Zobacz wątek - Prędkość maksymalna
NAS Analytics TAG

Prędkość maksymalna

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez sebasbox » 27/8/2012, 11:45

povit, przy dużych prędkościach tylne koło obracaj się szybciej niż przednie. Koło łapie po prostu uślizgi.
ZX-10R
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07


Postprzez ZooL » 27/8/2012, 20:28

busa k8, a ufaj to sobie czemu chcesz - sprawa indywidualna, chociaz jesli kupiles s1000rr to wyboru zbytnio nie masz zeby nie psuc sobie humoru i zostaje jedynie zaprzeczac rzeczywistosci na podstawie "testow".
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32


Postprzez rosiboj » 27/8/2012, 22:15

@zool Dzieki, ale mam swoja wlasna opinie na temat hayabusy czy zzr1400 tego nowego i to wyrobiona organoleptycznie. Rozumiem, ze ktos ma swoje wlasne zdanie ale ty poprostu gadasz bzdury, jezdziles s1000rr ze sie wypowiadasz na temat zauwazalnej roznicy czy poprostu zauwazyles to na jutjubie? I nowym zzr1400 tez?


Mozesz opowiedziec nam cos o tych twoich testach? Jak je przeprowadziles? Jak dokonales pomiaru? W jakich warunkach i gdzie? Podaj jakiego sprzetu uzyles do pomiaru, jak dokonales kalibracji. Bo wydaje mi sie,ze ty tylko tak pie...
Ostatnio edytowano 28/8/2012, 12:01 przez rosiboj, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez asq_rex » 28/8/2012, 12:20

provit napisał(a):
sebasbox napisał(a):povit, przy dużych prędkościach tylne koło obracaj się szybciej niż przednie. Koło łapie po prostu uślizgi.

Wytłumacz mi dlaczego, tylko nie pisz- bo się zużywa.


Jak to dlaczego ? to przecież oczywiste, że przednie się odrywa od asfaltu dlatego obraca się wolniej 8) :P
asq_rex
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 31/3/2012, 22:44

Postprzez ZooL » 28/8/2012, 20:54

provit napisał(a):
sebasbox napisał(a):povit, przy dużych prędkościach tylne koło obracaj się szybciej niż przednie. Koło łapie po prostu uślizgi.

Wytłumacz mi dlaczego, tylko nie pisz- bo się zużywa.


Bo kolo tylne jest napedowe - pcha cale moto do przodu, kolo przednie jest napedzane - ruch motocykla je obraca, reszte obrazuje analogia moto przystawionego przednim kolem do sciany i z odkrecona manetka (jak ktos wyzej napisal), role sciany pelni opor powietrza.



Rosiboj, niech ci sie wydaje co chce, jak juz pisalem majac s1000rr nie ma wyjscia trzeba wierzyc "testom" i zaprzeczac faktom, ale warto zwrocic uwage na czasy rozpedzania sie (niby to mierzone w "testach") busy i zzr (starszej wersji) w testach sprzed s1k i w tych z s1k, te same moto, te same metody, a czasy jakby inne. Z wlasnych pomiarow, niestety tylko test porownawczy z dwoma moto jadacymi obok siebie, wiem lamersko i dziecinnie bo w "swiecie motocykli" robia to inaczej, ale ja chociaz mialem powtarzalny wynik, oni nie.

Proponuje Ci sie chwile zastanowic czemu w zadnych "testach" Ducati 1098 nie jest nawet w polowie tak szybki jak s1k, a na torach swiata odnosi sukcesy, czemu w "testach" obecna zx10r do piet bmw nie dorasta. No i na koniec jesli nie dojdziesz do logicznych wnioskow - czemu M Schumacher w pierwszym dniu jazdy torowej na moto wykrecil lepszy czas niz "mega pro super wyjadacze" czyt. dziennikarze testujacy moto.

Odemnie tyle w temacie, pozdrawiam.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez Invi » 28/8/2012, 21:45

Co do tego dlaczego Schumi był szybszy od jakichś tam dziennikarzyn to ja bym się temu nie dziwił za bardzo ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rosiboj » 28/8/2012, 21:50

ZooL napisał(a):Proponuje Ci sie chwile zastanowic czemu w zadnych "testach" Ducati 1098 nie jest nawet w polowie tak szybki jak s1k, a na torach swiata odnosi sukcesy, czemu w "testach" obecna zx10r do piet bmw nie dorasta.

To teraz juz wiem, ty chyba czytasz testy zle tlumaczone albo zupelnie inne, ja czytam te ktore przeprowadzaja ludzie ktorzy poza pisaniem w gazetach w dniu dzisiejszym biora czynny udzial w wyscigach. Fakt ,ze poruszyles jakze dziwne rzeczy uswiadamia jedynie, ze nie masz pojecia o czym mowisz i tak masz racje, twoje testy sa dziecinne, tak samo jak twoja wiara w to ,ze dziennikarze na calym swiecie (wszyscy, bo nie widzialem testu w ktorym bmw by przegralo) sa przekupieni.To by bylo tyle z mojej strony na podsumowanie twoich wypowiedzi i teori w tym temacie. Mnie osobiscie takie rzeczy jak vmax nie interesuja natomiast czytanie bzdur jakie wypisujesz powoduje, ze obiad chce wrocic skad przyszedl


PS. nikt normalny nie porownuje sportowego lytra z innym moto z klasy GT, ale ty jestes inny. A jak z wygoda? Bo oczywiscie widac, ze 1400 jest wygodniejszy od zx10r, tylko w hayabusie cos skopali, bo ani to nie winkluje ani nie nadaje sie do szybkiej turystyki ... taki motocykl dla gosci z tematu VMAX na prostej... sorry to chyba wszystko sie wyjasnilo :)
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Walenty » 28/8/2012, 22:29

provit napisał(a):Tylko, że ściana jest nieruchoma praktycznie...
http://rowerpoziomy.republika.pl/ROWER/OPOR.HTM
http://www.stacjebenzynowe.pl/artykuly_sz.php?ida=180
Zakładam, że szerokość moto to 0,4 a wysokość 0,8m.
P = 0,048* C­x *A*V2 [N] w którym:


A – pole powierzchni czoÅ‚owej w m

V – prÄ™dkość w km/h

P=0,048*0,5*0,4*0,8*(300^2)= 691,2 N
Z taką siłą naciska na ziemię osoba ważąca ok 70 kg, naprawdę ogromna siła...
Nie miałeś fizyki w szkole czy co?
Ponadto jakie wyrafinowane metody- podjedź motocyklem do ściany :D



Widzę, że poświęciłeś sporo czasu na próbę obalenie mojej teorii.
Wystaw głowę za szybę samochodu jadącego, powiedzmy, 120km/h. Potem mi powiedz, czy, z tych Twoich obliczeń, 690N, to dużo.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Piach » 29/8/2012, 14:41

provit napisał(a):Skoro dla Ciebie wzięcie 2 z 3 pierwszych wyników na google to dużo...
Te 690N to niewiele, do tego dochodzi jeszcze odpowiednia aerodynamika, która dociska motocykl, więc przyczepność się zwiększa.

Akurat chyba wlasnie przy duzych predkosciach przednie kolo ma wznoszacy efekt aerodynamiczny - malo ktore moto ma ujemny - chyba MV Augusta taki miala - i mowiono o tym jako ewenemencie. Motocykl to nie F1 :)

A co do 700 N przy 300km/h - probowal ktos z was utrzymywac sie na stopach i glowie miedzy podporkami - a wtedy na glowe dziala tylko polowa wagi
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez Invi » 29/8/2012, 15:04

provit napisał(a):
Invinciblee napisał(a):Co do tego dlaczego Schumi był szybszy od jakichś tam dziennikarzyn to ja bym się temu nie dziwił za bardzo ;)

Zależy ile wcześniej jeździł na moto. Raikkonen nie miał jakiś większych sukcesów w WRC, że ktoś wygrywa jedną klasę nie oznacza, że w drugiej też będzie mistrzem.


No proszę cię. Nie miał sukcesów w WRC, ale jakoś tam sobie radził. Żaden dziennikarz nie może nawet o czymś takim marzyć.

Tak samo Rossi jak wsiadła w bolid Ferrari, podobno tracił poniżej 2 sekund do etatowych kierowców. Niby lipa. Ale jest naprawdę niewiele osób które byłyby tak szybkie nawet po latach jazdy w w "formułach", a pierwszy raz wsiadł wtedy do bolidu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez rosiboj » 29/8/2012, 16:23

przejechanie wolniej nawet o 10 sekund od zawodowca na odcinku jednej mili to calkiem "rispektfull" czas, a tory sa raczej dluzsze niz 1 mila.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Walenty » 29/8/2012, 17:56

provit napisał(a):Skoro dla Ciebie wzięcie 2 z 3 pierwszych wyników na google to dużo...
Te 690N to niewiele, do tego dochodzi jeszcze odpowiednia aerodynamika, która dociska motocykl, więc przyczepność się zwiększa.


No co Ty, wzoru szukałeś przez google? Nie miałeś fizyki w szkole?

Ja nie mam pytań ;)
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez ZooL » 3/9/2012, 07:37

provit napisał(a):Tylko, że ściana jest nieruchoma praktycznie...
http://rowerpoziomy.republika.pl/ROWER/OPOR.HTM
http://www.stacjebenzynowe.pl/artykuly_sz.php?ida=180
Zakładam, że szerokość moto to 0,4 a wysokość 0,8m.
P = 0,048* C­x *A*V2 [N] w którym:


A – pole powierzchni czoÅ‚owej w m

V – prÄ™dkość w km/h

P=0,048*0,5*0,4*0,8*(300^2)= 691,2 N
Z taką siłą naciska na ziemię osoba ważąca ok 70 kg, naprawdę ogromna siła...
Nie miałeś fizyki w szkole czy co?
Ponadto jakie wyrafinowane metody- podjedź motocyklem do ściany :D


O nawet policzone w miare dokladnie, tak czy inaczej 691N to raczej sporo, pozatym powierzchnia czolowa moto wynoszaca 0,32 to na dzien dzisiejszy niedoscignione marzenie konstruktorow 0,6 to bardziej realna wartosc (chociaz kojarza mi sie wartosci 0,7m^2), a to daje wynik rzedu 1295N, a to juz calkiem sporo, nie wspominajac juz o tym ze opor osrodka zalezny od kwadratu predkosci jest uproszczeniem i przy opracowywaniu wynikow rzeczywistych pomiarow potege przy wartosci predkosci trzeba nieco korygowac.

Ps. Fizyke mialem nieco dalej niz tylko w szkole, a jak chcesz zablysnac "wiedza" to nastepnym razem sprawdz czy po znalezieniu mniej wiecej dobrego wzoru nie podstawiasz do niego wartosci kompletnie z czapy - papier zniesie wszystko.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez Walenty » 3/9/2012, 11:38

Brawo. Czekamy na odpowiedź Świebodzina :D
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości




na górê