość, że podczas minimalnego uderzenia w przyszłości rozleci to się ?
Trochę już panikowałem po wypowiedziach innych gdzie mówili, żeby wymienić cały silnik, czy też blok, żeby nie wyjeżdżać za bramę posesji oraz gdzie doszło do nieodwracalnych zmian, które doprowadziły, że silnik też już nie będzie taki sam.
Tak jak poradziliście na dniach zabiorę się za klejenie.
Mam jeszcze pytanie:
jak oglądałem dogłębniej to miejsce urwanego ucha, zauważyłem, że na pewno nie ma wszędzie takiej grubości ścianki jaka powinna być. I pytanie: czy istnieje możliwość, że podczas minimalnego uderzenia w przyszłości rozleci to się ?
- lukazsek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
kwestia tego czy to jest wkoncu spawane czy klejone, bo na zdjeciach wyglada jak spawane,,,jesli spawane to zapewne bedzie mialo wieksza wytrzymalosc, ale tez duzo zalezy od tego jakiej wielkosci byly braki scianek gdy ucho wrocilo na swoje miejsce,,, i tak jak mowisz nie ma pewnosci czy jest tam wystarczajÄ…ca grubosc scianki. WÄ…tpie czy ktos okresli Tobie czy podczas jakiegokolwiek uderzenia czy tez zwyklej eksploatacji ten spaw sie nie rozleci. zawsze jest ryzyko, ale jesli spaw sie nie rozchodzi, nie powieksza to ja bym jezdzil i nic nie robil.
- Maniek600
- Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Dzięki, dużo pomogliście i zrobię jak radzicie, czyli kupię klej do spawania na zimno (AUTOWELD- CX-80) i nic więcej ruszać nie będę ani wymieniał silnika jak to inni radzą....
I przy zakupie nowych crash padów, będę musiał tylko znaleźć inne miejsce do zamontowania
Jeszcze raz dziękuje za pomoc !
I przy zakupie nowych crash padów, będę musiał tylko znaleźć inne miejsce do zamontowania
Jeszcze raz dziękuje za pomoc !
- lukazsek
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
- Lokalizacja: Kraków
Po zdjeciu wnioskuje ze poci sie w okolicy laczenia dolnego i gornego karteru. Spawanie ma to do siebie, ze material sciagnie i w miejscu laczenia powstala mala szczelinka. Rzuc na to dobry klej bedziesz mial spokoj.
Sam mam ten problem w 929, bo tez spawalem blok.
Sam mam ten problem w 929, bo tez spawalem blok.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Czy Wy nigdy spawu nie widzieliscie? Przeciez metal podczas topienia uklada sie inaczej a tutaj widac slady po paluchach ukladajacych mase. To nie jest spaw. Laczenie jest przy cylindrze bo widze kolektor wydechowy. Jesli ktos by to spawal to musialby wpierw wyjac silnik z ramy, rozebrac i dopiero spawac.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Mirku to jest spaw
Metal owszem inaczej sie uklada.
Widziales kiedys jak tig'iem mozna amelinium roztopic ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84f ... aafce.html to jest fotka mojego pospawanego bloku

Widziales kiedys jak tig'iem mozna amelinium roztopic ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84f ... aafce.html to jest fotka mojego pospawanego bloku

929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
No i Twoj jest zupelnie inny a i miejsce jest umozliwiajace pospawanie. Temperatura, ktora towarzyszy spawaniu aluminium nie zostawila by nawet sladu po uszczelkach.
Tak widzialem jak sie spawa aluminium. Pracowalem w zakladzie remontu cystern.
Tak widzialem jak sie spawa aluminium. Pracowalem w zakladzie remontu cystern.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Akurat miejsce takie sobie do spawania
Miedzy karterami nie ma uszczelki, a ta przy deklu mozna zalozyc nowa. Mysle ze na tym hornecie tez jest spaw tyle ze niechlujny tak jak to bylo w moim fajerze gdy go kupilem. Bylo mnostwo dziurek i olej po rozgrzaniu prawie sie lal.

Miedzy karterami nie ma uszczelki, a ta przy deklu mozna zalozyc nowa. Mysle ze na tym hornecie tez jest spaw tyle ze niechlujny tak jak to bylo w moim fajerze gdy go kupilem. Bylo mnostwo dziurek i olej po rozgrzaniu prawie sie lal.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości