YAMAHA R1 RN04 - brak ładowania??
Posty: 4
• Strona 1 z 1
YAMAHA R1 RN04 - brak ładowania??
witam, kupilem R1, wszystko bylo ok, odpalil od strzała, wkreca sie na obroty do konca, schodzi z obrotow, przywiozlem do domu, pierwszy wyjazd i po okolo 17-20km ja mu ogien a on do 6000 obrotow i koniec i slabnie, wcisnalem sprzeglo to zgasl. Wciskam rozrusznik to tylko trykotanie z przekaznika,,,czyli aku wyładowane.
W garazu sprawdzam miernikiem aku 12,24V, wlaczam zaplon, start i trykotanie dalej, a Volty z aku uciekaja co sekunde 1/100 (ale mysle dlatego ze to amerykaniec i ma swiatla odrazu sie palą po przekreceniu kluczyka). Jak wylacze zaplon to volty w aku spowrotem wzrastaja z taka samą predkoscią jak spadaly. Odpaliem moto kablami, odrazu odpalilo. jak chodzil to lampa tylna przygasala/migała i to samo z przednia. Wzialem miernik na 20V i zmierzylem aku przy odpalonym moto i 5000 obrotow to pokazalo chyba cos kolo 10V i spadalo, na zegarach kontrolka luzu migała a zegary z 2 razy sie wylaczyly i wlaczyly az zgasly. Raz zalapal jakis wyzszy prąd bo zegary normalnie sie palily i lampy przednie tez mocno swiecily. Pozniej po dodaniu gazu zgasl i na tym zakonczylem. Czy to moze byc jakies zwarcie w instalacji, wina akumulatora, regulatora, czy brak ładowania czyli alternator?. Ewentualnie jak sprawdzic poszczegolne podzespoly zeby miec pewnosc ze to np alternator?
W garazu sprawdzam miernikiem aku 12,24V, wlaczam zaplon, start i trykotanie dalej, a Volty z aku uciekaja co sekunde 1/100 (ale mysle dlatego ze to amerykaniec i ma swiatla odrazu sie palą po przekreceniu kluczyka). Jak wylacze zaplon to volty w aku spowrotem wzrastaja z taka samą predkoscią jak spadaly. Odpaliem moto kablami, odrazu odpalilo. jak chodzil to lampa tylna przygasala/migała i to samo z przednia. Wzialem miernik na 20V i zmierzylem aku przy odpalonym moto i 5000 obrotow to pokazalo chyba cos kolo 10V i spadalo, na zegarach kontrolka luzu migała a zegary z 2 razy sie wylaczyly i wlaczyly az zgasly. Raz zalapal jakis wyzszy prąd bo zegary normalnie sie palily i lampy przednie tez mocno swiecily. Pozniej po dodaniu gazu zgasl i na tym zakonczylem. Czy to moze byc jakies zwarcie w instalacji, wina akumulatora, regulatora, czy brak ładowania czyli alternator?. Ewentualnie jak sprawdzic poszczegolne podzespoly zeby miec pewnosc ze to np alternator?
- Maniek600
- Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48
musisz jeszcze sprawdzic jakie napiecie wychodzi z alternatora najlepiej do byle jakiego elektryka podjedz on ci powie czy alternator czy regulator takie cyrki ze swiatlami ci sie dzieja bo brakuje mu pradu to nie zwarcie raczej
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Poczytaj tutaj viewtopic.php?t=65500
Miałem z chłopakami w tym tygodniu ten sam problem przy R6
Czeka Cię czyszczenie klem, kostek, złączek i sprawdzenie czy konektory nie są spalone, zwłaszcza w kostce przy regulatorze napięcia.
Miałem z chłopakami w tym tygodniu ten sam problem przy R6
Czeka Cię czyszczenie klem, kostek, złączek i sprawdzenie czy konektory nie są spalone, zwłaszcza w kostce przy regulatorze napięcia.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
ok, zaraz ide przejrzec wtyczki i postaram sie sprawdzic alternator
dzieki za pomoc, problem rozwiazany.
byl zwęglony jeden styk we wtyczce od reglera, z wierzchu nie mozna bylo tego dostrzec, po odpaleniu i zmierzeniu V przy ok.4tys obrotow = ok.13,7V czyli chyba w normie. pzdr
edycja kolego się kłania
senekkorzenna
dzieki za pomoc, problem rozwiazany.
byl zwęglony jeden styk we wtyczce od reglera, z wierzchu nie mozna bylo tego dostrzec, po odpaleniu i zmierzeniu V przy ok.4tys obrotow = ok.13,7V czyli chyba w normie. pzdr
edycja kolego się kłania

senekkorzenna
- Maniek600
- Świeżak
- Posty: 153
- Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości