Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Motocykle dla wysokich - obalamy mity
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Motocykle dla wysokich - obalamy mity

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 3/3/2012, 00:23

Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 3/3/2012, 10:56

Komentatorzy napisał(a):Długość, szerokość... wysokość całkowita - niby wszystko ok. Tylko nikt nie patrzy jakoś na wysokość siodła - a ta ma znaczenie zasadnicze - posadźcie laskę 160cm na "niby" takiej samej cebrze 1000 a potem na cebrze 250 i poznacie różnicę. Tak samo posadźcie kolesia 195cm 120kg wagi na cbr250 i na litrze i też zobaczycie różnicę. Dla "przeciętnych" może i ten artykuł ma trochę racji, ale dla osób o skrajnych "wymiarach" jednak te 4cm różnicy wysokości siedzenia ma znaczenie. Jak nie to czemu Pani Kihoko obniżała moto żeby na nim móc jeździć? I czemu jeździ 900tką skoro przy jej wadze wystarczyłaby 125??<br><hr>Ks Robak<br>
no przeciez w tabeli sÄ… tez wysokosci siodla.<br><hr>Wiwi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 3/3/2012, 12:22

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman<br>
A widziałeś kiedyś motocykl Trialowy z wysokim siedzeniem ?<br><hr>Add
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/3/2012, 12:29

Komentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>
Komentatorzy napisał(a):Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>Wiwi<br>
Dokładnie jest tak jak mówisz :) a potem sportowym litrem po bułki do sklepu jeżdżą.<br><hr>Add
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/3/2012, 12:40

Komentatorzy napisał(a):co do tej 8% dluzszej busy to warto pamietac ze czlowiek majacy 190cm wzrostu jest o 12% wyzszy od sredniaka ze 170cm wzrostu, no i busa wizualnie jest znacznie wieksza wiec nie wyglada sie jak na psie (a w przypadku sportowych 600 i 1000 juz tak).<br><hr>NieMamNicka<br>
No tak wygląd na moto to rzecz święta, nie ważna poręczność i radość z jazdy tylko i wyłącznie wygląd się liczy nic więcej, że też te głupie japońce na to jeszcze nie wpadły<br><hr>Add
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/3/2012, 09:57

Komentatorzy napisał(a):Pieprzenie. Ja mam 188 cm i 600 jest dla mnie za mała.<br><hr>Mundek<br>
Komentatorzy napisał(a):To sobie kup bilet na autosan ten to jest dopiero duży :P<br><hr>Edwin<br>
Niestety, wysocy (mam 196) w dzisiejszym świecie zdominowanym przez Azjatów maja przerąbane. Ja jeździłem GS1100 (1994) i to był genialny motocykl na mojego wzrostu, wygodna pozycja na siodle, swoją drogą wysoko zawieszonym, ten motocykl polecam wysokim, również gs800, teraz kupiłem GS1200r (2011) i niestety, już czuć w nim rękę marketingowców, bo jest zdecydowanie mniejszy. Ale czekam na wyższe siodło z Torutecha i myślę, że o 40 mm podniosę kierownicę (czasem trzeba jeździć na stojąco) i również na fabrycznych uchwytach przesunę ją o jakieś 20 mm do przodu, temat owiewki również jest istotny, czeka mnie nakładka chyba też Toutatecha (szkoda, że ta droga firma ma monopol na akcesoria). I wierz Ci mi, kupił bym Yamahę MT-03, gdyby nie to, że wyglądam na niej jak idiota i jest mi cholernie nie wygodnie. Obalam mit Tenere, to motocykl dla osób niskich, tyle, że parkując... muszą cumować do krawężnika i tyle. Swoją drogą, może poradzicie jeszcze o upgradzie motocykla dla wysokich ?<br><hr>tadeo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 4/3/2012, 17:48

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman<br>
Komentatorzy napisał(a):A widziałeś kiedyś motocykl Trialowy z wysokim siedzeniem ?<br><hr>Add<br>
ale to sie zgadza z tym co powiedziala mala zólta. motocykl jest robiony pod konkretne zastosowanie<br><hr>panek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/3/2012, 09:34

Komentatorzy napisał(a):Ja mam 195 cm wzrostu , miałem tyle , kiedy jeszcze jeździłem na simsonie - wyglądałem śmiesznie , później była Honda NS-1 , troszeczkę za duży na nią byłem , ale nie było źle , jeździło się wygodnie , później miałem F2 i wtedy dopiero było OK , choć i tak trochę głowa wydawała się być zbyt wysoko w stosunku do motocykla ... Później chcę kupić VFR 750 , myślę , że ona będzie dla ,mnie w sam raz <br><hr>House<br>
Ja mam 195 cm, polecam cbr 1100 xx<br><hr>XX
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/3/2012, 11:22

Komentatorzy napisał(a):Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman<br>
,,165 lub 195" Ja mam 185 i szlag mnie trafia na Kawasaki gpz 500S. Kant baku wbija mi się w kolana a podnóżki nie są regulowane. Co mogę zrobić? Przecież zmiana siodła albo kierownicy zmieni mi odległość między podnóźkiem a bakiem :/<br><hr>Corso
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 7/3/2012, 10:09

Komentatorzy napisał(a):Ja mam 195 cm wzrostu , miałem tyle , kiedy jeszcze jeździłem na simsonie - wyglądałem śmiesznie , później była Honda NS-1 , troszeczkę za duży na nią byłem , ale nie było źle , jeździło się wygodnie , później miałem F2 i wtedy dopiero było OK , choć i tak trochę głowa wydawała się być zbyt wysoko w stosunku do motocykla ... Później chcę kupić VFR 750 , myślę , że ona będzie dla ,mnie w sam raz <br><hr>House<br>
VFR nie jest duży m sprzętem, ale głowy nie dam sobie uciąć że nie będzie cacy bo nigdy się nie przysiadłem ( 192cm ). Mogę polecić aprilę rsv zarówno starą jak nowszą, hondę varadero, ktm RC8 - choć ten ostatni tylko w przypadku zasobnego portfela, gdyż pechowe modele strasznie się sypią.
A wydaje mi się, że tekst "wyglądasz jak na psie" wcale nie jest wymysłem - wymówką dla litrowych lanserów. Jak jeszcze nie miałem sprzęta, przysiadłem się na suzi 500, kumpel który nigdy w życiu na moto nie jeździł i nie kręci go lans w ten sposób, odradził moto właśnie ze względu na śmieszny wygląd mnie na nim. <br><hr>kondraxk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/3/2012, 14:36

faktycznie , mam 192 cm i nie bardzo moge sie powstrzymac od siedzenia na miejscu dla pasazera, wkurza mnie zwlaszcza kat ugiecia nog - po protu cierpna, jak jedzilem yamaha TW 125 to standartowo siedzialem z tylu, chcialem ducati monster ale jak sie przymierzylem to najlepiej by bylo jakby podnozki byly na wysokosci asfaltu i gdzies z przodu, ducati 916 i moj but 46 - motocykl jakby sie w praniu skurczyl ale to tylko przymiarka w komisie dla jaj, najwygodniejszy jakim sie przejechalem to bmw gs 1200 - ale nie specjalnie mi sie podobai i troche przydrogi ale i tak rekord pobily pewne tanie linie lotnicze, gdyby ktos siadl obok musialbym podrozowac na stojaco bo nie dotknabym pupa siedziska - wloskie linie jak by co, co do tej specjalistki - motocykle sa uniwersalne i pasuja na wszystkich tylko ona swojego przerobila bo nie pasowal - żenuła<br><hr>ag
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/3/2012, 14:36

faktycznie , mam 192 cm i nie bardzo moge sie powstrzymac od siedzenia na miejscu dla pasazera, wkurza mnie zwlaszcza kat ugiecia nog - po protu cierpna, jak jedzilem yamaha TW 125 to standartowo siedzialem z tylu, chcialem ducati monster ale jak sie przymierzylem to najlepiej by bylo jakby podnozki byly na wysokosci asfaltu i gdzies z przodu, ducati 916 i moj but 46 - motocykl jakby sie w praniu skurczyl ale to tylko przymiarka w komisie dla jaj, najwygodniejszy jakim sie przejechalem to bmw gs 1200 - ale nie specjalnie mi sie podobai i troche przydrogi ale i tak rekord pobily pewne tanie linie lotnicze, gdyby ktos siadl obok musialbym podrozowac na stojaco bo nie dotknabym pupa siedziska - wloskie linie jak by co, co do tej specjalistki - motocykle sa uniwersalne i pasuja na wszystkich tylko ona swojego przerobila bo nie pasowal - żenuła<br><hr>ag
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/3/2012, 14:46

Komentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>
Komentatorzy napisał(a):Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>Wiwi<br>
Komentatorzy napisał(a):Dokładnie jest tak jak mówisz :) a potem sportowym litrem po bułki do sklepu jeżdżą.<br><hr>Add<br>
a co masz ty i powyzej macie syndrom niskiego wzrostu, pewnie dla was ta azjatka jest za wysoka i tega, moze syndrom malej kasy....<br><hr>ad
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/3/2012, 12:25

Problem może być też inny. Mam >190 cm, ok 100 kg i nie lubię konserwacji łańcucha. Zawsze chciałem mieć sprzęta z wałem kardana, bo jest niemalże bezobsługowy, nie muszę pamiętać o spreju, wydawać kasy na olejarkę itp. I co? Motocykle z wałem to ogromne, ciężkie, gigantyczne mastodonty.
Kupię takiego, choć mi taki wiegachny sprzęt nie jest potrzebny. Mam CBF600 i jest to duży motocykl. Jakby miał wał to byłby ideał:) Obciachowy rym:)<br><hr>Marek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/3/2012, 12:33

Komentatorzy napisał(a):Pieprzenie. Ja mam 188 cm i 600 jest dla mnie za mała.<br><hr>Mundek<br>
Komentatorzy napisał(a):ja mam 192cm wzrostu i bandit 600s pasuje jak ulal. To jest indywidualna sprawa, dlatego nie warto wchodzic w polemike. Lewa w gore<br><hr>harry<br>
Ale Bandit-y są ogromniaste i dlatego jest Ci wygodnie. Mi też pasuje (190cm):)<br><hr>MK
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/3/2012, 12:35

Komentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>
Komentatorzy napisał(a):Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>Wiwi<br>
A ciebie może wkurza to, że mają więcej kasy i kupują co chcą. Jak chcesz porsche to musisz być zawodowym kierowcą rajdowym?<br><hr>ABC
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/6/2012, 13:57

Witam. Mam 195 wzrostu i około 100 kg żywej wagi :) Czy doradziłby mi ktoś jakąś sport maszyne ?? Czaje się na r6 lub r1 , ale nie jestem pewny czy nie będą na mnie za małe ????????????????????????<br><hr>Młody88ZetGie
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/9/2012, 13:20

Japoneczka gada głupoty... Ja mam akurat 205 cm wzrostu z czego 120 cm nóg, ważę 105 kg i jakoś dostrzegam różnicę pomiędzy Hondą CBF250 i Hondą CBF600, ta druga jest znacznie wygodniejsza... wręcz idealna dla mnie, co z tego że wyglądam jak na psie... przy moim wzroście chyba tylko na BMW R1200 i na Goldwingu będę wyglądał jak trzeba. I tutaj gadanie o projektowaniu motocykla dla wszystkich... Motocykl jest projektowany dla statystycznego mężczyzny (1,8m wzrostu, 90 kg wagi). Tylko że istnieje różnica w konstrukcji i kształcie baku, pozycji podnóżków, kształcie dźwigni skrzyni biegów i hamulca, szerokości silnika (najnowsza Honda Hornet po prostu wymusza na mnie szpagat, żeby się nie oparzyć), kącie kierownicy i umieszczeniu całej masy plastików wbijających się w kolana. Różnice te są bardzo uzależnione od pojemności silnika. I niestety idea Japoneczki upada jak Fukushima pod naporem fali Tsunami, gdyż 250 są po prostu za małe dla osób z długimi nogami, 600 są dopasowane (choć też nie wszystkie), a od 750 zaczyna się siedzieć wygodnie... Czyż nie jest tak, że komfortowa i wygodna pozycja, gdzie nogi nie są nabite na plastiki, stopy poruszają się swobodnie a skręcanie kierownicy nie jest utrudnione przez kolana, jest po prostu bezpieczniejsza? :( Jednak nie zaprzeczam temu, iż ludzie kupują za mocne motocykle tylko dlatego, że wyglądają źle... To jest po prostu niebezpieczna próżność. Trzeba wiedzieć, gdzie leży granica, a moim zdaniem granica pojemności i mocy jest tam, gdzie zaczyna się wygoda ruchu a zatem i bezpieczeństwo.<br><hr>Nuclear
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/4/2013, 12:16

Komentatorzy napisał(a):Witam. Mam 195 wzrostu i około 100 kg żywej wagi :) Czy doradziłby mi ktoś jakąś sport maszyne ?? Czaje się na r6 lub r1 , ale nie jestem pewny czy nie będą na mnie za małe ????????????????????????<br><hr>Młody88ZetGie<br>
Za małe? Znajomy waży coś koło 110kg i też wzrostu kawał ma i wyglądał normalnie na swojej R1. <br><hr>misann7558
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/4/2014, 22:42

ja mam 202 cm co doradzacie?<br><hr>dami 1
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości




na górê