Zobacz wątek - Poszarpana opona po jeżdżeniu po torze
NAS Analytics TAG

Poszarpana opona po jeżdżeniu po torze

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Poszarpana opona po jeżdżeniu po torze

Postprzez SHVAYA » 18/7/2011, 20:57

Jak dla mnie to troche za bardzo sie poszarpala jak na moj silniczek 250cc, moze powinienem zwiekszyc cisnienie? W zakretach nie odstawalem od supersportow, czesto nawet je bralem

jezdzone po Torze Poznań, guma to Pirelli Diablo Scooter 130/80/16

http://img192.imageshack.us/img192/7127/dsc00043pn.jpg
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp


Postprzez Invi » 18/7/2011, 21:16

Nie lansować mi się tu :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez SHVAYA » 18/7/2011, 21:29

nie no serio pytam :D bo mi sie wydaje ze jak na 250 to za bardzo poszla w strzępy

po zjezdzie do depo miala temperature "przyjemna dla dloni" tj. miedzy ciepłą a gorącą i troche sie kleila do palcow. co o tym sądzicie? to moj pierwszy raz na torze
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez Seba_ER5 » 18/7/2011, 21:41

Na torze oponki sie mocniej zuzywaja niz na ulicy tam jest inny asfalt.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Mafinos » 18/7/2011, 21:58

Tak jak przedmówca :)

http://foto.scigacz.pl/gallery/test_mot ... _f1_23.jpg

http://www.scigacz.pl/Suzuki,GSX-R750,2 ... 15326.html

Hmm możesz mieć troszkę słabszą przyczepność jak się bardzo mocno będziesz wykładał a opona jest mocno poszarpana :)
Avatar użytkownika
Mafinos
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 1/7/2011, 01:30
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zygfryd7 » 18/7/2011, 22:30

opona zbabolona jak to po lataniu po torze - nie ma się czym podniecać
masz jednak jeszcze zapas - możesz się jeszcze sporo złożyć
zygfryd7
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/5/2011, 17:09

Postprzez zxer » 18/7/2011, 22:56

zygfryd7 napisał(a):opona zbabolona


huehue poprawiles mi humor stary.

co do opony to wyglada normalnie
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez arcadioo997 » 19/7/2011, 10:38

SHVAYA napisał(a):W zakretach nie odstawalem od supersportow, czesto nawet je bralem


opona nie zamknięta i brałeś ss? Co to za grupa była? :)

j.w. po torze zawsze tak wygląda opona, tzn w taki sposób się zużywa.
nie wiem, czy bym nie poszedł w zmniejszenie ciśnienia - na jakim wjeżdżasz na tor?
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez eneasz » 19/7/2011, 10:58

masz mniejsza opone wiec srednio wiekszy procent opony podczas jazdy ma stycznosc z droga, a jak sie jezdzi na torze to sie opony grzeja , sredni czas stygniecia twojej opony jest mniejszy od takiego sporta bo ona prawie cala caly czas pracuje wiec nie gubi temperatury, dodatkowo, co tu duzo mowic, jest zrobiona na mniejsze predkosci , fakt ze sie szarpie to nic innego jak poprostu zdzieranie sie bieznika (zaraz sie znowu zacznie dyskusja co jest bieznikiem a co nie jest) polaczone z "topieniem sie" niema sie czym martwic to calkiem normalne, jak bys zauwazyl ze na oponie tworzy sie tecza, czyli opona sie przegrzewa i zawarte w mieszance substance oleiste zaczynaja sie wygotowywac wtedy mozesz sie zaczac martwic o cisnienie bo opona zaczyna tracic swoje wlasciwosci. Ogolnie to ciesze sie, ze ktos z 250 lata po torze, mysle, ze dzieki mniejszej pojemnosci nauczysz sie duzo wiecej duzo szybciej bo przyspieszenia i opoznienia nie sa az tak duze jak na sportach wiec sie bardziej skupiasz na technice, stabilizacji, obserwacji itd itd.zreszta jak sam mowisz, ze trzymales sie w zakretach na rowno ze sportami, to mnie wcale nie dziwi bo im wieksza moc i mniejsze umiejetnosci tym roznice w predkosciach w zakretach wieksze. Pochwal sie jaki tor zaliczyles,
Pozdrawiam
eneasz
 

Postprzez SHVAYA » 19/7/2011, 15:03

arcadio997 - pierwszy raz bylem na torze wiec najwolniejsza grupa

cisnienie na zimnej mialem okolo 2.0-2.1bar, w serwisowce mam wpisane 2.25bar, ale dla innych opon (Dunlop K630 chyba)

eneasz - jak juz pisalem, bylem na Torze Poznań - ogolnie wrazenia pozytywne :)
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez Przemo_rene » 19/7/2011, 15:41

widzę, że pirrelki dobrze trzymały ;) To normalne, że po torze, szczeólnia jak jest upał i gorący bardzo asfalt opony się drą w ten sposób...ba! To są jeszcze spokojne gluty :D Czasem są takie, że nie idzie później jechać na danej oponie tak się zrolowała :D Mogłes spokojnie jeszcze sprzęta położyć bardziej :)
A to, że się kleiły do palców to standrad - po prostu samą czystą gumę czułeś a nie olejowy syf z naszych pięknych dróg :D

Jaki czas? :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez SHVAYA » 19/7/2011, 15:52

czasow nie mierzyli, moze nastepnym razem wezme telefon z gps i jakos zmierzę
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez arcadioo997 » 20/7/2011, 06:30

SHVAYA napisał(a):cisnienie na zimnej mialem okolo 2.0-2.1bar


Ciśnienie powinno być ok. Ale złożenie jeszcze można poprawić (przynajmniej po oponie tak mi się wydaje).

Jak eneasz pisze - pozytywne jest to, że ktoś na 250 lata po torze, bo w przyszłości może łatwiej ogarniać mocniejsze sprzęty :)

Bez dwóch zdań - tor fajna zabawa a z pewnością do tego nauka :)
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr