Zobacz wątek - Wymiana oleju! ZX-6R NINJA 2008r.
NAS Analytics TAG

Wymiana oleju! ZX-6R NINJA 2008r.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana oleju! ZX-6R NINJA 2008r.

Postprzez sebo7521 » 26/2/2012, 18:18

Mam pytanie co ile wymienia się olej w zx-6r 2008. Kupiłem motor gdy miał przejechane jakieś 500km odrazu zmienilem olej na motul 300v 100%. Obecnie motor ma przejechane jakieś 7000km. Kiedy należy ponownie wymienić olej proszę o radę. Mam także pytanie co ile należy smarować łańcuch i najlepiej czym smarować ? A o jeszcze chciałbym poruszyć jedną kwestię jesli motor stał w garażu cała zimę, był od czasu do czasu przepalany, zawsze zapalał na raz nie było problemów to czy gdy juz za niedługo będę chciał jeździć bo robi się pogoda to potrzebne są jakieś większe przeglądy czy mogę normlanie wsiąść i jechać ? :D Proszę o pomoc. Dziękuję z góry :)
sebo7521
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13/9/2011, 08:29
Lokalizacja: Ropczyce


Postprzez adamRS » 26/2/2012, 18:24

Kupiłeś takie moto na pierwsze? Takich informacji na Twoje pytania jest mnóstwo w sieci.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez tomekk0303 » 26/2/2012, 18:51

wpisz w google "serwowka i model moto" i wszystko bedziesz wiedzial. wystarczy poczytac:) a takie rzeczy musisz wiedziec
tomekk0303
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
Lokalizacja: Białystok

Postprzez sebo7521 » 26/2/2012, 22:28

nie, to mójd drugi motor, wczesniej jezdzilem aprilią 125 tyle że crossem także znacząca zmiana :)
sebo7521
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13/9/2011, 08:29
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez Dzesiu10 » 26/2/2012, 23:26

mam nadzieje że zima przy tych przepalankach zagrzał sie do temperatury pracy bo inaczej to bardziej mu szkodziłeś niż pomagałes, co do oleju na nowy sezon wymiana konieczna wraz z filtrem bez żadnych ciec budzetowych, w swojej r6 2006 olej co 6 tys zmieniałem ale co 10tys moze być , łańcuch smaruj specjlanymi preparatami do tego, najlepiej co 200-300km ewentualnie 500. uwazaj abys opony nie posmarował. a najwazniejsze to znajdź serwisówke bo takie rzeczy to powinienies wiedziec przed zakupem:) pozdrawiam
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez zxer » 27/2/2012, 00:10

Co do oleju to co 5000 km wymien sopbie spokojnie. Nowoczesne oleje wytrzymuja 2 razy wiecej niz 5000km. Lancuch smaruj czymkolwiek co nie szkodzi gumie i nie przenika. Trzymaj sie z dala od wd40 bo wyplukuje smar spod O, X ringow
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Kedar-88 » 27/2/2012, 00:16

olej wymieniaj co 6 tys. Szkoda przepłacać na motul 300v, lepiej kupować serie 7 i zmieniać częściej za zaoszczędzone pieniądze.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Seba_ER5 » 27/2/2012, 02:51

Ja leje 5100 co 6 miecha a ostatnio nawet po 1500 zmienialem bo w sezonie nie zrobilem zbyt duzo.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 27/2/2012, 10:27

seba ma racje lepiej tańszy a częściej zmieniać
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 27/2/2012, 11:13

5100 jest dobrym olejem. Ludzie kupuje 300V i pyrkaja po miescie jak to jest olej do stosowania w ekstremalnych war. na torze. Wole zrobic pelny serwis niz polowiczny i kupic za roznice np.:swiece lub wyczyscic filtr KN albo odlozyc na oponki( grosz do grosza ...)
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 27/2/2012, 12:25

wyznaje ta sama filozofie co do ciuchow i w ogole wszystkiego nie ma co przepłacać bo i tak tego sie nie wykorzysta
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 27/2/2012, 13:54

Hehe :D szkoda ze akcesoria w moim moto mowia co innego hehe...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez PrimoGhost » 27/2/2012, 18:24

i Znowu się zaczyna.... 5100 vs 300v.... mówiłem to już kilka razy, ale powiem znowu. To przede wszystkim komfort psychiczny, że ma się zalane moto czymś lepszym niż wskazane...
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez sebo7521 » 27/2/2012, 20:56

dzięki wszystkim za pomoc, dostosuję się do waszych zaleceń i na pewno dowiem się dużo na temat motoru bo aż mi troche wstyd ze tak mało wiem. :)
sebo7521
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13/9/2011, 08:29
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez sebo7521 » 27/2/2012, 21:17

a czy ktoś mogły mi podesłac na maila sebo7521@wp.pl serwisówke do kawy po polsku, szukałem ale nie znalazłem.
sebo7521
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13/9/2011, 08:29
Lokalizacja: Ropczyce

Postprzez adamRS » 27/2/2012, 22:07

Po polsku nie ma. Chyba że sobie ktoś sam przetłumaczy.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez eneasz » 27/2/2012, 23:03

Zapytaj w serwisie, powinni mieć za pare groszy
eneasz
 

Postprzez Seba_ER5 » 27/2/2012, 23:49

200-300?? :Dpln a moze wiecej. PRedzej zaoferuja porade za hajs ...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 27/2/2012, 23:55

instrukcji obsługi nie będą mieli bo to się dodaje do nowego moto na sztukę. Robiłem chwilkę w ASO Kawasaki to wiem, że nie sprzedają instrukcji :) ok - mogą zamówić przy dostawie nowej maszyny od importera ale trzeba kombinować, że niby zgubiona tamta poprzednia itd...nikt na to nie pójdzie :)

Co do oleju. Ja lałem do TLR 2 razy 300V,- Drugą wymianę wyrzygał na trawę ...310zł po ok. 500km od wymiany :( przez odsadzony simmering przy wysprzęgliku...to mu awaryjnie zalałem 5100, castrola, orlena, belraya, silokene (mieszanina po awaryjnym wycieku po zlocie -co kto miał :lol: i jeździł tak 300km i przeżył :) ) później był 5100. sprzęt teraz zaleję raczej 5100 i w środku sezonu jeszcze raz zmienie tak po 4tyś bo u mnie te 4tyś są raczej ostro pałowane. Amory z przodu chcę na kwiecień zmienić na takie z K9 więc wolę na razie asekuracyjnie ;) Najwyżej zmienię
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 28/2/2012, 08:56

czy najpierw kapało ci z tego wysprzedawszy ? bo mam wyciek i nie wiem gdzie nie moge ch*** zlokalizować chyba mi kapie z tej dziurki co tam ten prosty precik do sprzegła wchodzi :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr