Zobacz wÄ…tek - Brak Å‚adowania r6 2001
NAS Analytics TAG

Brak Å‚adowania r6 2001

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Brak Å‚adowania r6 2001

Postprzez Insekt » 19/7/2011, 15:00

Siemka chlopy, ostatnio sobie jade i moto zgaslo, padl aku --> prosty wniosek brak ladowania. Naladowalem aku, sprawdzilem miernikiem i jest ok ~14. Podczas zwiekszania obrotow napiecie nie roslo czyli brak ladowania (?? nie znam sie na tym). Poszukalem, poczytalem i wiekszosc pisala ze albo alternator albo regulator napiecia. Udalo mi sie wypiac regulator i styk jest troche brazowy (fotka) zjarany? Konkretne pytanie : Da sie sprawdzic jakos regulator nie podlaczajac go do innego moto (nie znam nikogo z r6 z tego roku w sz-n), ogolnie to na mechanice sie nie znam, ale probuje zrobic to sam. Wiec jakie macie inne rady? Za alternator nie wiem czy sie brac bo nawet nie wiem gdzie on jest w moto itp. Jakies inne pomysly? Z gory dzieki. Jakbyscie mogli to piszcie prostym jezykiem, tak zebym zrozumial, bo jak wczesniej wspomnialem na mechanice sie nie znam, a z fizyki orlem tez nie bylm. Sam regulator chyba wyglada ok.
Załączniki
Zdjęcie000.jpg
styk
(193.95 KiB) Pobrane 841 razy
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez Kirgeron » 19/7/2011, 18:01

Kumpel miał identyczną sytuację w moto i to RACZEJ nie jest regulator tylko alternator do wymiany.
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01


Postprzez zxer » 19/7/2011, 18:29

przeczysc wszystkie styki klemy kostki , sprawdz kable od alternatora czy gdzies sie nie pourywaly, zasniedzialy itd.
Miernik na aku i przy 4k obrotow powinno napiecie wzrastac...jak nie to podepnij miernik bezposrednio do alternatora ...jak napiecie z obrotami rosnieto padl regulator
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Insekt » 19/7/2011, 19:49

ok, dostalem sie do alternatora i pytanie 1 - to normalne, ze jest mocno nasaczony w oleju? Pytanie 2 - w ktorym miejscu mam podlaczyc miernik bezposrednio do alternatora? Wiem, ze moze to dziwne pytania, no ale jak wspomnialem wczesniej znawca nie jestem.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez zxer » 19/7/2011, 19:58

ze co dekiel scagnales ? ...niepotrzebnie. bedziesz musial zalzyc go spowrotem.

tak...alternator plywa w oleju. jest tam zamontowane sprzeglo startera

Na kablu od alternatora , na kostce sprawdz napiecie przy 4k obr w mojej kawie ma byc 42,5 V - 57,5 V wiec u ciebie pewnie podobnie. Opornosc od 0.3 do 0.4 oma
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez omerx » 20/7/2011, 12:27

Witam.
Tak się skalda, że od wczoraj mam taki sam problem.
W czasie jazdy padł aku. Nie było ładowania. Po krótkim podładowaniu aku i poruszaniu przewodami ładowanie wrociło.
Zabrałem się za przeglądanie wtyczek i kostek i przy regulatorze mam spaloną kostkę. Jeden konektor od białego przewodu wtopiony w kostke, pozostałe dwa białe przewody OK, czarny i czerwony okopcone (zwęglone).
Jutro lece kupić i załoze nowe konektory ale mam pytanie jak zrobic te pomiary aby sprawdzić czy regulator napięcia jest OK ?
Rozumiem ze czarny i czerwony to wyjscie z regulatora i idzie do akumulatora.
Jakie mogły byc powody, ze tak się ta kostka fajczyła ?
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez zxer » 20/7/2011, 12:42

kostka sie sfajczyle pewnie dlatego ze lapali puszczal prunt i przez to sie nagrzewal. Zasniedziale styki. Warto czasami pswiecic troche czasu i przeczyscic elektryke. Sa nawet produkty do czyszczenia i knserwacji.

Regulator napieciecia sprawdzasz przy 4k obrotow silnika...powinien na aku podawac 14.2 do 15,2 nie nizej ani wyzej. miernik ustaw na 25 V DC
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez omerx » 20/7/2011, 13:16

zxer dzieki za info.
Co do styków dziś tam gdzie mogłem dojsc to wyczysciłem i zakonserwowałem na cacy.
Jutro kupie konektory i załoze nowe we wtyczce od regulatora. Dam znać jak z napieciem ladowania.

Mam jeszcze prośbę do Insekt, przypomniałbyś mi jak jest z kolorami przewodów czarny i czerwony w tej wtyczce od regulatora, kurde nie zapisalem ani nie zaznaczyłem (zaznaczyłem tylko sobie te białe).
Miałem zapamietac, a juz mi wyleciało z głowym w którym miejscu w kosce był np. przewód czerwony.
Mysle, ze fotka by starczyła (na tej pierwszej fotce niestety nie widac)
No chyba, ze jak znajde schemat w serwisówce to ogarne temat.
Pozdro.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Insekt » 20/7/2011, 13:46

Nie ma problemu, pod wieczor dam fote.
Załączniki
Zdjęcie002(1).jpg
(198.22 KiB) Pobrane 825 razy
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez omerx » 21/7/2011, 16:24

No to zdemontowałem spaloną kostke ze spalonymi konektorami, załozyłem nowe na przewody i teraz napięcia są takie:
napięcie aku w stanie wolnym 12.85 V (naladowany prostownikiem)
napięcie na klemach aku bez swiateł 14,23 V z włączonymi światłami 14.05 V
ze swiatłami i chodzącym wentylatorem od chlodnicy 13,4 V
napiecia mierzone przy ok 4 K obrotow chociaz przy ok 1.5 K napiecia prawie takie same.
Przy przygazówkach napięcie nie szło w górę, to dobrze czy zle ?
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez zxer » 21/7/2011, 17:16

jak przy przygazowce nie wykracza poza limit to jest ok.

wszystko w normie
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Vergon » 21/7/2011, 17:16

K***a jakieÅ› fatum :!:
Mam to samo, R6 2001 :lol:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Insekt » 21/7/2011, 19:23

to +/- jak powinno wzrastac napiecie przy zwiekszaniu obrotow? (rozumiem, ze powinno?)
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez zxer » 21/7/2011, 19:47

Charging voltage
14 V at 5,000 r/min

z serwisowki r6 98-01

czyli na akumumatorze ma byc 14 V przy 5k obr
z miernikiem ustawionym na 20 V DC

jak nie ma to sprawdzasz jaka opornosc maja zwoje na alternatorze:

Stator coil resistance
0.27 - 0.33 W at 20 C

czyli pornosc 0.27 - 0.33 przy 20stopniach celcjusza ^^


wszystko macie w serwisowce...jak ktos chce to moge mu wyslac...
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez omerx » 21/7/2011, 20:25

Czyli u mnie jest OK
Bo właśnie z zapalonymi światłami przy 4 - 5 K mam 14 V
No więc regulator napięcia uratowany i sprawny, ale mam teraz problem z tą kostką, bo została nieźle spalona i nie nadaję się, aby ją uzyć.
Na razie mam podpięte bez kostki, wsunięte konektory bez zadnego zabezpieczenia, muszę coś wymyśleć aby to zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi i aby nie było zadnej zwary.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Przemo_rene » 21/7/2011, 21:41

Koszulki termokurczliwe (zapalniczką lub opalarką, suszarką je dopasujesz na kablach) na każdy kabel jak daleko do konektorka się uda, później owijaj dobrą taśmą izolacyjną po odtłuszczeniu każdego z przewodów w tych koszulkach. Owijaj kolka razy, równo każdy przewód bez ucinania taśmy i przechodź do następnego a na końcu wszystkie razem już wciśniete w swoje miejsce taśmą do odtłuszczonej kostki. Będzie igła jak się to zrobi dokłądnie i starannie.

a zimą kup kostkę w internecie. Jest sporo firm robiących różne kostki.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê