Wymiana tulejek wahacza
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Wymiana tulejek wahacza
Wczoraj zauwazyłem ze moje tylnei koło chodzi na boki,ale chodzi razem z całym silnikiem na ramie i nie w miejscu zawieszenia silnika tylko prawdopodobnie wahacza a wy jak uwazacie? Ja podejrzewam wymiane tulejek na wahaczu a wy? ktoś z was juz to robił?cieżko?dam rade to zrobic samemu?Jakie tulejki trzeba kupic?
Honda VFR 700 Interceptor
-
Mianas - Świeżak
- Posty: 129
- Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
- Lokalizacja: Nowy Staw
a jaki ty tam masz wahacz ?
na silniku taka guma padła. kup oryginalna (choc ciezko mówic o czesciach do chinczyka że są oryginalne
) tulejke. koszt pewnie niewielki. ja to u siebie w piaggio wymieniałem roboty tak o wystarczyło odkręcic ośke całą i silnik wysunąć w tył a potem dało sie ją wymienic.


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wahacz mam cos takiego http://www.czesci-skutery.home.pl/_var/ ... 679218.jpg .
To bd wina tulejek? Dam rade sam je wybic i załozyc nowe czy jest do tego potrzebna prasa?
To bd wina tulejek? Dam rade sam je wybic i załozyc nowe czy jest do tego potrzebna prasa?
Honda VFR 700 Interceptor
-
Mianas - Świeżak
- Posty: 129
- Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
- Lokalizacja: Nowy Staw
na pewno wina tulejek mogło jeszcze peknąć całkiem ale to juz ty musisz ogarnąc co :p wymien całą nowa częśc na pewno drogo nie bedzie. sam wybijesz co trzeba. pewnie samych tulejek i tak nie dostaniesz tylko cały ten wahaczyk. a to wtedy wystarczy wybić oski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no dobra tylko teraz jakie tulejki bo na allegro znalazłem 2 różne.
Takie:
http://allegro.pl/simson-nowe-tulejki-w ... 59978.html
Czy takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-skuter ... 93122.html
Takie:
http://allegro.pl/simson-nowe-tulejki-w ... 59978.html
Czy takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-skuter ... 93122.html
Honda VFR 700 Interceptor
-
Mianas - Świeżak
- Posty: 129
- Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
- Lokalizacja: Nowy Staw
nie kupuj tulejek bo tak nie podpasujesz. kup cały wahacz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
silnik ci opadnie ale jak bedzie przykręcony do amortyzatora to sie wtedy bedzie na nim trzymał i wisiał. najpiej było by na centralne postawic
zeby tylne koło było w górze i mozna rozkręcac. tzreba uwazac na linki i przewody bo czasami przy przesunieciu silnika w tył mogą peknąć. ja musiałem od gazu odkręcic linke i cos jeszcze 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
po co ?
mozna odciagnąc w tył i podłozyc cos zeby nie zjechał w dół - bedzie łatwiej wybic. zreszta po co teoretyzowac zacznij rozbierac zobaczysz co i jak - trudno na pewno nie jest

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dobra to teraz ja wtrącę swoje 5 groszy, bo już trochę razy to robiłem, więc może pomogę
Moim zdaniem kupuj tulejki są one łatwo dostępne, kupisz je w każdym sklepie w którym mają nawet małą ilość części do chińskich 4t, chyba, że masz wahacz spawany przez Zdzicha i pokrzywiony to wymień cały.
Dlaczego tak doradzam? Gdy kupisz cały wahacz przyjrzyj się tulejom w wahaczu, będą one miały spękaną gumę, i już po miesiącu będziesz miał ten sam problem co teraz, więc dobrze radzę kupuj tulejki, koszt to ok. 8zł/szt, tulejki oczywiście będą pasować bez problemu. Jeśli wstawisz sam to tulejki nie będą spękane i posłużą znacznie dłużej niż te w nowym wahaczu.
Poza tym musisz też wybić te tulejki z karterów silnika, i w tym przypadku musisz kupić same tulejki, a nie kartery z tulejkami
. Wymiana samych tulejek wahacza jest bez sensu, bo luz tylko się zmniejszy, ale nadal będzie.
W sumie masz do wymiany 4 tulejki (2 w wahaczu i 2 w karterach) + gumowa rura w której siedzi wahacz, musisz ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie jest wydarta, jeśli tak = wymiana koszt 9zł, gumową rurę wyciągniesz bez problemu palcem.
Dasz sobie radę sam, jeśli masz cierpliwość i nie w każdym problemie widzisz młotek to dasz radę i to bez prasy. Pamiętaj nic na siłę.
W karterach masz na 100% takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-skuter ... 93122.html
a w wahaczu to musisz wyciągnąć i sprawdzić, bo albo będą takie jak wyżej lub takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-atv-70 ... 83361.html
Co do demontażu to zależy czy chcesz na szybko czy też bardziej dokładnie, ja zawsze biorę 2 opcję, czyli, odłączam wszystko od silnika:
- linka gazu
- kostka od ssania
- kostka + 2 wtyczki od prÄ…dnicy
- kable od rozrusznika
- kabel masowy, który jest przykręcony do jednej z śrubek pokrywy wiatraka.
- amortyzator(y) tylko górne śruby (amortyzator zostaw sobie na sam koniec do odkręcenia)
- śruba główna (ta w wahaczu)
pewnie czegoś zapomniałem, ale sam będziesz widział co i jak gdy się za to zabierzesz.
No i wtedy wyjeżdżasz silnikiem z pod ramy, silnik wtedy stoi na stopce centralnej, a ramę musisz na czymś postawić jeśli masz bagażnik na kufer to po prostu opierasz ramę na tym bagażniku np. na stole lub kanapie jeśli posiadasz w garaży taki luksus
.
Tutaj masz pokazane, jak -/+ wygląda silnik po wyciągnięciu z ramy.
http://allegro.pl/silnik-4t-zipp-vapor- ... 50275.html
Zapraszam do lektury

Moim zdaniem kupuj tulejki są one łatwo dostępne, kupisz je w każdym sklepie w którym mają nawet małą ilość części do chińskich 4t, chyba, że masz wahacz spawany przez Zdzicha i pokrzywiony to wymień cały.
Dlaczego tak doradzam? Gdy kupisz cały wahacz przyjrzyj się tulejom w wahaczu, będą one miały spękaną gumę, i już po miesiącu będziesz miał ten sam problem co teraz, więc dobrze radzę kupuj tulejki, koszt to ok. 8zł/szt, tulejki oczywiście będą pasować bez problemu. Jeśli wstawisz sam to tulejki nie będą spękane i posłużą znacznie dłużej niż te w nowym wahaczu.
Poza tym musisz też wybić te tulejki z karterów silnika, i w tym przypadku musisz kupić same tulejki, a nie kartery z tulejkami

W sumie masz do wymiany 4 tulejki (2 w wahaczu i 2 w karterach) + gumowa rura w której siedzi wahacz, musisz ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie jest wydarta, jeśli tak = wymiana koszt 9zł, gumową rurę wyciągniesz bez problemu palcem.
Dasz sobie radę sam, jeśli masz cierpliwość i nie w każdym problemie widzisz młotek to dasz radę i to bez prasy. Pamiętaj nic na siłę.
W karterach masz na 100% takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-skuter ... 93122.html
a w wahaczu to musisz wyciągnąć i sprawdzić, bo albo będą takie jak wyżej lub takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-atv-70 ... 83361.html
Co do demontażu to zależy czy chcesz na szybko czy też bardziej dokładnie, ja zawsze biorę 2 opcję, czyli, odłączam wszystko od silnika:
- linka gazu
- kostka od ssania
- kostka + 2 wtyczki od prÄ…dnicy
- kable od rozrusznika
- kabel masowy, który jest przykręcony do jednej z śrubek pokrywy wiatraka.
- amortyzator(y) tylko górne śruby (amortyzator zostaw sobie na sam koniec do odkręcenia)
- śruba główna (ta w wahaczu)
pewnie czegoś zapomniałem, ale sam będziesz widział co i jak gdy się za to zabierzesz.
No i wtedy wyjeżdżasz silnikiem z pod ramy, silnik wtedy stoi na stopce centralnej, a ramę musisz na czymś postawić jeśli masz bagażnik na kufer to po prostu opierasz ramę na tym bagażniku np. na stole lub kanapie jeśli posiadasz w garaży taki luksus

Tutaj masz pokazane, jak -/+ wygląda silnik po wyciągnięciu z ramy.
http://allegro.pl/silnik-4t-zipp-vapor- ... 50275.html
Zapraszam do lektury

-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
ale jak juz sie wyrabia to nie wyrabia sie jedno. tylko wszystko tylko byc moze w róznym stopniu 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Co do usuwania tulei to ich nie wybijesz, bo w środku wahacz ma mniejszą średnicę aby tuleje nie wchodziły za głęboko. Ja wywaliłem środek tulei a później rozciąłem ją brzeszczotem na dwie części. Możesz do tego użyć wyżynarki, pójdzie wtedy szybko. Na dopasowanie tulei do wahacza i karterów jest jeden sposób - papier ścierny
. Wystarczy oszlifować tuleję na tyle, aby łatwiej weszła w wahacz. Można przez tuleję przełożyć śrubę, zablokować nakrętką i wsadzić w wiertarkę. Papier ścierny w dłoń, owijasz tuleję i mocno trzymasz, raz dwa i oszlifowane
. Inny wariant to śruba i papier ścierny w wiertarce i szlifowanie miejsca osadzenia tulei, też to próbowałem i zdaje egzamin. Ja jak wymieniałem tuleje to wywaliłem silnik z ramy, odłączyłem amory itd. Później był problem aby wszystko "naciągnąć" tak, aby szpilka przeszła przez ramę i wahacz, we dwójkę się z bratem męczyliśmy ale daliśmy radę.
Co do rady komarcc to się zgadzam, oglądałem nowy wahacz i tuleje były w podobnym stanie jak w moim zużytym. Jak już wymieniasz to przyjrzyj się tulejom trzymającym amory w karterach, może też wymagają wymiany.




Co do rady komarcc to się zgadzam, oglądałem nowy wahacz i tuleje były w podobnym stanie jak w moim zużytym. Jak już wymieniasz to przyjrzyj się tulejom trzymającym amory w karterach, może też wymagają wymiany.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Mianas, a od kiedy tuleje piszczą? Poza tym po czym stwierdzasz, że tuleje są dobre skoro jeszcze tego nie rozebrałeś? Jak chcesz zobaczyć w jakim jest stanie to musisz rozebrać i gdy tuleja będzie gotowa do wybicia, wtedy wkładasz śrubę 8 czyli taką na klucz 13, najlepiej, żeby miała około 10cm długości i ruszaj we wszystkie strony i zobaczysz, że jest to wszystko poobrywane i wyrobione.
Dużo podpowiedział Ci Dr_Acula, tylko jeszcze dodam, że nie trzeba używać do tego papieru ściernego, tuleje jak i miejsce na tuleje smarujesz smarem i najlepiej, żebyś miał małe imadło, które spełnia rolę prasy
No chyba, że nie masz to wtedy zrób tak jak napisał kolega, tylko nie wal po nowych tulejach i nie wbijaj ich młotkiem, bo jeszcze kartery połamiesz, a tulejki rozwalisz.
Dużo podpowiedział Ci Dr_Acula, tylko jeszcze dodam, że nie trzeba używać do tego papieru ściernego, tuleje jak i miejsce na tuleje smarujesz smarem i najlepiej, żebyś miał małe imadło, które spełnia rolę prasy

-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości