Zobacz wątek - czy można jeżdzic wolno motocyklem o dużej mocy i poj.?

czy można jeżdzic wolno motocyklem o dużej mocy i poj.?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

czy można jeżdzic wolno motocyklem o dużej mocy i poj.?

Postprzez front247 » 16/5/2011, 06:35

witam
Temat brzmi na pierwszy rzut lamersko i dziecinnie ale moze sie dowiem:)
Otóz prosiłbym o wyjasnienie tych co maja stycznosc jako mechanicy lub jakies doswiadczenie. Czy jest to zdrowe dla silnika jesli jedzie sie powiedzmy litrem gsxr 1000 w trasie 100-140 km/h? Czy powiedzmy hajką?
Potem wyjasnie dlaczego tak pytam o to.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez ferro » 16/5/2011, 07:20

przecież mona jechac na nizszym biegu nie? ;)
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez RUTRA.RD » 16/5/2011, 08:03

nie schodzić poniżej 3 tys obrotów i tyle na najwyższym biegu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Seba_ER5 » 16/5/2011, 08:25

cbr 1000 ciagnie od 2tys obrotow na 6 wie nie widze problemow :P.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5219
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez madcap » 16/5/2011, 08:37

front pytasz o bajki, które charakteryzują się dużą elastycznością silnika
jak nie będziesz robił tego nagminnie, to nic się nie ma prawa stać
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez mar111cin » 16/5/2011, 11:20

a w jakiej gminie można tak robić Madcap?


nie no faktycznie dozwolona prędkośc na drogach 90km/h i to jest szkodliwe dla motocykla, trzeba podnieść ograniczenie do dwiesta, wtedy nie będzie problemu. Tylko JKM i UPR ! :]
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez motoftw » 16/5/2011, 11:23

Mało kto te 90 autem jeździ to co mówić moto.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez front247 » 16/5/2011, 12:00

no to w koncu szkodzi silnikowi jazda z predkoscia przelotowa 100-140km/h np. suzi gsxr 1000 czy nie?
Ja nie pytam o mozliwosci tylko czy to ma ujemne skutki dla silnika. KONKRETNIE tak lub nie? a jak tak to jakie? :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez mar111cin » 16/5/2011, 12:27

ojj szkodzi kawitacja powstała na wskutek zaburzeń przepływu laminarnego w kanałach olejowo-smarnych wału korbowego, przenosi się to potem na niewłaściwą adhezję między pierścieniem a gładzią tulei cylindra, z czego powstaje tarcie graniczne o niewłaściwym współczynniku przenoszenia. Dodać należy jeszcze o niewłaściwym zaburzonym napięciu wzbudzenia w cewce elektrowtryskiwacza stowanego w układzie zasilania tegoż silnika spalinowego z czterosuwowym cyklem pracy. Nadmienić trzeba jeszcze o braku doładowania dynamicznego w systemie SRAD a co za tym idzie niewłaściwe ułożenie cząsteczek dipolowym mieszanki paliwo powietrznej o stechiometrycznym skladzie własnym.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Kris2k » 16/5/2011, 21:41

"czy można jeżdzic wolno motocyklem o dużej mocy i poj.?"
nie jeden z sarkazmem odpowiedzial by ze mozna... ale po co?

tak jak amerykanie mawiaja o zyciu bez Coca-Coli... mozna, ale po co?
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez NakedFan » 16/5/2011, 22:20

front,
Pomyśl jaki sens kupować litra jak nie chcesz rozwijać dużych prędkości,
Nie lepszy motocykl który przypadnie ci do gustu, i będzie w rozwijał normalną prędkość?
NakedFan
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 25/3/2011, 16:43
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Seba_ER5 » 16/5/2011, 23:16

sensem jest elastycznosc.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5219
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Syntrax » 16/5/2011, 23:17

"Panie przez całe życie nie piłem, nie paliłem, nie używałem kobiet, nie jeździłem na moto :twisted: będę żył dłużej?
- Tak, ale po co? :wink:
Syntrax
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 1/4/2011, 01:28

Postprzez lonewolf » 17/5/2011, 07:02

NakedFan napisał(a):front,
Pomyśl jaki sens kupować litra jak nie chcesz rozwijać dużych prędkości,


Sens taki że nie trzeba tego kręcić pod 14 tys. obr. żeby jechało. Jak już przedmówca napisał: sensem jest elastyczność. Dowodem na to jest fakt iż wszystkie duże turystyki mają ogromne silniki. Moment obrotowy, a nie konie ludzie. Dlatego Banditem 1200 tak fajnie się jeździło ;]
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Invi » 17/5/2011, 08:39

A ja raz jechałem wolno na trasie (prawie że przepisowo), i mi jakiś błąd wyskoczył :D Poważnie mówię. Chociaż możliwe że miało to związek z zasyfionym filtrem powietrza ;) Ale przy kręceniu nigdy to się nie pojawiało.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez front247 » 17/5/2011, 11:51

LUDZIE! :D
kur...zadałem jasne i konkretne pytanie,i zaden z na temat nie potrafi odpowiedziec. czy ja pytam o kupno litra? albo czy lubie szybko czy wolno? NIE... wiec po huhu te offtopowe odpowiedzie które co do jednej sa nie na temat.
Uff wiec jeszcze raz...czy z technicznego punktu widzenia dla silnika w motocyklu np.gsxr 1000(chodzi mi o litrowe supersporty) jazda ze stała predkoscią przelotowa 100-140km/h jest szkodliwa czy nie jest???abstarhując od zapietego biegu..wiadomo krótko i na temat...jak ktos nie wie lub nie jest pewien prosze sie powstrzymac...
masakra :roll:
pozdrawiam
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez marcinpsk » 17/5/2011, 14:09

Napisz jeszcze na jakim biegu jazda na trasie z taka predkoscia jak opisales ma sie odbywac bo to bardzo wazne.
Generalnie jesli masz na mysli biegi 4-6 to napewno mniej szkodzi taka jazda silnikowi niz przejazdzki po miescie spod swiatel do swiatel. Czemu? Silnik pracuje jednostajnie, nie ma duzych i gwaltownych obciazen. Generalnie silnik uzywany w trasie przewaznie przejedzie sporo wiecej kilometrow podczas swojego zycia niz taki uzywany w miescie.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez RUTRA.RD » 17/5/2011, 15:40

front247

nie jest
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez madcap » 17/5/2011, 16:00

front a jak mamy odebrać twój temat ?
połowa ludzi drze w tym momencie łacha

jeśli byś wyciągnął wniosek z ich wypowiedzi, nie próbowałbyś powtórnie zadać tego pytania


o szkodliwości można byłoby mówić, gdybyś jeździł only all time 50/60 na godz. litrem, wówczas zamuliłbyś silnik
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez marker » 17/5/2011, 16:33

Dla mnie zamulanie silnika to bzdura. Przy prawidłowej eksploatacji nic się z nim nie dzieje ani na + ani na - od spokojnej jazdy.
Problemem może być przyśpieszanie na wysokich biegach z niskich prędkości - obciążenia wału korbowego.
Jeżeli trzymasz się prędkości przewidzianych konstrukcyjnie dla jednostki napędowej na danym biegu to robisz dobrze. Koniec :-)
marker
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/3/2011, 10:27
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr