Ciśnienie paliwa
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ciśnienie paliwa
Bajki o Triumphie ciąg dalszy. Sprawdzałem ciśnienie paliwa manometrem, wyszło 2,5 bara (najwięcej, bo najczęściej było 2 bary) ale dziwi mnie że ciśnienie utrzymuje się tylko kiedy słychać że pompa pracuje (zaraz po przekręceniu zapłonu). Kiedy pompa przestanie pracować, ciśnienie spada do zera a tak chyba nie powinno być? Czy oznacza to śmierć pompy?
Ktoś na forum już mi mówił, że pompa wyschła od nietrzymania jej w paliwie. Pytanie czy kupienie używanej pompy z demontażu nie jest ryzykiem, bo jaka jest pewność że ta używana pompa była trzymana w paliwie?
Ktoś na forum już mi mówił, że pompa wyschła od nietrzymania jej w paliwie. Pytanie czy kupienie używanej pompy z demontażu nie jest ryzykiem, bo jaka jest pewność że ta używana pompa była trzymana w paliwie?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
O ile wiem, pompa paliwa działa do określonego ciśnienia paliwa.
Możliwe, że jest zawór który odprowadza paliwo do określonego ciśnienia.
A wogóle motocykl pracuje normanie?
Czy poprostu bawisz siÄ™ przy nim?
Możliwe, że jest zawór który odprowadza paliwo do określonego ciśnienia.
A wogóle motocykl pracuje normanie?
Czy poprostu bawisz siÄ™ przy nim?
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
Motocykl nie odpala. Do głowy przyszło mi też czy regulator ciśnienia paliwa może być uszkodzony ale dlaczego miałoby się tak stać skoro nie był ruszany?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Najlepiej napisz jaki to triumph. Jeśli wtrysk to może masz możliwość sprawdzenia błędów.
Sprawdz kompresje, zawory, świece (oczywiście zapłon) i czy są mokre i z wydechów coś leci?
Pompy są chyba na przekażnikach, zmostkój aby cały czas podawała paliwo i sprawdz
Sprawdz kompresje, zawory, świece (oczywiście zapłon) i czy są mokre i z wydechów coś leci?
Pompy są chyba na przekażnikach, zmostkój aby cały czas podawała paliwo i sprawdz
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
Pompa nie musi trzymac paliwa. Zawor jest gdzies dalej. Jesli pompy benzynowe daja max 3 bary to na 2 tez powinien pracowac. Iskra jest czy nie ma? Swiece mokre czy suche?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Świece są suche, komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Mirek, serwisówka podaje 3 bary, z widełkami +/- 0.25 bara.
Kompresja i zawory to nie to. Motocykl przestał odpalać po rozbieraniu pompy paliwa, zawory nie były ruszane. Trzeba sprawdzać to co było ruszane bo widocznie coś musiałem sp**dolić przy składaniu
Motocykl to Triumph TT600 2002 wtrysk R4
Mirek, serwisówka podaje 3 bary, z widełkami +/- 0.25 bara.
Kompresja i zawory to nie to. Motocykl przestał odpalać po rozbieraniu pompy paliwa, zawory nie były ruszane. Trzeba sprawdzać to co było ruszane bo widocznie coś musiałem sp**dolić przy składaniu
Motocykl to Triumph TT600 2002 wtrysk R4
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Na pewno to zrobię, bo nie wydaje mi się żeby było co innego. Tylko to było ruszane ale ponoć filtry wysychają (czy całe pompy), więc może być już skończona pompa (albo filtr).
Rozbiórka nie jest kłopotliwa a nawet tak prosta że robiłem to bez serwisówki. Teraz jednak druknę sobie stronę z pompą
Rozbiórka nie jest kłopotliwa a nawet tak prosta że robiłem to bez serwisówki. Teraz jednak druknę sobie stronę z pompą
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Idz do pierwszego z brzegu mechanika niech Ci pozyczy pompe od samochodu. Podlacz ja na krotko z manometrem i sprobuj uzyskac 3 atmosfery. Najlepiej wlej jeszcze strzykawka po 1 ml benzyny do baniakow, bedzie mu latwiej zagadac. Mocna bateria i do roboty.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Znalazłem chyba problem. Uszkodzony Oring na wtyku przy jednym z węży, pęknięta (nieszczelna) obudowa filtra paliwa. Jak uda mi się to załatać i dostać taki Oring to może w końcu zagada 

They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
No skoro cisnienie uciekalo to moglo nie uzyskiwac tych ok3bar by zawor sie otworzyl... najlepiej kup nowu bo jak na trasie klej pusci t oznow bedziesz stal!!!!!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Nie ma mowy o łataniu, takie filtry są uniwersalne i można je dostać w każdym "Auto części". Nawet dedykowany pewno jest niedrogi. Udało mi się dzisiaj zapiąć bez filtra, zastąpiłem go wężem, nadzieja była wielka kiedy manometr pokazał magiczne 4 bary (pompa zaciąga - 4 bary, potem puszczała na 3-3,2 bara), ale Triumfiasty i tak nie zagadał. Następny krok - sprawdzenie elektryki, świec. Jakieś jeszcze podpowiedzi?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Filtr paliwa przeważnie jest w Triumphah taki:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... t=kl%20145
Oringi można nabyć w sklepie z tego typu elementami ewentualnie w Inter-motors (oryginalne części Triumph).
Jeśli chodzi o odczytanie kodów błędu to jakim urządzeniem zostały odczytane ?
Ważna jest kolejność podłączenia przewodów - zasilanie i powrót.
Może przewód zasilający zagina się po montażu zbiornika na miejsce i nie dostaje paliwa, albo są odwrotnie podłączone.
Ewentualnie uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia paliwa, w jednych modelach powinien być podłączony dodatkowo pod kolektor dolotowy w innych nie.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... t=kl%20145
Oringi można nabyć w sklepie z tego typu elementami ewentualnie w Inter-motors (oryginalne części Triumph).
Jeśli chodzi o odczytanie kodów błędu to jakim urządzeniem zostały odczytane ?
Ważna jest kolejność podłączenia przewodów - zasilanie i powrót.
Może przewód zasilający zagina się po montażu zbiornika na miejsce i nie dostaje paliwa, albo są odwrotnie podłączone.
Ewentualnie uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia paliwa, w jednych modelach powinien być podłączony dodatkowo pod kolektor dolotowy w innych nie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Filtr paliwa przeważnie jest w Triumphah taki:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... t=kl%20145
Nie taki. Mam w przezroczystej, plastikowej obudowie
Raczek_6 napisał(a):Oringi można nabyć w sklepie z tego typu elementami ewentualnie w Inter-motors (oryginalne części Triumph).
Oringi już mam, sprawdziłem ciśnienie i daje w porywach 4 bary ale lekko odpuszcza na okolice 3,2 bara
Raczek_6 napisał(a):Jeśli chodzi o odczytanie kodów błędu to jakim urządzeniem zostały odczytane ?
Nie zostały. Tylko Triumph Długołęka się tym zajmuje. 120km ode mnie, bliżej nic
Raczek_6 napisał(a):Ważna jest kolejność podłączenia przewodów - zasilanie i powrót.
Mówisz o zasilaniu paliwem czy prądem?
Raczek_6 napisał(a):Może przewód zasilający zagina się po montażu zbiornika na miejsce i nie dostaje paliwa, albo są odwrotnie podłączone.
Sprawdzę. Odwrotnie na pewno nie są. Są podpinane kolorami (czerwony-czerwony, biały-biały)
Raczek_6 napisał(a):Ewentualnie uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia paliwa, w jednych modelach powinien być podłączony dodatkowo pod kolektor dolotowy w innych nie.
Dlaczego miałby ulec uszkodzeniu skoro nie był ruszany? Jak go sprawdzić?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
triumph tt
witam mam pytanko jak te przewody paliwowe w triumphie powinny byc podłaczone czerwony na lewo do listwy a bialy na prawo czy odwrotnie sory za glupie pytanie ale nie wiem,ojciec rozbieral i nie jestem pewien czy dobrze zlozyl..motocykl strzela z tlumnika ale nie chce odpalic moze to jest tego przyczyna pozdrawiam dziki za odp
- włodek44
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 28/11/2011, 23:46
- Lokalizacja: Poland
Przewod paliwowy iadcy od pompy podlaczasz pod listwe z wtryskami a drugi przewod powrotny do baku padlczasz za regulatorem cisnienia, przez ktory wraca nadmiar cisnienia paliwa do baku. Ot cala filozofia. Nie wiem jak to jest kolorami oznaczone w triumphie.
Co do tego ze cisnienie maleje po czasie to normalne bo pompa sie wraca. Po przekreceniu kluczyka pompa jest na chwile zalaczana i dobija tylko cisnienie w ukladzie i jest rozlaczana. Dopiero po odpaleniu znow zalacza sie na stale dopoki nie zgasisz silnika. Tak jest to skonstruowane w wiekszosci silnikow na wtrysku. Jak chcesz sprawdzic pompe to podlacz ja na krotko pod aku na 12V i patrz czy bedzie pompowala paliwo.
Co do tego ze cisnienie maleje po czasie to normalne bo pompa sie wraca. Po przekreceniu kluczyka pompa jest na chwile zalaczana i dobija tylko cisnienie w ukladzie i jest rozlaczana. Dopiero po odpaleniu znow zalacza sie na stale dopoki nie zgasisz silnika. Tak jest to skonstruowane w wiekszosci silnikow na wtrysku. Jak chcesz sprawdzic pompe to podlacz ja na krotko pod aku na 12V i patrz czy bedzie pompowala paliwo.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
OK, Triumph zdiagnozowany programem TuneECU. Kabel to VAG OBD II.
Pokazał dwa błędy, znalezione w serwisówce:
(otwórz link)
Tłumaczę to jako:
P1358 "Cewka zapłonowa 4 ma zwarcie lub jest przegrzana"
P0354 "Awaria cewki zapłonowej 4"
I teraz tak, jak dojść która to jest 4? Czy liczyć po prostu od lewej i czwarta to wychodzi wtedy pierwsza z prawej, czy liczyć wedle kolejności zapłonu (1,2,4,3) więc wtedy to będzie druga z prawej?
Pokazał dwa błędy, znalezione w serwisówce:

Tłumaczę to jako:
P1358 "Cewka zapłonowa 4 ma zwarcie lub jest przegrzana"
P0354 "Awaria cewki zapłonowej 4"
I teraz tak, jak dojść która to jest 4? Czy liczyć po prostu od lewej i czwarta to wychodzi wtedy pierwsza z prawej, czy liczyć wedle kolejności zapłonu (1,2,4,3) więc wtedy to będzie druga z prawej?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Vergon, robiłem tak jak mówisz, program cały czas pokazuje błąd 4 cewki. Może to znaczyć że przewód do tejże cewki jest trafiony? Wilgoć na kablach? Wersja o wilgoci jest prawdopodobna, motocykl zaczął szaleć po deszczowej wyprawie z Mirkiem
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości