Honda Varadero 125 vs Yamaha YBR 125
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Honda Varadero 125 vs Yamaha YBR 125
Witam...
Dotychczas jeździłem jedynie na 50 cm. Jestem w posiadaniu:
- motorynka (od 8 roku zycia)
- Suzuki Ts 50
- Suzuki Katana 50....
wiec doświadczenie jako takie posiadam, jednak zdecydowałem sie zrobić prawko na kat. A i chce przerzucić się na coś większego.
Mam 185 cm wzrostu i na motor mogę przeznaczyć 6000+ zł.. Motor musi być bezawaryjny przez wiele k kilometrów i będzie mi służyć do wszystkiego.... ( miasto, bezdroża, las, do szkoły, do pracy, etc.)
Interesują mnie dwa motory wymienione w temacie..
Proszę pisać zwięźle i na temat, najlepiej same + i -..
Dotychczas jeździłem jedynie na 50 cm. Jestem w posiadaniu:
- motorynka (od 8 roku zycia)

- Suzuki Ts 50
- Suzuki Katana 50....
wiec doświadczenie jako takie posiadam, jednak zdecydowałem sie zrobić prawko na kat. A i chce przerzucić się na coś większego.
Mam 185 cm wzrostu i na motor mogę przeznaczyć 6000+ zł.. Motor musi być bezawaryjny przez wiele k kilometrów i będzie mi służyć do wszystkiego.... ( miasto, bezdroża, las, do szkoły, do pracy, etc.)
Interesują mnie dwa motory wymienione w temacie..
Proszę pisać zwięźle i na temat, najlepiej same + i -..
Ostatnio edytowano 25/2/2012, 16:38 przez majhutt, łącznie edytowano 3 razy
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
Bierz coś większego, 125cc i to w 4t jest po prostu SŁABE. Baaardzo szybko ci się znudzi. Nawet na egzaminie jeździsz 250'tką. Jak było pisane na tym forum z milion razy - najlepszą propozycją na pierwsze moto jest Suzuki GS 500 albo Honda CB 500.
KTM EXC 125
- punk891
- Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 11/9/2011, 10:46
- Lokalizacja: Słupsk
o tych 125 było już tysiące razy mówiono. Poszukaj w tym dziale bodajże lub w dziale motocykle masz cały temat o hondzie a o yamaszce jest artykuł. Szukaj a znajdziesz.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Zapomniałem dodać, że w razie gdy jest już taki temat to mnie upomnijcie... Szukałem trochę ale nie znalazłem porównania akurat tych dwóch modelów... Były jakieś porównania Ybr z Rometem etc. ale mnie to nie interesuję... Licze ze temat okaże się pomocny dla wielu osób, które mają taki dylemat...
Krótko pisząc licze na krótkie komentarze osób obytych z tymi motorami..
za i przeciw...
... PS: przeszukam tematy i jak coś to napiszę czy zamykać...
EDIT////
Przejrzałem tematy i znalazłem porównanie Hondy Varadero z Yamaha YBr i Rometem (x)...
Jak dla mnie temat za ogólny, dlatego proszę o konkretne odpowiedzi na temat tych dwóch modeli...
Proszę też podać jakieś większe różnicę, bo z tego co sie zorientowałem to Honda ma Widlastą DWÓJKĘ...
Krótko pisząc licze na krótkie komentarze osób obytych z tymi motorami..
za i przeciw...
... PS: przeszukam tematy i jak coś to napiszę czy zamykać...
EDIT////
Przejrzałem tematy i znalazłem porównanie Hondy Varadero z Yamaha YBr i Rometem (x)...
Jak dla mnie temat za ogólny, dlatego proszę o konkretne odpowiedzi na temat tych dwóch modeli...
Proszę też podać jakieś większe różnicę, bo z tego co sie zorientowałem to Honda ma Widlastą DWÓJKĘ...
Ostatnio edytowano 13/2/2012, 22:13 przez majhutt, łącznie edytowano 2 razy
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
Honda Varadero XL 125 V -TEMAT OGÓLNY
viewtopic.php?t=49141
artykuł na temat ybr
http://www.scigacz.pl/Yamaha,YBR,125,ni ... ,5761.html
Ktoś z forum tutaj miał ybr, możesz napisac i zapytać sie, o ile oczywiście bedzię chciała Ci odpowiedziec na Twoje pytania. Ta osoba zakładała temat w dziale turystyka motocyklowa. Poszukaj Go już sam jak chcesz.
viewtopic.php?t=49141
artykuł na temat ybr
http://www.scigacz.pl/Yamaha,YBR,125,ni ... ,5761.html
Ktoś z forum tutaj miał ybr, możesz napisac i zapytać sie, o ile oczywiście bedzię chciała Ci odpowiedziec na Twoje pytania. Ta osoba zakładała temat w dziale turystyka motocyklowa. Poszukaj Go już sam jak chcesz.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
ja w skrócie napisze
śmigałem ybr i wiem co i jak. na viaderku tylko siedziałem
ale sąsiad ma i widze jak to pomyka.
i tak:
ybr - małe moto na miasto dla kogos kto nie szuka adrenaliny ani przyspieszenia 200G
od tak do szkoły/pracy, z punktu A do pkt B fajny sprzęcik, spod swiateł i tak jest żwawsze niz większość aut. mało pali, jest wygodny, jak dla mnie troche za cięzki, i srodek masy (zwłaszcza gdy zatankowany pod korek) jest troche za wysoko.
viaderko - moto jest żwawsze niz ybr, dzieki 2 cylindrom. a jako że ma 2X wiecej częsci niz ybr ;D to i serwis jest droższy, choc w tych sprzetach i tak praktycznie nic sie nie sypie, jedynie co to regulacja kosztowniejsza. ale przy regulacji raz do roku to chyba 200 zł w tą czy w drugą strone to koszt znikomy. moto jest wyższe, i pozycja jest wygodniejsza zwłaszcza na dalszych trasach - bo włąsnie moto stworzone na dalsze wypady, co nei znaczy że po mieście bedzie sie źle smigało.
jak dla mnie z tych dwóch moto wybrał bym varadero, za elastyke silnika. i za pozycje za kierownica. i za lepsze rozłozenie masy
awaryjność jest pewnie na zblizonym poziomie równym 0 ;P jedynie w twoim zakresie jest ocenić wygląd 
śmigałem ybr i wiem co i jak. na viaderku tylko siedziałem

i tak:
ybr - małe moto na miasto dla kogos kto nie szuka adrenaliny ani przyspieszenia 200G

viaderko - moto jest żwawsze niz ybr, dzieki 2 cylindrom. a jako że ma 2X wiecej częsci niz ybr ;D to i serwis jest droższy, choc w tych sprzetach i tak praktycznie nic sie nie sypie, jedynie co to regulacja kosztowniejsza. ale przy regulacji raz do roku to chyba 200 zł w tą czy w drugą strone to koszt znikomy. moto jest wyższe, i pozycja jest wygodniejsza zwłaszcza na dalszych trasach - bo włąsnie moto stworzone na dalsze wypady, co nei znaczy że po mieście bedzie sie źle smigało.
jak dla mnie z tych dwóch moto wybrał bym varadero, za elastyke silnika. i za pozycje za kierownica. i za lepsze rozłozenie masy


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
O TO LOTO:
Z tego względu, że liczę na dalsze wypady to Varadero wypada lepiej... Szkoda że droższy i, że starsze modele?? nie maja wtrysku??, ale fajnie się prezentuję.
Dziękuję, dobranoc...
EDIT///
Odnośnie kupna takiej 125... W szczególności Varadero .. na co zwrócić najbardziej uwagę...
Czy lepiej sprowadzać np. z Niemiec (mam znajomego)???
Czy jakieś roczniki są "trefne"???
Mam zamiar zmieścić się w 6 tyś.. a nawet bliżej 5...
Czy za taką kwotę kupię coś konkretnego??
Liczę na dalsze opinie....
jak dla mnie z tych dwóch moto wybrał bym varadero, za elastyke silnika. i za pozycje za kierownica. i za lepsze rozłozenie masy awaryjność jest pewnie na zblizonym poziomie równym 0 ;P jedynie w twoim zakresie jest ocenić wygląd
Z tego względu, że liczę na dalsze wypady to Varadero wypada lepiej... Szkoda że droższy i, że starsze modele?? nie maja wtrysku??, ale fajnie się prezentuję.
Dziękuję, dobranoc...
EDIT///
Odnośnie kupna takiej 125... W szczególności Varadero .. na co zwrócić najbardziej uwagę...
Czy lepiej sprowadzać np. z Niemiec (mam znajomego)???
Czy jakieś roczniki są "trefne"???
Mam zamiar zmieścić się w 6 tyś.. a nawet bliżej 5...
Czy za taką kwotę kupię coś konkretnego??
Liczę na dalsze opinie....
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
A może Honda CBR 125? Mój znajomy ma i - oczywiście poza mocą - jest to super sprzęt
Zjeździliśmy już razem trochę i nie jest źle
Niesamowita zaleta to spalanie - max 3 litry na setkę

Zjeździliśmy już razem trochę i nie jest źle

Niesamowita zaleta to spalanie - max 3 litry na setkę

WR 426
-
nie_mam_motora - Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
- Lokalizacja: Tarnów - okolice
Ja też bym się skłaniał ku Varadero z podobnych przyczyn jak henio. Po prostu ma więcej do zaoferowania.
Musisz mieć na uwadze, że motocykle tej klasy są najczęściej używane przez niedoświadczonych motocyklistów (najczęściej po A1) i większość, szczególnie za cenę jaką podałeś, będzie poobijana. Jakbyś chciał coś w naprawdę ładnym stanie, to moim zdaniem jeszcze z 1000-2000 trzeba by dorzucić.
Ewentualnie ta CBR, tu powinieneś coś przyzwoitego dorwać za 6 tysięcy.
Musisz mieć na uwadze, że motocykle tej klasy są najczęściej używane przez niedoświadczonych motocyklistów (najczęściej po A1) i większość, szczególnie za cenę jaką podałeś, będzie poobijana. Jakbyś chciał coś w naprawdę ładnym stanie, to moim zdaniem jeszcze z 1000-2000 trzeba by dorzucić.
Ewentualnie ta CBR, tu powinieneś coś przyzwoitego dorwać za 6 tysięcy.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
nie_mam_motora napisał(a):A może Honda CBR 125? Mój znajomy ma i - oczywiście poza mocą - jest to super sprzęt
Zjeździliśmy już razem trochę i nie jest źle
Niesamowita zaleta to spalanie - max 3 litry na setkę
Właśnie znajomy z niemiec, proponuję mi Hondę CBR 125 REPSOL 2005 r i chyba 8 tyś na liczniku.. Stan idealny bo jeździła nim jego córa złota.... za około 1000 OJRO, więc wychodzi ponad 4200 zł. Cena jak najbardziej git ale jakoś nie mogę się przekonać do sportowych... Wole szosówki

Varadero wygląda bardziej dostojnie... ew. do YBR dokupiłbym owiewkę... nic nie poradzę

Musisz mieć na uwadze, że motocykle tej klasy są najczęściej używane przez niedoświadczonych motocyklistów (najczęściej po A1) i większość, szczególnie za cenę jaką podałeś, będzie poobijana. Jakbyś chciał coś w naprawdę ładnym stanie, to moim zdaniem jeszcze z 1000-2000 trzeba by dorzucić.
Z tym akurat muszę się pogodzić... Zapewne wszyscy użytkownicy motocykli, mieli jakąś przygodę..
Ja na moim enduro parę razy miałem przewrotkę, ale w terenie jest to do wybaczenia. Na motorynce to już nie wspomnę... wręcz latałem ( młody wiek itd.)... mimo to stan zarówno mojej TSki jak i motorynki uważam za bardzo dobry.. Lekkie odrapania i to wszystko...
Wiadomo, że gdy trafisz na katownika to nie ma przebacz... Niestety taki posiadam budżet i muszę wybrać jak najlepiej za te pieniądze...
Po sprzedawcy łatwo rozpoznać, jak używał swojego sprzętu... po sprzęcie czasami też, a fuszerki są mi znane

Ostatnio edytowano 13/2/2012, 20:46 przez majhutt, łącznie edytowano 1 raz
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
jeśli masz zaufanie do znajomego to bierz, aczkolwiek wątpię w ten przebieg. Ja bym nigdy nie brał sprzętu którego nie mogę zobaczyć na żywo. Po za tym kupno od znajomego to delikatny temat...
Nie napisałeś chyba nic o wzroście lub mogłem to przeoczyć. Cebra jest malutka, jeśli jesteś wysoki to będziesz wyglądał jak na rowerze. Mimo co ja bym wybrał wiaderko
Nie napisałeś chyba nic o wzroście lub mogłem to przeoczyć. Cebra jest malutka, jeśli jesteś wysoki to będziesz wyglądał jak na rowerze. Mimo co ja bym wybrał wiaderko
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Latałem Ybr 2 sezony. Wg mnie super moto dla poczatkujacych. Nie jest moze na pierwszym miejscu co do osiagow ale nie ma tragedii. Mi ogolnie jezdzilo sie super. Duzym plusem jest b. male spalanie, przy spokojnej jezdzie da rade wyciagnac nawet 2,5l/100km. Co jeszcze mi sie w niej podobalo to jakos wykonania czego nie mozna bylo powiedziec o egzaminacyjnej ybr 250. Ogolnie moto spoko, tylko jak kolega mowil wyrzej, moze po czasie brakowac mocy. ;/
Jak bys mial jakies pytania to pisz na priv, chetnie odpowiem.
Jak bys mial jakies pytania to pisz na priv, chetnie odpowiem.
Ostatnio edytowano 13/2/2012, 20:52 przez daniel9970, łącznie edytowano 1 raz
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
k9aro3l napisał(a):jeśli masz zaufanie do znajomego to bierz, aczkolwiek wątpię w ten przebieg. Ja bym nigdy nie brał sprzętu którego nie mogę zobaczyć na żywo. Po za tym kupno od znajomego to delikatny temat...
Znajomy jest Niemcem i miał CBRkę (chyba ponad 500 cm) więc z motorami jest obyty... Choć jest wrogiem to ufam mu, bo wcale na niemca nie wygląda


Nie napisałeś chyba nic o wzroście lub mogłem to przeoczyć. Cebra jest malutka, jeśli jesteś wysoki to będziesz wyglądał jak na rowerze. Mimo co ja bym wybrał wiaderko
Mam 185 cm... dla mnie CBR jest za bardzo "zabawkowa"...
Ogolnie moto spoko, tylko jak kolega mowil wyrzej, moze po czasie brakowac mocy. ;/
po przeskoku z 50 cm będzie to krok milowy...
Duzym plusem jest b. male spalanie, przy spokojnej jezdzie da rade wyciagnac nawet 2,5l/100km
a co do sugestii co do pojemności(mocy, itd).... to jest argument, którego się trzymam i trzymać będe - spalanie i przebyte kilometry na jednym baku

PS: pytanie dla obytych w temacie... co to jest ten REPSOL?? to jest jakis fabryczny tuning, czy co ??
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
REPSOL to międzynarodowy koncern posiadający swe przedstawicielstwa w 30 krajach na całym świecie. Jest dominującym przedsiębiorstwem petrochemicznym w Hiszpanii oraz Argentynie i jednym z 10 największych prywatnych przedsiębiorstw naftowych na świecie.
Produkowane przez REPSOL środki smarne są wysokojakościowymi produktami docenianymi przez użytkowników na całym świecie. Znajdują szerokie zastosowanie w motoryzacji, rolnictwiea oraz przemyśle.
Pierwszy wynik google.pl ;ppp
Produkowane przez REPSOL środki smarne są wysokojakościowymi produktami docenianymi przez użytkowników na całym świecie. Znajdują szerokie zastosowanie w motoryzacji, rolnictwiea oraz przemyśle.
Pierwszy wynik google.pl ;ppp
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
daniel9970 napisał(a):REPSOL to międzynarodowy koncern posiadający swe przedstawicielstwa w 30 krajach na całym świecie. Jest dominującym przedsiębiorstwem petrochemicznym w Hiszpanii oraz Argentynie i jednym z 10 największych prywatnych przedsiębiorstw naftowych na świecie.
Produkowane przez REPSOL środki smarne są wysokojakościowymi produktami docenianymi przez użytkowników na całym świecie. Znajdują szerokie zastosowanie w motoryzacji, rolnictwiea oraz przemyśle.
Pierwszy wynik google.pl ;ppp
Czyli tak na prawdę nic to nie znaczy... Jedynie dosyć fajnie oklejony motorek..
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
repsol nie znaczy nic
po prostu taka seria - grafika, były np moto z okleinami CAMEL ( ta marka papierosów ) i moto nie róznił sie poza kolorystyką niczym od zwykłego
od takie limitowane wersje za które moze wiecej trzeba było zapłacic
co do skoku 50 na 125. wcale to nie jest duzy skok ;P dobra 50tka ma osiągi takiej włąsnie ybr
moze na prędkosc przelotową i elastyke ybr jest lepsza. ale jakbys stanał od startu z jakas 125 w 4T a ty na dobrej markowej 50 w 2T to szanse były by zblizone
ja jak zdawałem na prawko to akurat smigałem ybr 125, a w domu miałem skutera 125 w 2T. to skuter ( 100% fabryczny) był wręcz potworem przy ybrce :d


co do skoku 50 na 125. wcale to nie jest duzy skok ;P dobra 50tka ma osiągi takiej włąsnie ybr


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Gdy pierwszy raz jechałem 125 ( z 5 lat temu).. Był to skuter Honda_ czterosuw- wrażenia były ogromne... Zdaje sobie sprawę, że 2T jest spoko, bo posiadam Suzuki TS 50, które na prawdę daje radę... Niestety 2T to wysokie spalanie i wyższe koszty utrzymania ( jak nie cylek to pierścionki)... Tak jak wcześniej wspominałem, spalanie to u mnie priorytet, a z tego co wyczytałem na forum... Varadero ma lekki zapas mocy, podobnie jak YBR..
Po prostu potrzebuję maszynki, która przewiezie mój tyłek z punktu A do punktu B, i nie będę musiał bulić fortuny za paliwo i części..
Nie zrozumcie mnie źle... Z miłą chęcią zakupiłbym motorek o większej pojemności, ale nie na ten czas..
Moje wyobrażenie typowego motocykla o pojemności 125 4T.. to:
v max- 90 km/h ___ więcej nie potrzebuję
spalanie- 3-4 l/100 km
minimalny dostatek mocy potrzebny do jazdy np. w wietrzny dzień( na 50 cm to udręka)
jeżeli coś się nie zgadza to mnie poprawcie.
Po prostu potrzebuję maszynki, która przewiezie mój tyłek z punktu A do punktu B, i nie będę musiał bulić fortuny za paliwo i części..
Nie zrozumcie mnie źle... Z miłą chęcią zakupiłbym motorek o większej pojemności, ale nie na ten czas..
Moje wyobrażenie typowego motocykla o pojemności 125 4T.. to:
v max- 90 km/h ___ więcej nie potrzebuję
spalanie- 3-4 l/100 km
minimalny dostatek mocy potrzebny do jazdy np. w wietrzny dzień( na 50 cm to udręka)
jeżeli coś się nie zgadza to mnie poprawcie.
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
No to CBR
Spala max 3 litry i jest na wtrysku (chyba od 2007 - ale nie wiem na pewno). Poza tym wygląda jak R1

Spala max 3 litry i jest na wtrysku (chyba od 2007 - ale nie wiem na pewno). Poza tym wygląda jak R1

-
nie_mam_motora - Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
- Lokalizacja: Tarnów - okolice
Posty: 57
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości