yamaha yz 125 : słabł , zabuczał , zgasł , luźna kopka...
Posty: 62
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
aha i przed chwilą mój ojciec co się zna trochu lepiej odemnie wyczaił że właśnie niby elektroda jest złamana ... pytanie tylko czy złamała się w trakcie pracy czy po demontażu ale na 99% po demontażu wyglądało to tak samo czyli ułamało się w trakcie pracy silnika ... i to dlatego taka dziura na głowicy ??
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
edytuj posty
no i masz pryzczyne, przegrzałeś, padła swieca pekła elektroda i narobiła bałaganu
dziwne tylko że ażtakiego
bo zdarza sie ze pekający p[ierscien pęka i wydmuchuje go bez zadnych szkód większych. a u ciebie jedna elektroda narobiła sporo
wiec miałes troche pecha

no i masz pryzczyne, przegrzałeś, padła swieca pekła elektroda i narobiła bałaganu



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No dobra. Zaczynamy.
Były dwie przyczyny awarii.
1. Zła mieszanka paliwowo-powietrzna - zbyt uboga.
2. Podniesiony stopień sprężania.
ad.1
Wysoka temperatura spalania powodowała topienie się elektrod i z czasem stopienie ich całkiem. Niestety ceramiczna osłona katody nie mogła ulec spaleniu więc odłamywała się z biegiem czasu. Spowodowała ona te głębsze wgniecenia w głowicy. Zapewne dawno nie sprawdzałeś stanu świecy. Na głowicy widać też rysy biegnące promieniowo do świecy, które były prawdopodobnie efektem czyszczenia głowicy np. śrubokrętem z nagaru. Widoczne są też ślady szlifowania po zewnętrznej średnicy komory spalania. Zapewne poprzedni właściciel miał taką samą przygodę.
ad.2
Prawdopodobnie ktoś planował głowicę lub wykonał jakiś inny ruch w celu podwyższenia stopnia sprężania. Możliwe jest też, że tłok lub korbowód nie były odpowiednich wymiarów (z innych modelów), co zwiększało stopień sprężania. Efektem było spalanie stukowe, które objawiało się w miejscach gdzie chwilowe ciśnienie gwałtownie wzrastała. Całkiem prawdopodobne, że odpał nie następował za pomocą tej stopionej świecy, ale właśnie tylko i wyłącznie dzięki spalaniu stukowemu.
Cylinder i resztę najlepiej daj do wglądu komuś, kto pracuje z silnikami wyczynowymi. Przeglądnij dysze w gaźniku. Sprawdź czy silnik nie łapał lewego powietrza. Wyrównaj głowicę szlifując ją. Odprężysz ją w ten sposób i może wystarczy to by zapobiec spalaniu stukowemu. Mimo wszystko jeździłbym na benzynie 98.
Poprzedni właściciel nie usunął usterki. Naprawił tylko następstwa usterki.
Były dwie przyczyny awarii.
1. Zła mieszanka paliwowo-powietrzna - zbyt uboga.
2. Podniesiony stopień sprężania.
ad.1
Wysoka temperatura spalania powodowała topienie się elektrod i z czasem stopienie ich całkiem. Niestety ceramiczna osłona katody nie mogła ulec spaleniu więc odłamywała się z biegiem czasu. Spowodowała ona te głębsze wgniecenia w głowicy. Zapewne dawno nie sprawdzałeś stanu świecy. Na głowicy widać też rysy biegnące promieniowo do świecy, które były prawdopodobnie efektem czyszczenia głowicy np. śrubokrętem z nagaru. Widoczne są też ślady szlifowania po zewnętrznej średnicy komory spalania. Zapewne poprzedni właściciel miał taką samą przygodę.
ad.2
Prawdopodobnie ktoś planował głowicę lub wykonał jakiś inny ruch w celu podwyższenia stopnia sprężania. Możliwe jest też, że tłok lub korbowód nie były odpowiednich wymiarów (z innych modelów), co zwiększało stopień sprężania. Efektem było spalanie stukowe, które objawiało się w miejscach gdzie chwilowe ciśnienie gwałtownie wzrastała. Całkiem prawdopodobne, że odpał nie następował za pomocą tej stopionej świecy, ale właśnie tylko i wyłącznie dzięki spalaniu stukowemu.
Cylinder i resztę najlepiej daj do wglądu komuś, kto pracuje z silnikami wyczynowymi. Przeglądnij dysze w gaźniku. Sprawdź czy silnik nie łapał lewego powietrza. Wyrównaj głowicę szlifując ją. Odprężysz ją w ten sposób i może wystarczy to by zapobiec spalaniu stukowemu. Mimo wszystko jeździłbym na benzynie 98.
Poprzedni właściciel nie usunął usterki. Naprawił tylko następstwa usterki.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
haha no to nieźle się narobiło . MJR128 dzięki bardzo za pomoc ;] muszę powiedzieć że teraz przypomniało mi się że przy kupnie , ten sprzedający coś tam się podniecał że wsadził tłok tej samej selekcji czy tam go ciaśniej spasował co poprzedni bo będzie lepsze sprężanie, kompresja coś w tym stylu mówił a ja jako laik nie potrafiłem tego zweryfikować
Czyli wychodzi na to że jak moto przygasło mi ze 3-4 razy i dałem radę go ponownie odpalić tylko poprzez to spalanie stukowe ?bo przecież elektroda była już najprawdopodobniej wyłamana ...
Czyli ogólnie rzecz biorąc to powinienem teraz
?
1.sprawdzić stan cylindra
2.jeśli jest dobry to kupić tłok , uszczelki
3.wygładzić głowice
4.dać gaźnik do regulacji
proszę jeszcze o ostatnie instrukcje i chciałbym maximum czynności wykonać samemu bo mechanicy trochę sobie liczą a część czynności jest dość prosta ...

Czyli wychodzi na to że jak moto przygasło mi ze 3-4 razy i dałem radę go ponownie odpalić tylko poprzez to spalanie stukowe ?bo przecież elektroda była już najprawdopodobniej wyłamana ...
Czyli ogólnie rzecz biorąc to powinienem teraz

1.sprawdzić stan cylindra
2.jeśli jest dobry to kupić tłok , uszczelki
3.wygładzić głowice
4.dać gaźnik do regulacji
proszę jeszcze o ostatnie instrukcje i chciałbym maximum czynności wykonać samemu bo mechanicy trochę sobie liczą a część czynności jest dość prosta ...
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cylinder musi obejrzeć mechanik od maszyn offroadowych. Trzeba go zwymiarować.
Trzeba sprawdzić, czy tłok jest od tego modelu i dobrać nowy do odpowiedniego luzu montażowego.
Po zmontowaniu tłoka nasadź cylinder i dobierz grubość uszczelni pod cylinder tak aby płaszczyzna denka tłoka nie pokrywała się z górną płaszczyzną cylindra.
Głowicę popraw. najlepiej jak byś ją nawet wypolerował.
Dysze w gaźniku porównaj z serwisówką.
Po złożeniu całości gaźnik daj do regulacji komuś wykwalifikowanemu.
W razie "W" polecam jeździć na benzycie 98.
Przydała by się też nowa świeca
Apropo jakiej grubości była uszczelka pod cylindrem? Możesz zmierzyć suwmiarką.
Trzeba sprawdzić, czy tłok jest od tego modelu i dobrać nowy do odpowiedniego luzu montażowego.
Po zmontowaniu tłoka nasadź cylinder i dobierz grubość uszczelni pod cylinder tak aby płaszczyzna denka tłoka nie pokrywała się z górną płaszczyzną cylindra.
Głowicę popraw. najlepiej jak byś ją nawet wypolerował.
Dysze w gaźniku porównaj z serwisówką.
Po złożeniu całości gaźnik daj do regulacji komuś wykwalifikowanemu.
W razie "W" polecam jeździć na benzycie 98.
Przydała by się też nowa świeca

Apropo jakiej grubości była uszczelka pod cylindrem? Możesz zmierzyć suwmiarką.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
jaki masz nr ramy?
może jakiś szczep!!
1996r jest to pierwszy rok produkcji twojego modelu więc tłoczek raczej będzie ten sam
4SS0*****
À partir de 4XM001464
À partir de 4XM011530
CE03C0*****
CE05C0*****
CE08C0*****
kolejno od 1996 do 2001 r
jeśli8 chcesz wiecej posiadam to na moim chomiku godzillaaaa
może jakiś szczep!!
1996r jest to pierwszy rok produkcji twojego modelu więc tłoczek raczej będzie ten sam
4SS0*****
À partir de 4XM001464
À partir de 4XM011530
CE03C0*****
CE05C0*****
CE08C0*****
kolejno od 1996 do 2001 r
jeśli8 chcesz wiecej posiadam to na moim chomiku godzillaaaa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Lapkos napisał(a):ale jajca okazuje się że moje moto jest najprawodpodobniej 96 rok a nie 01 sprawdziłem po nr. silnika a co za tym idzie chyba tłoki już się między tymi rocznikami różnią
Niby w jaki sposób sprawdziłeś? VIN wklepałeś w google? Tak nie sprawdzisz. Ja w celu sprawdzenia rocznika CR 125 napisałem e-mail do Honda Poland i mi sprawdzili co to, skąd, na ile była gwarancja itp.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
napisał że sprawdził po nr silnika pewnie było coś typu jakiś tam numer i pod koniec1996 lub coś jak data
w hondzie zazwyczaj jest 17 znakowy vin i 10 znak oznacza rok produkcji a jeśli chcesz możesz sprawdzić czy się zgadzają dane na moim chomiku z tym co podali w serwisie
w hondzie zazwyczaj jest 17 znakowy vin i 10 znak oznacza rok produkcji a jeśli chcesz możesz sprawdzić czy się zgadzają dane na moim chomiku z tym co podali w serwisie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Może pomóc.
http://www.motodacross.com/yamaha/yz125.htm (otwórz link)
CechÄ… charakterystyczna jest ten okrÄ…g na wahaczu.
http://www.motodacross.com/yamaha/yz125.htm (otwórz link)
CechÄ… charakterystyczna jest ten okrÄ…g na wahaczu.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
plastikami mozna tak moto zmienic aby wyglądało nawet na 5 lat młodsze, tak więc nie patrz na to.
nr ramy, nr silnika, to jest twoj wzorzec
nr ramy, nr silnika, to jest twoj wzorzec
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podaj nam nr VIN z ramy.[list=]
może jeszcze adres zamieszkania i numer buta? wszelkie info potrzebne do sprawdzenia już ma, więc Piterek nie powtarzaj się i nie nabijaj postów na siłe
Bostorn[/list]
może jeszcze adres zamieszkania i numer buta? wszelkie info potrzebne do sprawdzenia już ma, więc Piterek nie powtarzaj się i nie nabijaj postów na siłe

Bostorn[/list]
Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
dobra wychodzi na to że to jakiś składak ... dziwne zostawmy to .
Cylinder dałem do zwymiarowania lekkiego polerowania głównie koło kanałów wydechowych i wg. mechanika pociągnie jeszcze 2 tłoki ... tłok już zamówiony także powinno być z górki...
Na wszelki wypadek przetłoczyłem przez dół silnika troche ropy żeby upewnić się czy nie znalazł się tam ten kawałek elektrody... i nic nie znalazłem czyli prawdopodobnie poszedł przez wydech ... jak już poskładam wszystek i wyreguluje z kolegą gaźnik to dam znać . pozdr
Cylinder dałem do zwymiarowania lekkiego polerowania głównie koło kanałów wydechowych i wg. mechanika pociągnie jeszcze 2 tłoki ... tłok już zamówiony także powinno być z górki...
Na wszelki wypadek przetłoczyłem przez dół silnika troche ropy żeby upewnić się czy nie znalazł się tam ten kawałek elektrody... i nic nie znalazłem czyli prawdopodobnie poszedł przez wydech ... jak już poskładam wszystek i wyreguluje z kolegą gaźnik to dam znać . pozdr
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Posty: 62
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości