Zobacz wÄ…tek - Pokonywanie winkli Bandit 600S
NAS Analytics TAG

Pokonywanie winkli Bandit 600S

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez motoluka » 9/8/2012, 10:04

Jak masz sprzęt żeby to nagrać to nagraj (tylko się nie zabij) wtedy na pewno powiemy Ci co jest źle. Najlepiej jakby było to nagranie z dźwiękiem lub rzutem na prawą dłoń.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe


Postprzez GhastRider90 » 9/8/2012, 10:06

myslalem o nagraniu z tyłu tzn kolega by jechałza mna i nagrywał jak wpadam w zakret jak z niego wychodze a ja nagrał bym sam dzwiek jedynie
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)


Postprzez motoluka » 9/8/2012, 10:07

Tak będzie dobrze, zgraj to w czasie i będzie dobrze. Na pewno coś poradzimy.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez GhastRider90 » 9/8/2012, 10:10

ok w takim razie coś pokombinuje. a kurs doszkalający przydał by mi się na 100% bo wszystko jest pieknie ładnie ale w zakrecie jest jeszcze nie tak jak terzeba... jezdze codziennie zroibłem w tym sezonie 4,5tyś km ale jeszze nie czuje tego blusa.
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez motoluka » 9/8/2012, 10:11

Ponawiam pytanie, czemu filmu nie obejrzałeś? Dużo Ci to da, zapewniam a to tylko 1.5h.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez motoluka » 9/8/2012, 12:07

No słuszna uwaga, jeśli jesteś początkujący to możesz nie zrozumieć wszystkiego od razu, no ale powiedz provit, nie warto?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez motoluka » 9/8/2012, 12:21

Warto kupić książkę i uzupełnić ją filmem, z filmu wypunktować sobie najważniejsze informacje i wsadzić karteczki do książki, ja zawsze tak polecam to robić początkującym.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mbied1 » 9/8/2012, 12:58

Trax napisał(a):
GhastRider90 napisał(a): dać kontre przeciwskretem żeby zaciesnić zakręt czy jeszcze bardziej sie polożyc?


przecież to jedno i to samo - przeciwskręt jest po to żebyś mógł przechylić moto (położyć) bez siłowania się z nim.

Co do zakrętów wchodzisz od zewnętrznej


Co za bzdura, położyć motocykl można samym przeciwskrętem, ale to tak naprawdę najważniejsza jest sama pozycja na motocyklu. Jazda taką techniką to tylko czekać na ślizg. W pierwszej kolejności poprawnie składamy się do zakrętu i pochylamy (poprawne rozłożenie masy, głowy i przede wszystkim patrzymy gdzie jedizemy) a przeciwskręt służy jedynie co zaciśnięcia zakrętu.
Marcin
mbied1
Świeżak
 
Posty: 120
Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez motoluka » 9/8/2012, 14:11

Jeśli ten dobrze jeżdżący kolega jest człowiekiem odpowiedzialnym, świadomym i potrafiącym ocenić umiejętności naszego początkującego to owszem można. Jeśli jednak, któraś z opcji zawiedzie to nie ma nic gorszego niż naśladowanie jazdy bardziej doświadczonego kierowcy bez odpowiednich umiejętności. W Przyspieszeniu cz. I masz to klarownie wytłumaczone. Co prawda mamy tam odniesienie do toru, ale jeśli zawodnik może zostać srogo skarcony przez takie praktyki to tym bardziej nowicjusz.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez motoluka » 9/8/2012, 18:16

cJarek, Ty to wiesz i ja to wiem, ale początkującym trzeba przypominać o rzeczach elementarnych ;-)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez GhastRider90 » 9/8/2012, 21:56

jezeli chodzi o pozycje rider-a to znalazłem coś takiego i mysle iż sie do tego zastosuje z tym że am szos turystyka wiec mam troche wiecej sfobody:)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zt9lB-LErQ4 (otwórz link)
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez GhastRider90 » 10/8/2012, 09:26

Rosiboj napisał(a):@ghostrider90 pomysl powaznie o jakims szkoleniu bo zadajesz dosc elementarne pytania i wydaje sie, ze i bledy popelniasz dosc elementarne. Jesli wyrzuca cie z zakretu to nie potrafisz czytac drogi i nie panujesz nad manetka. Ogolnie technika drogowa sporo rozni sie od tej z toru chociazby dlatego, ze na drodze nie ma apexow ani punktow wyjscia (sprawa dyskusyjna wiem) , podstawowa umiejetnoscia na drodze w jezdzie motocyklem jest umiejetnosc pozycjonowania sie czy ustawienia sie w odpowiednim miejsci zeby byc widocznym i zeby widziec a wiec jesli jedziesz i widzisz (z daleka!) ze zbliza sie zakret w lewo to oczywiscie ustawiasz sie maxymalnie do prawej zeby uzyskac jak najwieksza widocznosc. Oczywiscie przed zakretem moga byc skrzyzowania np z droga z prawej i wtedy nie mozesz sie tak ustawiac, ogolnie sporo teori tutaj jest a i po samym odpowiednim spozycjonowaniu umiejetnosc sczytania zakretu i dobrania predkosci wejsciowej ktora jest kluczowa jest wazna. Najczestszym bledem jest , ludzie wchodza za szybko w zakret i pozniej hamuja i cuduja bo ich wyrzuca, zawsze wchodz wolniej poto zeby wyjsc z niego szybciej. Mowilem wczesniej o tym, ze na drogach nie ma apexow, a to dlaczego, bo jak masz ciasny zakret w ktory wpadasz np 100 km/h to przy szerokosci drogi 4m (strzelam) i twoim kacie pochylenia szerokosc pasa jezdni jaki mozesz wykozystac to max 2m. Nie chcialbys miec sytuacji, ze lecisz w dosc ciasnym zakrecie w lewo z ograniczona widocznoscia i w momencie gdy zblizasz sie do swojego apexu jaki sobie wyznaczyles na wskutek przechylu polowa ciebie znajduje sie na przeciwym pasie i w tym momencie z przeciwka wyskakuje wesoly romek fordem sciera z piskiem opon ktory wlasnie pokazuje kolegom jak sie jezdzi i go nieco wynosido srodka. Przez forum to to raczej jest nie do ogarniecia, przynajmniej ja nie mam talentu wieslawy szyborskiej. Jak pisalem wczesniej, pomysl o szkoleniu albo doczep sie do kogos kto ma doswiadczenie i napewno Tobie pomoze.

A co do techniki operowania hamulcami i gazem w zakrecie to juz teria to maly pikus, doswidczenie i umiejetnosci to cos nad czym trzeba pracowac. Zby obalic tylko jeden z mitow jaki poruszyles, to mozesz nadal hamowac i jednoczesnie skladac sie ( w poczatkowej fazie) ale z pewnoscia hamowanie gdy juz jestes zlozony nie jest wskazane. Naucz sie techniki czytania drogi to pomoze ci sie lepiej przygotowac do zakretu a pozniej bedziesz sie martwic co dalej, jak pisalem wczesniej nie wszystko na raz. Najpierw pozycjonowanie i ustawienie predkosci do wejscia w zakret, jak to pocwiczysz to mozna przejsc do kolejnych etapow


czyli w skrócie gdy zakręt w lewo zbliżam sie do prawej(środka jezdni badz prawej krawędzi jezdni) i koncze zakręt blizej lewej krawędzi jezdni(bądz pośrodku) a gdy zakret w prawo to zblizam sie do lewej krawędzi jezdni i konczę zakret przy prawej krawędzi jezdni badz po srodku. Tak ?
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez motoluka » 10/8/2012, 09:47

Nie kolego, żeby wejść w lewy zakręt po prawej stronie i zakończyć go po lewej musiałbyś bardzo opóźnić wejście, za bardzo, a po co? Masz do dyspozycji cały pas. Może to Ci pomoże, masz rozrysowane linie a do tego zaznaczone operowanie gazem http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez GhastRider90 » 10/8/2012, 10:05

z tego wynika iż majac do dyspozycji cały pas wchodzac w lewy zakręt wchodze w niego jak najblizżej lewej strony czyli środka jezdni i koncze po srodku pasa badz w najgorszym wypadku przy prawej krawędzi pasa dobrze rozumie ?
Suzuki Bandit 600S 2001r still rolling...
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Postprzez motoluka » 10/8/2012, 10:34

Źle, czytaj ze zrozumieniem a nie patrz tylko na obrazki, taki sposób jest opisany w najczęstszych błędach. Mając pojedynczy lewy zakręt wchodzisz w niego z prawej strony i kończysz z prawej strony. Tuż za szczytem zakrętu w tzw. przesuniętym apeksie jesteś z lewej strony pasa ruchu.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez rosiboj » 10/8/2012, 10:44

GhastRider90 - naprawde nie masz zadnego kolegi ktory jezdzi motycyklem? Nie wiem jak inni ale wedlug mnie to przez forum to sie nic nie nauczysz zwlaszcza ,ze do jednej wskazowki zadajesz 7 pytan, dlatego wydaje sie, ze vizualizacja jest w twoim przypadku konieczna
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez GhastRider90 » 10/8/2012, 11:35

mam sporo znajomych z kilkuletnim stsrzem ale ja pracuje oni także nie zgrywamy sie weekendy zostają jedynie to lecimy z tobołkami na wycieczke.
Avatar użytkownika
GhastRider90
Świeżak
 
Posty: 271
Dołączył(a): 23/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Czarnoziem:)

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê