R1 - Problem
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Ja miałem kiedyś coś takiego.
Następnego dnia po jeździe w deszczu nie mogłem wrzucić 3 i wyżej, jakby dwójka była szóstką takie uczucie, czyli, że wyżej nie było biegu. Mieszając biegami 1 , 2 po którymś razie wchodziła mi trójka. Wyżej już było bez problemu. No może troszkę bardziej topornie..
Co się okazało. Wyrobiła mi się ośka na której pracuje tuleja z przymocowaną do niej dźwignią zmiany biegów i cięgnem co idzie do gwiazdki. Simmeringi uszczelniające ją wyrobiły się, do środka dostała się woda, ośka podrdzewiała, a tuleja do której przymocowana jest wajcha zmiany biegów wyrobiła ośkę. Tuleja ta blokowała się na progu w ośce bo po deszczu była tam mieszanina wody i rdzy.
Na razie nie wymieniłem całego mechanizmu, wymieniłem jedynie simmeringi i nawaliłem tam tawotu i teraz jest dobrze. Nowe simmeringi też pewnie długo nie wytrzymają bo ośka nie jest już taka gładka. No ale na razie element działa poprawnie.
Sprawdź czy czasem nie masz luzu poprzecznego na tym elemencie.
Następnego dnia po jeździe w deszczu nie mogłem wrzucić 3 i wyżej, jakby dwójka była szóstką takie uczucie, czyli, że wyżej nie było biegu. Mieszając biegami 1 , 2 po którymś razie wchodziła mi trójka. Wyżej już było bez problemu. No może troszkę bardziej topornie..
Co się okazało. Wyrobiła mi się ośka na której pracuje tuleja z przymocowaną do niej dźwignią zmiany biegów i cięgnem co idzie do gwiazdki. Simmeringi uszczelniające ją wyrobiły się, do środka dostała się woda, ośka podrdzewiała, a tuleja do której przymocowana jest wajcha zmiany biegów wyrobiła ośkę. Tuleja ta blokowała się na progu w ośce bo po deszczu była tam mieszanina wody i rdzy.
Na razie nie wymieniłem całego mechanizmu, wymieniłem jedynie simmeringi i nawaliłem tam tawotu i teraz jest dobrze. Nowe simmeringi też pewnie długo nie wytrzymają bo ośka nie jest już taka gładka. No ale na razie element działa poprawnie.
Sprawdź czy czasem nie masz luzu poprzecznego na tym elemencie.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
W sumie to może pasować do tego co u mnie się dzieje, bo nie chce wpaść 1 i powyżej 3 z tego co sprawdzałem na "sucho" czyli stojąc w miejscu...
edit: no i jeżeli chodzi o dźwignię zmiany biegów to rzeczywiście na boki chodzi za luźno. Rozumiem, że przy każdym motorze jest jakiś luz na tym elemencie i chodzi na boki, ale u mnie jest raczej za duży ten luz.
edit: no i jeżeli chodzi o dźwignię zmiany biegów to rzeczywiście na boki chodzi za luźno. Rozumiem, że przy każdym motorze jest jakiś luz na tym elemencie i chodzi na boki, ale u mnie jest raczej za duży ten luz.
- Kef4r
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 16/5/2011, 20:56
gdybacie gdybacie a i tak do serwisu na końcu pójdzie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Kef4R odkręć cięgno od dźwigni zmiany biegów i spróbuj wtedy na krótko ciągnąc cięgnem czy wejdzie jedynka. Jeśli i wtedy nie wchodzi no to masz problem.
Kiedyś jak dystansowałem skrzynie biegów w Junaku M10 to ten wieloklin co wychodzi ze skrzyni biegów przez szmatę łapałem czymś na wzór kleszczy żeby go nie zniszczyć i tak zmieniałem biegi.
Kiedyś jak dystansowałem skrzynie biegów w Junaku M10 to ten wieloklin co wychodzi ze skrzyni biegów przez szmatę łapałem czymś na wzór kleszczy żeby go nie zniszczyć i tak zmieniałem biegi.
- kasztan
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59
Witam Panowie znów.
Przejechałem jeszcze kawałem, co się okazało, wchodzi jedynie 2 i 3, wyżej już się nie da. Jakby coś blokowało.
Rozebrałem wszystko i dostałem się do tej gwiazdki, wygląda to tak:
(otwórz link)
Co ciekawsze, od tego elementu, który wychodzi z tego dekla, który służy do zmiany biegów ułamał się jakiś kawałek mały. Nie wiem czy jest to istotne tutaj, sami zobaczcie:
(otwórz link)
(otwórz link)
Próbowałem tą gwiazdką kręcić, niestety palcami nie da rady, a dojścia nie ma żeby zrobić to czym innym.
Tutaj filmik jaki był luz na dźwigni od zmiany biegów, też nie wiem czy jest on normalny:
http://www.youtube.com/watch?v=jHnWbMnQaeY
edit: Panowie, wszystko jasne. Za te kłopoty był odpowiedzialny ten element (wodzik?). Przyspawałem, wyszlifowałem, poskładałem do kupy ten cały element i potem resztę. Przejechałem ze 3km i póki co nic nie wskazuje na to, że to skrzynia. Zastanawia mnie tylko co mogło tak zadziałać, aby to urwać.
Dziękuje za pomocne rady. Pozdrawiam.
Przejechałem jeszcze kawałem, co się okazało, wchodzi jedynie 2 i 3, wyżej już się nie da. Jakby coś blokowało.
Rozebrałem wszystko i dostałem się do tej gwiazdki, wygląda to tak:

Co ciekawsze, od tego elementu, który wychodzi z tego dekla, który służy do zmiany biegów ułamał się jakiś kawałek mały. Nie wiem czy jest to istotne tutaj, sami zobaczcie:


Próbowałem tą gwiazdką kręcić, niestety palcami nie da rady, a dojścia nie ma żeby zrobić to czym innym.
Tutaj filmik jaki był luz na dźwigni od zmiany biegów, też nie wiem czy jest on normalny:
http://www.youtube.com/watch?v=jHnWbMnQaeY
edit: Panowie, wszystko jasne. Za te kłopoty był odpowiedzialny ten element (wodzik?). Przyspawałem, wyszlifowałem, poskładałem do kupy ten cały element i potem resztę. Przejechałem ze 3km i póki co nic nie wskazuje na to, że to skrzynia. Zastanawia mnie tylko co mogło tak zadziałać, aby to urwać.
Dziękuje za pomocne rady. Pozdrawiam.
- Kef4r
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 16/5/2011, 20:56
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości