250 4T czy 2t ?
Posty: 65
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
250 4T czy 2t ?
Witam. Mam zamiar kupić jakąś 250-tke do spokojnej jazdy po lesie i w błoto tzn.(czasami stawiać na kolo i mocniej przyspieszać oczywiście wszystko z umiarem ). Nie chodzi mi o podawanie marki motoru tylko o stwierdzenie który lepiej będzie się dla mnie nadawał. Z tego co się dowiedziałem, 2t jest zrywniejszy, więcej pali i częściej się psuje ale części są tańsze. Za to 4t mniej pali, jest nieco słabszy ale mniej się psuje, wiem też, że jak się posypie to naprawa będzie kosztować kilka tysięcy. (Wolał bym 4t). Teraz potrzebuję kogoś kto jeździł takimi motorami i wie o nich coś więcej .Ile wytrzymał by taki motor w 4t spokojna jazdą ?
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
Prosił bym o odpowiedzi ponieważ szukałem takich tematów ale nic więcej się nie dowiedziałem.
I jeszcze 1, chodzi mi o jazdę lekką ale długo np codziennie pół dnia no może troszkę mniej.Co prawda mógł bym wydać 1tys na remont co sezon ale czy to wystarczy dla 4t?Z góry dzięki : ]
I jeszcze 1, chodzi mi o jazdę lekką ale długo np codziennie pół dnia no może troszkę mniej.Co prawda mógł bym wydać 1tys na remont co sezon ale czy to wystarczy dla 4t?Z góry dzięki : ]
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
o lol 2t nie psuje sie szybciej jak dbasz tak masz...
co do 2t lub 4t sam sobie wybierz co wolisz
bardziej sie powinienes skupic na rozdzaju motocykla cross, hard enduro ,soft enduro
ale na taka jazde hard endurak który jest kosztwony
poza tym napisz ile masz kasy i czytaj inne tematy bo co chwile ktoÅ› zadaje takie pytania
co do 2t lub 4t sam sobie wybierz co wolisz
bardziej sie powinienes skupic na rozdzaju motocykla cross, hard enduro ,soft enduro
ale na taka jazde hard endurak który jest kosztwony
poza tym napisz ile masz kasy i czytaj inne tematy bo co chwile ktoÅ› zadaje takie pytania
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Na razie mam koło 6 tys zł. Bardziej wolał bym crossa 4t , czy jest to dobry wybór ? Nie chciał bym znowu wydawać mega pieniędzy na naprawy takiego 2 lub 4t. Chodzi mi o to jaki moto lepiej nadawał by się do spokojnej jazdy i był by mniej kosztowny.Bo jeśli po roku mam wydawać koło 2 tys na naprawę to dziękuje bardzo za takiego 4t .W jeździe crossami nie jestem początkujący, ale znowu nie jestem jakimś tam super zawodnikiem który musi wymieniać tłok co 20 mh.
Podobno tłok trzeba wymieniać co 20 mh ale mowa tu o spokojnej jeździe, chce wiedzieć czy spokojniej tzn mniejsze zużywanie się części i dłuższa bezawaryjność?
Podobno tłok trzeba wymieniać co 20 mh ale mowa tu o spokojnej jeździe, chce wiedzieć czy spokojniej tzn mniejsze zużywanie się części i dłuższa bezawaryjność?
Ostatnio edytowano 3/7/2012, 21:43 przez Prosto100, łącznie edytowano 1 raz
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
250 4t moc porównywalna z 125 2t, jednak sposób oddawania tej mocy jest całkiem inny. 2t trzeba kręcić, jest bardzo agresywne, ale za to jest lżejsze, 4t ciągnie od samego dołu, jest bardziej przewidywalne. W 2t remont robisz częściej ale dużo mniejsze koszty, jak już setki razy było pisane na forum, dobry tłok 350zł, co dwa tłoki korba koło 400zł, i wydatki bieżące takie jak oleje, smary itp. 4t remont robisz rzadziej ale za to wywalasz na to worek pieniędzy no i tak jak w 2t sprawy typu olej, smary. Patrz z tej strony, że nawet jeśli kupisz 2t które niby miało być dobre, a okazało się że jest do remontu, to kupujesz tłoczek za 350zł i ewentualnie, jeśli jest taka potrzeba korbę za podobne pieniądze i śmigasz, a jeśli kupisz 4t i okaże się, że jest do remontu, to nie wydasz na dzień dobry tych ~800zł (licząc przesyłkę) tylko kwota będzie liczona w tysiącach.
Honda CR 125
fuck the whales, save 2 strokes !!!
fuck the whales, save 2 strokes !!!
-
cichycr - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
- Lokalizacja: Podkarpacie
No tak wiem że naprawa 4t jest droga za to 2t dużo więcej pali,ale jeśli po sezonie za 2t miał bym zapłacić koło 1tys a za 4t 2 tys to wybrał bym 2t.Najbardziej jak już pisałem chodzi mi o to jak taki 4 t zużywa się w spokojnej jeździe? I czy gdybym takim 2t pojeździł ostro w sezonie to ile tak mniej więcej kosztowała by mnie naprawa.
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
Ogólnie, 4t też sporo pali jeśli chodzi o crossówki. Ale jeśli chcesz jeździć po lasach i błotach, to wybierz jakieś enduro. Jest do tego stworzone, i będzie tańsze w utrzymaniu, z wyjątkiem hard enduro.
Honda CR 125
fuck the whales, save 2 strokes !!!
fuck the whales, save 2 strokes !!!
-
cichycr - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
- Lokalizacja: Podkarpacie
po 1 kompletnie nie wiesz o czym piszesz
po 2 edytuj posty po 3 było 100X
w skrócie
250 w 4T to moc 125 w 2T. wiec nie mów ze chcesz 250tke tylko pytanie czy 2T czy 4T bo to całkiem 2 rózne moto.
po 2 nie nadaje sie crossówka do spokojnej jazdy, zarżniesz szybko moto i siebie.
kup sobie enduro i tyle w temacie. czy lepsze 2T czy 4T zalezy od jazdy. my z ekipa latamy sobie w dalsze trasy po okolicznych lasach robimy po 200 km dziennie przy takiej jeździe 2T nie dorówna 4T. wieksze spalanie, dzwięk, elastyka wszystko w tych warunkach wypada gorzej od 4T. a swojej lekkosci po lasach 2T nie ma jak pokazac po prostu
do pyrkania i odkręcania czasem polecił bym suzuki DR 350 dobre moto, tanie nie zarżniesz łatwo. a po lasach polach itp mozna ostro poganiac nawet.

w skrócie
250 w 4T to moc 125 w 2T. wiec nie mów ze chcesz 250tke tylko pytanie czy 2T czy 4T bo to całkiem 2 rózne moto.
po 2 nie nadaje sie crossówka do spokojnej jazdy, zarżniesz szybko moto i siebie.
kup sobie enduro i tyle w temacie. czy lepsze 2T czy 4T zalezy od jazdy. my z ekipa latamy sobie w dalsze trasy po okolicznych lasach robimy po 200 km dziennie przy takiej jeździe 2T nie dorówna 4T. wieksze spalanie, dzwięk, elastyka wszystko w tych warunkach wypada gorzej od 4T. a swojej lekkosci po lasach 2T nie ma jak pokazac po prostu
do pyrkania i odkręcania czasem polecił bym suzuki DR 350 dobre moto, tanie nie zarżniesz łatwo. a po lasach polach itp mozna ostro poganiac nawet.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
250 2t nie polecam ci do lasu bo jak smigamy z kumplami kolega leje caly bak 5l na plec i dopiero moze jechac choc to i tak mu na dlugo nie starcza nie wyrobilbys na pol dnia
kup lepiej jakas dr 350 albo cos w tym stylu bardzo fajnie w lesie sie spisuje
kup lepiej jakas dr 350 albo cos w tym stylu bardzo fajnie w lesie sie spisuje
-
wawzon - Bywalec
- Posty: 578
- Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36
Henio12323 ja wiem o czym pisze i bardzo dobrze wiem że 250w 4t jest równa 125w 2t mi chodziło to na jaki sprzęt będę musiał wydać mniej pieniędzy, ja dziennie robię ok 50 km i dzięki wielkie za odpowiedź : D
Wawzon właśnie tego się obawaiałem że nie wyrobił bym na benzynę ;/
Wawzon właśnie tego się obawaiałem że nie wyrobił bym na benzynę ;/
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
jeżeli nie masz kasy na lepsze moto i utrzymanie nic jak starsze enduro typu dr, xt, xr itp
reszta CiÄ™ zje
fakt, edytuj posty bo będzie warn, a co do dr 350, popieram bardzo fajne moto, nie daleko odbiegająca od 125 w 2t, kumpel miał, jeździliśmy na nim, ja mialem sxa 125 i powiem Ci że nie było biedy, a drką o wiele przyjemniej sie jeździło w trasce
reszta CiÄ™ zje
fakt, edytuj posty bo będzie warn, a co do dr 350, popieram bardzo fajne moto, nie daleko odbiegająca od 125 w 2t, kumpel miał, jeździliśmy na nim, ja mialem sxa 125 i powiem Ci że nie było biedy, a drką o wiele przyjemniej sie jeździło w trasce
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Powiem tak, na moto mam ok 6 tys to ok a na części po sezonie mógł bym mieć powyżej 1000 zł (ale bez przesady).Nie chciał bym znowu jakiegoś starocia może i da rade ale wolał bym nowszy model np Honda cr,Kawasaki kxf,suzuki Rm,Yamaha yz-yzf. Któryś z tych co podałem nadał by się ?
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
edytuj posty bo zaraz dostaniesz warna
zaden z wymienionych, skoro sie tak bardzo znasz to powinienes wiedziec że nie ma znaczenia jaka crossówka. wazne ze crossówka wszystkie maja niemalze jednakowe osiągi i charakterystyki pracy. wiec jak sie nie nada CR to równiez i rm i yz itp itd..... do lasu tylko ENDURO !
a czy to soft czy hard to juz zalezy od twojej kieszeni.. niestety na hard enduro nie bardzo cie stac, moze jakis starszy ktm EXC 125, bez papierów albo cos. ale tutaj z kolei w kosztach rocznych sie mozesz nie wyrobic. bo remonty motocykli wyczynowych ( crossów i hard enduro ) to wydatek powyzej 1000 zł rocznie, fakt jeden sezon moze uda ci sie przelatać bez wydawania kasy, ale jak cos potem padnie nagle to mozesz wydac kilka tysiecy, np remont silnika 4T to jakies 2-4 tysie , remont silnika 2T to jakies 1500-2000 zł przy załozeniu że sie trzyma kupy
zaden z wymienionych, skoro sie tak bardzo znasz to powinienes wiedziec że nie ma znaczenia jaka crossówka. wazne ze crossówka wszystkie maja niemalze jednakowe osiągi i charakterystyki pracy. wiec jak sie nie nada CR to równiez i rm i yz itp itd..... do lasu tylko ENDURO !
a czy to soft czy hard to juz zalezy od twojej kieszeni.. niestety na hard enduro nie bardzo cie stac, moze jakis starszy ktm EXC 125, bez papierów albo cos. ale tutaj z kolei w kosztach rocznych sie mozesz nie wyrobic. bo remonty motocykli wyczynowych ( crossów i hard enduro ) to wydatek powyzej 1000 zł rocznie, fakt jeden sezon moze uda ci sie przelatać bez wydawania kasy, ale jak cos potem padnie nagle to mozesz wydac kilka tysiecy, np remont silnika 4T to jakies 2-4 tysie , remont silnika 2T to jakies 1500-2000 zł przy załozeniu że sie trzyma kupy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Henio12323 Dlaczego się tak denerwujesz ? Jestem doświadczony w "jeździe" na motocyklach, chciałem tylko poznać wasze opinie. A wyraźnie napisałem że mogę wydać powyżej tysiąca więc nie pisz że na wydatek 1000 z hakiem mnie nie stać. Nie mam mowy o żadnej 125-tcei wyraźnie napisałem że wybieram po między 2t a 4t "250". Zobaczyłeś że jestem nowy na tym forum i wiesz do czego w twoim przypadku to prowadzi.
- Prosto100
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37
Posty: 65
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości