Zobacz wątek - yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...
NAS Analytics TAG

yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...

Enduro, Cross
_________

Postprzez Lapkos » 13/11/2011, 22:09

aha i przed chwilą mój ojciec co się zna trochu lepiej odemnie wyczaił że właśnie niby elektroda jest złamana ... pytanie tylko czy złamała się w trakcie pracy czy po demontażu ale na 99% po demontażu wyglądało to tak samo czyli ułamało się w trakcie pracy silnika ... i to dlatego taka dziura na głowicy ??
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez Lapkos » 13/11/2011, 22:12

Obrazek (otwórz link)

tak wygląda świeca hahah czyli troche jej ubyło ....
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez henio12323 » 13/11/2011, 23:01

edytuj posty :)
no i masz pryzczyne, przegrzałeś, padła swieca pekła elektroda i narobiła bałaganu :D dziwne tylko że ażtakiego :D bo zdarza sie ze pekający p[ierscien pęka i wydmuchuje go bez zadnych szkód większych. a u ciebie jedna elektroda narobiła sporo :D wiec miałes troche pecha
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 13/11/2011, 23:51

No dobra. Zaczynamy.

Były dwie przyczyny awarii.
1. Zła mieszanka paliwowo-powietrzna - zbyt uboga.
2. Podniesiony stopień sprężania.

ad.1
Wysoka temperatura spalania powodowała topienie się elektrod i z czasem stopienie ich całkiem. Niestety ceramiczna osłona katody nie mogła ulec spaleniu więc odłamywała się z biegiem czasu. Spowodowała ona te głębsze wgniecenia w głowicy. Zapewne dawno nie sprawdzałeś stanu świecy. Na głowicy widać też rysy biegnące promieniowo do świecy, które były prawdopodobnie efektem czyszczenia głowicy np. śrubokrętem z nagaru. Widoczne są też ślady szlifowania po zewnętrznej średnicy komory spalania. Zapewne poprzedni właściciel miał taką samą przygodę.

ad.2
Prawdopodobnie ktoś planował głowicę lub wykonał jakiś inny ruch w celu podwyższenia stopnia sprężania. Możliwe jest też, że tłok lub korbowód nie były odpowiednich wymiarów (z innych modelów), co zwiększało stopień sprężania. Efektem było spalanie stukowe, które objawiało się w miejscach gdzie chwilowe ciśnienie gwałtownie wzrastała. Całkiem prawdopodobne, że odpał nie następował za pomocą tej stopionej świecy, ale właśnie tylko i wyłącznie dzięki spalaniu stukowemu.

Cylinder i resztę najlepiej daj do wglądu komuś, kto pracuje z silnikami wyczynowymi. Przeglądnij dysze w gaźniku. Sprawdź czy silnik nie łapał lewego powietrza. Wyrównaj głowicę szlifując ją. Odprężysz ją w ten sposób i może wystarczy to by zapobiec spalaniu stukowemu. Mimo wszystko jeździłbym na benzynie 98.

Poprzedni właściciel nie usunął usterki. Naprawił tylko następstwa usterki.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Lapkos » 14/11/2011, 00:13

haha no to nieźle się narobiło . MJR128 dzięki bardzo za pomoc ;] muszę powiedzieć że teraz przypomniało mi się że przy kupnie , ten sprzedający coś tam się podniecał że wsadził tłok tej samej selekcji czy tam go ciaśniej spasował co poprzedni bo będzie lepsze sprężanie, kompresja coś w tym stylu mówił a ja jako laik nie potrafiłem tego zweryfikować :P
Czyli wychodzi na to że jak moto przygasło mi ze 3-4 razy i dałem radę go ponownie odpalić tylko poprzez to spalanie stukowe ?bo przecież elektroda była już najprawdopodobniej wyłamana ...
Czyli ogólnie rzecz biorąc to powinienem teraz :??
1.sprawdzić stan cylindra
2.jeśli jest dobry to kupić tłok , uszczelki
3.wygładzić głowice
4.dać gaźnik do regulacji
proszę jeszcze o ostatnie instrukcje i chciałbym maximum czynności wykonać samemu bo mechanicy trochę sobie liczą a część czynności jest dość prosta ...
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez MJR128 » 14/11/2011, 00:29

Cylinder musi obejrzeć mechanik od maszyn offroadowych. Trzeba go zwymiarować.
Trzeba sprawdzić, czy tłok jest od tego modelu i dobrać nowy do odpowiedniego luzu montażowego.
Po zmontowaniu tłoka nasadź cylinder i dobierz grubość uszczelni pod cylinder tak aby płaszczyzna denka tłoka nie pokrywała się z górną płaszczyzną cylindra.
Głowicę popraw. najlepiej jak byś ją nawet wypolerował.
Dysze w gaźniku porównaj z serwisówką.
Po złożeniu całości gaźnik daj do regulacji komuś wykwalifikowanemu.
W razie "W" polecam jeździć na benzycie 98.
Przydała by się też nowa świeca :D

Apropo jakiej grubości była uszczelka pod cylindrem? Możesz zmierzyć suwmiarką.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Lapkos » 14/11/2011, 17:22

ale jajca okazuje się że moje moto jest najprawodpodobniej 96 rok a nie 01 sprawdziłem po nr. silnika a co za tym idzie chyba tłoki już się między tymi rocznikami różnią ...
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez kris514 » 14/11/2011, 17:36

jaki masz nr ramy?
może jakiś szczep!!
1996r jest to pierwszy rok produkcji twojego modelu więc tłoczek raczej będzie ten sam

4SS0*****

À partir de 4XM001464

À partir de 4XM011530

CE03C0*****

CE05C0*****

CE08C0*****

kolejno od 1996 do 2001 r
jeśli8 chcesz wiecej posiadam to na moim chomiku godzillaaaa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez grunder » 14/11/2011, 17:37

Lapkos napisał(a):ale jajca okazuje się że moje moto jest najprawodpodobniej 96 rok a nie 01 sprawdziłem po nr. silnika a co za tym idzie chyba tłoki już się między tymi rocznikami różnią


Niby w jaki sposób sprawdziłeś? VIN wklepałeś w google? Tak nie sprawdzisz. Ja w celu sprawdzenia rocznika CR 125 napisałem e-mail do Honda Poland i mi sprawdzili co to, skąd, na ile była gwarancja itp.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez kris514 » 14/11/2011, 17:47

napisał że sprawdził po nr silnika pewnie było coś typu jakiś tam numer i pod koniec1996 lub coś jak data
w hondzie zazwyczaj jest 17 znakowy vin i 10 znak oznacza rok produkcji a jeśli chcesz możesz sprawdzić czy się zgadzają dane na moim chomiku z tym co podali w serwisie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Lapkos » 14/11/2011, 22:03

do sprawdzania użyłem plików z chomika krisa ... nr silnika u mnie to 4ss-00****** czyli wg. tamtej tabelki rocznik 96 .... dziwne bo znajomy twierdzi optycznie moje moto wyglada na 98-01 ...[/u]
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez MJR128 » 14/11/2011, 22:06

Może pomóc.
http://www.motodacross.com/yamaha/yz125.htm (otwórz link)

CechÄ… charakterystyczna jest ten okrÄ…g na wahaczu.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Bostorn » 14/11/2011, 23:21

plastikami mozna tak moto zmienic aby wyglądało nawet na 5 lat młodsze, tak więc nie patrz na to.

nr ramy, nr silnika, to jest twoj wzorzec
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Duriv » 15/11/2011, 08:21

Podaj nam nr VIN z ramy.[list=]

może jeszcze adres zamieszkania i numer buta? wszelkie info potrzebne do sprawdzenia już ma, więc Piterek nie powtarzaj się i nie nabijaj postów na siłe :)
Bostorn
[/list]
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Lapkos » 15/11/2011, 19:49

dobra wychodzi na to że to jakiś składak ... dziwne zostawmy to .
Cylinder dałem do zwymiarowania lekkiego polerowania głównie koło kanałów wydechowych i wg. mechanika pociągnie jeszcze 2 tłoki ... tłok już zamówiony także powinno być z górki...
Na wszelki wypadek przetłoczyłem przez dół silnika troche ropy żeby upewnić się czy nie znalazł się tam ten kawałek elektrody... i nic nie znalazłem czyli prawdopodobnie poszedł przez wydech ... jak już poskładam wszystek i wyreguluje z kolegą gaźnik to dam znać . pozdr
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez WojciechW » 15/11/2011, 21:01

W czwartek trzeba przepalic xP
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Bostorn » 15/11/2011, 23:54

ale tłok zamówiony pod wymiar??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Lapkos » 16/11/2011, 00:15

oczywiscie
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez OtoJa » 21/11/2011, 21:15

Przyczyna mogła być mieszanka która była za słaba (czyli słabe smarowanie tłoka ) lub jak była za duża i poprostu powstał duży nagar i po zabawie
OtoJa
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/11/2011, 20:53

Postprzez barek253 » 21/11/2011, 21:21

eh pierd..człowieku
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê