Zobacz wÄ…tek - Wymiana tulejek wahacza
NAS Analytics TAG

Wymiana tulejek wahacza

i inne małe pojemności
_________

Wymiana tulejek wahacza

Postprzez Mianas » 18/5/2011, 09:10

Wczoraj zauwazyłem ze moje tylnei koło chodzi na boki,ale chodzi razem z całym silnikiem na ramie i nie w miejscu zawieszenia silnika tylko prawdopodobnie wahacza a wy jak uwazacie? Ja podejrzewam wymiane tulejek na wahaczu a wy? ktoś z was juz to robił?cieżko?dam rade to zrobic samemu?Jakie tulejki trzeba kupic?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw


Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 11:38

a jaki ty tam masz wahacz ? :P na silniku taka guma padła. kup oryginalna (choc ciezko mówic o czesciach do chinczyka że są oryginalne :P ) tulejke. koszt pewnie niewielki. ja to u siebie w piaggio wymieniałem roboty tak o wystarczyło odkręcic ośke całą i silnik wysunąć w tył a potem dało sie ją wymienic.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Mianas » 18/5/2011, 13:06

Wahacz mam cos takiego http://www.czesci-skutery.home.pl/_var/ ... 679218.jpg .
To bd wina tulejek? Dam rade sam je wybic i załozyc nowe czy jest do tego potrzebna prasa?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 13:15

na pewno wina tulejek mogło jeszcze peknąć całkiem ale to juz ty musisz ogarnąc co :p wymien całą nowa częśc na pewno drogo nie bedzie. sam wybijesz co trzeba. pewnie samych tulejek i tak nie dostaniesz tylko cały ten wahaczyk. a to wtedy wystarczy wybić oski
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mianas » 18/5/2011, 16:50

no dobra tylko teraz jakie tulejki bo na allegro znalazłem 2 różne.
Takie:
http://allegro.pl/simson-nowe-tulejki-w ... 59978.html
Czy takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-skuter ... 93122.html
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 17:03

nie kupuj tulejek bo tak nie podpasujesz. kup cały wahacz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mianas » 18/5/2011, 20:59

Aha a ma jeszcze jedno pytanie,jak zdejme cały wachacz to skuter sie wtedy złozy czy co?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 21:13

silnik ci opadnie ale jak bedzie przykręcony do amortyzatora to sie wtedy bedzie na nim trzymał i wisiał. najpiej było by na centralne postawic :D zeby tylne koło było w górze i mozna rozkręcac. tzreba uwazac na linki i przewody bo czasami przy przesunieciu silnika w tył mogą peknąć. ja musiałem od gazu odkręcic linke i cos jeszcze :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mianas » 18/5/2011, 21:37

a jakby czyms podeprzec silnik np cegłówki albo lewarek?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez henio12323 » 18/5/2011, 21:41

po co ? :P mozna odciagnąc w tył i podłozyc cos zeby nie zjechał w dół - bedzie łatwiej wybic. zreszta po co teoretyzowac zacznij rozbierac zobaczysz co i jak - trudno na pewno nie jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komarcc » 18/5/2011, 23:37

Dobra to teraz ja wtrącę swoje 5 groszy, bo już trochę razy to robiłem, więc może pomogę :)

Moim zdaniem kupuj tulejki są one łatwo dostępne, kupisz je w każdym sklepie w którym mają nawet małą ilość części do chińskich 4t, chyba, że masz wahacz spawany przez Zdzicha i pokrzywiony to wymień cały.

Dlaczego tak doradzam? Gdy kupisz cały wahacz przyjrzyj się tulejom w wahaczu, będą one miały spękaną gumę, i już po miesiącu będziesz miał ten sam problem co teraz, więc dobrze radzę kupuj tulejki, koszt to ok. 8zł/szt, tulejki oczywiście będą pasować bez problemu. Jeśli wstawisz sam to tulejki nie będą spękane i posłużą znacznie dłużej niż te w nowym wahaczu.

Poza tym musisz też wybić te tulejki z karterów silnika, i w tym przypadku musisz kupić same tulejki, a nie kartery z tulejkami :P . Wymiana samych tulejek wahacza jest bez sensu, bo luz tylko się zmniejszy, ale nadal będzie.

W sumie masz do wymiany 4 tulejki (2 w wahaczu i 2 w karterach) + gumowa rura w której siedzi wahacz, musisz ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie jest wydarta, jeśli tak = wymiana koszt 9zł, gumową rurę wyciągniesz bez problemu palcem.

Dasz sobie radę sam, jeśli masz cierpliwość i nie w każdym problemie widzisz młotek to dasz radę i to bez prasy. Pamiętaj nic na siłę.

W karterach masz na 100% takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-skuter ... 93122.html

a w wahaczu to musisz wyciągnąć i sprawdzić, bo albo będą takie jak wyżej lub takie:
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-atv-70 ... 83361.html

Co do demontażu to zależy czy chcesz na szybko czy też bardziej dokładnie, ja zawsze biorę 2 opcję, czyli, odłączam wszystko od silnika:
- linka gazu
- kostka od ssania
- kostka + 2 wtyczki od prÄ…dnicy
- kable od rozrusznika
- kabel masowy, który jest przykręcony do jednej z śrubek pokrywy wiatraka.
- amortyzator(y) tylko górne śruby (amortyzator zostaw sobie na sam koniec do odkręcenia)
- śruba główna (ta w wahaczu)
pewnie czegoś zapomniałem, ale sam będziesz widział co i jak gdy się za to zabierzesz.
No i wtedy wyjeżdżasz silnikiem z pod ramy, silnik wtedy stoi na stopce centralnej, a ramę musisz na czymś postawić jeśli masz bagażnik na kufer to po prostu opierasz ramę na tym bagażniku np. na stole lub kanapie jeśli posiadasz w garaży taki luksus :).

Tutaj masz pokazane, jak -/+ wygląda silnik po wyciągnięciu z ramy.
http://allegro.pl/silnik-4t-zipp-vapor- ... 50275.html

Zapraszam do lektury :)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Mianas » 19/5/2011, 16:42

a po co mam wymieniac te w karterach one nie piszcza ani nie ma na nich luzu?
Honda VFR 700 Interceptor
Avatar użytkownika
Mianas
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 4/9/2010, 20:34
Lokalizacja: Nowy Staw

Postprzez henio12323 » 19/5/2011, 18:38

ale jak juz sie wyrabia to nie wyrabia sie jedno. tylko wszystko tylko byc moze w róznym stopniu :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dr_Acula » 19/5/2011, 19:34

Co do usuwania tulei to ich nie wybijesz, bo w środku wahacz ma mniejszą średnicę aby tuleje nie wchodziły za głęboko. Ja wywaliłem środek tulei a później rozciąłem ją brzeszczotem na dwie części. Możesz do tego użyć wyżynarki, pójdzie wtedy szybko. Na dopasowanie tulei do wahacza i karterów jest jeden sposób - papier ścierny ;). Wystarczy oszlifować tuleję na tyle, aby łatwiej weszła w wahacz. Można przez tuleję przełożyć śrubę, zablokować nakrętką i wsadzić w wiertarkę. Papier ścierny w dłoń, owijasz tuleję i mocno trzymasz, raz dwa i oszlifowane :D. Inny wariant to śruba i papier ścierny w wiertarce i szlifowanie miejsca osadzenia tulei, też to próbowałem i zdaje egzamin. Ja jak wymieniałem tuleje to wywaliłem silnik z ramy, odłączyłem amory itd. Później był problem aby wszystko "naciągnąć" tak, aby szpilka przeszła przez ramę i wahacz, we dwójkę się z bratem męczyliśmy ale daliśmy radę.

Obrazek
Obrazek

Co do rady komarcc to się zgadzam, oglądałem nowy wahacz i tuleje były w podobnym stanie jak w moim zużytym. Jak już wymieniasz to przyjrzyj się tulejom trzymającym amory w karterach, może też wymagają wymiany.
Rieju RRX 70
Avatar użytkownika
Dr_Acula
Świeżak
 
Posty: 323
Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
Lokalizacja: kuj-pom division

Postprzez komarcc » 19/5/2011, 19:52

Mianas, a od kiedy tuleje piszczą? Poza tym po czym stwierdzasz, że tuleje są dobre skoro jeszcze tego nie rozebrałeś? Jak chcesz zobaczyć w jakim jest stanie to musisz rozebrać i gdy tuleja będzie gotowa do wybicia, wtedy wkładasz śrubę 8 czyli taką na klucz 13, najlepiej, żeby miała około 10cm długości i ruszaj we wszystkie strony i zobaczysz, że jest to wszystko poobrywane i wyrobione.

Dużo podpowiedział Ci Dr_Acula, tylko jeszcze dodam, że nie trzeba używać do tego papieru ściernego, tuleje jak i miejsce na tuleje smarujesz smarem i najlepiej, żebyś miał małe imadło, które spełnia rolę prasy :) No chyba, że nie masz to wtedy zrób tak jak napisał kolega, tylko nie wal po nowych tulejach i nie wbijaj ich młotkiem, bo jeszcze kartery połamiesz, a tulejki rozwalisz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê