Zobacz wątek - YAMAHA R1 RN04 - brak ładowania??
NAS Analytics TAG

YAMAHA R1 RN04 - brak ładowania??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

YAMAHA R1 RN04 - brak ładowania??

Postprzez Maniek600 » 23/7/2011, 12:12

witam, kupilem R1, wszystko bylo ok, odpalil od strzała, wkreca sie na obroty do konca, schodzi z obrotow, przywiozlem do domu, pierwszy wyjazd i po okolo 17-20km ja mu ogien a on do 6000 obrotow i koniec i slabnie, wcisnalem sprzeglo to zgasl. Wciskam rozrusznik to tylko trykotanie z przekaznika,,,czyli aku wyładowane.
W garazu sprawdzam miernikiem aku 12,24V, wlaczam zaplon, start i trykotanie dalej, a Volty z aku uciekaja co sekunde 1/100 (ale mysle dlatego ze to amerykaniec i ma swiatla odrazu sie palą po przekreceniu kluczyka). Jak wylacze zaplon to volty w aku spowrotem wzrastaja z taka samą predkoscią jak spadaly. Odpaliem moto kablami, odrazu odpalilo. jak chodzil to lampa tylna przygasala/migała i to samo z przednia. Wzialem miernik na 20V i zmierzylem aku przy odpalonym moto i 5000 obrotow to pokazalo chyba cos kolo 10V i spadalo, na zegarach kontrolka luzu migała a zegary z 2 razy sie wylaczyly i wlaczyly az zgasly. Raz zalapal jakis wyzszy prąd bo zegary normalnie sie palily i lampy przednie tez mocno swiecily. Pozniej po dodaniu gazu zgasl i na tym zakonczylem. Czy to moze byc jakies zwarcie w instalacji, wina akumulatora, regulatora, czy brak ładowania czyli alternator?. Ewentualnie jak sprawdzic poszczegolne podzespoly zeby miec pewnosc ze to np alternator?
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48


Postprzez sonycbr77 » 23/7/2011, 12:48

musisz jeszcze sprawdzic jakie napiecie wychodzi z alternatora najlepiej do byle jakiego elektryka podjedz on ci powie czy alternator czy regulator takie cyrki ze swiatlami ci sie dzieja bo brakuje mu pradu to nie zwarcie raczej
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek


Postprzez omerx » 23/7/2011, 13:08

Poczytaj tutaj viewtopic.php?t=65500
Miałem z chłopakami w tym tygodniu ten sam problem przy R6
Czeka Cię czyszczenie klem, kostek, złączek i sprawdzenie czy konektory nie są spalone, zwłaszcza w kostce przy regulatorze napięcia.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Maniek600 » 23/7/2011, 13:20

ok, zaraz ide przejrzec wtyczki i postaram sie sprawdzic alternator

dzieki za pomoc, problem rozwiazany.
byl zwęglony jeden styk we wtyczce od reglera, z wierzchu nie mozna bylo tego dostrzec, po odpaleniu i zmierzeniu V przy ok.4tys obrotow = ok.13,7V czyli chyba w normie. pzdr


edycja kolego się kłania :x

senekkorzenna
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê