kolano a opona turystyczna
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
kolano a opona turystyczna
w swoim bandicie mam opony typowo turystyczne. Czy da sie żejść na kolano z takimi oponami ? czy to nie bedzie iracjonalne ?
jeszcze jedno... czy sÄ… opony turystyczno sportowe czy tylko sportowe i tylko turystyczne ? chcialbym opone na podobie litery "U".
jeszcze jedno... czy sÄ… opony turystyczno sportowe czy tylko sportowe i tylko turystyczne ? chcialbym opone na podobie litery "U".
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
-
GhastRider90 - Świeżak
- Posty: 271
- Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Czarnoziem:)
Wszystko się da, aby była w miarę nowa i współczesna
Ale podaj model bo jak mówisz opoy typowo turystyczne to tak na prawdę ch** wie o co chodzi
Są turystyczne, są sportowo turystyczne, są sportowe, są torowe z homologacją drogową, są slicki, są deszczowe. Żyjemy w takich czasach że wszystko jest


Są turystyczne, są sportowo turystyczne, są sportowe, są torowe z homologacją drogową, są slicki, są deszczowe. Żyjemy w takich czasach że wszystko jest

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
przednia to:
Metzeler Roadtec Z6 120/60 ZR,17 M/C(55W) - niemieckie opony
tył jest taki sam z tym że wiekszy tej samej firmy. opony mają ponad 4 lata wiec juz powinnyu byc zmienione choć bierznik jest ok ale z tego co mi wiadomo guma się utlenia a co za tym idze traci swoje właściwości.
Metzeler Roadtec Z6 120/60 ZR,17 M/C(55W) - niemieckie opony
tył jest taki sam z tym że wiekszy tej samej firmy. opony mają ponad 4 lata wiec juz powinnyu byc zmienione choć bierznik jest ok ale z tego co mi wiadomo guma się utlenia a co za tym idze traci swoje właściwości.
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
-
GhastRider90 - Świeżak
- Posty: 271
- Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Czarnoziem:)
tak wogole bedzie to moja 1 wymiana opon w tym roku wiec prosił bym o lekką pomoc. Na oponach nie chce oszczedzać cena nie gra roli poszukuje 17" opon turystyczno-sportowych ale nie jestem w stanie czegokolwiek wybrac ponieważ jest tegonarpawde dużo.
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
-
GhastRider90 - Świeżak
- Posty: 271
- Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Czarnoziem:)
GhastRider90 napisał(a):tak wogole bedzie to moja 1 wymiana opon w tym roku wiec prosił bym o lekką pomoc. Na oponach nie chce oszczedzać cena nie gra roli poszukuje 17" opon turystyczno-sportowych ale nie jestem w stanie czegokolwiek wybrac ponieważ jest tegonarpawde dużo.
Mam na swojej Kawie Dunlop RoadSmart 2 (fabrycznie). Bardzo fajna opona. Jeżdżę na nich od wiosny. Dobrze sprawuje się na suchym i na deszczu. Wymaga rozgrzania (zimna nie pokazuje swoich możliwości). Pozwala na dynamiczne przekładanie motocykla dając przy tym poczucie pewności (stabilności toru). Dobrze przekazuje informacje z jezdni tzn. np. wyraźnie czuć moment kiedy zaczyna się uślizgiwać zamiast od razu puścić (daje margines do opanowania sytuacji). Mogę polecić z czystym sumieniem. To osobiste odczucia z codziennej jazdy miasto i okolica po 4000 km.
przód: 120/70ZR17
tył: 160/60ZR17
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
michelin pilot road to też bardzo dobra opona. A na kolano da się zejść wszystkim. Nieistotne jaka opona, jeśli ktoś ma technikę
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
maciejka69 napisał(a):michelin pilot road to też bardzo dobra opona. A na kolano da się zejść wszystkim. Nieistotne jaka opona, jeśli ktoś ma technikę
Nie ostotne jaka opona ? wydaje m isie że na sportowej ma się większą powierzchnię przyczepnosci niż na turystycznej w złożeniu. Zresztą sam kształt sportowej badz sporotowo turystycznej jest całkiem inny niż typowo turystycznej. sport-sport turystyk w pionie ma minjszą pow. stycznosci niż zwykły turystyk a w winklu za to sport , sport turystyk ma wiekszą niz zwykly turystyk. tak wynika z opisu ktory czytałem jezeli chodzi o roznice miedzy tymi 3-ma modelami... wiadomo ze na wszystkim sie zejdzie do kolana(jak sie postaram to WSK-ą tez dam rade) aczkolwiek nie wiadomo jak w szczytowej fazie się to zakonczy (mniemam iż uślizgiem i glebą). Jeżdzę banditem(czyli takim h...ju muju z banderolą jeszcze nie ścig nie do końca turystyk w teren także nie bardzo) po prostu moto dobre na zdecydowanie się w ktorą strone chce się pojśc dalej i do szkolenia techniki jazdy. Chce podrozować turystycznie(do szybkiej turystyki się nie nadaje 78KM to za mało z ładunkiem) ale chce także wykorzystywac uroki zakretów kładac się w nich moze nie do kolana ale mozliwie mocno bez obaw iż opona turystyczna ktora posiadam nie poradzi sobie z małą powierzchnią tarcia w danym momencie i poprostu podda sie prawom fizyki.
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
-
GhastRider90 - Świeżak
- Posty: 271
- Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Czarnoziem:)
Invinciblee napisał(a):A masz jakieś porównanie z innymi że tak chwalisz te RoadSmarty?
A co to ma do rzeczy? Pyta człowiek o oponę więc podałem swoją opinię z zaznaczeniem, że jest subiektywna. Jednak dla zaspokojenia Twojej ciekawości odpowiem; tak mam. Dwa sezony jeździłem na Michelinach Pilot Road 2 założonych na Er6 tyle że poprzedni model. Pomimo, że byłem z nich bardzo zadowolony to bardziej pasują mi RoadSmarty 2. Mam wrażenie, że są stabilniejsze w prowadzeniu w stosunku do Pilotów i dają poczucie lepszej kontroli.
Zjechałem też w te wakacje kawałek drogi (Warszawa-Monachiumm-Wiedeń-Warszawa + kilka dni po Umbrii) na BMW R 1200 GS z założonymi Bridgestone Battle Wing. Jednak opowieść o tych oponach chyba nie ma sensu bo to inna guma i inny motocykl.
Roadtec to dobra opona. 4 lata same w sobie jej nie zaszkodziły, gorzej warunki w jakich przebyły te 4 lata. Ja bym się nie przejmował i jeździł
I tutaj się z Tobą nie zgodzę. Cztery lata im zaszkodziły nawet jak wcale nie jeździły no ale każdemu wolno zakładać na koła co chce ale nie koniecznie trzeba do tego namawiać innych.
A jakie opony ty byś polecił koledze?
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
GhastRider90 jesli szukasz opony sportowo-turystycznej to tylko i wyłącznie Dunlop SportSmart. Zobaczysz że bedziesz zadowolony i na niczym innym nie bedziesz chciał jezdzic. Mi osobiscie raz zdarzyło sie jechac ponad 100km w temp -3 w środku nocy(z przymusu ale to dłuższa historia) i podczas postoju (bo było ich kilka z uwagi na temperature własnie) na oponie można było ręce ogrzać tak dobrze sie nagrzewa, super lepi się do drogi a jesli chodzi o trwałość to zadne opony tak długo mi nie wytrzymały jak wlasnie sportsmarty. Podsumowują zajebiste opony do codziennego latania a i na torze mozna powyginać. Sportmax tez zajeb.. ale zdecydowanie bardziej sportowe niz sportowo-turystyczne.
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
specificman napisał(a):I tutaj się z Tobą nie zgodzę. Cztery lata im zaszkodziły nawet jak wcale nie jeździły no ale każdemu wolno zakładać na koła co chce ale nie koniecznie trzeba do tego namawiać innych.
4 lata to nawet producent mówi że jest jeszcze si. Podobnie jak testy

specificman napisał(a):A jakie opony ty byś polecił koledze?
Sprawa jest bardzo subiektywna

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Jasiu123 napisał(a):GhastRider90 jesli szukasz opony sportowo-turystycznej to tylko i wyłącznie Dunlop SportSmart. Zobaczysz że bedziesz zadowolony i na niczym innym nie bedziesz chciał jezdzic. Mi osobiscie raz zdarzyło sie jechac ponad 100km w temp -3 w środku nocy(z przymusu ale to dłuższa historia) i podczas postoju (bo było ich kilka z uwagi na temperature własnie) na oponie można było ręce ogrzać tak dobrze sie nagrzewa, super lepi się do drogi a jesli chodzi o trwałość to zadne opony tak długo mi nie wytrzymały jak wlasnie sportsmarty. Podsumowują zajebiste opony do codziennego latania a i na torze mozna powyginać. Sportmax tez zajeb.. ale zdecydowanie bardziej sportowe niz sportowo-turystyczne.
Potwierdzam, sam na tym latam. Super gumy i zgodzę się także z tym że to guma sportowa a nie sportowo-turystyczna.
leff, własnie sportsmarty mają to do siebie ze i długo zostają i się bardzo dobrze kleją (poszukaj sobie testu DEKRY).
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
Tak ile mniejwiecej wam wytryzmały te gumy? (sportsmart). Bo ja przez pewien czas posiadałem Power pure i zeszły momentalnie. A co do schodzenia na kolano to mam takie pytanie. Mialem gume 160 i calkowicie ją zamykałem, z przodu brakowało mi kilka mm. Wychylałem sie poza moto tylko jednym półdupkiem a i tak nigdy nie udalo mi się zejść calkowicie na kolaon. Zawsze brakowało kilka cm. Z czego moze to wynikać albo co poprawic w swojej technice?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
r6
-
czajnik88 - Świeżak
- Posty: 297
- Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31
Invinciblee, przecież GP Racer to opona stricte torowa i wytrzyma 1/3 tego co sportsmart to bedzię dobrze. Nie rozumiem sensu porównywania tych gum.
Ile przelatałeś na tych GP racerach i na którym torze?
Na sportsmarcie zrobiłem do tej pory 6000 i zostało jeszcze sporo mięcha a raczej jej nie oszczędzam.
Ile przelatałeś na tych GP racerach i na którym torze?
Na sportsmarcie zrobiłem do tej pory 6000 i zostało jeszcze sporo mięcha a raczej jej nie oszczędzam.
ZX-10R
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
No sam widzisz, czyli jednak albo super trzyma, albo długo wytrzymuje.
A Dunlop D211 GP Racer to opona uliczna, jak SuperCorsa SP. Bardziej torowe sÄ… SuperCorsa SC i Dunlop D211 GP, A stricto torowe to sÄ… slicki
GP Racer miałem tylko raz i był genialny, raczej zakładam SuperCors'y, tyły wytrzymują zależnie od mieszanki, SC2 zrobi trochę powyżej 6000 km 8000 to raczej absolutne maksimum. Za to o ile są ciepłe to dostajesz niesamowitą przyczepność na każdym suchym i w miarę czystym asfalcie. Stopale, winklowanie, speedingi, wszytko z pewnością że prędzej ta opona ucieknie z felgi niż się uślizgnie w normalnych warunkach.
Za to strach wyjeżdżać jak jest około 10*C, jak jest mokro to też robi się nieciekawie. Tak jak napisałem, co kto lubi i opony nie można komuś polecić bo wybór zależy od tego co chcemy robić z moto.
A Dunlop D211 GP Racer to opona uliczna, jak SuperCorsa SP. Bardziej torowe sÄ… SuperCorsa SC i Dunlop D211 GP, A stricto torowe to sÄ… slicki

GP Racer miałem tylko raz i był genialny, raczej zakładam SuperCors'y, tyły wytrzymują zależnie od mieszanki, SC2 zrobi trochę powyżej 6000 km 8000 to raczej absolutne maksimum. Za to o ile są ciepłe to dostajesz niesamowitą przyczepność na każdym suchym i w miarę czystym asfalcie. Stopale, winklowanie, speedingi, wszytko z pewnością że prędzej ta opona ucieknie z felgi niż się uślizgnie w normalnych warunkach.
Za to strach wyjeżdżać jak jest około 10*C, jak jest mokro to też robi się nieciekawie. Tak jak napisałem, co kto lubi i opony nie można komuś polecić bo wybór zależy od tego co chcemy robić z moto.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invi ale sportsmart trzyma rewelacyjnie;) Wiem że Supercorsy i GP Racery mają homologację ale nie sądziłem że da się na nich zrobić 6-8K...
Ale skoro polecasz może następne będą u mnie Supercorsy.
Ale skoro polecasz może następne będą u mnie Supercorsy.
Ostatnio edytowano 30/8/2012, 08:51 przez sebasbox, łącznie edytowano 1 raz
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
ja poszukije opon do turystyki ale szybkie turystyki w ktore będe mogł cieszyć sie winklami nie pierdząc w nich 40km/h ale wpadając mozliwie najnizej asfaltu a po powrocie z wycieczek wskczyć na tor i też nie żałować składania.
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
-
GhastRider90 - Świeżak
- Posty: 271
- Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Czarnoziem:)
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości