[biblioteka] Motocykle dla wysokich - obalamy mity
Posty: 81
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
no przeciez w tabeli są tez wysokosci siodla.<br><hr>WiwiKomentatorzy napisał(a):Długość, szerokość... wysokość całkowita - niby wszystko ok. Tylko nikt nie patrzy jakoś na wysokość siodła - a ta ma znaczenie zasadnicze - posadźcie laskę 160cm na "niby" takiej samej cebrze 1000 a potem na cebrze 250 i poznacie różnicę. Tak samo posadźcie kolesia 195cm 120kg wagi na cbr250 i na litrze i też zobaczycie różnicę. Dla "przeciętnych" może i ten artykuł ma trochę racji, ale dla osób o skrajnych "wymiarach" jednak te 4cm różnicy wysokości siedzenia ma znaczenie. Jak nie to czemu Pani Kihoko obniżała moto żeby na nim móc jeździć? I czemu jeździ 900tką skoro przy jej wadze wystarczyłaby 125??<br><hr>Ks Robak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A widziałeś kiedyś motocykl Trialowy z wysokim siedzeniem ?<br><hr>AddKomentatorzy napisał(a):Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dokładnie jest tak jak mówisz a potem sportowym litrem po bułki do sklepu jeżdżą.<br><hr>AddKomentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>Komentatorzy napisał(a):Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>Wiwi<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No tak wygląd na moto to rzecz święta, nie ważna poręczność i radość z jazdy tylko i wyłącznie wygląd się liczy nic więcej, że też te głupie japońce na to jeszcze nie wpadły<br><hr>AddKomentatorzy napisał(a):co do tej 8% dluzszej busy to warto pamietac ze czlowiek majacy 190cm wzrostu jest o 12% wyzszy od sredniaka ze 170cm wzrostu, no i busa wizualnie jest znacznie wieksza wiec nie wyglada sie jak na psie (a w przypadku sportowych 600 i 1000 juz tak).<br><hr>NieMamNicka<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Niestety, wysocy (mam 196) w dzisiejszym świecie zdominowanym przez Azjatów maja przerąbane. Ja jeździłem GS1100 (1994) i to był genialny motocykl na mojego wzrostu, wygodna pozycja na siodle, swoją drogą wysoko zawieszonym, ten motocykl polecam wysokim, również gs800, teraz kupiłem GS1200r (2011) i niestety, już czuć w nim rękę marketingowców, bo jest zdecydowanie mniejszy. Ale czekam na wyższe siodło z Torutecha i myślę, że o 40 mm podniosę kierownicę (czasem trzeba jeździć na stojąco) i również na fabrycznych uchwytach przesunę ją o jakieś 20 mm do przodu, temat owiewki również jest istotny, czeka mnie nakładka chyba też Toutatecha (szkoda, że ta droga firma ma monopol na akcesoria). I wierz Ci mi, kupił bym Yamahę MT-03, gdyby nie to, że wyglądam na niej jak idiota i jest mi cholernie nie wygodnie. Obalam mit Tenere, to motocykl dla osób niskich, tyle, że parkując... muszą cumować do krawężnika i tyle. Swoją drogą, może poradzicie jeszcze o upgradzie motocykla dla wysokich ?<br><hr>tadeoKomentatorzy napisał(a):Pieprzenie. Ja mam 188 cm i 600 jest dla mnie za mała.<br><hr>Mundek<br>Komentatorzy napisał(a):To sobie kup bilet na autosan ten to jest dopiero duży <br><hr>Edwin<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ale to sie zgadza z tym co powiedziala mala zólta. motocykl jest robiony pod konkretne zastosowanie<br><hr>panekKomentatorzy napisał(a):Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman<br>Komentatorzy napisał(a):A widziałeś kiedyś motocykl Trialowy z wysokim siedzeniem ?<br><hr>Add<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja mam 195 cm, polecam cbr 1100 xx<br><hr>XXKomentatorzy napisał(a):Ja mam 195 cm wzrostu , miałem tyle , kiedy jeszcze jeździłem na simsonie - wyglądałem śmiesznie , później była Honda NS-1 , troszeczkę za duży na nią byłem , ale nie było źle , jeździło się wygodnie , później miałem F2 i wtedy dopiero było OK , choć i tak trochę głowa wydawała się być zbyt wysoko w stosunku do motocykla ... Później chcę kupić VFR 750 , myślę , że ona będzie dla ,mnie w sam raz <br><hr>House<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
,,165 lub 195" Ja mam 185 i szlag mnie trafia na Kawasaki gpz 500S. Kant baku wbija mi się w kolana a podnóżki nie są regulowane. Co mogę zrobić? Przecież zmiana siodła albo kierownicy zmieni mi odległość między podnóźkiem a bakiem :/<br><hr>CorsoKomentatorzy napisał(a):Prawda jest taka że motocykle produkuje się w takim rozmiarze żeby sprzedać ich jak najwięcej. Jak ktoś ma 175-180 poradzi sobie na każdym sprzęcie, ludzie 165 lub 195 mają problem. Japoneczka może sobie mówić że np. motocykle off-road muszą być wysokie bo skoki zawieszeń, prześwit itp. no i wszystkie crossy/enduro takie są ale popatrzcie na moto trialowe da się mieć nisko siedzenie? Da sie. A czy mają one gorsze możliwości pokonywania przeszkód terenowych? Chyba nie. Pojemność silnika też nie ma nic do rzeczy.<br><hr>Furman<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
VFR nie jest duży m sprzętem, ale głowy nie dam sobie uciąć że nie będzie cacy bo nigdy się nie przysiadłem ( 192cm ). Mogę polecić aprilę rsv zarówno starą jak nowszą, hondę varadero, ktm RC8 - choć ten ostatni tylko w przypadku zasobnego portfela, gdyż pechowe modele strasznie się sypią.Komentatorzy napisał(a):Ja mam 195 cm wzrostu , miałem tyle , kiedy jeszcze jeździłem na simsonie - wyglądałem śmiesznie , później była Honda NS-1 , troszeczkę za duży na nią byłem , ale nie było źle , jeździło się wygodnie , później miałem F2 i wtedy dopiero było OK , choć i tak trochę głowa wydawała się być zbyt wysoko w stosunku do motocykla ... Później chcę kupić VFR 750 , myślę , że ona będzie dla ,mnie w sam raz <br><hr>House<br>
A wydaje mi się, że tekst "wyglądasz jak na psie" wcale nie jest wymysłem - wymówką dla litrowych lanserów. Jak jeszcze nie miałem sprzęta, przysiadłem się na suzi 500, kumpel który nigdy w życiu na moto nie jeździł i nie kręci go lans w ten sposób, odradził moto właśnie ze względu na śmieszny wygląd mnie na nim. <br><hr>kondraxk
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
faktycznie , mam 192 cm i nie bardzo moge sie powstrzymac od siedzenia na miejscu dla pasazera, wkurza mnie zwlaszcza kat ugiecia nog - po protu cierpna, jak jedzilem yamaha TW 125 to standartowo siedzialem z tylu, chcialem ducati monster ale jak sie przymierzylem to najlepiej by bylo jakby podnozki byly na wysokosci asfaltu i gdzies z przodu, ducati 916 i moj but 46 - motocykl jakby sie w praniu skurczyl ale to tylko przymiarka w komisie dla jaj, najwygodniejszy jakim sie przejechalem to bmw gs 1200 - ale nie specjalnie mi sie podobai i troche przydrogi ale i tak rekord pobily pewne tanie linie lotnicze, gdyby ktos siadl obok musialbym podrozowac na stojaco bo nie dotknabym pupa siedziska - wloskie linie jak by co, co do tej specjalistki - motocykle sa uniwersalne i pasuja na wszystkich tylko ona swojego przerobila bo nie pasowal - żenuła<br><hr>ag
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
faktycznie , mam 192 cm i nie bardzo moge sie powstrzymac od siedzenia na miejscu dla pasazera, wkurza mnie zwlaszcza kat ugiecia nog - po protu cierpna, jak jedzilem yamaha TW 125 to standartowo siedzialem z tylu, chcialem ducati monster ale jak sie przymierzylem to najlepiej by bylo jakby podnozki byly na wysokosci asfaltu i gdzies z przodu, ducati 916 i moj but 46 - motocykl jakby sie w praniu skurczyl ale to tylko przymiarka w komisie dla jaj, najwygodniejszy jakim sie przejechalem to bmw gs 1200 - ale nie specjalnie mi sie podobai i troche przydrogi ale i tak rekord pobily pewne tanie linie lotnicze, gdyby ktos siadl obok musialbym podrozowac na stojaco bo nie dotknabym pupa siedziska - wloskie linie jak by co, co do tej specjalistki - motocykle sa uniwersalne i pasuja na wszystkich tylko ona swojego przerobila bo nie pasowal - żenuła<br><hr>ag
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a co masz ty i powyzej macie syndrom niskiego wzrostu, pewnie dla was ta azjatka jest za wysoka i tega, moze syndrom malej kasy....<br><hr>adKomentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>Komentatorzy napisał(a):Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>Wiwi<br>Komentatorzy napisał(a):Dokładnie jest tak jak mówisz a potem sportowym litrem po bułki do sklepu jeżdżą.<br><hr>Add<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Problem może być też inny. Mam >190 cm, ok 100 kg i nie lubię konserwacji łańcucha. Zawsze chciałem mieć sprzęta z wałem kardana, bo jest niemalże bezobsługowy, nie muszę pamiętać o spreju, wydawać kasy na olejarkę itp. I co? Motocykle z wałem to ogromne, ciężkie, gigantyczne mastodonty.
Kupię takiego, choć mi taki wiegachny sprzęt nie jest potrzebny. Mam CBF600 i jest to duży motocykl. Jakby miał wał to byłby ideał:) Obciachowy rym:)<br><hr>Marek
Kupię takiego, choć mi taki wiegachny sprzęt nie jest potrzebny. Mam CBF600 i jest to duży motocykl. Jakby miał wał to byłby ideał:) Obciachowy rym:)<br><hr>Marek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ale Bandit-y są ogromniaste i dlatego jest Ci wygodnie. Mi też pasuje (190cm):)<br><hr>MKKomentatorzy napisał(a):Pieprzenie. Ja mam 188 cm i 600 jest dla mnie za mała.<br><hr>Mundek<br>Komentatorzy napisał(a):ja mam 192cm wzrostu i bandit 600s pasuje jak ulal. To jest indywidualna sprawa, dlatego nie warto wchodzic w polemike. Lewa w gore<br><hr>harry<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A ciebie może wkurza to, że mają więcej kasy i kupują co chcą. Jak chcesz porsche to musisz być zawodowym kierowcą rajdowym?<br><hr>ABCKomentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>Komentatorzy napisał(a):Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>Wiwi<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Witam. Mam 195 wzrostu i około 100 kg żywej wagi Czy doradziłby mi ktoś jakąś sport maszyne ?? Czaje się na r6 lub r1 , ale nie jestem pewny czy nie będą na mnie za małe ????????????????????????<br><hr>Młody88ZetGie
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Japoneczka gada głupoty... Ja mam akurat 205 cm wzrostu z czego 120 cm nóg, ważę 105 kg i jakoś dostrzegam różnicę pomiędzy Hondą CBF250 i Hondą CBF600, ta druga jest znacznie wygodniejsza... wręcz idealna dla mnie, co z tego że wyglądam jak na psie... przy moim wzroście chyba tylko na BMW R1200 i na Goldwingu będę wyglądał jak trzeba. I tutaj gadanie o projektowaniu motocykla dla wszystkich... Motocykl jest projektowany dla statystycznego mężczyzny (1,8m wzrostu, 90 kg wagi). Tylko że istnieje różnica w konstrukcji i kształcie baku, pozycji podnóżków, kształcie dźwigni skrzyni biegów i hamulca, szerokości silnika (najnowsza Honda Hornet po prostu wymusza na mnie szpagat, żeby się nie oparzyć), kącie kierownicy i umieszczeniu całej masy plastików wbijających się w kolana. Różnice te są bardzo uzależnione od pojemności silnika. I niestety idea Japoneczki upada jak Fukushima pod naporem fali Tsunami, gdyż 250 są po prostu za małe dla osób z długimi nogami, 600 są dopasowane (choć też nie wszystkie), a od 750 zaczyna się siedzieć wygodnie... Czyż nie jest tak, że komfortowa i wygodna pozycja, gdzie nogi nie są nabite na plastiki, stopy poruszają się swobodnie a skręcanie kierownicy nie jest utrudnione przez kolana, jest po prostu bezpieczniejsza? Jednak nie zaprzeczam temu, iż ludzie kupują za mocne motocykle tylko dlatego, że wyglądają źle... To jest po prostu niebezpieczna próżność. Trzeba wiedzieć, gdzie leży granica, a moim zdaniem granica pojemności i mocy jest tam, gdzie zaczyna się wygoda ruchu a zatem i bezpieczeństwo.<br><hr>Nuclear
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Za małe? Znajomy waży coś koło 110kg i też wzrostu kawał ma i wyglądał normalnie na swojej R1. <br><hr>misann7558Komentatorzy napisał(a):Witam. Mam 195 wzrostu i około 100 kg żywej wagi Czy doradziłby mi ktoś jakąś sport maszyne ?? Czaje się na r6 lub r1 , ale nie jestem pewny czy nie będą na mnie za małe ????????????????????????<br><hr>Młody88ZetGie<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 81
• Strona 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości