Zobacz wÄ…tek - jawa 50 nie ma iskry
NAS Analytics TAG

jawa 50 nie ma iskry

i inne małe pojemności
_________

jawa 50 nie ma iskry

Postprzez vertax 1999 » 23/5/2011, 16:22

Witam!
Mam pewien problem z moją jawką gdyż nie ma iskry.Wymieniłem już kondensator cewke ok.15 świec oraz iskrownik.Ustawiałem już kilkakrotnie zapłon przerwe i nic :( .Bardzo prosze o pomoc i z góry dziękuje.
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49


Postprzez shiver » 23/5/2011, 19:30

fajke, kabel, zobacz czy nie ma przebić gdzieś
Obrazek
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorÄ… TROLLE?!?!?!?!


Postprzez vertax 1999 » 25/5/2011, 20:17

fajke i kabel wymieniłem ale nic to nie dało. :( Mam pytanie jak sprawdzic czy nie ma gdzies przebicia?
ProszÄ™ o szybkÄ… odpowiedz
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez hakeros5887 » 4/6/2011, 20:05

"wsadź" palec w fajkę i kopnij jeśli za grosz jest prądu lub nie ma to znaczy że jest przebicie
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez vertax 1999 » 8/6/2011, 06:49

wsadzilem kopalem i nie ma nic.gdzie moze byc to przebicie?
prosze o szybkÄ… odpowiedz
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez henio12323 » 8/6/2011, 09:02

a ja wolno bede pisał... :D

wymien kabel WN, fajke... jasnowidzami nie jestesmy. jak chcesz szybko i pewnie naprawic wymien cały układ elektryczny ;P jak chcesz tanim kosztem to wymieniaj po kolei od najłatwiejszych rzeczy ;P moze jakis kolega ma taki sprzet i mógłbyś przełożyc cos ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez shiver » 8/6/2011, 11:15

vertax 1999 napisał(a):fajke i kabel wymieniłem ale nic to nie dało. :(

Henio czytaj dokadniej posty... :p
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorÄ… TROLLE?!?!?!?!

Postprzez vertax 1999 » 10/6/2011, 20:16

a czy moze byc to wina magneta?
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez tomera » 11/6/2011, 08:12

magneta jako kola magnesowego raczej nie,
predzej cewek które chyba wymieniles
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

dalej

Postprzez vertax 1999 » 14/6/2011, 11:06

a wiec musze teraz wymieniac wszystkie czesci zwiazane z pradem.wymienilem juz kondensator cewke iskrownik. co jeszcze trzeba wymienic?
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez komarcc » 14/6/2011, 20:26

Vertax gdzieś popełniasz błąd, lub wkładasz uszkodzone części, jeśli masz na 100% sprawną cewkę, kondensator, przerywacz oraz przewód WN, to wykręć fajkę i sam przewód bez fajki przytknij do głowicy wtedy kopnij kopką i musi być iskra! Może kabel od gaszenia gdzieś dotyka masy i przez to jest zanik iskry? Jeśli masz rozwiązanie takie jak w silniku komarka/rometa czyli z silnika wychodzą 2 konektory (wtyki) żeńskie oraz przewód WN, to rozłącz te 2 przewody i sprawdź czy jest iskra, w ten sposób sprawdzisz czy przewód od gaszenia gdzieś nie zwiera, jeśli iskra będzie to masz rozwiązanie, jeśli nie to rozbierz wszystko i zrób to dokładnie, musi być gdzieś błąd. Sprawdź też czy kowadełko i młoteczek przerywacza nie są zaśniedziałe, przybrudzone itp. jeśli tak to przeczyść, możesz to zrobić np papierem ściernym tylko o większej gradacji np 320 i więcej.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez vertax 1999 » 16/6/2011, 12:53

kowadełko i młoteczek są czyste ale moze kupie nowy iskrownik bo tamten mam od kolegi i nie wiem czy jest dobry
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez komarcc » 16/6/2011, 19:42

Weź miernik (wskazówkowy, cyfrowy się do tego nie nadaje) i posprawdzaj przejście cewek, no chyba że takiego nie masz. Nie kupuj wszystkiego czego nie jesteś pewny, że jest sprawne, bo wydasz więcej niż ta jawa jest warta, poza tym teraz nowe części do tych starszych motorowerów już jako nowe są uszkodzone, nie raz się z tym spotkałem. Dziś niczego nie można być pewnym kiedyś nowe = sprawne, a teraz to czasami jak loteria, lepiej kupić od kogoś używane 20letnie, bo dłużej pochodzi niż nowe. Jak poszukasz w googlach to będziesz wiedział jak sprawdzić poszczególne części i będziesz pewny co jest sprawne, a co nie.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez vertax 1999 » 17/6/2011, 19:46

to co teraz robic bo juz sie pogubilem :)
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez komarcc » 17/6/2011, 22:03

Oj, z takim podejściem to ja nie wiem czy zrobisz to do końca wakacji :P Na początek napisz czy

1 odłączałeś te dwa kable, które wychodzą z silnika od razu przy kablu od fajki? Są to kable od świateł oraz od gaszenia. (zostaw je odłączone)
2 zawsze sprawdzaj iskrę bez fajki i świecy, przytknij do głowicy sam kabel!
3 napisz czy masz miernik wskazówkowy? Jeśli nie wiesz jak to wygląda to wpisz na allegro.
4 weź do ręki kabel w który wkręcasz fajkę i zobacz czy widać w środku druciki jeśli nie to troszkę go skróć tak by było je widać.
5 jeśli iskry nadal nie będzie przejdziemy do sprawdzenia cewek iskrownika.
6 czy kondensator, który wymieniłeś jest nowy czy używany, ale sprawny?


W powyższych postach masz wszystko jasno opisane, nie wiem jak to prościej ująć.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez vertax 1999 » 18/6/2011, 09:45

1odłączyłem
2sprawdzam tak jak mówisz
3nie mam tego miernika
4jest duzo drócików
5jak sprawdzic te cewki iskrownika
6wymieniałem kilka kondensatorów i nawet gdyby kilka byloby zepsutych to choc jeden musial byc dobry
vertax 1999
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23/5/2011, 15:49

Postprzez komarcc » 18/6/2011, 11:31

W takim razie pozostaje już tylko cewka i to prawdopodobnie ona jest przyczyną braku iskry, więc możesz śmiało wymieniać, natomiast jeśli nadal nie będzie iskry, to wtedy już musisz sam wszystko przeszukać, bo nie wiadomo gdzie jest popełniony błąd, możliwe że któryś kabel się przetarł czy coś, ale żeby to stwierdzić trzeba by to mieć przed sobą i widzieć.

Zrób jeszcze takie coś jak na obrazku (choć taki sposób nie daje 100% pewności, że cewka jest ok)

1 musisz wyciągnąć cewkę i znaleźć początek oraz koniec nawiniętego na nią zwoju (tego drutu miedzianego)
2 w miejscu gdzie jest czerwona kreska na obrazku, czyli pomiędzy kabel a baterię podłączasz początek i koniec tego drutu z cewki.
3 jeśli żarówka zaświeci znaczy, że cewka ma przejście (może być iskra choć nie koniecznie), jeśli natomiast nie zaświeci wtedy masz 100% pewność, że cewka nadaje się do kosza.
4 Zrób taki test i napisz co Ci z tego wyszło.
Załączniki
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG (23.17 KiB) Przeglądane 11409 razy
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości




na górê