Zobacz wątek - Olej + filtr - Suzuki Bandit 600
NAS Analytics TAG

Olej + filtr - Suzuki Bandit 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Olej + filtr - Suzuki Bandit 600

Postprzez robbargiel » 4/6/2007, 08:33

Witam,
Wlasnie dokonalem zakupu Suzuki Bandit 600 - chcialbym wymienic olej i filtr, poniewaz nie wiem kiedy bylo to robione ostatni raz.
Jaki olej najlepiej uzywac do tego motocykla?
Ponadto jaki filtr?
Myslicie, ze moge sam dokonac wymiany czy lepiej udac sie do jakiegos serwisu (dodam, ze nigdy tego nie robilem w motocyklu)?

Robert
robbargiel
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31/5/2007, 20:15


Postprzez falconiforme » 4/6/2007, 13:52

2 miesiace temu tez kupilem BANDITA 600.
Na starcie sam wymienilem:
Olej silnikowy Motul 5100 10W40 (półsyntetyczny, 4 litry)
Filtr oleju - Hiflofiltro HF138
Filtr powietrza - Hiflofiltro HFA3605

Wymiana oleju jest banalnie prosta:
0. stawiasz na centralnej stopce, masz przygotowana mise na ok 4l starego oleju.
1. Rozgrzewasz silnik tak ok 5 min by olej byl bardziej rzadki
2. Odkrecasz kurek od wlewu oleju
3. Odkrecasz 19-tka chyba od spodu śrube i olej wyplunie prawie natychmiast
4. czekasz ok 3 min
5. odkrecasz filtr oleju (niestety potrzebny klucz
http://moto.allegro.pl/item199955502_kl ... nalny.html
)
6. czekasz ok 20 min niech wszystko scieknie.
7. zakrecasz od spodu wylew oleju
8. Nowy filtr oleju wkrecasz reka niech guma (ktora wczesniej naoleiłeś) zetknie sie z moto, potem kluczem przykrecasz jeszcze 2 pelne obroty.
9. wlewasz ok 3.3 l nowego oleju
10. Patrzysz w okienku ze poziom oleju jest miedzy L a F (na pewno blizej F).
11. zakrecasz kurek i odpalasz moto niech sie ogrzeje z nowym olejem
12. gasisz moto i czekasz ok 7 min niech olej sobie w silniku scieknie
13. Dolewasz oleju by w okienku poziom byl na poziomie F.
14. Idziesz do swojek kobiety i mowisz ze ci sie udalo wymienic olej :)

U mnie zuzycie oleju to okolo 100 ml na 1000 km.
Przy jezdzie ok 130 km/h pali mi ok 5,6 l/100 km.

Potem:
W serwisie przy regulacji zaworow wyminilem 4 swiece - NGK CR9EK.
Do gaznikow jeden kolo powiedzial mi ze powinienem podchodzic bez emocji. Czyli gdy obroty bedo mi ostro plywac to trza gazniki zsynchronizowac.


Moj bandit przejechal ok 27000 i łancuch zaczal stukac i sie rozciagnal wiec zamowilem mocniejszy (511 zl) ale jeszcze go nie zalozylem. Przeskakuje tylko gdy odcisne z pasazerem na 1-ce lub 2-ce:
Zestaw napędowy do Suzuki GSF600 Bandit /S 95-99 (łańcuch D.I.D X-ring super wzmocniony, zębatki JT Sprockets)
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 4/6/2007, 13:58

Planuje jeszcze zmienic olej na w pelni syntetyczny ale nie wiem czy ktos juz to robil w bandicie.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez sonthin » 4/6/2007, 18:50

Witam! Mam pytanie do falconiforme.Z którego rocznika jest twój Bandit?Ja też kupiłem jakis miesiąc temu swoje pierwsze moto B6 z 97 roku przebieg 18,5 tyś. też myślę nad regulacjami zaworów i gaźników, a także o wymianie oleju.Mam zamiar kupić filtr oleju K&N KN-138 ponieważ nie trzeba do niego klucza bo ma nosek na płaski klucz tylko nie wiem czy będzie pasował do mojego moto?Na wahaczu mam jeszcze 4 działki do podciągnięcia łąńcucha,ale nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać.Łąńcuch od tylnej zębatki odchodzi mi jakieś 4-5 mm, czy mam go podciągnąć?Jeśli tak to jak to sprawnie i fachowo zrobić?Wiem że trzeba odkręcić nakrętkę z lewej strony ,później śrubami w wahaczu odciągnąć koło do tyłu tylko, że jaki ma być wtedy luźny łańcuch i czy to wszystko?
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez sonthin » 4/6/2007, 18:54

Jeszcze jedno pytanie!Ile wyniosła Cię regulacja zaworów w serwisie i ile to trwa czasu?A z tą regulacją gaźników to kiedy się udać, jaki jest objaw ,że czas je regulować?Z góry dzięki za odpowieź.Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez falconiforme » 5/6/2007, 22:18

Mam zamiar kupić filtr oleju K&N KN-138 ponieważ nie trzeba do niego klucza bo ma nosek na płaski klucz tylko nie wiem czy będzie pasował do mojego moto?Na wahaczu mam jeszcze 4 działki do podciągnięcia łąńcucha,ale nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać.Łąńcuch od tylnej zębatki odchodzi mi jakieś 4-5 mm,


Z filtrem nie wiem czy odpowiedni, ale jak pewien kolo zalożyl do R1 jakis filtr oleju bo pasowal to silnik zatarl wiec radze dedykowany.
Co do lancucha 4-5 mm to juz cos, ale sie nie spiesz. Jak zacznie przeskakiwac to trzeba zmienic - mi na poczatku stukal potem glosno chodzil i zaczal przeskakiwac. Dzisiaj wymienilem lancuch (100 zl nie moje w serwisie) - zembatka tylna byla ok ale z przedniej prawie nic nie bylo. Na przod poszukaj zembatki o 1-2 zebach wiecej. Obroty spadna i zurzycie zembatki na przedzie bdzie mniejsze i zurzycie paliwa tez. Ja w orginale mam ok 120 km/h przy 6000 tys na 6-tym biegu i tak jade w trasie ciagle pilujac.

Zawory lepiej wyreguluj - koszt ok 150 zl, i sa regulowane srubami wiec nie trzeba drogich plytek (kazda 30 zl). Gazniki trzeba regulowac(sprawdzac) co 12 tys ale gdy nie masz problemow z odpalaniem i nie plywa na obrotach to nie trzeba.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 6/6/2007, 08:24

Co do naciagana :
1. Poluzniasz sruby (chyba 24 i 22) mocujace kolo,
2. kluczem imbusowym naciagasz z lewej i z prawej strony - na koncówkach wachacza masz sruby naciagajace i tam krecisz.
2.1 Wez jeszcze 2-gą osobe niech na moto wsiadzie i nacignij tak lancuch by ok 20 mm mial luzu po srodku

------------------------------___
================/___\
=============== |_____|
_____----.--------______ \ _ _/
20 mm ->
-------___|______-------- -

2.2 Naciagasz tak by po jednej i po drugiej stronie podzialki sie zgadzaly
3. zakrecarz (24 i 22)

ps. sory za brzydkia zembatke i wachacz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 6/6/2007, 08:30

POZA TEMATEM: Skoro to jest twoje pierwze moto naucz sie jazdy po zakrecie - hamowanie zaciesnianie zakretu i jazde we dwoje - jak sie ci pasazer wychyli w nie ta strone to nie skrecisz!!! B6 jest ciezki.
Czym szybciej jedziesz tym ciezej przechylic maszyne - jest to zwiazane z obrotowym momentem pedu krencących sie kól.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 6/6/2007, 09:07

Jeszcze jedno: Jesli masz miekki widelec w B6 to zmien sobie w nim olej na twardy dluzej wytrzyma i nie bedziesz musial wymieniac sprezyn po 30 tys (500 zl).
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 6/6/2007, 10:33

Jeszcze co do oleju:
11. zakrecasz kurek i odpalasz moto niech sie ogrzeje z nowym olejem
12. gasisz moto i czekasz ok 7 min niech olej sobie w silniku scieknie


W serwisie widzialem ze motocykl odpalaja na chwile (3 s) ok 3 razy by olej sie dostal do filtra i wtedy dolewaja. W "service manualu" jest tak jak w moich krokach.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez musieli » 6/6/2007, 13:50

falconiforme napisał(a):
Mam zamiar kupić filtr oleju K&N KN-138 ponieważ nie trzeba do niego klucza bo ma nosek na płaski klucz tylko nie wiem czy będzie pasował do mojego moto?Na wahaczu mam jeszcze 4 działki do podciągnięcia łąńcucha,ale nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać.Łąńcuch od tylnej zębatki odchodzi mi jakieś 4-5 mm,


Z filtrem nie wiem czy odpowiedni, ale jak pewien kolo zalożyl do R1 jakis filtr oleju bo pasowal to silnik zatarl wiec radze dedykowany.
Co do lancucha 4-5 mm to juz cos, ale sie nie spiesz. Jak zacznie przeskakiwac to trzeba zmienic - mi na poczatku stukal potem glosno chodzil i zaczal przeskakiwac. Dzisiaj wymienilem lancuch (100 zl nie moje w serwisie) - zembatka tylna byla ok ale z przedniej prawie nic nie bylo. Na przod poszukaj zembatki o 1-2 zebach wiecej. Obroty spadna i zurzycie zembatki na przedzie bdzie mniejsze i zurzycie paliwa tez. Ja w orginale mam ok 120 km/h przy 6000 tys na 6-tym biegu i tak jade w trasie ciagle pilujac.

Zawory lepiej wyreguluj - koszt ok 150 zl, i sa regulowane srubami wiec nie trzeba drogich plytek (kazda 30 zl). Gazniki trzeba regulowac(sprawdzac) co 12 tys ale gdy nie masz problemow z odpalaniem i nie plywa na obrotach to nie trzeba.


Kolego, nie obraź się ale dawno takich bzdetów nie czytałem....

1. Filtry K&N są zajebiste. Po pierwsze mają dodatkowe kanały które nie stwarzają restrykcji w przypadku większego ciśnienia na wysokich obrotach silnika. Po drugie - mają wspawaną od czoła nakrętkę na klucz 17tkę dzięki czemu nie potrzebujesz klucza do filtrów (tak na marginesie życzę powodzenia w odkręcaniu filtra w Bandicie kluczem łańcuszkowym, jeśli już to tylko zaciskowy klucz paskowy) A jak będziesz dokręcał filtry kluczem (2 pełne obroty????) to go nie odkręcisz przy kolejnej wymianie. Filtry dociąga się ręką i ewentualnie 1/4 obrotu kluczem - dla niedowiarków.

2. Jak będziesz czekał na zmianę łańcucha do momentu aż zacznie przeskakiwać - to nie zdziw się jak Ci kiedyś wyrwie kawałek karteru po zerwaniu się. A jak będziesz miał szczęście to łańcuch nie zachaczy Ci dodatkowo o Twoją nogę. To, że jest jeszcze miejsce do naciągnięcia nie oznacza, że łańcuch jest jeszcze sprawny. A sprawdza się go od tyłu zębatki tylnej przy (teoretycznie) prawidłowym naciągu - jeśli odchodzi więcej jak 5mm to znaczy, że kibel. To samo - przy obracaniu tylnym kołem na centralnej podstawce - jeśli łańcuch dostaje "różnych" naciągów (raz jest dużo luźniejszy a kawałek dalej napięty) to znaczy, że kibel. Łańcuch wymienia się razem z obydwiema zębatkami, pozostawienie starych zembatek doprowadzi do szybkiego zużycia nowego łańcucha. Jeśli zmieniasz ilość zębów na którejkolwiek zębatce na plus to pamiętaj, że musisz kupić dłuższy łańcuch.

I proszę, nie pisz jeśli nie wiesz, bo możesz zrobić komuś krzywdę a w najlepszym przypadku narazić na niepotrzebne koszty.
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez musieli » 6/6/2007, 13:55

falconiforme napisał(a):Jeszcze co do oleju:
11. zakrecasz kurek i odpalasz moto niech sie ogrzeje z nowym olejem
12. gasisz moto i czekasz ok 7 min niech olej sobie w silniku scieknie


W serwisie widzialem ze motocykl odpalaja na chwile (3 s) ok 3 razy by olej sie dostal do filtra i wtedy dolewaja. W "service manualu" jest tak jak w moich krokach.


Po zalaniu nowego oleju (i wymianie filtra) odpalasz moto i czekasz aż zgaśnie lamka cisnienia oleju, a nie jakieś tam bzdety. Gasisz, czekasz 2 minuty, dolewasz na full i dopiero wtedy możesz odpalać moto na dłuższą chwilę, o ile taka potrzeba istnieje.
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez falconiforme » 6/6/2007, 21:59

1. Nie probowalem filtru K&N, postawilem na to co przeczytalem a nie wyssalem z palca:
1.1 Nie mialem problemow z odkreceniem filtra kluczem ktory kupilem
1.2 Max dokrecania to jest wlasnie 2 razy, ja dokrecilem na 1.8 raza bo stwierdzilem ze wystarczy. W service manual od Bandita jest wyraznie napisane by dokrecic 2 razy "Install the new oil filter. Turn it by hand until you feel that the oil filter O-ring has contacted the oil filter mounting surface. Then, tighen the oil filter two turns using the speial tool." wiec bzdety pewnie SUZUKI pisze.
1.3 W service manual jest napisane dokladnie by silnik pochodzil na "idling speed" "for several minutes" z nowym olejem, a nastepnie trzeba dolac do F. I u siebie tak zrobilem.
A jak w serwisie bylem, dokladnie obserwowalem jak kolesiowi zmieniali olej w moto i dokladnie odpalali na 2 s zeby filtr olej zassal bo tez olej miesci, chyba ze w serwisie SUZUKI o bzdetach mowia.

2. Fakt zle napisalem kiedy naprawde lancuch trzeba wymienic i opisalem tylko swoja sytuacje. Ja swoj wymienilem pozno z wielu powodow i przejechalem tyle ze przedna zembatka sie konczyła. Tez sie zastanawialem czy mi nie peknie.
A tu nie mieli problemow by jezdzic dluzej:
post-80367.html
Załączniki
DSC03815.JPG
(119.69 KiB) Pobrane 4543 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 7/6/2007, 07:37

Co do K&N 138:
W koncu sprawdzilem - rzeczywiscie mozna dobrac filtr K&N do Bandita.
Pozdrawiam
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 7/6/2007, 08:46

W poscie
viewtopic.php?t=1647&highlight=olej+bandit
znalazlem:
jesli chodzi o Bandita 600 to tylko i wylacznie Motul 15W50 bo ma o wiele lepsza prace przy wysokich temperaturach silnika. W Bandicie temp. oleju wzrasta nawet ponad 100stopni a olej 10W40 ma swoje wlasnicwosci do 80stopni pozniej robi sie jak to moj kupel okreslil (jak sraczka) i nic z tego nie bedze Smile


W moim bandicie temperatura oleju ma ok 83 st. C przy 110 km/h i przy ok 22 st. temperatury otoczenia. Wiec przy szalenstwach musi byc znacznie wyzsza a bandit nabiera temperatury wystarczajaco szybko.
Olej polsyntetyczny calkowicie straci swoje wlasnosci gdy przez kilka minut bedie mial 120 st. C - i wtedy tzeba go niezwlocznie wymienic.
Zastanawiam sie nad OLEJEM ktory wleje nastepnym razem.
Poczytalem troche na forach i stronach producenta i przypadl mi do gustu
CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50
http://moto.allegro.pl/item198995204_ol ... _l_r4.html
Lepkosc w porownaniu do np Castrol GPS jest lepsza. Tu mozna sobie porownac:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument

Tu zamieszczam dosc obszerne forum o olejach:
http://grupy.scigacz.pl/Olej,Syntetyczn ... 07_01.html

Jesli ktos wlał olej syntetyczny po 30 tys km w Bandicie uzywajac do tego czasu polsyntetyka to prosze o odpowiedz.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez sonthin » 7/6/2007, 10:36

Dzięki wszystkim za wskazówki i porady!!! Mam jeszcze jedno pytanko:w moim moto pręt łączący dźwignię biegów z wałkiem od skrzyni jest wygięty do góry jakieś 2cm, a we wszystkich innych Banditach jest on prosty.Co mogło być przyczyną jego wygięcia, bądź w jakim celu został podgięty-czy ktoś się z czymś takim spotkał???
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez falconiforme » 7/6/2007, 11:54

U mnie wyglada nastepujaco i nie sądzę by ktoś musiał go wyginać, raczej go uszkodzil:
Załączniki
DSC03815.JPG
(189.52 KiB) Pobrane 5098 razy
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez budzik » 4/7/2007, 08:48

czy zmieniajac filtr oleju w B6 trzeba odkrecac rury kolektorowe? ma nadzieje ze nie
Suzuki Bandit GSF600S K1
budzik
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31/5/2007, 10:19
Lokalizacja: Bournemouth UK

Postprzez spazz » 4/7/2007, 10:00

mozna odkrecic. moza przednie zawieszenie tez odkrecic. ale po co? dostep jest tam dobry bez odkrecania! klucz do filtrow i smifgaj ziom
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez budzik » 4/7/2007, 14:27

DZIEKI , PYTALEM CZY TRZEBA A NIE CZY MOZNA,
WYDAWALO MI SIE ZE JEST MALO MIEJSCA,
DZIEKI ZA INFO
Suzuki Bandit GSF600S K1
budzik
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31/5/2007, 10:19
Lokalizacja: Bournemouth UK

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr