Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Czucie przyczepności - jak je zdobyć?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Czucie przyczepności - jak je zdobyć?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 16/6/2011, 10:04

Komentatorzy napisał(a):Co to za artykul?!Totalna porazka, a twoje porownanie z dup....wziete!
Po pierwsze. Kazdy zawodowy kierowca Ci powie, ze pod presja teamu i sponsorow,
kierowcy rajdowi sa zmuszani do jezdzenia na pelnej manetce. To nie banda instruktorow z U.S. Poza tym Ty chyba nie widziales opony po 22 okrazeniach np. W motogp czy Wsbk?? Nie wspomne, ze wiekszosc torow rajdowych ma pare typow asfaltu. "Leon Camier uzyskaÅ‚ czas okrążenia na torze w Sears Point (19 zakrÄ™tów), zaledwie o trzy sekundy gorszy od najlepszego czasu kwalifikacji w klasie AMA Supersport, jadÄ…c seryjnÄ… sześćsetkÄ… na oponach Dunlop Qualifier…" Czlowieku popatrz na czasy kwalifikacyjne z motogp. Roznice pomiedzy zawodnikami sa czasami liczone w 0.000 sekundy. np.AIRASIA BRITISH GRAND PRIX
MotoGP Qualifying Practice Classification 2011

1 27 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 308.9 2'02.020
2 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 306.6 2'02.208 0.188 / 0.188
3 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 305.3 2'02.237 0.217 / 0.029
4 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 304.1 2'02.677 0.657 / 0.440
Przestan siac idiotyzmy, na tematy na jakie u was w redakcji nie macie pojecia i rosze pisac dalej o stunice i wszystkim gdzie mozna zrobic kopiuj i wklej.
Ten artykol swiadczy o tym jaka amatorska redakcja jestescie.

<br><hr>ghost84<br>
Komentatorzy napisał(a):wsiądź na motocykl i pojedź na zawody, zamiast tworzyć swoje teorie. Widziałeś kiedyś na żywo oponę po wyścigu, treningu, umiesz wyczuć różnicę w przyczepności, itd. Jakie czasy kręcisz, że uważasz się za mądrzejszego od Andy Ibotta? Ignorancja Twoja dowodzi tylko tego, że znajomość tego sportu opierasz na swoich przypuszczeniach. Pomiędzy Dunlop qualifier a opona wyścigową jest przepaść, 3 sekundy na szosowej oponie do rekordu toru to jest rewelacja, jak pojeździsz i dojdziesz chociaż do poziomu najszybszych zawodników z Pucharu Polski to zobaczysz o co chodzi.<br><hr>filu#12<br>
Komentatorzy napisał(a):Andy Ibotta jest wspanialym riderem,ale z innej epoki. Nie mam nic do niego.Ale mogl by nie pisac farmazonow na temat ze nie rozumie jak kierowcy na superbikach z super oponami ciagle sie wywracaja. Od jego czasow ten sport sie zmienil o 360stopni. A co do czasow na slikach i na normalnych oponach to 3 sekundy to szacun, o ile parametry moto sa podobne. Bo czy na 500ccm na slikach da sie szybciej niz na 1000ccm na normalnej oponie.A jesli chodzi o moje czasy to juz nie wykrecam od czasu jak na Slowacji zlamalem kregoslup.Kto byl 4lata temu to potwierdzi ze dawalem rade.
Pozdrawiam<br><hr>ghost84<br>
Komentatorzy napisał(a):Ach, to Ciebie zrzuciliśmy ze schodów za pieprzenie farazonów o jeździe. Rzeczywiście, coś tam mówiłeś, że cię bolą plecy. Coś se złamałeś?
No dawno już nie mieliśmy takiej polewki z kolesia, który o motorach wie tylko tyle ile przeczyta na forum w internecie.
Mówisz, że dawałeś radę? No faktycznie, dawałeś. Szczególnie jak się schylałeś po mydło.
Mówiliśmy Ci już wtedy, nie zabieraj głosu w dyskusji na temat, o którym nie masz pojęcia. Ale Ty nadal swoje. Pewnie spodobało Ci się schylanie po mydło. Kwiczałeś wtedy ze szczęścia, to mnie nie dziwi, że polubiłeś :-)<br><hr>Surogat<br>
Komentatorzy napisał(a):Ktos kiedys powiedzial zebym nie dyskutowal z debilami. Bo sprowadza mnie do swojego poziomu i zabija doswiadczeniem. A twoje obrazliwe teksty sa na miare 15 latka. Popatrz w lustro i zobacz jak robisz sobie z twarzy dup....<br><hr>ghost84<br>
Szkoda, że Ci nkt nigdy nie powiedział żebyś nie zabierał głosu w sprawach, o których masz bladzitkie pojęcie. Nie dziw się zatem, że kiedy wylewasz wiadro pomyj na autorytet, otrzymujesz w odpowiedzi kąśliwe i być może niepozbawione ziarna prawdy komentarze.<br><hr>Doe
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 20/6/2011, 12:36

Coraz slabsze te arty. No i autorze nikt nie dowiedzial sie jak poznac kiedy jest ta granica...<br><hr>hmm
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 22/9/2011, 07:14

Wystarczy jazda na nierozgrzanych oponach sportowych, slizgajÄ… sie jak diabli ;)<br><hr>huhuna
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/4/2012, 02:49

Komentatorzy napisał(a):"Tańczący tył" przy dojeżdżaniu do zakrętów to kwestia ostrej redukcji biegów. Na zawodach supermoto można to zjawisko zaobserwować, bo pojawia się nagminnie. :)<br><hr>Kaczmaro<br>
Komentatorzy napisał(a):Tak. W Supermoto widac to najlepiej,ale to tez jest taki styl jazdy, ktory pomaga w wejscie w zakret.<br><hr>ghost84<br>
Komentatorzy napisał(a):Kiedyś jakiś kierowca robił wszystkie zakręty "driftem" ale miał czasy dużo gorsze od innych zawodników, po prostu był widowiskowy... Tutaj ten ziomek ma 1 miejsce w kwalifikacjach, ale nie wiemy czy startowal jeszcze ktoś po nim, czy on startował jako ostatni po super pole...<br><hr>H<br>
Komentatorzy napisał(a):Driftowanie jest niczym innym jak zrywaniem optymalnego toru jazdy. Prawie w wszystkich rajdach sprowadza sie to do strat czasowych. W supermoto jest jednak inaczej. Ten slizg boczny pomaga im w wytraceniu predkosci i ustawieniu moto do zakretu. Mysle, ze na mokrej trasie moze to zdac egzamin i dla torowek.<br><hr>ghost84<br>
Komentatorzy napisał(a):20 stopni na drifcie wykonczonym przed szczytem to żaden zysk. Drifty w SM byly 5 razy wieksze w 2006 niz teraz bo teraz okazalo sie ze hamowanie straightline jest duzo bardziej efektywne niz hamowanie z driftem przez co opoznia brakemarker i wydluza prosta. Drift rzedu 10-20stopni w szczycie zakretu - jako powerdrift - to jak najbardziej zlamanie utartych regul i zysk na wyjsciu....<br><hr>Zaphod<br>
czesto w SM ten drift na wejsciu (back it in) wymusza brak korekty geometri podwozia za pomoca offsetu plek (mniejsze przedznie kolo zmniejsza wyprzedzenie do tego stopnia ze motocykl jest podsterowny w zakrecie, podobny problem jaki ma rossi na ducati (choc nie z powodu geometri a rozkladu masz silnika v4) obecnie w motoGP)<br><hr>lukasz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/4/2012, 02:52

Komentatorzy napisał(a):Co to za artykul?!Totalna porazka, a twoje porownanie z dup....wziete!
Po pierwsze. Kazdy zawodowy kierowca Ci powie, ze pod presja teamu i sponsorow,
kierowcy rajdowi sa zmuszani do jezdzenia na pelnej manetce. To nie banda instruktorow z U.S. Poza tym Ty chyba nie widziales opony po 22 okrazeniach np. W motogp czy Wsbk?? Nie wspomne, ze wiekszosc torow rajdowych ma pare typow asfaltu. "Leon Camier uzyskaÅ‚ czas okrążenia na torze w Sears Point (19 zakrÄ™tów), zaledwie o trzy sekundy gorszy od najlepszego czasu kwalifikacji w klasie AMA Supersport, jadÄ…c seryjnÄ… sześćsetkÄ… na oponach Dunlop Qualifier…" Czlowieku popatrz na czasy kwalifikacyjne z motogp. Roznice pomiedzy zawodnikami sa czasami liczone w 0.000 sekundy. np.AIRASIA BRITISH GRAND PRIX
MotoGP Qualifying Practice Classification 2011

1 27 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 308.9 2'02.020
2 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 306.6 2'02.208 0.188 / 0.188
3 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 305.3 2'02.237 0.217 / 0.029
4 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 304.1 2'02.677 0.657 / 0.440
Przestan siac idiotyzmy, na tematy na jakie u was w redakcji nie macie pojecia i rosze pisac dalej o stunice i wszystkim gdzie mozna zrobic kopiuj i wklej.
Ten artykol swiadczy o tym jaka amatorska redakcja jestescie.

<br><hr>ghost84<br>
Komentatorzy napisał(a):wsiądź na motocykl i pojedź na zawody, zamiast tworzyć swoje teorie. Widziałeś kiedyś na żywo oponę po wyścigu, treningu, umiesz wyczuć różnicę w przyczepności, itd. Jakie czasy kręcisz, że uważasz się za mądrzejszego od Andy Ibotta? Ignorancja Twoja dowodzi tylko tego, że znajomość tego sportu opierasz na swoich przypuszczeniach. Pomiędzy Dunlop qualifier a opona wyścigową jest przepaść, 3 sekundy na szosowej oponie do rekordu toru to jest rewelacja, jak pojeździsz i dojdziesz chociaż do poziomu najszybszych zawodników z Pucharu Polski to zobaczysz o co chodzi.<br><hr>filu#12<br>
Komentatorzy napisał(a):Andy Ibotta jest wspanialym riderem,ale z innej epoki. Nie mam nic do niego.Ale mogl by nie pisac farmazonow na temat ze nie rozumie jak kierowcy na superbikach z super oponami ciagle sie wywracaja. Od jego czasow ten sport sie zmienil o 360stopni. A co do czasow na slikach i na normalnych oponach to 3 sekundy to szacun, o ile parametry moto sa podobne. Bo czy na 500ccm na slikach da sie szybciej niz na 1000ccm na normalnej oponie.A jesli chodzi o moje czasy to juz nie wykrecam od czasu jak na Slowacji zlamalem kregoslup.Kto byl 4lata temu to potwierdzi ze dawalem rade.
Pozdrawiam<br><hr>ghost84<br>
ANDY trenuje zawodnikow w motoGP do dnia dzisiejszego<br><hr>lukasz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 15/11/2015, 20:02

bynek co do zamykania opon -> osobiscie traktuje to jako wyznacznik, że mogłem sie położyć bardziej i nad tym pracuje. Nie szlifuje papierem bo nawet nie pomyślałem o tym. Wręcz przeciwnie nakręca mnie to jeszcze bardziej, żeby bardziej się składać.

Wielokrotnie czułem utratę przyczepności i po tym bałem się wchodzić w zakręt bo myślałem ciągle o glebie... Na prawdę ciężko jest się przełamać bo nigdy gleby nie miałem. I to jest fascynujace - walka ze swoimi słabościami. <br><hr>Pawel_MTE
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/11/2015, 11:54

Komentatorzy napisał(a):Wszedłem zaciekawiony tytułem, czytam... czytam... i NIC. Zero konkretów. O co chodzi? Komuś się nudziło?<br><hr>pan_wiewiorka<br>
Napisane duzo ale bardzo nieprecyzyjnie, z dużą ilością "lania wody". Nieprecyzyjne jest samo założenie czucia przyczepności. Bo nie da sie tego zdefiniowac (dla odbioru przez czlowieka). Bo nie poczujesz czy wykorzystujesz 50 czy 80% mechanicznej przyczepnosci/tarcia opony. Zarowno przy 50 jak i 80% tyre mechanical grip - zakres zmiany czestotliwosci wibracji odczuwalnych dla czlowieka jest pomijalny. Nie da sie go odczuc. Co innego gdy mowimy o temacie czucia utraty przyczepnosci (gdzie tez jego spektrum jest dosc spore i w miare wyczuwalne przez czlowieka). Tak - są techniki treningowe pomagajace w kontrolowaniu uslizgow (przodu i tylu) ale techniki polepszajace zakres odczuwania naszych zmysłów to... raczej armia i przyszłość póki co. Techniczny punkt widzenia (co w moto odpowiada za czucie granicy uslizgu) póki co to szerokie pole do spostrzeżeń i dyskusji. Wystarczy zastanowić się dlaczego rowerem bez zawieszenia hamując agresywnie przodem zostawiamy dlugą krechę na asfalcie bez najmniejszego stresu, skuterem ciężej, motocyklem drogowym z mega stresem lub glebą, a enduro jeszcze gorzej.<br><hr>Damian
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê