KTM EXC 450
Posty: 12
• Strona 1 z 1
KTM EXC 450
Witam ponownie na forum
Ostatnio zainteresowałem się trochę motocrossem, a że wcześniej nie za bardzo interesowała mnie grupa motocykli enduro, to nie wiem za dużo na ich temat.
Interesują mnie wszelkie informacje na temat moto wymienionego w temacie. Jak wypada w porównaniu z innymi endurakami tej klasy? I przede wszystkim: czy koszty utrzymania są rzeczywiście tak wysokie? Jak wypadają w porównaniu do niewysilonego drz 400, zakładając głównie weekendowe latanie?
Podejrzewam, że takich tematów już trochę, także trochę wyrozumiałości


Ostatnio zainteresowałem się trochę motocrossem, a że wcześniej nie za bardzo interesowała mnie grupa motocykli enduro, to nie wiem za dużo na ich temat.
Interesują mnie wszelkie informacje na temat moto wymienionego w temacie. Jak wypada w porównaniu z innymi endurakami tej klasy? I przede wszystkim: czy koszty utrzymania są rzeczywiście tak wysokie? Jak wypadają w porównaniu do niewysilonego drz 400, zakładając głównie weekendowe latanie?
Podejrzewam, że takich tematów już trochę, także trochę wyrozumiałości

-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
sprzet swietny o ile zadbany i serwisowany. koszty utrzymania spore bo to jednak nadal wyczynówka. w porównaniu z DRZ nawet ta najmocniejsza ktm wymaga wiecej uwagi - DRZ to po prostu nadal soft enduro/dual sport 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
http://ktm.katalog-motocykli.pl/motocyk ... 450-racing tutaj podają moc 48KM z 450ccm, więc wydaje się, że nie jest to dużo bardziej wysilony od 40KM z 400ccm w drz. Na czym polega wyczynowość tego silnika? Zastosowane materiały?
Czy przy amatorskiej, weekendowej jeździe koszty utrzymania są podobne do tych opisanych tutaj:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
I najważniejsze pytanie: ile trzeba przeznaczyć na zakup dobrze utrzymanego, używanego egzemplarza?
Czy przy amatorskiej, weekendowej jeździe koszty utrzymania są podobne do tych opisanych tutaj:
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
I najważniejsze pytanie: ile trzeba przeznaczyć na zakup dobrze utrzymanego, używanego egzemplarza?
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
moc to jedno. moment obrotowy i sposób oddawania mocy to drugie
DRZ nim sie wbije na obroty mija chwile czasu . jest po prostu nieco ospała. choć po zmianie gaźnika na sportowy ( np z ktma ) dostaje troche wigoru.
co do kosztów - zalezy na co trafisz. jak trafisz cos po remoncie, to smigasz praktycznie 2-3 sezony bez zaglądania. a jak trafisz cos do remontu to z miejsca mozesz nawet 5 tysi liczyc w częsci. a potem znów dobre 2-4 sezony mozna ganiać
na zakup ? zalezy, juz za około 10 tysi mozna kupic zadbana 450 starszej generacji, najlepsze wg mnie silniki były z 2006/7 roku. ( na 1 wałku rozrządu ) najmniej problemów z przeglądami i spora wytrzymałosc
nowsze silniki juz są na regulacjach płytkowych, no i nieco mniej wytrzymują. choć te nowe od 2011 roku silniczki też niezłe
nie ma jako tako progu cenowego bo czasem mozan na prawde tanio wyrwać. kwestia wszystko sprawdzic przy zakupie

co do kosztów - zalezy na co trafisz. jak trafisz cos po remoncie, to smigasz praktycznie 2-3 sezony bez zaglądania. a jak trafisz cos do remontu to z miejsca mozesz nawet 5 tysi liczyc w częsci. a potem znów dobre 2-4 sezony mozna ganiać
na zakup ? zalezy, juz za około 10 tysi mozna kupic zadbana 450 starszej generacji, najlepsze wg mnie silniki były z 2006/7 roku. ( na 1 wałku rozrządu ) najmniej problemów z przeglądami i spora wytrzymałosc


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
co do tego porównania i kosztów, nie patrz na to, bo te koszta są robione pod serwisówkę
częśc z nich jest faktyczna i nie da się nic zrobic aby wydłużyc pewnych elementów żywotnośc ale:
exc 250 w 2t tłok spokojnie wytrzymuje ok 60-80mth przy normalnej jeździe
-korba wraz z łożyskami, trudno ją zajeździc ale wypada sprawdzic wszystko raz-2x w sezonie i co 2gi tłok wymienic
-uszczelniacze przedniego zawieszenia wymienia się tylko wtedy kiedy czyszczenie pyłowych nic nie daje i już mokro się robi,
czasami wystarczy przeczyscic uszczelniacz pyłowy i od razu mamy problem z głowy
- napęd,kupując dobry napęd, dbając o niego możesz latac nawet 2 sezony, kwestia napęcia, smarowania, mycia, krótko i zwięźle dbania o niego
zawieszenie tył oraz koła: przód, tył. Sprawdzamy czy występują na nich luzy i jakie one są, w kołach sprawdza się występowanie luzów na boki, lewo oraz prawo,góra, dół.
To samo robimy z wahaczem, kołyską, pdsem itp, sprawdzamy czy sztywno wszystko siedzi, lub też czy występują luzy.
większą częśc informacji doczytasz w dziale offroad
częśc z nich jest faktyczna i nie da się nic zrobic aby wydłużyc pewnych elementów żywotnośc ale:
exc 250 w 2t tłok spokojnie wytrzymuje ok 60-80mth przy normalnej jeździe
-korba wraz z łożyskami, trudno ją zajeździc ale wypada sprawdzic wszystko raz-2x w sezonie i co 2gi tłok wymienic
-uszczelniacze przedniego zawieszenia wymienia się tylko wtedy kiedy czyszczenie pyłowych nic nie daje i już mokro się robi,
czasami wystarczy przeczyscic uszczelniacz pyłowy i od razu mamy problem z głowy
- napęd,kupując dobry napęd, dbając o niego możesz latac nawet 2 sezony, kwestia napęcia, smarowania, mycia, krótko i zwięźle dbania o niego
zawieszenie tył oraz koła: przód, tył. Sprawdzamy czy występują na nich luzy i jakie one są, w kołach sprawdza się występowanie luzów na boki, lewo oraz prawo,góra, dół.
To samo robimy z wahaczem, kołyską, pdsem itp, sprawdzamy czy sztywno wszystko siedzi, lub też czy występują luzy.
większą częśc informacji doczytasz w dziale offroad
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Dzięki za odpowiedzi. W tym sezonie chyba zostaje jeszcze na asfalcie, ze względu na fundusze. A co powiecie o XR400? Słyszałem o nim wiele dobrego.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
noo niezły sprzet, ale ciezszy i bardfziej lajtowy od EXC. takie cos między hard enduro (wyczynówka do enduro ) i soft enduro- czyli takie moto na miasto o wyglądzie enduraka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tylko problemem w XR 400 jest to, że nie ma ich prawie w ogóle, ani na allegro, ani na mobile.de. Co powiecie o TTR 600? Sprzęt słabszy od ktm, cięższy, ale pokrewieństwo z XT więc części pewnie tanie i jest ich od groma.
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
noo tak własnie XR to rzadki sprzęt...
TTR to taki dobry sprzet, ale zamiast TTR wolałbym ktma LC4.
ale ty skaczesz z moto na moto, jak mozna porównac ttr do EXC 450 xd
TTR to taki dobry sprzet, ale zamiast TTR wolałbym ktma LC4.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wiem, że skacze
ale chcę moto, którym nie będę się bał jeździć przez koszty, a jednocześnie które da mi jak najwięcej zabawy z jazdy. Przyznam, że lc4 ciekawe moto 


-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
to sie trzeba konkretnie określic
niestety nie ma moto idealnego - albo mocna wyczynówka, super zawias lekkosc itp i remonty albo ociezały słabszy gorszy zawias i brak remontów
sa tez takie moto przejsciowe, jest to np kawasaki klx w starszej wersji, jest 250 i 300 małe moto, ale dosyc lekkie do 120 kg wagi w sportowej wersji, ma koło 30 kucy i całkiem niezły zawias, sporo na las i na tor. i nie wymaga tylu remontów co sporetowe kawasaki KX czy KXf. innym sprzetem takim to suzuki DRZ 400, są rózne wersje, im mocniejsza i lzejsza tym z kolei nieco wiecej wymaga, ale nawet najmocniejsza wersja E nie wymaga tyle co np ktm EXC 400. DRZ ma niezłe zawieszenie, da sie nawet troche poskakać. choc wada jest waga i generalnie kąty i sama rama - nie ma tej zwrotnosci i zwinnosci wyczynówki. no i jest własnie LC4 których jest kilkanascie wersji w najmocniejszych SC sprzet wazy nie duzo bo chyba nawet ponizej 130 kg, silnik mocny, zawieszenie też pozwala na sporo, no i przy nie mega ekstremalnym lataniu smiga sie praktycznie bez remontów ( choc te wersje SC wymagaja wiecej, bo nie maja duzego obiegu oleju, a mniej oleju to częstsza wymiana itp )
do typowo skoków zaden ten sprzet sie nie nadaje, bo zawieszenie jest zestrojone na pokonywanie płaskich przeszkód - kamieni, kłód, nierównosci. zawieszenie w crossówkach jest typowo pod skoki - twarde, mozliwosc odpowiedniej regulacji itp

niestety nie ma moto idealnego - albo mocna wyczynówka, super zawias lekkosc itp i remonty albo ociezały słabszy gorszy zawias i brak remontów

sa tez takie moto przejsciowe, jest to np kawasaki klx w starszej wersji, jest 250 i 300 małe moto, ale dosyc lekkie do 120 kg wagi w sportowej wersji, ma koło 30 kucy i całkiem niezły zawias, sporo na las i na tor. i nie wymaga tylu remontów co sporetowe kawasaki KX czy KXf. innym sprzetem takim to suzuki DRZ 400, są rózne wersje, im mocniejsza i lzejsza tym z kolei nieco wiecej wymaga, ale nawet najmocniejsza wersja E nie wymaga tyle co np ktm EXC 400. DRZ ma niezłe zawieszenie, da sie nawet troche poskakać. choc wada jest waga i generalnie kąty i sama rama - nie ma tej zwrotnosci i zwinnosci wyczynówki. no i jest własnie LC4 których jest kilkanascie wersji w najmocniejszych SC sprzet wazy nie duzo bo chyba nawet ponizej 130 kg, silnik mocny, zawieszenie też pozwala na sporo, no i przy nie mega ekstremalnym lataniu smiga sie praktycznie bez remontów ( choc te wersje SC wymagaja wiecej, bo nie maja duzego obiegu oleju, a mniej oleju to częstsza wymiana itp )
do typowo skoków zaden ten sprzet sie nie nadaje, bo zawieszenie jest zestrojone na pokonywanie płaskich przeszkód - kamieni, kłód, nierównosci. zawieszenie w crossówkach jest typowo pod skoki - twarde, mozliwosc odpowiedniej regulacji itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzisiaj przymierzyłem się do 250tki i powiem wam super sprawa;) zabawa jak nie wiem. Chyba w tym sezonie pozostane jeszcze na asfalcie, a w następny trzeba będzie inwestować w enduro/cross ;
:

-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości