Zobacz wątek - Prędkość maksymalna
NAS Analytics TAG

Prędkość maksymalna

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez motoluka » 25/8/2012, 18:10

ZooL napisał(a):paradoksalnie z pasazerem V-max takiej R1 (przy zalozeniu ze kreci do konca) moze byc wiekszy niz bez pasazera, powod: lepszy docisk tylnego kola, a co za tym idzie mniejsze jego uslizgi.

Na temat: busa k8 z 2 ludzmi nie najmniejszych rozmiarow kreci do 300, zzr1400 pewnie bedzie mial tak samo(przynajmniej ten nowy), na litrach moze braknac drogi zeby sie rozpedzic, ze wzgledu na ich niski moment obrotowy (w porownaniu do z zzr i busa) ich przyspieszenie bardzo duzo straci.


Busa i ZZR są licznikowo ograniczone, sprawdzałeś z GPS-em? V-max może być większy czy jest większy?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe


Postprzez maciejka69 » 26/8/2012, 00:09

ZooL napisał(a):paradoksalnie z pasazerem V-max takiej R1 (przy zalozeniu ze kreci do konca) moze byc wiekszy niz bez pasazera, powod: lepszy docisk tylnego kola, a co za tym idzie mniejsze jego uslizgi.

hmm, masz na myśli uślizgi na prostej?? Bo V-max R1 w zakręcie raczej nie będzie jej V-maxem, a jeśli nie zakręty to jakie uślizgi??? Slickiem w deszczu czy jak?
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa


Postprzez Walenty » 26/8/2012, 01:01

maciejka69 napisał(a):
ZooL napisał(a):paradoksalnie z pasazerem V-max takiej R1 (przy zalozeniu ze kreci do konca) moze byc wiekszy niz bez pasazera, powod: lepszy docisk tylnego kola, a co za tym idzie mniejsze jego uslizgi.

hmm, masz na myśli uślizgi na prostej?? Bo V-max R1 w zakręcie raczej nie będzie jej V-maxem, a jeśli nie zakręty to jakie uślizgi??? Slickiem w deszczu czy jak?


Przy 300km/h jest niezły opór, opona może się delikatnie ślizgać, wg tej teorii pasażer dociska tył i problem znika. Coś w tym jest.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Invi » 26/8/2012, 09:27

Delikatnie? To stąd się w głównej mierze bierze przekłamanie licznika przy dużych prędkościach.


ZooL napisał(a):na litrach moze braknac drogi zeby sie rozpedzic, ze wzgledu na ich niski moment obrotowy (w porownaniu do z zzr i busa) ich przyspieszenie bardzo duzo straci.


Co wy macie z tym momentem? Moc silnika jest jedynym w miarę miarodajnym wskaźnikiem. Dwa moto o porównywalnej mocy pójdą bardzo podobnie nawet jeśli jedno ma dużo momentu, a drugie obrotów. Żeby oba jakoś jechały to muszą mieć przełożenie które i tak sprowadzą te wartości do podobnych poziomów na kole. Różnica w tym że jak coś ma momentu z dołu to WYDAJE się że się lepiej zbiera, no i przy ruszaniu jak trzeba podnieść się z niskich obrotów. Co z tego że ma więcej niutonometruf skoro ma 6-tce ma sporo dłuższe przełożenie? Sytuacja się wyrównuje bo oba mają ~200KM.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez maciejka69 » 26/8/2012, 10:24

Walenty napisał(a):
maciejka69 napisał(a):
ZooL napisał(a):paradoksalnie z pasazerem V-max takiej R1 (przy zalozeniu ze kreci do konca) moze byc wiekszy niz bez pasazera, powod: lepszy docisk tylnego kola, a co za tym idzie mniejsze jego uslizgi.

hmm, masz na myśli uślizgi na prostej?? Bo V-max R1 w zakręcie raczej nie będzie jej V-maxem, a jeśli nie zakręty to jakie uślizgi??? Slickiem w deszczu czy jak?


Przy 300km/h jest niezły opór, opona może się delikatnie ślizgać, wg tej teorii pasażer dociska tył i problem znika. Coś w tym jest.


ok, ja się nie powinienem wypowiadać w tej kwestii. Nie latam z takimi prędkościami więc nie znam problemu
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez Walenty » 26/8/2012, 15:21

maciejka69 napisał(a):
Walenty napisał(a):
maciejka69 napisał(a):
ZooL napisał(a):paradoksalnie z pasazerem V-max takiej R1 (przy zalozeniu ze kreci do konca) moze byc wiekszy niz bez pasazera, powod: lepszy docisk tylnego kola, a co za tym idzie mniejsze jego uslizgi.

hmm, masz na myśli uślizgi na prostej?? Bo V-max R1 w zakręcie raczej nie będzie jej V-maxem, a jeśli nie zakręty to jakie uślizgi??? Slickiem w deszczu czy jak?


Przy 300km/h jest niezły opór, opona może się delikatnie ślizgać, wg tej teorii pasażer dociska tył i problem znika. Coś w tym jest.


ok, ja się nie powinienem wypowiadać w tej kwestii. Nie latam z takimi prędkościami więc nie znam problemu


Jak podjedziesz pod mur i ruszysz, to koło będzie się kręcić w miejscu, opór powietrza przy sporych prędkościach działa mniej skutecznie niż solidna ściana, ale jednak trochę działa.
Przynajmniej ja tak to rozkminiam.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Invi » 26/8/2012, 17:14

Jakby ktoś miał co do tego wątpliwości:
http://www.szajba.eu.org/osiagniecia/sz ... sci-309kmh

A gdyby się nie ślizgało to opona by się tak na środku nie zużywała ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez ZooL » 26/8/2012, 18:33

Invinciblee napisał(a):Delikatnie? To stąd się w głównej mierze bierze przekłamanie licznika przy dużych prędkościach.


ZooL napisał(a):na litrach moze braknac drogi zeby sie rozpedzic, ze wzgledu na ich niski moment obrotowy (w porownaniu do z zzr i busa) ich przyspieszenie bardzo duzo straci.


Co wy macie z tym momentem? Moc silnika jest jedynym w miarę miarodajnym wskaźnikiem. Dwa moto o porównywalnej mocy pójdą bardzo podobnie nawet jeśli jedno ma dużo momentu, a drugie obrotów. Żeby oba jakoś jechały to muszą mieć przełożenie które i tak sprowadzą te wartości do podobnych poziomów na kole. Różnica w tym że jak coś ma momentu z dołu to WYDAJE się że się lepiej zbiera, no i przy ruszaniu jak trzeba podnieść się z niskich obrotów. Co z tego że ma więcej niutonometruf skoro ma 6-tce ma sporo dłuższe przełożenie? Sytuacja się wyrównuje bo oba mają ~200KM.


No wlasnie, wystarczy porownac buse/zzr'a (nowego) z 200konnymi litrami, powyzej 200km/h (oczywiscie w realnym swiecie, a nie pseudo testach reklamujacych s1000rr) jest zauwazalna roznica, oczywiscie wynika to z kilku czynnikow ale ogolnie rzecz biorac przebieg mocy - daje sporo iformajci o dynamice moto, sama moc max nie okresla nic poza V-max w konkretnych warunkach, a przebieg mocy wynika wprost z przebiegu momentu obrotowego, dlatego przy porownywaniu elastycznosci patrzy sie na wykres momentu (mozna oczywiscie z zachwytem patrzec na wykres mocy, ale to tak jakby na tabliczce znamionowej telewizora zamiast poboru energii w postaci xW podawac ze tv ma rezystancje xOhm).

Odnosnie gps - fabryczne k8 na w miare nowych oponach dochodzac do ograniczenia ma 290-295 km/h w zaleznosci od warunkow pogodowych.

PS. Jak szajba potrzebowal prawie 400KM zeby osiagnac 309km/h na moto to coz... pozostaje litosciwie sie usmiechnac i pokiwac glowa.
http://ifotos.pl/zobacz/vmaxJPG_xpwrrnp.JPG/
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez rosiboj » 26/8/2012, 21:00

ZooL napisał(a):No wlasnie, wystarczy porownac buse/zzr'a (nowego) z 200konnymi litrami, powyzej 200km/h (oczywiscie w realnym swiecie, a nie pseudo testach reklamujacych s1000rr) jest zauwazalna roznica


Zool czym ty jezdzisz? Bo nie wiem czy bardziej ufac pseudo testom robionym przez przekupionych dziennikarzy na calym swiecie czy kolesiowi z forum ktory wypowiada sie o "zauwazalnej roznicy" na podstawie czego?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez sebasbox » 27/8/2012, 11:45

povit, przy dużych prędkościach tylne koło obracaj się szybciej niż przednie. Koło łapie po prostu uślizgi.
ZX-10R
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez ZooL » 27/8/2012, 20:28

busa k8, a ufaj to sobie czemu chcesz - sprawa indywidualna, chociaz jesli kupiles s1000rr to wyboru zbytnio nie masz zeby nie psuc sobie humoru i zostaje jedynie zaprzeczac rzeczywistosci na podstawie "testow".
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez rosiboj » 27/8/2012, 22:15

@zool Dzieki, ale mam swoja wlasna opinie na temat hayabusy czy zzr1400 tego nowego i to wyrobiona organoleptycznie. Rozumiem, ze ktos ma swoje wlasne zdanie ale ty poprostu gadasz bzdury, jezdziles s1000rr ze sie wypowiadasz na temat zauwazalnej roznicy czy poprostu zauwazyles to na jutjubie? I nowym zzr1400 tez?


Mozesz opowiedziec nam cos o tych twoich testach? Jak je przeprowadziles? Jak dokonales pomiaru? W jakich warunkach i gdzie? Podaj jakiego sprzetu uzyles do pomiaru, jak dokonales kalibracji. Bo wydaje mi sie,ze ty tylko tak pie...
Ostatnio edytowano 28/8/2012, 12:01 przez rosiboj, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez asq_rex » 28/8/2012, 12:20

provit napisał(a):
sebasbox napisał(a):povit, przy dużych prędkościach tylne koło obracaj się szybciej niż przednie. Koło łapie po prostu uślizgi.

Wytłumacz mi dlaczego, tylko nie pisz- bo się zużywa.


Jak to dlaczego ? to przecież oczywiste, że przednie się odrywa od asfaltu dlatego obraca się wolniej 8) :P
asq_rex
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 31/3/2012, 22:44

Postprzez ZooL » 28/8/2012, 20:54

provit napisał(a):
sebasbox napisał(a):povit, przy dużych prędkościach tylne koło obracaj się szybciej niż przednie. Koło łapie po prostu uślizgi.

Wytłumacz mi dlaczego, tylko nie pisz- bo się zużywa.


Bo kolo tylne jest napedowe - pcha cale moto do przodu, kolo przednie jest napedzane - ruch motocykla je obraca, reszte obrazuje analogia moto przystawionego przednim kolem do sciany i z odkrecona manetka (jak ktos wyzej napisal), role sciany pelni opor powietrza.



Rosiboj, niech ci sie wydaje co chce, jak juz pisalem majac s1000rr nie ma wyjscia trzeba wierzyc "testom" i zaprzeczac faktom, ale warto zwrocic uwage na czasy rozpedzania sie (niby to mierzone w "testach") busy i zzr (starszej wersji) w testach sprzed s1k i w tych z s1k, te same moto, te same metody, a czasy jakby inne. Z wlasnych pomiarow, niestety tylko test porownawczy z dwoma moto jadacymi obok siebie, wiem lamersko i dziecinnie bo w "swiecie motocykli" robia to inaczej, ale ja chociaz mialem powtarzalny wynik, oni nie.

Proponuje Ci sie chwile zastanowic czemu w zadnych "testach" Ducati 1098 nie jest nawet w polowie tak szybki jak s1k, a na torach swiata odnosi sukcesy, czemu w "testach" obecna zx10r do piet bmw nie dorasta. No i na koniec jesli nie dojdziesz do logicznych wnioskow - czemu M Schumacher w pierwszym dniu jazdy torowej na moto wykrecil lepszy czas niz "mega pro super wyjadacze" czyt. dziennikarze testujacy moto.

Odemnie tyle w temacie, pozdrawiam.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez Invi » 28/8/2012, 21:45

Co do tego dlaczego Schumi był szybszy od jakichś tam dziennikarzyn to ja bym się temu nie dziwił za bardzo ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rosiboj » 28/8/2012, 21:50

ZooL napisał(a):Proponuje Ci sie chwile zastanowic czemu w zadnych "testach" Ducati 1098 nie jest nawet w polowie tak szybki jak s1k, a na torach swiata odnosi sukcesy, czemu w "testach" obecna zx10r do piet bmw nie dorasta.

To teraz juz wiem, ty chyba czytasz testy zle tlumaczone albo zupelnie inne, ja czytam te ktore przeprowadzaja ludzie ktorzy poza pisaniem w gazetach w dniu dzisiejszym biora czynny udzial w wyscigach. Fakt ,ze poruszyles jakze dziwne rzeczy uswiadamia jedynie, ze nie masz pojecia o czym mowisz i tak masz racje, twoje testy sa dziecinne, tak samo jak twoja wiara w to ,ze dziennikarze na calym swiecie (wszyscy, bo nie widzialem testu w ktorym bmw by przegralo) sa przekupieni.To by bylo tyle z mojej strony na podsumowanie twoich wypowiedzi i teori w tym temacie. Mnie osobiscie takie rzeczy jak vmax nie interesuja natomiast czytanie bzdur jakie wypisujesz powoduje, ze obiad chce wrocic skad przyszedl


PS. nikt normalny nie porownuje sportowego lytra z innym moto z klasy GT, ale ty jestes inny. A jak z wygoda? Bo oczywiscie widac, ze 1400 jest wygodniejszy od zx10r, tylko w hayabusie cos skopali, bo ani to nie winkluje ani nie nadaje sie do szybkiej turystyki ... taki motocykl dla gosci z tematu VMAX na prostej... sorry to chyba wszystko sie wyjasnilo :)
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Walenty » 28/8/2012, 22:29

provit napisał(a):Tylko, że ściana jest nieruchoma praktycznie...
http://rowerpoziomy.republika.pl/ROWER/OPOR.HTM
http://www.stacjebenzynowe.pl/artykuly_sz.php?ida=180
Zakładam, że szerokość moto to 0,4 a wysokość 0,8m.
P = 0,048* C­x *A*V2 [N] w którym:


A – pole powierzchni czoÅ‚owej w m

V – prÄ™dkość w km/h

P=0,048*0,5*0,4*0,8*(300^2)= 691,2 N
Z taką siłą naciska na ziemię osoba ważąca ok 70 kg, naprawdę ogromna siła...
Nie miałeś fizyki w szkole czy co?
Ponadto jakie wyrafinowane metody- podjedź motocyklem do ściany :D



Widzę, że poświęciłeś sporo czasu na próbę obalenie mojej teorii.
Wystaw głowę za szybę samochodu jadącego, powiedzmy, 120km/h. Potem mi powiedz, czy, z tych Twoich obliczeń, 690N, to dużo.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Piach » 29/8/2012, 14:41

provit napisał(a):Skoro dla Ciebie wzięcie 2 z 3 pierwszych wyników na google to dużo...
Te 690N to niewiele, do tego dochodzi jeszcze odpowiednia aerodynamika, która dociska motocykl, więc przyczepność się zwiększa.

Akurat chyba wlasnie przy duzych predkosciach przednie kolo ma wznoszacy efekt aerodynamiczny - malo ktore moto ma ujemny - chyba MV Augusta taki miala - i mowiono o tym jako ewenemencie. Motocykl to nie F1 :)

A co do 700 N przy 300km/h - probowal ktos z was utrzymywac sie na stopach i glowie miedzy podporkami - a wtedy na glowe dziala tylko polowa wagi
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez Invi » 29/8/2012, 15:04

provit napisał(a):
Invinciblee napisał(a):Co do tego dlaczego Schumi był szybszy od jakichś tam dziennikarzyn to ja bym się temu nie dziwił za bardzo ;)

Zależy ile wcześniej jeździł na moto. Raikkonen nie miał jakiś większych sukcesów w WRC, że ktoś wygrywa jedną klasę nie oznacza, że w drugiej też będzie mistrzem.


No proszę cię. Nie miał sukcesów w WRC, ale jakoś tam sobie radził. Żaden dziennikarz nie może nawet o czymś takim marzyć.

Tak samo Rossi jak wsiadła w bolid Ferrari, podobno tracił poniżej 2 sekund do etatowych kierowców. Niby lipa. Ale jest naprawdę niewiele osób które byłyby tak szybkie nawet po latach jazdy w w "formułach", a pierwszy raz wsiadł wtedy do bolidu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rosiboj » 29/8/2012, 16:23

przejechanie wolniej nawet o 10 sekund od zawodowca na odcinku jednej mili to calkiem "rispektfull" czas, a tory sa raczej dluzsze niz 1 mila.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości




na górê
cron