Cross 4 suw czy 2 suw? Koszta napraw itd. Wybór sprzętu.
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Cross 4 suw czy 2 suw? Koszta napraw itd. Wybór sprzętu.
Witam. Jeżdżę na crossie od 7 roku życia zacząłem od 110cmm3 4 suw, następnie Yamaha DT 125cmm3 następnie yamaha yz450f 2003r, Husqvarana TE600, Honda cr 125.
Miałem kilka okazji na przejechanie się kilkoma nimi przez okres około 2 tygodni każdą
(nie moje tylko dobrego kolegi taty)
Teraz posiadam chińczyka 200cmm3 4 suw ale on jest tylko na ulice
Mam do wydania około 10 tysięcy złotych.
Najbardziej jestem przekonany do Yamaha YZ450F.
Aczkolwiek kupując 2 suwa będą mniejsze koszta napraw itd.
Wybrałem kilka motocykli:
Yamaha YZ450F 4suw
Yamaha YZ250 2suw
Honda CR 250 2suw
KTM 250 lub 300 w 2suw
Którą wybrać, jakie koszty eksploatacji? Przypominam że bardziej wole enduro czyli bagienka, błoto (nie lubię skakać itd).
Potrzebuje bardzo mocnego sprzętu, żeby nie było tak że będzie mu brakować mocy właśnie tego nie chcę.
Dzięki za odpowiedzi z góry.
Miałem kilka okazji na przejechanie się kilkoma nimi przez okres około 2 tygodni każdą

Teraz posiadam chińczyka 200cmm3 4 suw ale on jest tylko na ulice

Mam do wydania około 10 tysięcy złotych.
Najbardziej jestem przekonany do Yamaha YZ450F.
Aczkolwiek kupując 2 suwa będą mniejsze koszta napraw itd.
Wybrałem kilka motocykli:
Yamaha YZ450F 4suw
Yamaha YZ250 2suw
Honda CR 250 2suw
KTM 250 lub 300 w 2suw
Którą wybrać, jakie koszty eksploatacji? Przypominam że bardziej wole enduro czyli bagienka, błoto (nie lubię skakać itd).
Potrzebuje bardzo mocnego sprzętu, żeby nie było tak że będzie mu brakować mocy właśnie tego nie chcę.
Dzięki za odpowiedzi z góry.

- Versaczi
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
- Lokalizacja: Otwock
To sa maszynki bardziej "full cross" niz enduro ale tez daja rade sam wiem po sobie i crf ;D mocy moze nie braknac nawet w 250 4t tylko trzeba jezdzic troche
Koszty sa zalezne od motoru w jakim stanie kupisz i jak bd serwisowany przez Cb ;p mozesz kupic 4t i nie daolozyc do niego nic a kupisz 2t i bd ciagle cos naprawial ;D 2 tyg to troche malo na sprawdzenie i przyzwyczajenie sie wiem tyle 250-300 2t to smierc w oczach
ja proponuje z tych moto yzf 450 a moze sprobojesz 250 w 4t wybor nalezy do Cb 



CRF250R
- eragon89
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 19/6/2011, 09:07
Jak jeździsz enduro to lepiej weź sobie hard enduro. Na dłuższych prostych dłuższe przełożenia skrzyni sa wygodniejsze i moto sie tak nie meczy.
- damian8178
- Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 6/7/2011, 10:41
po 1 jak szukasz oszczędnosci to nie w tym sporcie
po 2 masz racje że koszty napraw 2T są nie drogie, ale są stosunkowo częste. w 4T płacisz niewiele wiecej, ale prawie 2X rzadziej zaglądasz. (zalezy jakie częsci bo do tłoczka i wału zagladasz 3X rzadziej) wiec koszty napraw, częsci i ogólnie eksploatacji wliczając paliwko wychodzi stosunkowo podobnie. mówia że 4T wychodzi duzo drożej. ale prawda taka ze jak moto zadbane i sie zrobi porządny remont, i nie katuje ostro to moto smiga i smiga :d.
po 3 i tu najwazniejsze - jak chcesz jazde enduro
to kup enduro. za 10k juz cos kupisz. jak nie lubisz skakac to jeszcze lepiej bo zawieszenie hard enduraka jest przystosowane pod jazde w lesie, po bagnach, i ogólnie nie stricte na tor. ( choc i tam wjechac z powodzeniem mozna ) mocowo to prawie to samo co wyczynówka, jednak inaczej tą moc oddaje. silniki z reguły siedzą te same w hard endurakach jak i w wyczynowkach. zmienione sa mapy zapłonu, zestrojenie gaźnika i zestopniowanie skrzyni biegów. co nie znaczy że moto jest słabe, bo po lesie hard lepiej daje sobie rade niz wyczynówka
bo do tego jest stworzona
i tutaj patrz na rózne moto. masz klxa 250/300 4T najmniej wyczynowe hard enduro ;P bardzo mało zabiegów wymaga. a przy tym całkiem fajnie smiga. masz ktmy 450, 250 125 cała gama w wersji EXC, masz yamahe WR, honde CRF w wersji X, suzuki DR-Z 400, (choc tutaj ciezkie wersje to raczej dual sporty, cos jak DT 125 tylko wieksze, ale wersje lekkie (chyba oznaczane literką S ) są dosyc mocne ) co do wyboru 2T i 4T patrz raczej czym ci sie przyjemniej jeździ - 2 taktem czy 4 taktem. chyba tyle

po 3 i tu najwazniejsze - jak chcesz jazde enduro



i tutaj patrz na rózne moto. masz klxa 250/300 4T najmniej wyczynowe hard enduro ;P bardzo mało zabiegów wymaga. a przy tym całkiem fajnie smiga. masz ktmy 450, 250 125 cała gama w wersji EXC, masz yamahe WR, honde CRF w wersji X, suzuki DR-Z 400, (choc tutaj ciezkie wersje to raczej dual sporty, cos jak DT 125 tylko wieksze, ale wersje lekkie (chyba oznaczane literką S ) są dosyc mocne ) co do wyboru 2T i 4T patrz raczej czym ci sie przyjemniej jeździ - 2 taktem czy 4 taktem. chyba tyle

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
4T jak coś pierdolnie to boli, a w 2T jak coś walnie to mniej
Generalnie 4T wymaga większej kultury serwisowej. Co 30-40 mth tłok, można i co 60-90 ale wtedy tracisz selekcje tloka, zaworow pilnowac, olej zmieniac, filtra pilnowac.. To są wyczynowe sprzęty. I koszta na przestrzeni kilku lat powinny być zbliżone. Chociaż boli jak wsadzam 3k w kxfa..

Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
ale nie ty wsadzasz ;P pozatym co 30 mth ? co tyle zawodnicy nie zmieniaja
90 mth na tłoczku. po 120 zaczynasz miec powiekszone luzy i tłok moze wyrobic cylek na wieksza selekcje. pozatym hard enduro tak sie nie zuzywa. mój kat pod 500 mth podchodził i wymagał remontu, choc jeszcze jeździł i pracował idealnie. od nowosci 5 lat bez rozbierania silnika
( nie licze łancuszków itP)


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kup CR/KX 500 2t, 14z z przodu, 48z z tylu jest przelozeniem odpowiednim do Twoich wymarzonych akrobacji i nigdy Ci mocy nie zabkranie.Co do remontow dobrze zlozysz to na upartego pojezdzisz dluzej jak 450 w 4T bo mocy nigdzie i nigdy nie wykorzystasz
Napisz mi na PM jezeli interesuje Cie yz450f 08r. znajomy chce sprzedac.

Napisz mi na PM jezeli interesuje Cie yz450f 08r. znajomy chce sprzedac.
Honda CR 500
-
WojciechW - Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Honda xr 400 najlepszy (według mnie) motocykl hard enduro dla amatora jaki jest w tej chwili na rynku 5 sezonów bez remontu to dla niej nic!góra-średnie-małe w każdych z tych prędkości obrotowych czuje się wspaniale ( w przeciweństwie do lc4) jest super lekka waży 119kg to o 4 więcej niż np huska te 450 ale świetnie sobie radzi na torze skoki bez problemu
na całym zachodzie motor polecany jedyne co przy nim robisz to regulacja zaworów co 2000km i wymiana oleju co 1500km (plus kontrola napinacza) w europie 600 robią 50 000-60 000 bez remontu a w amerykańskiej gazecie był motor który miał 80 000 i nic mu nie było (400 pewnie trochę mniej ale nie wiem ile dokładnie)
za 10tyś dostaniesz dobry egzemplarz
-podajzdy-widziałem filmy w których podjeżdzali jak po bułki do sklepu z łatowścią
-tor- w stanach nawet są wyścigi xr na torze motocrossowym
-błoto-tu się nie wypowiadam mało jest motocykli w które dorównają jej w błocie
-400 zwinna i zwrotna 600 już nie (kwestia ramy)
nie ma rozrusznika ale odpala się bardzo łatwo ( w przeciwieństwie do lc4) auto rozprężnik
i do wszystkich którzy powiedzą że to dual sport
jak to czemu?bo nie ma apsów?jak ktoś jest pozerem może sobie dokupić upsy w wyposażeniu dodatkowym
bardzo lubie ten motor i choć nie cierpię amerykanów to wiem jedno że w kwestii motocykli jakimś cudem dobierają dobrze (drz,ttr,Xr,crf nie wyczynowa itp.) a u nas w Polsce każdy jakieś super ekstra nie wiadomo co (gx,exc,te)


-podajzdy-widziałem filmy w których podjeżdzali jak po bułki do sklepu z łatowścią
-tor- w stanach nawet są wyścigi xr na torze motocrossowym
-błoto-tu się nie wypowiadam mało jest motocykli w które dorównają jej w błocie
-400 zwinna i zwrotna 600 już nie (kwestia ramy)
nie ma rozrusznika ale odpala się bardzo łatwo ( w przeciwieństwie do lc4) auto rozprężnik



Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
-
lapfactor - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
- Lokalizacja: Poznań
WojciechW napisał(a):Kup CR/KX 500 2t, 14z z przodu, 48z z tylu jest przelozeniem odpowiednim do Twoich wymarzonych akrobacji i nigdy Ci mocy nie zabkranie.Co do remontow dobrze zlozysz to na upartego pojezdzisz dluzej jak 450 w 4T bo mocy nigdzie i nigdy nie wykorzystasz![]()
Napisz mi na PM jezeli interesuje Cie yz450f 08r. znajomy chce sprzedac.
teraz to człowieku dołożyłeś do pieca;d
niech od razu silnik odrzutowy sobie zamontuje
raczej widzi mi się u niego 250 4t
chłopak musi opanowac motocykl do perfekcji, wygrywac zawody i wiedziec jak i kiedy zareaguje, wtedy dopiero jest zabawa jeśli wie co się bd działo
to nie sztuka kupic odrzutowiec i się z nim męczyc i kaleczyc
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
http://www.motox.abc24.pl/ pozytywne opinie są o tym sprzedającym, żałuję, że ja tam nie kupiłem motoru.
- mikozniak
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Duriv napisał(a):Kup CR/KX 500 2t, 14z z przodu, 48z z tylu jest przelozeniem odpowiednim do Twoich wymarzonych akrobacji i nigdy Ci mocy nie zabkranie.Co do remontow dobrze zlozysz to na upartego pojezdzisz dluzej jak 450 w 4T bo mocy nigdzie i nigdy nie wykorzystasz
Chciałbym Ciebie zobaczyć jak jeździsz na tych moto, może wykorzystasz te 100% mocy na swoim torze.

-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
-
piciasek - Świeżak
- Posty: 255
- Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23
popatrzcie komentarze pod spodem
ja sie tez nie dokonca z tym zgadzam bo zrobiłem juz spoooro mth niedługo pewnie do 100 dobije a wydałem 5 tysi w całe moto.. z czego wiekszosc szła na nowe plastiki, okleiny, oponki itp. w silnik 2500 wsadziłem i zegareczek. tak jak ktos dał komentarz takie cos jest dla zawodnika, który wyciska moto w 100% i z kazdą pierdołą leci do mechanika. kto zrobi połowe rzeczy sam, no i plus jazda nie wyczynowa - wtedy koszta idą spoooro w dół zwłaszcza dla 4T własnie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości