Zobacz wątek - ktm 520 gaźnik leje z nadmiaru + amortyzator tył problem

ktm 520 gaźnik leje z nadmiaru + amortyzator tył problem

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

ktm 520 gaźnik leje z nadmiaru + amortyzator tył problem

Postprzez heya088 » 27/4/2012, 22:07

Witam ,

Kupiłem kilka dni temu KTM 520 2002 r SX jeszcze dobrze sie nim nie nacieszyłem a mam problem mianowicie :

- paliwo leje się w jak wściekłe gdy tylko zabuja katem na hopach , dołkach i np gdy w miejscu kilka razy poruszam tyłem tak aby go rozbujać = żygnie w tym momencie prawie 100 (setke) paliwa co robić ? gdzie zaglądnąć? my

-amortyzator tylni pomimo dobrze wyregulowanego ustawienia na COM + REG + Speed zachowuje się jak piłeczka ping-pong-owa .... skaka jak na trampolinie .... sprężyna jest skręcona na tyle na ile się da czy możliwe jest to że sprężyna straciłą swoje włąściwości czy wrecz jest albo wogóle nie ma oleju w tylnim amortyzatorze ?

- kolejna sprawa to dziś jadać przez las stanałem na chwilke czekając na kumpla moto chodziło na wolnych obrotach i nagle zgasło.... okazało się że brak jest iskry... czy cewka pod bakiem odpowiada tylko za iskre czy również moduł na ramie przy kierownicy ?

Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem od czego zacząc....
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27


Postprzez henio12323 » 27/4/2012, 22:19

1) podstawa czyszczenie i regulacja gaźnika. albo puszcza pływak, albo jest źle wyregulowany. sam tak mam ze niewielki kąt i pływak puyszcza, mam exc i na stopce bocznej która była troche przebięga jak stał to własnie tez leciało ciurkiem :D taki urok tych gaxników, lub regulacja

odkręc sprezyne i nie jeździj na tym moto. weź amor i nabij gaz w serwisie ( sam tego nie nabijesz) zobacz na goleni (chromowanej rurce) czy masz olej, jak jest wyraźnie mokro to amor do regeneracji koszt jakies 500 zł

cała elektryka odpowiada za iskre, cewka przechowuje iskre, moduł odpowiada za to jak iskra ma byc podawana, pradnica iskre wytwarza, czujnik uwalnia iskre... itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 27/4/2012, 22:25

co do gaźnika to sprawdze to jeszcze raz bo z tego co widziałem to pływakl był niby ok zaworek na nim również był domknięty także nie wiem gdzie tam jeszcze patrzeć....

co do amortyzatora skoro jest on olejowy to gdzie tam niby się gaz nabija ??? nie leje z niego na 200 % ale skoro dolewa się oleju to czy gaz się również nabija ???


co do iskry to myślisz że mogło coś w prądnicy pójśc ? jest ona napewno z lewej strony ale ona chyba nie chodzi w olej prawda ? czy myślisz ze z uzwojeniem jest coś nie tak ?
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 27/4/2012, 22:28

no zaworek moze trzymac, ale moze byc tak że moto musi byc w pozycji pionowej, jak przechylisz to zmienia pozycje przeciez i moze puszczac, ustaw go wg serwisówki i juz. nie ma innej opcji jak zaworek

to jest amor gazowo olejowy. gaz sie nabija do tego zbiorniczka przy amorku, ale jak pisałem sam tego nie nabijesz. skoro sie nie leje to mozesz gazu dobic.

chodzi w oleju. nic nie mysle, bo przyczyn braku iskry moze byc setki, kazdy centrymetr układu moze paśc wiec tu nie ma co myslec tylko trzeba sprawdzac po kolei.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 27/4/2012, 22:40

nie ma innej opcji jak zaworek tzn chodzi ci o to aby ustawić pływak tak aby ten zaworek ustawić prawidłowo ?


czy możesz polecić jakąs firmę która naibje mi ten amortyzator? najbliższe większe miasto w mojej okolicy to Stalowa Wola. Rzeszów . Czy razczej mam wysłać ten amor do fimry która zajmuje sie regeneracja ?


tak jak pisalęm wcześniej moto chodził na biegu jałowym i nagle zgasł wiec myśle ze to chyba tak samo z siebie sie nie stało .... od razu grzebać w prądnicy ? gdzie zacząć ?
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 27/4/2012, 22:43

tak o to mi chodzi, nic innego jak pływak z zaworkiem nie ma do przelewania gaźnika

nie wiem jak u ciebie jest z serwisami. wiem tyle ze musi ktos miec zestaw do nabijania, butla, specjalna koncówka itp itd. mozesz to zrobic wysyłkowo :P mozesz podpytac kogos kto smiga gdzie regenerują itp.

zacznij od swiecy, fajki przewodu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 27/4/2012, 22:52

a czy w takim ze tak powiem sersisie typu kowalski bedzie wiedzial ile tego gazu nabic ? czy jest to okreslne w serwisowce ?


czy w serwisowce jest podane jak ma byc podgiety/ustawiony plywak ?
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 27/4/2012, 22:58

jest specjalna serwisówka od zawieszenia i tam jest cisnienie, jezeli ma zaworki do nabijania to i pewnie wie ile nabic.

tak jest to w serwisówce opisane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 29/4/2012, 17:20

problem braku iskry mniej wiecej zlokalizowałem tzn wykluczyłem prądnice ( stojan) bo daje takie napiecia i "omy" jakie serwisówka podaje tak samo cewka przycisk od wylaczania zaplonu tez jest ok wiec pozostaje jedynie modulł lecz dziwi mnie jedna rzecz czy stojan . pradnica powinna chodzic w oleju ??? jak rozkrecilem go to wlasnie kapnelo tak ze 100 oleju nie wiecej lecz czy tak powinno byc ? skoro calosc pracuje w oleju to olej powininen z calego silnika spllynac ?
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 29/4/2012, 22:13

nie, bo KTM ma 2 obiegi oleju. olej który smaruje zapłon rozrząd tłok praktycznie nie łączy sie z olejem który smaruje skrzynie i sprzegło. fakt lejesz jednym korkiem ale jak pompa zaciągnie to juz potem zaciaga w kołko ten sam olej. dlatego jak sie spuszcza to sie odkręcasz wszystkie 3 spusty ( 1 sruba od dołu i 2 sruby z filtrami siatkowymi ) wtedy duzo wiecej oleju spuscisz. wiekszosc maszyn ma zapłon w kapieli olejowej. to norma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 29/4/2012, 23:09

uff to mi ulzyło bo myslałęm że trzeba będzie drzeć głębiej i że winą brakiem iskry jest zalany olejem stojan.

Wracajac do iskry do jej braku czy orientujesz sie gdzie mozna nabyć moduł albo czy ten ktory posiadam da sie zregenerować ? z tego co sie mu przygladałem nie jest on rozbieralny :/
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 30/4/2012, 07:05

nowy dostaniesz w serwisie ;D ale pewnie sporo zapłacisz, szukaj uzywek na allegro. ja na twoim miejscu dałbym moto do mechanika. kupisz moduł za 500 zł a moze sie okazać ze fajka nie styka...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KAPELA911 » 30/4/2012, 09:07

heya zacznij od podstaw czyli sieca fajka i przewód bo jak iwdze dorazu chcesz armaty na wróble wyciągać.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez heya088 » 30/4/2012, 20:01

to juz dawno sprawdzone fajka ok swieca ok cewka ok impulsator ok moduł nie wiem bo nie mam jak go sprawdzic poniewaz nie ma napiecia..... stojan wg serwisowki powinno byc chyba OM +- 3 natomiast u mnie jest dziwnie bo wczoraj mierzylem bylo 12 om a dzis jest 6om z tym ze 1 pomiar byl zanim rozebralem stojan i spościłęm olej 2 pomiar po spuszczeniu oleju i sciagnieciu stojanu z kola magnesowego tzn sciagnieciu dekla.....

nie mam zielonego pojecia co moze byc źle gdzie ta iskra sie podziałą moto jest unieruchomione........ podmienilem modul bo myslalem ze to przez neigo jest brak iskry natomiast jednak to nie on ( podmieniony w 200 % pewny) co jeszcze moze miec przyczyne braku iskry ?
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 30/4/2012, 20:06

wyłącznik ? czasem głupia sprawa, że sie kabelki przetrą i iskry nie bedzie ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 30/4/2012, 21:05

tez zostal sprawdzony nic niestety nie pomogl tak sie zastanawiam nad jedna rzecza bo przekopalem mnóstwo stron na necie o braku iskry czy jak wprawiajac kolo magnesowe w ruch powinno pojawiac sie napiecie na tych dwoch kablach zielonym i czerwonym prawda? tym czasem u mnie sie nie pojawia wiec wnioskuje ze moze byc to uwalona cewka ktoras z tych 6
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez heya088 » 4/5/2012, 16:59

udało się zlokalizować przyczynę braku iskry piszę tego posta bo mam nadzieję ze pomogę tym którym przydarzyło bądz przydarzy się tak problem otóż tak -

przyczynem braku iskry było - brak magnetyzmu szczątkowego na stojanie....

pododem braku magnetyzmu było - zwarcie na kablu od wyłączania zapłonu to on spowodował żę motor zgasł nagle i nie mogłem go odpalić natomiast kilka godzin wystarczy na to aby rozładował całe napięcie które jest gromadzone na stojanie


rozwiązanie problemu = przywrócenie napięcia na stojanie - puszczenie prądu na stojan nie większego niż 12 v na około kilka sekund ( + na czerwony kabel wychodzący od stojanu - na czarny kabel )


na impulsatorze znajdowały sie również drobniutkie ( takie jak obcięte paznokcie) kawałki metalu nie mam zielonego pojęcia z czego pochodziły ale łąńcuszek rozrządu napewno jest ok wraz z jego prowadnicami.... pewnie któraś część w silniku dobiega swojego żywota...
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez henio12323 » 4/5/2012, 22:00

ooo dobre info i ciekawe :D sam bym na to nie wpadł ;P

co do opiłków jezeli znajdziesz tez wieksze w filterku siatkowym pod silnikiem to znaczy że korba pomału sie odzywa :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez heya088 » 5/5/2012, 09:56

po poniedziałku mam zamiar zmienić olej także dam znać :) jeżeli rzeczywiście będą jakieś opiłki :)
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Postprzez heya088 » 10/5/2012, 21:14

olej zmieniony i opiłków nie było .... czysto .... widnocznie coś innego siada


tak z innej beczki kolejnym problemem jaki mam tzn przód łapie rybę co zrobić próbowałem zestroic zawieszenie na com i na rev tak jak serwisówka pisze lecz moze cos zle robie....

COM zakreciłem na max zgodnie ze wskazuwkami zegara a potem odkrecilem na 18 klikow prawa i lewa laga

rev ustawilem na polowe klikow czyuli jakies 15 chyba na lage

lecz moto dalej lapie rybe przy duzych predkosciach i jeździe po tzw trelince....
heya088
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 27/7/2009, 12:27

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr