CBR F3 98'- brak ładowania - dlaczego ?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
CBR F3 98'- brak ładowania - dlaczego ?
Niewiem co jest grane w mojej F3 :/ niemam ładowania wiec kupiłem na "alegro":) jakis uzywany i założyłem go sam z pomocą. Wczoraj mierzyłem napięcie na kostce z alternatora i bylo na każdym styku 1,7v przy 1,5 tys obrotów i 5tys aż zaczęła sie grzać cała kostka czyli jakby alternator nie ładował bo powinno ponoć być min 16v... może jakiś bezpiecznik padł ?
Byłem u 3 mechaników "motocyklowych" i jeden mówil że albo regulator albo akumulator, drugi mowil że napewno prądnica
a trzeci że napewno alternator i regulator. Ci mechanicy są do bani bo sami nie wiedzą oco biega
a może jakiś przewód się przeciął gdzieś
niemam nawet skąd pożyczyć regulatora na 2 min zeby sprawdzić czy to wina regulatorka. A jak mam zostawić mechanikowi moto, który wymieni np jeden przedwód a powie ze wymienil poł silnika i zawoła 200zl :/ to dzieki ale "pieniedzmi nie sram"
Pomóżcie prosze
Byłem u 3 mechaników "motocyklowych" i jeden mówil że albo regulator albo akumulator, drugi mowil że napewno prądnica




Pomóżcie prosze

-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
zmierzenie miernikiem nie jest takie proste jak by sie wydawalo, bez podlaczonego akumulatora, regulator nie ma ma na czym mierzyc napiecia ktore reguluje , na dodatek, napiecie na wyjsciu to nie jest prad staly, ani nawet polowki sinusoidy tylko szpilki, ktore zwykly miernik uniwersalny zle interpretuje
po podlaczeniu wszystkiego poprawnie, po dodaniu gazu na 3k rpm na akumulatorze powinno byc 13,5-15V(prad staly - DC)
sprawdzenie alternatora:
na przewodach od alternatora(zazwyczaj zolte) powinno byc ok 70V(prad zmienny - AC ) przy 5k rpm miedzy fazami, nie moze byc przebicia na mase
po podlaczeniu wszystkiego poprawnie, po dodaniu gazu na 3k rpm na akumulatorze powinno byc 13,5-15V(prad staly - DC)
sprawdzenie alternatora:
na przewodach od alternatora(zazwyczaj zolte) powinno byc ok 70V(prad zmienny - AC ) przy 5k rpm miedzy fazami, nie moze byc przebicia na mase
Ostatnio edytowano 27/7/2011, 15:19 przez regis440, łącznie edytowano 1 raz
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
Prądnica a alternator to dwie różne rzeczy. Po drugie prąd po wyjściu przez mostek prostujący jest stały, oczywiście nie jest to idealnie płaski przebieg. Po trzecie posługiwanie się miernikiem jest dziecinnie proste jeśli wiesz o co chodzi.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Kedar-88 napisał(a): Po drugie prąd po wyjściu przez mostek prostujący jest stały, oczywiście nie jest to idealnie płaski przebieg.
nie jest stay, jest zmienny(nie jest nawet zblizony do nieidealnie plaskiego), jezeli nie podlaczysz akumulatora,szpileczki 0-70 V, nie jest przemienny
akumulator powoduje ze przebieg bedzie plaski
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Bateria dla przebiegów zmiennych stanowi zwarcie. Jednak za regulację napięcia odpowiada regulator. Zwiera nadmiar napięcia do masy. W starych ETZ ta regulacja odbywała się przez regulację prądu wzbudzenia. Akumulator stanowi obciążenie dla źródła jakim jest alternator, gdy go niema to nadmiar energii musi wydzielać się na regulatorze.
Jednak skąd pojawiają Ci się szpilki? od 0 do 70V. Może takie napięcie być ale przed regulatorem na wyjściu z alternatora. Za nadmiar zwierany jest do masy. Oczywiście szumy będą się pojawiać to normalne, ale dla zwykłego śmiertelnika niema to znaczenia bo to nie wzmacniacz jest żeby nie szumiał. Dodatkowo ustawiając przyrząd w pozycji DC wytnie on przebiegi zmienne.
Jednak skąd pojawiają Ci się szpilki? od 0 do 70V. Może takie napięcie być ale przed regulatorem na wyjściu z alternatora. Za nadmiar zwierany jest do masy. Oczywiście szumy będą się pojawiać to normalne, ale dla zwykłego śmiertelnika niema to znaczenia bo to nie wzmacniacz jest żeby nie szumiał. Dodatkowo ustawiając przyrząd w pozycji DC wytnie on przebiegi zmienne.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
to jeszcze zrobie troche OT
obejrzyj sobie przebieg na oscyloskopie bez baterii,
wartosc skuteczna wychodzi te przyslowiowe 12V, czyli masz 70V przez ok 20% czasu i 0 przez pozostaly(moment zwarcia o ktorym piszesz)
zwykly miernik jest wyskalowany dla przebiegu sinusoidy(taki przebieg calkuje i pokazuje wartosc skuteczna) a nie prostokatow, czy 'szpilek", efekt - odoajesz gazu, napiecie skuteczne pozostaje takie samo, a multimetr pokazuje coraz mniej(to tez zalezy od modelu miernika)[/list]
Kedar-88 napisał(a):
Jednak skÄ…d pojawiajÄ… Ci siÄ™ szpilki? od 0 do 70V.
obejrzyj sobie przebieg na oscyloskopie bez baterii,
wartosc skuteczna wychodzi te przyslowiowe 12V, czyli masz 70V przez ok 20% czasu i 0 przez pozostaly(moment zwarcia o ktorym piszesz)
zwykly miernik jest wyskalowany dla przebiegu sinusoidy(taki przebieg calkuje i pokazuje wartosc skuteczna) a nie prostokatow, czy 'szpilek", efekt - odoajesz gazu, napiecie skuteczne pozostaje takie samo, a multimetr pokazuje coraz mniej(to tez zalezy od modelu miernika)[/list]
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
Ojoj nie wydaje mi się żeby regulacja wyglądała tak jak piszesz, coś takiego to byłby w pewnym sensie timer. Taka regulacja bardzo by szkodziła akumulatorowi i nie tylko, bo dostawałby krótkie impulsy rzędu 70 V. Przeglądałem schematy regulatorów i w tych które widziałem na każdej fazie siedział tyrystor scr sterowany diodą zenera. Widać jasno z nich, że zenerka dostaje przebicia powyżej zadanego napięcia i otwiera tyrystor który zwiera fazę. Dlatego twierdzę, że regulacja nie odbywa się jak piszesz : 70V przez"powiedzmy" 20% cyklu i tak dalej do uzyskania zadanego napięcia skutecznego. Twierdzę, że szumy mogą powstawać i powstają bo to normalne. Akumulator jako że to bateria zwiera przebiegi zmienne i działa jako filtr. Jednak trzeba mieć świadomość że regulacja nie odbywa się impulsami których wartość skuteczna daje to 14,4V.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
ojej ale rozwineliście temat
ale widać że coś kumacie chociaż, takich ludzi sie ceni
i dzieki za pomoc. Znajomy mechanik wyjął mój regulator , pomierzył coś i mówi że na bank regulator siadł bo ma różne wartości na stykach. Czyli peniądze za nowy alternator poszły w pisdu
teraz kolejne 300zl na regler ehhh :/



-
daniel85r - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:30
- Lokalizacja: Bełchatów
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości