Zobacz wątek - PRZESIADKA CROSS

PRZESIADKA CROSS

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

PRZESIADKA CROSS

Postprzez lechopay » 22/6/2012, 20:27

Witam

Obecnie śmigam na yz 80 i mam zamiar przesiąść się na 250 4T (crf 250). I tu moje pytanie, czy to dobre moto, jeśli chodzi o CRF 250 2006r. Czym różni się ten model od pozostałych crf 250 (z wyjątkiem tego że jest na dwóch tłumikach) ?. Jak jest z eksploatacją tego cuda przy spokojnej jeździe po lesie, łąkach itp....(nie wliczając paliwa, oleju i filtrów). Z tego co wiem jeśli się trafi na zadbanego 4T to można nim polatać naprawdę sporo bez większych kosztów. Za 8000zł chyba kupi taką CRF w dość przyzwoitym stanie, albo trochę straszy rok.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina


Postprzez Duriv » 23/6/2012, 01:28

ile masz lat, wzrost, waga ? Od tego zacznijmy.
Druga sprawa, nie kupuj full'a do katowania po lasach i polach. To jest stworzone do jazdy po torze. Do tego kup sobie np. Husqvarnę WR 125, KTM EXC 125. Do 4T 250 trzeba mieć doświadczenie, które się najlepiej wyrabia właśnie na setkach.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 23/6/2012, 07:09

CRF to dobre moto, nie ma co szukac konkretnego rocznika, kazdy jest dobry o ile był dbany. im nowszy i w lepszym stanie tym lepsze moto :D ale tak jak kolega wyzej słusznie zauwazył bez sensu kupowac motocykl typowo na tor crossowy żeby smigac po lasach, duzo jest motocykli stworzonych własnie pod lasy ;P modele ktma EXC np, kawasaki klx 300 troszke słabszy ale bardzo tani w eksploatacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lechopay » 23/6/2012, 08:57

Mam 18 lat. waga 60 kg, wzrost 172cm. Kumpel ma yz 125 ale to troche pali..... a ja chcialbym zobaczyc jak sie smiga na 4T
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina

Postprzez barek253 » 23/6/2012, 11:31

to idź sobie oglądnij jakiegoś sprzęta 2t i 4t i sobie zrób jazdę próbną i bd wiedział, a nie daremne pisanie z którego nic nie wynika
i przejedź się np ktm 125/200 exc to zobaczysz różnice między yz
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 23/6/2012, 12:14

dokładnie, CRF tez sporo pali bo to sprzet typowo na tor MX, EXC mozna ganiac równie szybko jak YZ i spali mniej, i czesto w EXC jeszcze masz zapas pod manetką bo EXC jest szybszy ;P jak chcesz to jak troche dorzucisz grosza masz EXC-f 250 , czyli 4T w enduro ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lechopay » 24/6/2012, 17:58

ale utrzymanie takiej crf 250 nie jest chyba wieksze niż 125 2T np. sx 125. Bo części nie lecą tak szybko jak w 2T, 4 takta nie trzeba tak kręcić :)
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina

Postprzez barek253 » 24/6/2012, 18:33

podobne załóżmy 40mth na sezon
2 suwem zrobisz i remont po sezonie i jest tańszy a 4 taktem zrobisz 80mth i remont po 2 sezonach ale tu zaś masz łańcuszki rozrządu zawory itp
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 24/6/2012, 22:06

generalnie porównac te same moto z tego samego roku 250 4T a 125 w 2T to 4T jest minimalnie droższe w utrzymaniu. ( 250 a 450 róznica jest juz znacznie mniejsza ) fakt w 2T robisz remonty częsciej to prawda, ale wymieniasz tłok za 350 zł, ew korba za tyle samo i praktycznie cały remont ;d w 4T dochodzi wymiana łancuszka zaworów, wałka rozrządu, tłoki są droższe korby tez. i mozesz 2 lata smigac bez wsadzania nic w silnik a potem rozbierasz a tu pół silnika do wymiany i 4000 zł pójdzie nawet nie bedziesz wiedział kiedy :P wiec własciwie 2T jest o tyle przyjemniejszy w utrzymaniu że jak cos strzeli to zawsze sie wydusi te 1000 zł w remont. a jak przyjdzie czas na generalke w 4T to nagle wyrzygać 4000 zł moze byc problem :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lechopay » 26/6/2012, 09:03

A co byście powiedzieli na temat Hondy CRF 250 X ? :) Z tego co wiem silnik jest znacznie mniej wyżyłowany ;D

http://allegro.pl/honda-crf-250-x-2006r ... 10564.html
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina

Postprzez lechopay » 26/6/2012, 09:16

Utrzymanie takiego moto jest juz chyba znacznie mniejsze bo to już nie wyczynówka, tylko bardziej enduro.... :)
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina

Postprzez kris514 » 26/6/2012, 09:18

co prawda ma te 10 km mniej ale czy różnice są duże?? wątpie. Według serwisówki tłok co 15 godzin. co mnie przeraża
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Duriv » 26/6/2012, 11:18

crf250x jest ok :)
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lechopay » 26/6/2012, 11:26

też tak myśle i jak bym dorwal taką nie zajezdzaną sztuke to mysle że z sezon albo nawet 2 bym polatał bez wiekszych kosztów :)
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina

Postprzez Duriv » 26/6/2012, 13:36

na początek przygotuj sobie amortyzację - kwota odpowiadająca % zużyciu materiału. Oddajesz do serwisu, wymieniasz to, co musisz, potem tylko co 15-20 h regulacja zaworów i co 15-20 wymiana oleju. + czyszczenie filtra powietrza.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez henio12323 » 26/6/2012, 18:44

to nadal jest wyczynówka bo jest to hard enduro. fakt jak kupisz igłe 2 sezony mozesz polatac bez remontów ale też tak mozesz polatac crossówka ;P a co jezeli trafisz na padline i po miesiacu silnik strzeli i bedziesz musiał kilka tysi w niego wpakowac ? mysl o tym :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mikozniak » 27/6/2012, 18:40

Jak ja bym miał teraz kupić motor szukałbym Hondy Xr 400 lub Suzuki Drz 400. Naprawdę dobre sprzęty nie do zdaracia:D, ale jak dbasz. Przemyśl to teraz mam Yamahe Yzf 250. I może w przyszłym roku się przesiąde na taką Xr:D Pozdrawiam
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez lechopay » 27/6/2012, 19:45

Noi jak z utrzymaniem tej twojej YZF, dużo wykładasz kasy na sezon przy spokojnej jezdzie ? ( nie wliczają paliwa i oleju),
Możesz mi cos wiecej powiedziec na temat YZF 250 ?? :)
YZ 80
lechopay
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 27/4/2010, 15:48
Lokalizacja: Wierzchowina

Postprzez mikozniak » 27/6/2012, 19:59

Po kupnie odrazu wymieniłem tłok i zawory. Kupiłem ją rok temu. Dużo nie latałem, więc nie jestem w stanie Ci powiedzieć dokładnie.
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 27/6/2012, 20:06

kazdy moto dobry :P co tu wiecej rozpisywac ? tak samo crf 250 rmz czy kxf tak jest i yzf :P

zalezy ile sie wsadza od stanu technicznego jak kupisz starego trupa dobitego to mozesz wydawac 4 tysie rocznie ;P jak kupisz nówke 1000-2000 zł rocznie przy sredniej jeździe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr