Zobacz wątek - Ciśnienie paliwa

Ciśnienie paliwa

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Ciśnienie paliwa

Postprzez ASR1927 » 7/1/2012, 12:49

Bajki o Triumphie ciąg dalszy. Sprawdzałem ciśnienie paliwa manometrem, wyszło 2,5 bara (najwięcej, bo najczęściej było 2 bary) ale dziwi mnie że ciśnienie utrzymuje się tylko kiedy słychać że pompa pracuje (zaraz po przekręceniu zapłonu). Kiedy pompa przestanie pracować, ciśnienie spada do zera a tak chyba nie powinno być? Czy oznacza to śmierć pompy?
Ktoś na forum już mi mówił, że pompa wyschła od nietrzymania jej w paliwie. Pytanie czy kupienie używanej pompy z demontażu nie jest ryzykiem, bo jaka jest pewność że ta używana pompa była trzymana w paliwie?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych


Postprzez hubi199 » 7/1/2012, 20:31

O ile wiem, pompa paliwa działa do określonego ciśnienia paliwa.
Możliwe, że jest zawór który odprowadza paliwo do określonego ciśnienia.

A wogóle motocykl pracuje normanie?
Czy poprostu bawisz się przy nim?
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez ASR1927 » 7/1/2012, 21:29

Motocykl nie odpala. Do głowy przyszło mi też czy regulator ciśnienia paliwa może być uszkodzony ale dlaczego miałoby się tak stać skoro nie był ruszany?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez hubi199 » 7/1/2012, 21:40

Najlepiej napisz jaki to triumph. Jeśli wtrysk to może masz możliwość sprawdzenia błędów.

Sprawdz kompresje, zawory, świece (oczywiście zapłon) i czy są mokre i z wydechów coś leci?

Pompy są chyba na przekażnikach, zmostkój aby cały czas podawała paliwo i sprawdz
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez mirekm71 » 8/1/2012, 01:16

Pompa nie musi trzymac paliwa. Zawor jest gdzies dalej. Jesli pompy benzynowe daja max 3 bary to na 2 tez powinien pracowac. Iskra jest czy nie ma? Swiece mokre czy suche?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez ASR1927 » 8/1/2012, 16:15

Świece są suche, komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Mirek, serwisówka podaje 3 bary, z widełkami +/- 0.25 bara.
Kompresja i zawory to nie to. Motocykl przestał odpalać po rozbieraniu pompy paliwa, zawory nie były ruszane. Trzeba sprawdzać to co było ruszane bo widocznie coś musiałem sp**dolić przy składaniu
Motocykl to Triumph TT600 2002 wtrysk R4
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez hubi199 » 8/1/2012, 16:42

Nie wiem jak kłopotliwy jest rozkład na czynniki tej pompy.
Ale może warto ponownie ją złożyć. Spróbuj połączyć aby cały czas pracowała, jeśli zaskoczy silnik to będziesz miał wskazówke
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez Invi » 8/1/2012, 16:54

No, może właśnie warto byłoby rozebrać i złożyć z serwisówką w ręku.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez ASR1927 » 8/1/2012, 17:02

Na pewno to zrobię, bo nie wydaje mi się żeby było co innego. Tylko to było ruszane ale ponoć filtry wysychają (czy całe pompy), więc może być już skończona pompa (albo filtr).
Rozbiórka nie jest kłopotliwa a nawet tak prosta że robiłem to bez serwisówki. Teraz jednak druknę sobie stronę z pompą
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez mirekm71 » 8/1/2012, 22:47

Idz do pierwszego z brzegu mechanika niech Ci pozyczy pompe od samochodu. Podlacz ja na krotko z manometrem i sprobuj uzyskac 3 atmosfery. Najlepiej wlej jeszcze strzykawka po 1 ml benzyny do baniakow, bedzie mu latwiej zagadac. Mocna bateria i do roboty.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez ASR1927 » 28/1/2012, 16:16

Znalazłem chyba problem. Uszkodzony Oring na wtyku przy jednym z węży, pęknięta (nieszczelna) obudowa filtra paliwa. Jak uda mi się to załatać i dostać taki Oring to może w końcu zagada :)
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez hugo2003 » 29/1/2012, 14:05

No skoro cisnienie uciekalo to moglo nie uzyskiwac tych ok3bar by zawor sie otworzyl... najlepiej kup nowu bo jak na trasie klej pusci t oznow bedziesz stal!!!!!!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ASR1927 » 29/1/2012, 16:55

Nie ma mowy o łataniu, takie filtry są uniwersalne i można je dostać w każdym "Auto części". Nawet dedykowany pewno jest niedrogi. Udało mi się dzisiaj zapiąć bez filtra, zastąpiłem go wężem, nadzieja była wielka kiedy manometr pokazał magiczne 4 bary (pompa zaciąga - 4 bary, potem puszczała na 3-3,2 bara), ale Triumfiasty i tak nie zagadał. Następny krok - sprawdzenie elektryki, świec. Jakieś jeszcze podpowiedzi?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Raczek_6 » 2/2/2012, 13:31

Filtr paliwa przeważnie jest w Triumphah taki:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... t=kl%20145

Oringi można nabyć w sklepie z tego typu elementami ewentualnie w Inter-motors (oryginalne części Triumph).

Jeśli chodzi o odczytanie kodów błędu to jakim urządzeniem zostały odczytane ?

Ważna jest kolejność podłączenia przewodów - zasilanie i powrót.

Może przewód zasilający zagina się po montażu zbiornika na miejsce i nie dostaje paliwa, albo są odwrotnie podłączone.

Ewentualnie uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia paliwa, w jednych modelach powinien być podłączony dodatkowo pod kolektor dolotowy w innych nie.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez ASR1927 » 2/2/2012, 18:32

Raczek_6 napisał(a):Filtr paliwa przeważnie jest w Triumphah taki:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... t=kl%20145


Nie taki. Mam w przezroczystej, plastikowej obudowie

Raczek_6 napisał(a):Oringi można nabyć w sklepie z tego typu elementami ewentualnie w Inter-motors (oryginalne części Triumph).


Oringi już mam, sprawdziłem ciśnienie i daje w porywach 4 bary ale lekko odpuszcza na okolice 3,2 bara

Raczek_6 napisał(a):Jeśli chodzi o odczytanie kodów błędu to jakim urządzeniem zostały odczytane ?


Nie zostały. Tylko Triumph Długołęka się tym zajmuje. 120km ode mnie, bliżej nic

Raczek_6 napisał(a):Ważna jest kolejność podłączenia przewodów - zasilanie i powrót.


Mówisz o zasilaniu paliwem czy prądem?


Raczek_6 napisał(a):Może przewód zasilający zagina się po montażu zbiornika na miejsce i nie dostaje paliwa, albo są odwrotnie podłączone.


Sprawdzę. Odwrotnie na pewno nie są. Są podpinane kolorami (czerwony-czerwony, biały-biały)


Raczek_6 napisał(a):Ewentualnie uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia paliwa, w jednych modelach powinien być podłączony dodatkowo pod kolektor dolotowy w innych nie.


Dlaczego miałby ulec uszkodzeniu skoro nie był ruszany? Jak go sprawdzić?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

triumph tt

Postprzez włodek44 » 4/2/2012, 10:19

witam mam pytanko jak te przewody paliwowe w triumphie powinny byc podłaczone czerwony na lewo do listwy a bialy na prawo czy odwrotnie sory za glupie pytanie ale nie wiem,ojciec rozbieral i nie jestem pewien czy dobrze zlozyl..motocykl strzela z tlumnika ale nie chce odpalic moze to jest tego przyczyna pozdrawiam dziki za odp
włodek44
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28/11/2011, 23:46
Lokalizacja: Poland

Postprzez marcinpsk » 4/2/2012, 12:52

Przewod paliwowy iadcy od pompy podlaczasz pod listwe z wtryskami a drugi przewod powrotny do baku padlczasz za regulatorem cisnienia, przez ktory wraca nadmiar cisnienia paliwa do baku. Ot cala filozofia. Nie wiem jak to jest kolorami oznaczone w triumphie.
Co do tego ze cisnienie maleje po czasie to normalne bo pompa sie wraca. Po przekreceniu kluczyka pompa jest na chwile zalaczana i dobija tylko cisnienie w ukladzie i jest rozlaczana. Dopiero po odpaleniu znow zalacza sie na stale dopoki nie zgasisz silnika. Tak jest to skonstruowane w wiekszosci silnikow na wtrysku. Jak chcesz sprawdzic pompe to podlacz ja na krotko pod aku na 12V i patrz czy bedzie pompowala paliwo.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez ASR1927 » 5/2/2012, 13:25

OK, Triumph zdiagnozowany programem TuneECU. Kabel to VAG OBD II.
Pokazał dwa błędy, znalezione w serwisówce:

Obrazek (otwórz link)


Tłumaczę to jako:

P1358 "Cewka zapłonowa 4 ma zwarcie lub jest przegrzana"
P0354 "Awaria cewki zapłonowej 4"

I teraz tak, jak dojść która to jest 4? Czy liczyć po prostu od lewej i czwarta to wychodzi wtedy pierwsza z prawej, czy liczyć wedle kolejności zapłonu (1,2,4,3) więc wtedy to będzie druga z prawej?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Vergon » 5/2/2012, 14:37

Zamieniaj cewki miejscami i sprawdzaj błędy ponownie aż uszkodzona cewka zacznie zmieniać położenie wg. TuneECU.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ASR1927 » 5/2/2012, 15:50

Vergon, robiłem tak jak mówisz, program cały czas pokazuje błąd 4 cewki. Może to znaczyć że przewód do tejże cewki jest trafiony? Wilgoć na kablach? Wersja o wilgoci jest prawdopodobna, motocykl zaczął szaleć po deszczowej wyprawie z Mirkiem
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr