Zobacz wątek - Smarowanie lancucha

Smarowanie lancucha

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Smarowanie lancucha

Postprzez matthew #3 » 30/8/2011, 17:43

Witam, mam taki dylemat, gdyż nie wiem jaki w końcu smar wybrać do smarowania łańcucha w Honda CR 250.
Miałem brać : MOTUL CHAIN LUBE ROAD , ale ktoś tam mi powiedział ze lepiej brać : Castrol Chain Spray, jeszcze ktoś inny ze : ELF Chain Lube i jeszcze tam jakieś przykłady były.
A wiec prosił bym was o doradzenie na którego się zdecydować.
Avatar użytkownika
matthew #3
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35


Postprzez zxer » 30/8/2011, 17:57

jakikolwiek bedzie ok. Wazne zeby lancuch nie byl suchy. Wszystkie te preparaty mozesz spokojnie zastosowac bo nieszkodza O-ringom.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez hans313 » 30/8/2011, 18:02

tak jak kolega wyzej
ja mam jakis niemiecki nie powiem Ci dokladnie teraz jaki ale ponoc wygral jakies nagrody w swiecie motocykli (gazeta) ,a rok temu mialem BELLRAYA ;)
hans313
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 2/9/2010, 23:40
Lokalizacja: Piła

Postprzez Invi » 30/8/2011, 18:24

Na stronie motocykl-online masz test smarowideł do łańcuch, okazuje się że różnice potrafią być znaczne.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez zxer » 30/8/2011, 18:56

Invinciblee napisał(a):Na stronie motocykl-online masz test smarowideł do łańcuch, okazuje się że różnice potrafią być znaczne.


w tym tescie przedstawiono zdolnosc przenikania jako cos dobrego a to nie jest tak do konca. Nie chcesz chyba zeby wyplukalo ci smar spod O-ringow? Dlatego do czyszczenia lancuchow nie stosuje sie WD40 lub innych preparatow ktore potencjalnie moga wyplukac smar spod O-ringow
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez henio12323 » 30/8/2011, 19:13

co do smaru powiem ci ze równie dobrze moze byc olej przekładniowy. ja stosuje byle jakie tanie smary (10-15 zł za puszke) i biore na wyjazdy i psikam co postój :P lepiej smaruje niz jedno grubsze psikanie smarem za 50 zł. i taniej wychodzi :D jak juz chcesz w ciezki teren dobry smar to polecam belraya
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez matthew #3 » 30/8/2011, 19:53

Dziekuje :D
Avatar użytkownika
matthew #3
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35

Postprzez Invi » 30/8/2011, 20:20

Ja mam Szpraja, ale też często smaruje przepalonym olejem przekładniowym właśnie.

zxer napisał(a):
Invinciblee napisał(a):Na stronie motocykl-online masz test smarowideł do łańcuch, okazuje się że różnice potrafią być znaczne.


w tym tescie przedstawiono zdolnosc przenikania jako cos dobrego a to nie jest tak do konca. Nie chcesz chyba zeby wyplukalo ci smar spod O-ringow? Dlatego do czyszczenia lancuchow nie stosuje sie WD40 lub innych preparatow ktore potencjalnie moga wyplukac smar spod O-ringow


Niby idea jest taka że ma przedostać się przez uszczelniacze i tam pozostać. A podwójny X-ring nie jest tak łatwo spenetrować :P

No i test miał dużo kryteriów z przedstawionymi w miarę szczegółowymi wynikami, więc ostateczną kolejność można sobie spokojne ustawić według własnego widzimisie ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez zxer » 31/8/2011, 00:19

ja kiedys olej przekladniowy od skutera wymieszalem z tawotem i smarem silikonowym w sokowirowce bo nie mialem pod reka smarowidla do lancucha. Chyba z 1000 km zrobilem na tym specyfiku bez smarowania
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Kelhorn » 2/9/2011, 14:03

A ja robię najprościej jak się da:

1. Praktiker - olej 80W90
2. Czyścimy łańcuch.
3. Nakładamy olej pędzelkiem.

EoT na 400-500 km.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez Invi » 2/9/2011, 15:14

zxer napisał(a):ja kiedys olej przekladniowy od skutera wymieszalem z tawotem i smarem silikonowym w sokowirowce bo nie mialem pod reka smarowidla do lancucha. Chyba z 1000 km zrobilem na tym specyfiku bez smarowania


Ja nie miałem niczego pod ręką a łańcuch błagał o przesmarowanie to dostał smaru do łożysk tocznych (niby są tam simmeringi, więc nie powinien niszczyć gumy) i faktycznie siedział zaskakująco długo na ogniwkach.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 2/9/2011, 19:19

przede wszystkim piszcie o smarze do crossówki :P po asfalcie jest całkiem inny olej. w crossówce smarowanie ma sie całkiem inaczej ;/ byle piach czy woda nie moga sie dostawac ani wypłukiwac oleju ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Raczek_6 » 3/9/2011, 21:05

Smar musi być przeznaczony do OFF-Road-u.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr