Zobacz wÄ…tek - 250 4T czy 2t ?
NAS Analytics TAG

250 4T czy 2t ?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Naszim » 3/7/2012, 21:21

Wolisz kupić fulla który Ci się podoba, lecz nie dasz rady jeździć nim po lesie? Czy mieć starsze zadbane moto przy którym nie będziesz musiał grzebać co chwila? fulla nie kupuj bo to nie do lasu, jak już większość osób Ci napisała. Kup sobie lepiej jakąś DRkę 350 albo DT 125 czy coś podobnego, do lasu się nadają, przyjemnie się tym jeździ i nie musisz pakować dużo kasy w nie. Lepiej coś w tym rodzaju poszukaj. No chyba że się tak bardzo upierasz na full crossa to rób jak uważasz.

PS. no i się właśnie znowu się ośmieszasz pisząc że wybierasz między 250 2t a 4t. to są motorki zupełnie innej klasy, więc ich nie porównuj. 250 2t nie nadaje się wgl do pyrkania po lesie bo to musisz pałować na wysokich obrotach. Już bardziej 4t ale to też nie full. Przemyśl sobie to dokładnie.
Ostatnio edytowano 3/7/2012, 21:25 przez Naszim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Bostorn » 3/7/2012, 21:24

Denerwuje się bo wałkujemy to od kilku lat i później są takie trupy na allegro zajeżdzone przez lasy i mistrzowie szos i powstają tematy czy cr 500 będzie dobra bo mi 125 nie starcza...

do lasów tylko enduro!! nie żadne crossy, zadne yz yzf cr crf kxf itp

a po 2 edytuj posty, jeszcze raz zobacze post pod postem i leci warn
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez cichycr » 3/7/2012, 21:36

Ale czy ja dobrze zrozumiałem, Ty porównujesz 250 2t i 250 4t? Przecież pomiędzy 250 w dwu paku a 250 w cztero paku, jest ~30 KM różnicy. Poza tym powtórzę jeszcze raz to co sam pisałem, i to co koledzy wyżej. Full cross się do lasu nie nadaje, przy pyrkaniu po lesie się męczy. Charakterystyka silnika też nie za bardzo pasuje do jazdy w lesie. Radził bym Ci zerknąć na Kawę KDX 125/200 to by się nadało dla Ciebie.
Honda CR 125

fuck the whales, save 2 strokes !!!
Avatar użytkownika
cichycr
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez Prosto100 » 3/7/2012, 21:52

LOL. Wiem czym jest 2t a czym 4t wiem tak że jaka jest różnica w mocy. Nie zrozumieliśmy się bo wyraźnie napisałem że nie chcę żadnej 125 i nie interesuje mnie enduro, po prostu chcę crossa do jazdy po polach i drogach leśnych . Moje pytanie brzmiało ile sezonów bez wymiany części w lekkiej jeździe wytrzyma 250 4t. A jeśli lekka jazda dla 2t to meczenie silnika to potrafię jeździć ostro.

Chodzi mi o to co jest lepsze w polne i leśne drogi 2t czy 4t za co bede musial wiecej zaplacic po sezonie.


Cichycr z jakiej miejscowości jesteś ?
Prosto100
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37

Postprzez henio12323 » 3/7/2012, 22:06

ale czemu nie chcesz 125 ? tylko 250 w 4T która jest czasem nawet słabsza od 125tki w 2T ?

250 w 4T wytrzyma około 100- 120 mth bez remontu, 2T około 30-40 mth. tym nie da sie jeździc spokojnie, od taka charakterystyka silnika. nie wspomne o tym że np w 4T jak nie masz motocykla na obrotach to pompa moze nie tworzyc odpowiedniego cisnienia i mozesz łatwo po prostu pyrkaniem uszkodzic silnik ;)

nic nie jest lepsz, tutaj wyczynówki zadne sie nie sprawdzaja. krótkie biegi, szybkie wskakiwanie na obroty to nie jest charakterystyka pod las. i 4T i 2T bedzie jazda męcząca, zapłacisz wiecej za to jakie moto kupisz, jak kupisz powiedzmy motocykle idealne po remoncie 100% sprawne, to po 1 sezonie wydasz tylko na 2T bo bedziesz musiał zmienic znów tłok... z kolei za 2 sezony w 4T dojdzie ci remont połowy silnika który kosztuje duzo wiecej od remontu w 2T

bo tak zazwyczaj ceny sa podobne, w 2T remontujesz często a tanio, w 4T raz ale dosyc drogo, w perspektywie czasu koszta utrzymania sa podobne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Naszim » 3/7/2012, 22:17

No to jak potrafisz jeździć ostro to kup jakieś Hard Enduro np WR 250. A jak nie chcesz jeździć ostro to kup Soft Enduro.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Duriv » 3/7/2012, 22:36

Jakbyś miał doświadczenie, to byś nie pisał takich bzdurnych tematów. Kup sobie najlepiej CR500R i daj nam święty spokój.
Jak dla Ciebie, na początek 125, byś się pokory nauczył.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kris514 » 3/7/2012, 22:45

A może na początek się spytam czy odróżniasz soft enduro; hard enduro; cross??
jeśli nie to zapraszam do przyklejonego tematu na forum
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Prosto100 » 3/7/2012, 22:48

Chodziło mi tylko o to żeby nie zepsuć motoru ostrą jazdą, Nie mam doświadczenia w 250 więc się pytam. Do teraz jeździłem na 125 i chce się przerzucić na 250.
Prosto100
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37

Postprzez Duriv » 3/7/2012, 22:50

to nie porywaj się nawet na 250 2T, bo Cię sk*rwi jak małą dziewczynkę. 250 4t, enduro - ostatecznie.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Prosto100 » 3/7/2012, 22:58

kris514 <> Soft enduro jest jak enduro( do jazdy po terenie i po asfalcie) Hard enduro do jazdy po lesie,skałach itp a full crossy na tor.
Prosto100
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37

Postprzez kris514 » 3/7/2012, 23:02

no tak tylko że
soft enduro- można powiedzieć że muł
hard enduro-crossówka przystosowana do jazdy po lesie i takie tam
cross-narwista bestia nie ma co porównywać z soft enduro
a na jakiej 125 jeździłeś??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Prosto100 » 3/7/2012, 23:15

Kris514- Jeździłem na yz 125.

Duriv- Mam głowę na karku i nie bój się nie "sk*rwi mnie jak małą dziewczynkę" : ]
Prosto100
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 3/7/2012, 16:37

Postprzez Mateusz250 » 4/7/2012, 06:57

Ej wracając do tematu to prawda jest taka że za takie pieniądze moto bedzie dość leciwe a jak trafisz na 4t w złym stanie to bedzie ciężko. W 2t robisz stosunkowo tani remont i już. Ja chciałem kupic dr 600 z podwieszonym zaworem. Zadzwoniłem do suzuki i facet mi podliczył co należy wtedy zrobic/wymienić i wyszło prawie 4k więc sobie darowałem. Tak to jest ze starymi 4t jak nie znajdziesz w dobrym stanie a tak by było na 95% to możesz mieć problem. A jak chcesz crossa to bierz, człowiek uczy się na błędach :wink:
Mateusz250
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19

Postprzez Duriv » 4/7/2012, 09:29

@prosto100 - Uwierz, skurwi ;) 2T działa zero jedynkowo. Zamulasz, źle dla silnika. Hard enduro, jeżeli koniecznie 2T - to EXC 200, jeżeli soft, to tak jak koledzy mówią.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez wawzon » 4/7/2012, 10:13

Druga sprawa na jakiej tej yz jezdziles
bo moj kumpel mial rm'ke z 95 roku zmienil ja na cr]ke z 03r i to jest calkiem inny motocykl odnosnie mocy i prowadzenia chodzi tu o 125
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez Bostorn » 4/7/2012, 11:08

taka prawda, że co inna marka 125 to inaczej się jeździ, yz fajnie z dołu idzie ale nie ma góry, cr ma 0 dołu ale góra przeraża i naprawdę trzeba umiec nią jeździc, ktm sx dół ma średni, górę też nie za agresywną i jest przyjemniejszy w jeździe, a kxem nie jeździłem i rm i nie powiem jak to działa, ale w las takie exc 125 w zupełności starczy :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 4/7/2012, 11:57

rm 125 jest słabsze od konkurencji (najsłabsza góra, mocniejszy od cr 125 dół)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 4/7/2012, 19:37

ee tam słabsze :P to dlaczego na zawodach nie raz RMki wygrywają ? tutaj wykorzystać tą moc to podstawa a nie mieć jej 2X za duzo i narzekać ze sie wolno jeździ bo moto za słabe... po to że jeden ciagnie tak a drugi inaczej w duzym stopniu zalezy od ustawien, moto im starsze tym coraz gorzej pracuje, i trudniej jest go odpowiednio wyregulowac, a mozna regulowac zaworem wydechowym, gaxnikiem itp itd. załoze sie że nie każdy jest pewny w 100% ustawienia gaźnika.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 4/7/2012, 23:28

bo nie liczy siÄ™ maszyna tylko zawodnik :D
a jeśli chodzi o porównywanie z innymi to odczuć różnice można jak się najpierw jednym a potem drugim przejedziesz(chociaż między cr 125 a konkurencją nawet po dłuższym czasie zauważysz różnice)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na górê