Problem z przegrzewaniem 4T
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Problem z przegrzewaniem 4T
Sprawa wygląda tak: założony jest nowy cylinder 65ccm, na którym jest już przejechane 1000km, gdy jest zimny mogę odkręcić manetkę na full i jest dobrze, jednak gdy silnik się rozgrzeje i odkręcę manetkę na full to w cylindrze strasznie trzeszczy, i ten dźwięk przenosi się aż na cały tłumik, jest to objaw zapiekającego pierścienia i jestem tego pewny na 100%. Ściągnąłem cylinder oraz tłok i wszystko wygląda jak nowe, jedynie drobne ryski po honowaniu, pierścienie chodzą w rowkach lekko i wszystko wygląda cacy.
Gdy silnik jest rozgrzany i jedzie się z górki, skuter ma lżej i tak bardzo nie słychać tego trzeszczenia. Natomiast gdy jadę dłużej na pełnej manetce i ten cylinder trzeszczy to skuter powoli traci moc, gdy jadę do 65km/h jest ok.
I teraz moje pytanie dlaczego pierścień chce się zapiec? Mi się wydaje że to wina słabego smarowania. Czy może to być wina:
- oleju (mineralny, bo na dotarciu)
- za małej dyszy i dostaje za pało paliwa, przez co przy wyższych obrotach pierścienie są gorzej smarowane (przy 50ccm była dysza 78 teraz jest 85, iglica ustawiona na największą dawkę paliwa)
- Nie przychodzi mi nic więcej do głowy.
Ma ktoś jakąś propozycję co z tym zrobić? Dodam, że jest tak od początku, pierścienie były już nawet zmieniane, bo myślałem że są wadliwe, ale na każdych zachowywał się tak samo.
Gdy silnik jest rozgrzany i jedzie się z górki, skuter ma lżej i tak bardzo nie słychać tego trzeszczenia. Natomiast gdy jadę dłużej na pełnej manetce i ten cylinder trzeszczy to skuter powoli traci moc, gdy jadę do 65km/h jest ok.
I teraz moje pytanie dlaczego pierścień chce się zapiec? Mi się wydaje że to wina słabego smarowania. Czy może to być wina:
- oleju (mineralny, bo na dotarciu)
- za małej dyszy i dostaje za pało paliwa, przez co przy wyższych obrotach pierścienie są gorzej smarowane (przy 50ccm była dysza 78 teraz jest 85, iglica ustawiona na największą dawkę paliwa)
- Nie przychodzi mi nic więcej do głowy.
Ma ktoś jakąś propozycję co z tym zrobić? Dodam, że jest tak od początku, pierścienie były już nawet zmieniane, bo myślałem że są wadliwe, ale na każdych zachowywał się tak samo.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Dziś rozwiązałem problem, gdyby ktoś w przyszłości miał podobny to napiszę co zrobiłem.
- iglica jak najniżej, czyli ząbek na samą górę
- zmieniona dysza na 90 (na 100 się zalewał)
Olej póki co pozostał bez zmian.
- iglica jak najniżej, czyli ząbek na samą górę
- zmieniona dysza na 90 (na 100 się zalewał)
Olej póki co pozostał bez zmian.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości