Zobacz wątek - Triumph Daytona

Triumph Daytona

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Triumph Daytona

Postprzez codiii » 29/8/2011, 23:43

Witam.
Posiadam Daytone z roku 1999,z którą miałem już problem z wężem od podciśnienia. Jednak mam kolejny kłopot....od pewnego czasu Triumphik do 5 tyś ma małą moc i tak coś dziwnie idzie, tak bardzo nierówno. Jeśli chce szybko ruszyć to musze go wkręcić na 4tyś obrotów, przy normalnym starcie powoli się rozkręci. Natomiast prawdziwy dramat zaczyna się z ruszaniem pod górke, w tedy to trzeba ją do 5-6 tyś wkręcić aby poszła. Dodam ze powyżej 5-6 tyś idzie jak szalony i wraca normalny dzwięk silnika trzycylindrowego. Podejrzewam że ma to też związek z szarpaniem na niskich obrotach przy stałej prędkości (jazda po mieście). I kolejny związek, przy redukcjach gdy się go wysprzęgli obroty spadają tak nisko, że czasami zgaśnie. Dodam że moto po wymianie oleju, regulacji zaworów. Kolejny problem to szarpanie przy hamowaniu (nasila się w gdy tarcza już ciepła) ale to już na inny temat.
Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to prosze o info.
Ostatnio edytowano 25/2/2012, 09:03 przez codiii, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice


Postprzez Przemo_rene » 31/8/2011, 12:29

sprzedaj sprzęta i kup coś z japonii. Trumphy są super do momentu awarii ukłądu wtryskowo-zapłonowego.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez codiii » 31/8/2011, 13:04

Każdy moto ma plusy i minusy. Dźwięk R3 jest śliczny i ciągnie fajnie nawet od dołu. Japończyk też jak będzie miał nietypową usterke to tez będzie problem jak to ugryść. Wiem że Triumphy to jeszcze egzotyk w naszym kraju, ale jak by na to nie patrzeć, są to świetne maszyny.
BTW. jak go sprzedam jak ma usterke :)
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez Przemk » 31/8/2011, 13:08

A sprzęgła nie masz spalonego ;)
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez codiii » 31/8/2011, 13:19

nie nie na pewno nie sprzęgło. Przynajmniej jeszcze nie :)
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez Raczek_6 » 3/9/2011, 21:41

Kiedy zmieniany filtr paliwa ?
W jakim stanie filtr powietrza ?
Jak wyglądają świece zapłonowe ?

Może mechanik podczas regulacji luzów zaworowych coś pomylił i źle poskładał ?
Może nie właściwy odstęp elektrod na świecach - problem z wolnymi obrotami, a na wysokich w miarę OK.

P.S. Żadna japonia nie umywa się do prawdziwego europejskiego motocykla z długą historią.

Niestety Triumphy jak i włoskie motocykle wymagają mechaników z doświadczeniem przy danej marce. Po za tym po regulacjach czasami trzeba podpiąć pod komputer i sprawdzić parametry oraz ustawić ECU. oraz wykasować błędy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez codiii » 4/9/2011, 17:22

- Filtr paliwa nie wiem kiedy był wymieniany.
- Filtr powietrza, czysty w dobrym stanie (na dodatek go przedmuchiwałem kompresorem)
- Świece nowe więc raczej powinno być okej z nimi.

Mechanik na co dzień pracuje w serwisie Hondy. Manuala ściągał z neta do tego modelu i robił zgodnie z instrukcją (przynajmniej tak mnie zapewniał). W każdym bądź razie jak go odebrałem to było lepiej niż przed serwisem.

Dorzucam filmiki jak to wszystko chodzi:
http://codiii85.wrzuta.pl/film/0ynFCwQr ... tona_t595i
http://codiii85.wrzuta.pl/film/71yDVq1m ... tona_t595i
http://codiii85.wrzuta.pl/film/a5CWhdMZ ... tona_t595i .
Wolne obroty troche świrują i przy zejściu w dół potrafi zgasnąć.

Co do komputera to nie wiem jakie tam faktycznie kable trzeba ale mam OBD i OBDII oraz TuneECU (sygnowany logiem Triumph). Ani przez OBD ani przez OBDII się nie podepnie.
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez ASR1927 » 5/9/2011, 17:35

Zmień filtr paliwa, zmień filtr powietrza (przedmuchiwanie daje efekty tylko do czasu) K&N do mojego Triumpha kosztuje niecałe 200zł a jest dożywotni. Wyreguluj przepustnice, jak masz wtrysk, wyczysć listwe wtryskowa.

Z trzeciego filmiku obstawiałbym jeszcze świece do wymiany. Ale ogólnie wrażenie mam takie, jakby dostawał za mało powietrza, a jak dostanie już więcej (przy odkręceniu gazu) to sobie radzi.

Można to chyba uznać za typową wadę Triumpha...
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez codiii » 5/9/2011, 21:56

Świeczki raczej są okej, bo zakładane w Maju tego roku, NGK pod ten model.
Filtr paliwa i powietrza wymienie, ale dopiero jak go podepne pod komp, a będzie to na dniach.
Co do wtrysków i przepustki. Wtryski wyczyścić to chyba chodzi o zdjęcie i wymycie tak? A przepustnice jak wyregulować?
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez ASR1927 » 6/9/2011, 19:24

Ultradźwiękowe czyszczenie wtrysków i synchro przepustnic - oddaj na serwis. Nie mam pojęcia jak to się robi (przynajmniej to drugie). Mechanior mówił mi jeszcze, że na brzegach przepustnic zbiera się trochę syfu który też trzeba czyścić (nie jest to jakieś wielkie błoto, tylko niezauważalna warstwa pyłków itp). Mój Triumph dziś ma znów objaw taki jak opisałeś. Gdzie się podłączasz do komputera?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez codiii » 6/9/2011, 19:58

ASR1927 napisał(a):Ultradźwiękowe czyszczenie wtrysków i synchro przepustnic - oddaj na serwis. Nie mam pojęcia jak to się robi (przynajmniej to drugie). Mechanior mówił mi jeszcze, że na brzegach przepustnic zbiera się trochę syfu który też trzeba czyścić (nie jest to jakieś wielkie błoto, tylko niezauważalna warstwa pyłków itp). Mój Triumph dziś ma znów objaw taki jak opisałeś. Gdzie się podłączasz do komputera?

Jutro będe miał kabel VAG OBDII i sam podłącze programem TuneECU. Darmowy i pod Triumphy http://www.tomhamburg.net/
Dam znać czy przez ten kabel da rade, bo mam ELM 327 ale przez to się nie da rady Triumpha podpiąć. Doczytałem że VAG OBDII da rade. Jak jutro dojdzie zdam relacje.
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez ASR1927 » 6/9/2011, 20:40

VAG? A to nie jest czasem kabel do aut grupy Volkswagena? (Volkswagen AktienGesellschaft - w skrócie VAG) Nie widziałem nigdzie w Triumphie takiej wtyczki...

EDIT: Chociaż tutaj też piszą, że OBD

http://dealertool.web.officelive.com/favorite.htm

daj znać jak coś podziałasz z tym kablem!
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez codiii » 7/9/2011, 17:20

Zamieszczam zdjęcia z testów mojego trampka. Czy ktoś jest w stanie mi określi czy wszystko jest ok, albo co oznaczają poszczególne dane?
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/2 ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/5 ... 2.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/7 ... 3.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/b ... 4.jpg.html
Dodam ze przy zgaszonym silniku jak odkręcam manetke na maxa to TPS wskazuje 70%?
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez ASR1927 » 7/9/2011, 17:21

Czyli pasuje ten kabel?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez codiii » 9/9/2011, 21:32

Tak, jak pisałem kabelek działa, ale problem nadal występuje, reset TPS nic nie daje, nie mam już siły do mego trampka. Jutro mam zamiar powykręcać wszystko co się da, powyczyszczać co się da..........zobacze co z tego wyjdzie. Jak nie to zapakuje go na lawete i na złom! Chyba ze chce ktoś kupić :)
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez kamilll3 » 10/9/2011, 09:44

a za ile ? :D
1036W Pure Power
1580W RMS
Avatar użytkownika
kamilll3
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 17/7/2010, 21:58
Lokalizacja: Okolice lęborka

Postprzez codiii » 10/9/2011, 11:14

A ile dasz? :)
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez ASR1927 » 10/9/2011, 11:55

codiii napisał(a):Tak, jak pisałem kabelek działa, ale problem nadal występuje, reset TPS nic nie daje, nie mam już siły do mego trampka. Jutro mam zamiar powykręcać wszystko co się da, powyczyszczać co się da..........zobacze co z tego wyjdzie. Jak nie to zapakuje go na lawete i na złom! Chyba ze chce ktoś kupić :)


Kolejny zadowolony właściciel Triumph'a :twisted:
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez codiii » 10/9/2011, 12:06

hehe ogółem jestem zadowolony z tego moto, bo przyjemność z jazdy jest dobra (na wysokich obrotach) pozycja za kierą też wygodna, w zakręty składa się jak rasowy ścigacz. No ale daje popalić w niektórych momentach, jak człowiek staje się bezradny, a mechanicy rozkładają ręce, lub każą zatankować lepsze paliwo, bądź stawiają bezsensowne diagnozy typu, sprawdź najpierw ciśnienie z kołach :)
Avatar użytkownika
codiii
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12/5/2011, 12:05
Lokalizacja: Kobiernice

Postprzez ASR1927 » 10/9/2011, 12:46

codiii napisał(a): bądź stawiają bezsensowne diagnozy typu, sprawdź najpierw ciśnienie z kołach :)


Poważnie ktoś tak Ci powiedział?
Mój serwis generalnie postawił sprawę jasno: "Nie mamy kabla do Triumpha i nic nie możemy zrobić". Ale usterkę jednak usunęli :wink:
A dlaczego wybrałeś Triumpha, jeśli można spytać?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
Avatar użytkownika
ASR1927
Moderator
 
Posty: 1711
Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr