a ja obalę parę mitów:
Mocy więcej nie przybędzie bo niby skąd po zmianie przełożeń. Wrażenie że lepiej "zapier**la" wynika z tego, że biegi są krótsze przez zmianę przełożenia końcowego. Natomiast na hamowni ten sam motocykl czy w konfiguracji 15/50 czy 16/48 pokaże taką samą moc. Wiem bo sam swojego hamowałem bez +3 zębów z tyłu z nimi. Moce te same ale wrażenia z jazdy dużo lepsze.
95% nowszych motocykli bierze sygnał do prędkościomierza z czujnika na przedniej zębatce (zdawczej) i jest to tak wykalibrowane by fabrycznie wskazania przy fabrycznych przełożeniach (tutaj 16/48) były w miarę precyzyjne (błąd jest około nawet 10-15% w górę - czy zawyżają - tym więcej i szybciej się jedzie tak więc 300km/h 600tą czy 750tką...nawet nowymi...zapomnijcie
Uturbiona rozwiercona hayabusa z przedłużonym wahaczem ciągnie 312km/h przy wskazaniach GPS a licznik w moto pokazywał ponad 400km/h ...
Przekłamanie prędkości po zmianie przełożeń na więcej zębów z tyłu lub mniej z przodu biorąc pod uwagę już fabryczne przekłamanie będzie duża. U mnie (a mam 3 zęby z tyłu więcej) przy wcześniejszych 150km/h jest 170km/h i po przejechaniu trasy dłuższej z innymi moto z seryjnymi przełożeniami wychodziło, że faktycznie błąd pomiaru wynosi około 20km/h.
Co do większego spalania - nie zauważyłem przy swojej zmianie żadnych różnic. Pali tyle samo ile palił.
Co do wstawania na koło...pierwszy bieg wstaje sam jak nawet nie chcesz i jedynie mocne pochylenie się do przodu gwarantuje oderwanie przedniego koła przy ostrym przyspieszaniu jedynie na około 30cm. Guma na tym biegu jest łatwiejsza niż jej brak. Drugi bieg - tutaj spokój - z gazu wstanie ale nie tak narowiście. Ze sprzęgła nawet z pełnym bakiem i tobołami na baku, z tyłu i po bokach. Z trójki - tylko na torze raz mi się udało - były mega rozgrzane opony, super asfalt, rezerwa w baku i ostry strzał z klamy. Mówimy o gumach na siedząco. Na stojaka nie umiem.
Ogólnie drobne korekty jak ta moja polecam ale więcej niż 3 zęby z tyłu lub jeden ząb mniej z przodu - to już zaczyna być bez sensu (chyba, że do stuntu) bo nagle przestaje być potrzebny 1 i 2gi bieg i rusza się z trzeciego i leci max 180km/h gdy licznik wskazuje 290...