[biblioteka] Motocykle dla wysokich - obalamy mity
Posty: 81
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
to zycze powodzenia niskiemu kierowcy na objuczonym turystycznym enduraku
powodzenia, co za bzdurny artykul,
to kwestia umiejetnosci, myslenia i przy nizszych kierowcach duzo wiekszej sily,
portal z tymi artykulami schodzi na psy <br><hr>krzysiek
powodzenia, co za bzdurny artykul,
to kwestia umiejetnosci, myslenia i przy nizszych kierowcach duzo wiekszej sily,
portal z tymi artykulami schodzi na psy <br><hr>krzysiek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Moja dziewczyna ma nie całe 170 (drobna budowa ciała) jeździ na 1050 cm3 i 135 KM - i bez problemów schodzi na kolano. Nie ma żadnego problemu z opanowaniem moto w Warszawskich korkach. To kwestia umiejętności i dobrego dopasowania.
Dlaczego śmieszy mnie że najpierwszy moto to honda CB500 czy tym podobne. Należy napoczątku dobrze dopasować dla konkretnej osoby moto. To co pasuję koledze danej osobie już może nie pasować. To jest kwestia wysokości setów, pozycji motocyklisty, wygięcia kierownicy, długości zbiornika, szerokości kanapy. I najważniejsze masy samego motocykla czy środka ciężkości <br><hr>moto
Dlaczego śmieszy mnie że najpierwszy moto to honda CB500 czy tym podobne. Należy napoczątku dobrze dopasować dla konkretnej osoby moto. To co pasuję koledze danej osobie już może nie pasować. To jest kwestia wysokości setów, pozycji motocyklisty, wygięcia kierownicy, długości zbiornika, szerokości kanapy. I najważniejsze masy samego motocykla czy środka ciężkości <br><hr>moto
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a jaki to ma związek z tematem?<br><hr>HipperKomentatorzy napisał(a):Moja dziewczyna ma nie całe 170 (drobna budowa ciała) jeździ na 1050 cm3 i 135 KM - i bez problemów schodzi na kolano. Nie ma żadnego problemu z opanowaniem moto w Warszawskich korkach. To kwestia umiejętności i dobrego dopasowania.
Dlaczego śmieszy mnie że najpierwszy moto to honda CB500 czy tym podobne. Należy napoczątku dobrze dopasować dla konkretnej osoby moto. To co pasuję koledze danej osobie już może nie pasować. To jest kwestia wysokości setów, pozycji motocyklisty, wygięcia kierownicy, długości zbiornika, szerokości kanapy. I najważniejsze masy samego motocykla czy środka ciężkości <br><hr>moto<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To może bez powodu rowery produkuje się w różnych rozmiarach? Istnieje coś takiego jak ergonomia - i to że jest nam "wygodniej" na dużym moto to tylko półśrodek. Moto i tak jest liczone pod statystycznego człowieka. A wiadomo ja i mój pies mamy statystycznie po trzy nogi... Mam 193cm i w miarę duże moto - afrykę - od siedzenia do podnóżków za blisko przez co na siedząco nogi za bardzo ugięte (jak w skuterku) kiera za blisko przez co na stojąco to w skłonie się jeździ. W rowerach to jest prostsze, w moto ekonomicznie nieuzasadnione robić różne rozmiary. PZDR<br><hr>robKomentatorzy napisał(a):Nie najlepszy wybór rozmówcy do artykułu o motocyklach dla wysokich. Co osoba o wzroście niespełna 160 cm może wiedzieć o problemie z doborem motocykla kogoś kto mierzy ponad 190cm.<br><hr>zeke<br>Komentatorzy napisał(a):NIenajlepszy? Przeciez ona projektuje te motocykle! Co za ludzie...<br><hr>Simson<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ogólnie i generalnie, to na początek polecam słownik języka polskiego, a motocykl za 15 lat, jak już osiągniesz pełnoletność.<br><hr>stachuKomentatorzy napisał(a):Aha... Rozmówyczni ma 160... co ona może wiedzieć? Jak mam 197 i długie nogi ręce to naprawdę ciężko się wpasować. Podkurczone nogi, przygarbiona pozycja. O owiewkach które kierują strumień powietrza wprost na szyje nie wspomnę.
Jeżeli ergonomia motocykla jest projektowana z myślą o średniej światowej (z uwględnieniem azjatów) 170, to wiadomo że komuś kto ma 2m taka geometria nie będzie pasować. I można tu dowolnie zaklinać rzeczywistość ale takie są fakty.
Oczywiście, wysoki będzie w stanie jeździć, czasem nawet wygodnie, ale niech ktoś mojego wzrostu weźmie er 6f na kilkugodzinną przejażdzke.
Taki artykuł powinien być napisany przez osobę która faktycznie jest wysoka i nie da sobie wcisnąć kitów od niewielkiej azjatki.<br><hr>197<br>Komentatorzy napisał(a):Jak chcesz mieć komfort to kup Europejski motocykl a nie skosny. Honda jest dobra dla konusa 175cm w kapeluszu. Ogulnir to motocykle sie kupuje z EU, wiecej fanu i duzo lepsza technika. Japonczycy byli fajni 15 lat temu. Teraz w zadnym segmcie nie maja nic co by rzucało na kolana.<br><hr>40 latek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja mam równe 2m wzrostu i jeżdżę na CBR125R. Może wyglądam śmiesznie lecz jest mi bardzo wygodnie ! Pozdrawiam<br><hr>MateuszCBR
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
przyglądając sie komentarzom tam na dole odnoszę wrażenie że chyba nikt nie zrozumiał o co chodzi w artykule. no ale podobno umiejętność czytania nie oznacza automatycznie umiejętności rozumienia...<br><hr>Obserwator
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Patrząc na dół większość nie przeczytała końcówki artykułu pod tabela. Ja myśle że wzrost to pewna wymówka bo sie jest 'dużym' to trzeba być na 'dużym' (nie czytaj WYSOKIM) motocyklu. Haya niby z tych 'dużych' a w rzeczywistości małe moto. Mam dwóch kumpli Krzyśków i obaj uważaja R6 za najwygodniejszy moto świata choć fakt że wygladaja na przerośnietych na nim (188 i 192cm) z kolei ja mam 173 cm a jeżdże Aprilia Falco co do niskich nie należy, wygodnie mi i dostaje do ziemi bez problemu bo moto mimo wysokości ma wąską konstrukcje. Więc jest sporo aspektów czy moto bedzie wygodne dla niskich czy wysokich ale Ci pierwsi maja większy problem bo wygoda to pikuś kiedy niedostaje sie do ziemi...<br><hr>Chylo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
co do tej 8% dluzszej busy to warto pamietac ze czlowiek majacy 190cm wzrostu jest o 12% wyzszy od sredniaka ze 170cm wzrostu, no i busa wizualnie jest znacznie wieksza wiec nie wyglada sie jak na psie (a w przypadku sportowych 600 i 1000 juz tak).<br><hr>NieMamNicka
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
prawda jest taka, ze chłopaki z małymi siusiakami zawsze kupowali sobie duze i szybkie sprzety, a zeby nie przyznawac sie ze mają małe siusiaki zawsze mówili ze na tych małych sie nie mieszczą
<br><hr>Realista

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Debilami jest wiekszosc komentujach. Wywiad po prostu uderza w czule miejsce czyli w ego wielu lansiarzy którzy zamiast przyznac ze kupili litra ktorego nie ogarniaja po to aby sie lansowac wymyslaja historyjki dlaczego nie moga jezdzic mniejszym motorem. Błagam...<br><hr>WiwiKomentatorzy napisał(a):marketing Hondy robi cuda ,np.kobieta o wzroście 160 może dosiąśc crosturera , fachowiec się wypowiedział ,nie ma problemu ,kazdy motocykl jest dla kazdego ,zapraszamy do salonów.....Panowie ,czytelnicy nie są debilami ,dlaczego nie spytac pana superfachowca ; dlaczego Honda nie oferuje obniżonych siodełek,zawieszenia ,,,przecież superfachowiec w swoim moto sobie obniżył<br><hr>Robert<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a ja się spotkałem z czymś takim, że kumpel kupił nowe moto i po paru tygodniach narzekał na ból ramion i barków. Oczywiście się wkurzył, bo maszyna była wymarzona i droga, a tu rozczarowanie. Ktoś przy piwku zaprosił go do serwisu, na zasadzie zobaczymy co się da zrobić. Gość popatrzył, podrapał się w głowę i w pół godziny wymienił mu kierownicę (trochę szersza i odrobinę wyższa) z jakiegoś szrota.I co... I banan...<br><hr>wiciu
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zdaje mi się że wszyscy przy tej całej polemice pomijacie jeszcze jeden bardzo istotny fakt;D
Mianowicie odrobinę wysportowania (nie przesadzac z interpretacja nie chodzi mi o cos w stylu jhardkorowego koxa;D) oraz pozycje na motocyklu, ale nie ta nadana rzez producenta, tylko ta zależna od jeźdźca. Przecież jeżeli bola kogos nadgarstki, barki czy czuje ból mięśni ud, to zazwyczaj powinien poszukać 'błędów' u siebie a dodatkowo wiekszość a praktycznie wszystkie motocykle pozwalają w jakimś tam zakresie podregulować sobie manetki i dzwignie.<br><hr>kadziunt
Mianowicie odrobinę wysportowania (nie przesadzac z interpretacja nie chodzi mi o cos w stylu jhardkorowego koxa;D) oraz pozycje na motocyklu, ale nie ta nadana rzez producenta, tylko ta zależna od jeźdźca. Przecież jeżeli bola kogos nadgarstki, barki czy czuje ból mięśni ud, to zazwyczaj powinien poszukać 'błędów' u siebie a dodatkowo wiekszość a praktycznie wszystkie motocykle pozwalają w jakimś tam zakresie podregulować sobie manetki i dzwignie.<br><hr>kadziunt
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
pieprzysz. Ja mam ponad 190cm wzrostu, do tego trochę postawny jestem (104kg wagi) i 250tka jest dla mnie OK. 400 i 1100 również wporzo.<br><hr>CeBikKomentatorzy napisał(a):Pieprzenie. Ja mam 188 cm i 600 jest dla mnie za mała.<br><hr>Mundek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Długość się liczy, długość! Jak ktoś ma kompleks za krótkiego to kupuje GoldWinga z przyczepą
<br><hr>Długi

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
True, ja się w dawnych czasach przy 180cm nie mieściłem na MZ150 i przejechałem 10 tys km z bólem pleców. Ale to był stary sprzęt i na żadnym nowoczesnym moto problem nie wystąpił.<br><hr>PasztetKomentatorzy napisał(a):a ja się spotkałem z czymś takim, że kumpel kupił nowe moto i po paru tygodniach narzekał na ból ramion i barków. Oczywiście się wkurzył, bo maszyna była wymarzona i droga, a tu rozczarowanie. Ktoś przy piwku zaprosił go do serwisu, na zasadzie zobaczymy co się da zrobić. Gość popatrzył, podrapał się w głowę i w pół godziny wymienił mu kierownicę (trochę szersza i odrobinę wyższa) z jakiegoś szrota.I co... I banan...<br><hr>wiciu<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gdyby ktoś pytał ococho... Chooto, że w MZ150 kanapa jest piętrowa i część kierowcy jest za krótka przez co siedzi się zbyt blisko kierownicy. Trzeba zanieść do tapicera żeby wyciął kilka cm i przerobił pokrowiec albo brać MZ251 gdzie miejsca jest więcej niż potrzeba.<br><hr>też PasztetKomentatorzy napisał(a):a ja się spotkałem z czymś takim, że kumpel kupił nowe moto i po paru tygodniach narzekał na ból ramion i barków. Oczywiście się wkurzył, bo maszyna była wymarzona i droga, a tu rozczarowanie. Ktoś przy piwku zaprosił go do serwisu, na zasadzie zobaczymy co się da zrobić. Gość popatrzył, podrapał się w głowę i w pół godziny wymienił mu kierownicę (trochę szersza i odrobinę wyższa) z jakiegoś szrota.I co... I banan...<br><hr>wiciu<br>Komentatorzy napisał(a):True, ja się w dawnych czasach przy 180cm nie mieściłem na MZ150 i przejechałem 10 tys km z bólem pleców. Ale to był stary sprzęt i na żadnym nowoczesnym moto problem nie wystąpił.<br><hr>Pasztet<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Długość, szerokość... wysokość całkowita - niby wszystko ok. Tylko nikt nie patrzy jakoś na wysokość siodła - a ta ma znaczenie zasadnicze - posadźcie laskę 160cm na "niby" takiej samej cebrze 1000 a potem na cebrze 250 i poznacie różnicę. Tak samo posadźcie kolesia 195cm 120kg wagi na cbr250 i na litrze i też zobaczycie różnicę. Dla "przeciętnych" może i ten artykuł ma trochę racji, ale dla osób o skrajnych "wymiarach" jednak te 4cm różnicy wysokości siedzenia ma znaczenie. Jak nie to czemu Pani Kihoko obniżała moto żeby na nim móc jeździć? I czemu jeździ 900tką skoro przy jej wadze wystarczyłaby 125??<br><hr>Ks Robak
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 81
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości