Zobacz wÄ…tek - Hornet 01 - spawany blok silnika, cieknie olej
NAS Analytics TAG

Hornet 01 - spawany blok silnika, cieknie olej

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Hornet 01 - spawany blok silnika, cieknie olej

Postprzez lukazsek » 3/12/2012, 23:30

Witam,
zakupiłem w tym roku Hornetke z urwanym uchem, obok montowanego crash pada.
Ucho to było zaspawane i teraz w okolicach tego miejsca "poci" się silnik, czyli minimalne śladu oleju po jeździe.

Nie wiem czy ruszać to czy zostawić,a jak robić to co.
Zrobiłem na takim stanie 1000 km i żadnych zmian nie zauważyłem.


Czy sÄ… z tym zwiÄ…zane jakieÅ› obawy?
Co w takim przypadku zrobić ?

Czy taka nieszczelność ma wpływ na prace silnika i wgl całego motoru?

http://imageshack.us/photo/my-images/820/53195642.jpg/
lukazsek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków


Postprzez power_bit » 4/12/2012, 00:00

Mocno się poci? Dolałeś coś oleju po przejechaniu tych 1k ?
Uważam, że nie ma to jakoś specjalnie wpływu na Twój silnik, niemniej jednak jak często musisz dolewać oleju, a maszyna jest ciągle zababrana to może warto to jeszcze raz zespawać?
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września


Postprzez Maniek600 » 4/12/2012, 00:07

widac ze ucho dosyc profesjonlnie dospawane, jesli juz mowa wogole o spawaniu... najlepiej jak wiadomo bylo by wymienic blok silnika, ale zapewne nie o to chodzi. Mozesz dodatkowo pospawac/nadlac materialu. Kiedys mialem tez pekniety blok silnika od spodu w jakims enduro, to kupilem klej do metalu, jakis amerykanski dwuskladnikowy do spawania na zimno. Oczywiscie z pekniecia nie lecialo jak z kranu, tylko po rozgrzaniu silnika gdy olej byl rzadki skraplało się dosyć mocno. Posklejalem tym klejem i banglalo to dosyc dlugo, pozniej sprzedalem i koles dalej tym jezdzil i jezdzi juz kilka lat..
Wiec mozesz sprobowac tym klejem, wydatek nie duzy cos kolo 20zl. Silnik musi byc zimny i wiadomo miejsce sÄ…czenia sie bez grama oleju.
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez lukazsek » 4/12/2012, 00:38

Po tym 1tys. nie musiałem dolewać oleju. Mieści się w granicach.

Nie mocno się poci, jak przejadę kilkanaście- kilkadziesiąt kilometrów to są to śladowe ilości.

Chodzi mi głównie, żeby nie narobiło to więcej problemów, nie uszkodziło silnika...

Niektórzy postawili już krzyżyk na mój silnik i mówią, że silnik już nigdy nie będzie pracował jak powinień.

Szanuję moto i jak jest jakieś ryzyko i jedynym wyjściem jest wymiana bloku to pewnie wymienię. Ale jeśli jest to zbyteczne to wolałbym nie.

Podkreślam, że po przejechaniu tego 1k km nie zauważyłem zmian w pracy silnika.
lukazsek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lukazsek » 4/12/2012, 00:38

Ostatnio edytowano 4/12/2012, 00:59 przez lukazsek, łącznie edytowano 1 raz
lukazsek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lukazsek » 4/12/2012, 00:38

http://imageshack.us/photo/my-images/132/53203181.jpg/


nie tworz postow jednego pod drugim, uzyj opcji edytuj - regulamin sie klania - leff
lukazsek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mirekm71 » 4/12/2012, 11:50

lukazsek napisał(a):Po tym 1tys. nie musiałem dolewać oleju. Mieści się w granicach.

Nie mocno się poci, jak przejadę kilkanaście- kilkadziesiąt kilometrów to są to śladowe ilości.

Chodzi mi głównie, żeby nie narobiło to więcej problemów, nie uszkodziło silnika...

Niektórzy postawili już krzyżyk na mój silnik i mówią, że silnik już nigdy nie będzie pracował jak powinień.

Szanuję moto i jak jest jakieś ryzyko i jedynym wyjściem jest wymiana bloku to pewnie wymienię. Ale jeśli jest to zbyteczne to wolałbym nie.

Podkreślam, że po przejechaniu tego 1k km nie zauważyłem zmian w pracy silnika.


Wez sie uspokuj. Poci sie to sie poci. Chcesz sklej nie chcesz nie klej. Wiesz wogole ile kosztuje wymiana bloku? Wszystkie nowe uszczelnienia? Uwazasz, ze ktos zlozy to tak jak w fabryce? Ci co klada krzyzyk na Twoim silniku to wieku przedszkolnym sa chociaz? Jesli oleju nie bedzie ponizej minimum to mozesz sobie jezdzic z dziura w bloku i co ma sie stac? Wszysykie czesci sa skrecone ze soba wiec na pewno nie uciekna. Na twoim miejscu dla swietego spokoju bym to skleil jakims dobrym klejem. Zreszta pewnie kazdy klej to sklei tylko trzeba dobrze przygotowac powierzchnie.

edit
Zobaczylem zdjecie i to nie jest spaw. W tym miejscu nie da sie pospawac nie rozbierajac silnika bo uszczelnienia sie stopia. To jest sklejone i byc moze ktos zle to oczyscil dlatego leci.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez henio12323 » 4/12/2012, 12:18

ja bym zrobiłtak jak maniek mówi - jakis klej dwuskładnikowy lepszy, dobrze odtłuscic, usunąc tlenki i nie powinno się pocić.


albo jak nawet, to samo pocenie nie wpływa na nic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Maniek600 » 4/12/2012, 13:04

jak sie nie myle to takim klejem u siebie kleilem blok i zdało egzamin:
http://www.autokosmetyki.pl/proseal-pro ... rers_id=64
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez lukazsek » 4/12/2012, 13:41

Dziękuje bardzo za wypowiedzenie się !!
Trochę już panikowałem po wypowiedziach innych gdzie mówili, żeby wymienić cały silnik, czy też blok, żeby nie wyjeżdżać za bramę posesji oraz gdzie doszło do nieodwracalnych zmian, które doprowadziły, że silnik też już nie będzie taki sam.


Tak jak poradziliście na dniach zabiorę się za klejenie.

Mam jeszcze pytanie:
jak oglądałem dogłębniej to miejsce urwanego ucha, zauważyłem, że na pewno nie ma wszędzie takiej grubości ścianki jaka powinna być. I pytanie: czy istnieje możliwość, że podczas minimalnego uderzenia w przyszłości rozleci to się ?
lukazsek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Maniek600 » 4/12/2012, 16:47

kwestia tego czy to jest wkoncu spawane czy klejone, bo na zdjeciach wyglada jak spawane,,,jesli spawane to zapewne bedzie mialo wieksza wytrzymalosc, ale tez duzo zalezy od tego jakiej wielkosci byly braki scianek gdy ucho wrocilo na swoje miejsce,,, i tak jak mowisz nie ma pewnosci czy jest tam wystarczajÄ…ca grubosc scianki. WÄ…tpie czy ktos okresli Tobie czy podczas jakiegokolwiek uderzenia czy tez zwyklej eksploatacji ten spaw sie nie rozleci. zawsze jest ryzyko, ale jesli spaw sie nie rozchodzi, nie powieksza to ja bym jezdzil i nic nie robil.
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48

Postprzez mirekm71 » 4/12/2012, 17:00

To nawet nie lezalo kolo spawu.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez lukazsek » 4/12/2012, 17:23

Dzięki, dużo pomogliście i zrobię jak radzicie, czyli kupię klej do spawania na zimno (AUTOWELD- CX-80) i nic więcej ruszać nie będę ani wymieniał silnika jak to inni radzą....

I przy zakupie nowych crash padów, będę musiał tylko znaleźć inne miejsce do zamontowania


Jeszcze raz dziękuje za pomoc !
lukazsek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/12/2012, 23:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez cycu_rsko » 5/12/2012, 09:37

Po zdjeciu wnioskuje ze poci sie w okolicy laczenia dolnego i gornego karteru. Spawanie ma to do siebie, ze material sciagnie i w miejscu laczenia powstala mala szczelinka. Rzuc na to dobry klej bedziesz mial spokoj.

Sam mam ten problem w 929, bo tez spawalem blok.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mirekm71 » 5/12/2012, 10:53

Czy Wy nigdy spawu nie widzieliscie? Przeciez metal podczas topienia uklada sie inaczej a tutaj widac slady po paluchach ukladajacych mase. To nie jest spaw. Laczenie jest przy cylindrze bo widze kolektor wydechowy. Jesli ktos by to spawal to musialby wpierw wyjac silnik z ramy, rozebrac i dopiero spawac.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cycu_rsko » 6/12/2012, 00:21

Mirku to jest spaw ;) Metal owszem inaczej sie uklada.

Widziales kiedys jak tig'iem mozna amelinium roztopic ? :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84f ... aafce.html to jest fotka mojego pospawanego bloku ;)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mirekm71 » 6/12/2012, 21:47

No i Twoj jest zupelnie inny a i miejsce jest umozliwiajace pospawanie. Temperatura, ktora towarzyszy spawaniu aluminium nie zostawila by nawet sladu po uszczelkach.

Tak widzialem jak sie spawa aluminium. Pracowalem w zakladzie remontu cystern.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cycu_rsko » 6/12/2012, 22:30

Akurat miejsce takie sobie do spawania ;)
Miedzy karterami nie ma uszczelki, a ta przy deklu mozna zalozyc nowa. Mysle ze na tym hornecie tez jest spaw tyle ze niechlujny tak jak to bylo w moim fajerze gdy go kupilem. Bylo mnostwo dziurek i olej po rozgrzaniu prawie sie lal.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mirekm71 » 6/12/2012, 22:41

ok, malo to istotne. Pod cylindrem jest uszczelka. Tak mysle???
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cycu_rsko » 6/12/2012, 22:53

Zalezy od moto, honda nie ma sciaganych cylindrow. W yamahach sa metalowe uszczelki pod cylindrami.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê