Zobacz wątek - pytania o przeciwskręt
NAS Analytics TAG

pytania o przeciwskręt

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

pytania o przeciwskręt

Postprzez stareRadio » 9/10/2011, 15:17

siema, mam pytanie odnośnie przeciwskrętu:
-czy istnieje dolna wartość pokonywania zakretu dla której jest sens użycia przeciwskrętu?
- czy "kładzenie" sie z moto w lewo jest bardizej naturalne niz prawo czy tylko ja tak mam ?
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica


Postprzez m_four » 9/10/2011, 16:56

Nie ma dolnej wartosci :) w zasadzie im ciezsze moto tym bardziej przeciwskret przydaje sie przy minimalnych predkosciach, bo jak pewnie wiesz przeciwskret nie sluzy do zakrecenia tylko do samej kontroli przechylenia moto. A co do naturalnosci, to chyba na poczatku kazdy tak ma ze ma 'swoja' strone i jest to kwestia treningu :)
m_four
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8/10/2010, 22:46
Lokalizacja: KR / LU

Postprzez pan_wiewiorka » 9/10/2011, 17:07

stareRadio napisał(a):-czy istnieje dolna wartość pokonywania zakretu dla której jest sens użycia przeciwskrętu?

Wyjaśnij o co Ci chodzi.

m_four napisał(a):w zasadzie im ciezsze moto tym bardziej przeciwskret przydaje sie przy minimalnych predkosciach

Riiiiiiliiiii? :shock:
Możesz mi to wyjaśnić? Jak mam rozumieć, że przeciwskręt przydaje się przy minimalnych prędkościach? Chciałbym to zobaczyć kiedy toczysz się 10 km/h.

[...]przeciwskret nie sluzy do zakrecenia tylko do samej kontroli przechylenia moto.

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii??? :shock:

A co do naturalnosci, to chyba na poczatku kazdy tak ma ze ma 'swoja' strone i jest to kwestia treningu :)

To nie tak, generalnie osoby praworęczne mają tendencję to łatwiejszego skręcania w lewo. Leworęczne w prawo. Trzeba to wyćwiczyć i tyle.
pan_wiewiorka
 

Postprzez stareRadio » 9/10/2011, 18:52

To nie tak, generalnie osoby praworęczne mają tendencję to łatwiejszego skręcania w lewo. Leworęczne w prawo


jestem leworęczny, łatwiej przychodzi mi jednak w prawo :wink:

stareRadio napisał:
-czy istnieje dolna wartość pokonywania zakretu dla której jest sens użycia przeciwskrętu?

Wyjaśnij o co Ci chodzi.


śmigając dzis Fazim, zauważyłem ze dużo lepiej wykonuje sie przeciwskręt mając wiecej na budziku (w zależności od winkla ~80km/h) , jadąc ok 60km/h nie wiedzę juz potrzeby stosowania go.
Chyba trzeba przetoczyć sie na jakiś nieuczęszczany plac i technike w wolnej jeździe poćwiczyc.
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez maciejka69 » 9/10/2011, 19:48

stareRadio napisał(a):śmigając dzis Fazim, zauważyłem ze dużo lepiej wykonuje sie przeciwskręt mając wiecej na budziku (w zależności od winkla ~80km/h) , jadąc ok 60km/h nie wiedzę juz potrzeby stosowania go.


a czy Ty aby wiesz co to w ogóle jest przeciwskręt? Skoro nie widzisz potrzeby stosowania go przy "ok. 60kmh" to jak Ty wtedy skręcasz? Ciągniesz kierownicę? O ile dobrze się nauczyłem, do skręcania stosujemy przeciwskręt. Nikt mi nie mówił, że poniżej 60kmh można ciągnąć kierownicę bo nie ma potrzeby stosowania przeciwskrętu
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez pan_wiewiorka » 9/10/2011, 20:00

Przeciwskręt stosujesz, czy tego chcesz czy nie. Kwestia tego aby robić to świadomie. Taka jest fizyka motocykla. I już. Przeciwskrętu nie stosujesz w manewrowaniu, tzw. parkingowym, przy niskich prędkościach.

Co do łatwiejszego skręcania. Sprawdź to na 'koniczynce'. Jeśli faktycznie łatwiej będzie Ci skręcać w lewo będąc mańkutem, to należysz do dość wąskiej grupy :)
pan_wiewiorka
 

Postprzez sepo » 9/10/2011, 21:59

ja jestem leworeczy i tez mi lewe winkle latwiej wchodza
Hornet-->929-->954-->DRZ 400 SM k6 | http://bikepics.com/members/sepo/
Avatar użytkownika
sepo
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1587
Dołączył(a): 6/11/2007, 20:06
Lokalizacja: Ząbki

Postprzez pan_wiewiorka » 10/10/2011, 06:53

Kurde, sami jednoprocntowcy :D
Ja jestem praworęczny i na początku wolałem lewe :)
pan_wiewiorka
 

Postprzez m_four » 10/10/2011, 10:23

pan_wiewiorka napisał(a):
m_four napisał(a):w zasadzie im ciezsze moto tym bardziej przeciwskret przydaje sie przy minimalnych predkosciach

Riiiiiiliiiii? :shock:
Możesz mi to wyjaśnić? Jak mam rozumieć, że przeciwskręt przydaje się przy minimalnych prędkościach? Chciałbym to zobaczyć kiedy toczysz się 10 km/h.

[...]przeciwskret nie sluzy do zakrecenia tylko do samej kontroli przechylenia moto.

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii??? :shock:


No a niby w jaki sposob przechylasz moto przy nawrocie z minimalna predkoscia? To ze sie przechylasz 'od' zakretu to jedno ale samego pochylenia motocykla dokonujesz poprzez wykonanie delikatnego przeciwskretu. A co do przechylenia jeszcze, przeciez wchodzac w zakret wykonujesz przeciwskret po czym dostosowujesz kierownice do kierunku jazdy by kontynuowac jazde w zakrecie. Przeciwskret pozwala na pochylenie moto. Przyklad jadac po prostej mozesz spokojnie jechac z moto przechylonym na jedna strone lecz kontrujac to ciezarem ciala przezuconym na druga (jak przy nawrocie).
m_four
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8/10/2010, 22:46
Lokalizacja: KR / LU

Postprzez pan_wiewiorka » 10/10/2011, 12:36

No a niby w jaki sposob przechylasz moto przy nawrocie z minimalna predkoscia?

Mając 5 km/h i robiąc zawrotkę na ulicy skręcam kierą, nawet przy 20. Przeciwskręt nie ma tutaj racji bytu. Tutaj kierownica działa jak w samochodzie czy jak w trajce.

To ze sie przechylasz 'od' zakretu to jedno

???

A co do przechylenia jeszcze, przeciez wchodzac w zakret wykonujesz przeciwskret po czym dostosowujesz kierownice do kierunku jazdy by kontynuowac jazde w zakrecie.

Co Ty bredzisz? Chyba, że mówisz o korekcie toru jazdy. Jeśli na winklu masz 100 km/h, to każde oddziaływanie na kierownicę w zgodnym kierunku, oznacza prostowanie.

Przeciwskret pozwala na pochylenie moto. Przyklad jadac po prostej mozesz spokojnie jechac z moto przechylonym na jedna strone lecz kontrujac to ciezarem ciala przezuconym na druga (jak przy nawrocie).

Chciałbym to zobaczyć, zwłaszcza przy 100 km/h +. W ogóle chciałbym to zobaczyć.

Zapytam z czystej ciekawości. Ty to wszystko na poważnie? :shock:
pan_wiewiorka
 

Postprzez m_four » 10/10/2011, 12:59

http://www.youtube.com/watch?v=K19tYt7I ... re=related pierwszy przykład z brzegu... i facet dobrze mówi stosujesz przeciwskręt do inicjacji zakrętu przy minimalnej prędkości...
m_four
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8/10/2010, 22:46
Lokalizacja: KR / LU

Postprzez pan_wiewiorka » 10/10/2011, 16:17

m_four napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=K19tYt7IBkM&feature=related pierwszy przykład z brzegu... i facet dobrze mówi stosujesz przeciwskręt do inicjacji zakrętu przy minimalnej prędkości...

Nie mam już siły. Bez odbioru.
pan_wiewiorka
 

Postprzez piotrek7714 » 10/10/2011, 17:00

m_four moundrujesz się a kija się znasz widzisz że bardziej doświadczeni ci dają swoje rady poparte wieloletnia praktyką a ty dalej pieprzysz swoje mądrości, ja co do przeciw skrętu się nie wypowiadam bo ja swoje wiem, to co trzeba przeczytałem i głupich pytań nie zadaje. przeczytaj sobie kilka książek na temat techniki kierowania motocyklami po oglądaj filmiki na yt tylko nie jakies pierdoły a np: szkołę Keith`a Code`a a najlepiej to jak byś posadził tyłek na moto, pojeździł i zobaczył co się z czym się je i dojdziesz do wniosku że Wiewiór i Maciejka ci dobrze mówili.
GSX-R 750 95r
piotrek7714
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 21/4/2011, 13:05
Lokalizacja: ELW

Postprzez zxer » 10/10/2011, 17:08

wiewior nie poddawaj sie !! xD
Swoja droga niezle farmazony co niektorzy prawia tutaj.

Co do predkosci rzedu 5-20 km/h nie widze sesu stosowania no chyba ze chcesz ostro przypalowac na zakrecie. Przeciwskret wykonujesz z gazem na poziomie 5 - 10 %.


Przeciwskret pozwala na pochylenie moto. Przyklad jadac po prostej mozesz spokojnie jechac z moto przechylonym na jedna strone lecz kontrujac to ciezarem ciala przezuconym na druga (jak przy nawrocie).


lol ze co ? nigdy nie robisz nic przeciwko motocyklowi. Jedziesz Z motocyklem nie PRZECIW niemu
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez motoluka » 10/10/2011, 18:20

piotrek7714 napisał(a):m_four moundrujesz się a kija się znasz widzisz że bardziej doświadczeni ci dają swoje rady poparte wieloletnia praktyką a ty dalej pieprzysz swoje mądrości, ja co do przeciw skrętu się nie wypowiadam bo ja swoje wiem, to co trzeba przeczytałem i głupich pytań nie zadaje. przeczytaj sobie kilka książek na temat techniki kierowania motocyklami po oglądaj filmiki na yt tylko nie jakies pierdoły a np: szkołę Keith`a Code`a a najlepiej to jak byś posadził tyłek na moto, pojeździł i zobaczył co się z czym się je i dojdziesz do wniosku że Wiewiór i Maciejka ci dobrze mówili.


Zwykle nie upominam ludzi, czasami sam robię błędy, ale do jasnej cholery kup sobie słownik bo nie da się tego czytać...

PS: Do pan_wiewiorka zacznijmy od tego, że Ci "motocykliści" nie mają bladego pojęcia co to jest przeciwskręt a tym bardziej nie stosują go świadomie.
Ostatnio edytowano 10/10/2011, 18:23 przez motoluka, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Atlantis » 10/10/2011, 18:21

m_four napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=K19tYt7IBkM&feature=related pierwszy przykład z brzegu... i facet dobrze mówi stosujesz przeciwskręt do inicjacji zakrętu przy minimalnej prędkości...


Stary, a 8-semkę, albo jakąkolwiek inną figurę bardziej skomplikowaną niż skręt, też robisz całą na przeciwskręcie? Jeśli tak to wrzuć filmik - chętnie się czegoś nauczę ;>
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Arturo925 » 10/10/2011, 19:19

8 to oni na kolanie przelatują ;)

Jeśli ktoś zastosuje przecwiskręt przy prędkości sklepowego wózka i sie przy tym nie wysypie, to wysyłam piwo (jakie kto sobie zażyczy). Tylko musi byc filmik!
Ostatnio edytowano 10/10/2011, 19:29 przez Arturo925, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez madcap » 10/10/2011, 19:20

ja wiem czemu wy wszyscy macie taką łątwość na lewo i trudność na prawo

za dużo po rondach jeździcie zgodnie z przepisami...
czas by pojeździć trochę pod prąd


sorry za OT
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Atlantis » 10/10/2011, 19:39

Arturo925 napisał(a):8 to oni na kolanie przelatują ;)

Jeśli ktoś zastosuje przecwiskręt przy prędkości sklepowego wózka i sie przy tym nie wysypie, to wysyłam piwo (jakie kto sobie zażyczy). Tylko musi byc filmik!


Ja daję 2, także jest już "tłum" spragnionych tak owego pokazu umiejętności.
Najlepiej w HD jak da radę - co bym wszystkie szczegóły mógł zobaczyć i jak najwięcej się nauczyć.

Jeśli chodzi Wam o inicjację skrętu poprzez przeciwskręt: http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xW ... _embedded#!

Ale między inicjacją, a skrętem jest pewna diametralna różnica.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krakn » 11/10/2011, 19:29

przeciw skręt to nie tylko do jazdy po łuku, to chyba najlepszy sposób na wykonanie ucieczki w razie gdy ktoś nam z boku zajedzie, albo spycha (wykonanie "uskoku w bok" ) albo do wykonania manewru uniku, np gdy przed nami pojazd wykona awaryjne hamowanie to my w większości wypadków nie mamy szans na wyhamowanie, za to w bardzo wielu przypadkach wystarczy wykonać właśnie ominięcie, z wykonaniem zygzaka z bardzo ciasnymi łukami do których potrzeba mocno pchnąć kierownice w przeciwną stronę by przechylić moto.

Osobiście co najmniej 2 razy w ten sposób uratowałem sobie tyłek w ten sposób.

Z tego co sam zauważyłem to im cięższy motocykl i im większa moc tym przeciwskręt czyli siła odpychania kierownicy w drugą stronę musi być robiona bardziej świadomie i z większą mocą.
Po czym poznać że motocyklista nie umie i nie wie nic o przeciwskręcie?

choćby to ze brakuje mu drogi czy pasa na zakręci i żeby się wyrobić ścina pasy pakując się na pas pod prąd.
Kiedyś widziałem takiego , kilka razy o włos był od czołowego zderzenia, a na rondzie jak wjechał na środkowy pas, to zanim wykonał skręt o 90 to znalazł się tuż przy krawężniku na 3 zewnętrznym pasie.
Marauder, CBR600RR, FAZER FZ1000GT.
Avatar użytkownika
krakn
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 27/9/2011, 17:24

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr