Zobacz wątek - Olej .. czy mogę zmienić firme ?
NAS Analytics TAG

Olej .. czy mogę zmienić firme ?

Enduro, Cross
_________

Olej .. czy mogę zmienić firme ?

Postprzez piceer » 11/5/2011, 14:40

Witam Was, mam olej castrol gps 10w40 i ciągle mi mówia żebym zmienił bo to niby jakiś kiepski jest, jeśli tak to na jaki najlepiej zmienić myślałem o bel-ray albo motul, no i tu jest druga sprawa jeszcze nie wymieniałem w sumie sam a już bym musiał, robić jak w serwisówce i kij nie ?

A no i jeszcze ile dokładnie tego oleju wlać.. pierwszy raz mi powiecie i już będę kumał, może jakieś specjalne przyrządy są potrzebne ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37


Postprzez Marcin65432105 » 11/5/2011, 15:11

Motul 4T 5100 10W40 półsyntetyczny, ale castrol też jest dobry. Nikt Ci nie powie ile dokładnie wlać oleju, masz bagnet to możesz sobie sprawdzać poziom. W yz 250f to jest ok 1,5 l ale ok możesz mieć więcej a nawet mniej, na pewno poza 1 l. Przed wymianą rozgrzewasz silnik najlepiej pojeździć na wolnych obrotach wtedy szybko się silnik zagrzeje i olej stanie się rzadszy, następnie odkręcasz spust oleju śruba na klucz 12 w ramie mniej więcej na wysokości przedniego błotnika. Spuszczasz olej następnie wyciągasz filtr jest on na 3 śrubach po prawej stronie silnika niżej kolanka tylko nie pomyl z pąpą wodną do niej jest przyłączona rurka. Czyścisz lub wymieniasz, dokręcasz korek i nalewasz nowy olej wlew to ten sam co jest bagnet. Sprawdzasz stan i po robocie...
YAMAHA RACING TEAM
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51


Postprzez henio12323 » 11/5/2011, 15:34

gdziesz do wyczyna półsyntetyka :D moze w ogóle mineralnego za 10 zł/litr nalej :P do tego moto castrol power 4T. albo (najlepiej) motul 300V
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 12/5/2011, 09:48

szczerze to liczyłem na jakieś bardziej rozwinięte i jednoznaczne odpowiedzi henio, bo ja pytam poważnie..
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez mentorsct » 12/5/2011, 13:41

Przecież ci odpowiedział poważnie. Do wyczynówek leje się full syntetyk i Motul 300V wydaje mi się najlepszy. Filtrów oleju się nie czyści a wymienia na nowe. Ilość oleju podaje technikal producenta motocykla. Do badania ilości służy bagnet (miarka - taka coś na podobę jak w samochodzie ale mniejsza). Jak zmieniasz olej to i filtry. Spuszczasz olej na lekko rozgrzanym silniku. Ja dodatkowo jak spuszczę zakręcam korek i odpalam motocykl bez oleju żeby zlać resztki zalegające. Jak już nic nie ma to czyszczę sitka i wykręcam filtry oleju i zakładam nowe. Potem zalewam olejem odpalam motocykl niech sie silnik na nowo "zaleje" olejem. Odstawiam moto az ostygnie i lukam na bagnet czy mieści mi się ilość oleju w przedziale jaki mam na bagnecie (zawsze leje na maksa) U mnie w motocyklu (ktm) ilośc oleju to 1250ml. Ja daje 1300ml zawsze ciut więcej lepiej niż ma brakować a te 50ml oleju więcej nie spowoduje wiele większego ciśnienia w silniku.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez domin195 » 12/5/2011, 14:04

według mnie nie powinno się odpalać moto bez oleju.

po drugie to lepiej jest mieć na bagnecie trochę poniżej kreski max niż powyżej.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez mentorsct » 12/5/2011, 14:23

A dlaczego nie powinno? Przecież jeździć bez oleju nie będzie jeździł. A z tego co pisze motul olej jest wyposażony w estry które przywierają do zębatek itp. Więc jak odpali na max 30sek przecież nic sie nie stanie. A wypukasz resztę zużytego oleju.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez piceer » 12/5/2011, 14:24

Wiem co to jest bagnet, ale w mojej yzf'ce nie ma bagnetu tylko jest przezroczyste okienko i widać czy jest czy nie ma :) hmm a skąd mam wiedzieć czy jak zmienię na full syntetyk to będzie dobrze, gość lał ciągle tego castrola to nie wiem czy nie powinienem lać takiego jak się lało a nie że zmieniać całkiem ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez mentorsct » 12/5/2011, 14:32

Słuchaj jak jak kupiłem kata koleś też lał ten sam olej co ty. Ale ja zmieniłem na motula najpierw półsyntetyk a teraz zmieniam na pełen syntetyk. I nie pisz nic o rozszczelnieniu silnika bo nic nie rozszczelni go na pewno. Najlepiej poszukaj technikala ile trzeba lać. Na pewno litr i coś tam. Przecież to prosto odmierzyć i zalać tak jak trzeba.

PS. Poszukałem za ciebie i tu masz:
http://chomikuj.pl/bodson1/Moto/Yamaha+ ... 626662.pdf

Tam jest serwis manual plus parts manual.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 12/5/2011, 20:25

roszczelnienie silnika to nie czasy nowoczesnych jednostek. stare trupy moze i maja cos z tego. ale nowoczesne silniki są tak spasowane że nie ma mowy o rozszczelnianiu. pozatym jak uwazasz ze moja wypowiedź jest dla jaj to naucz sie czytać :D tez zalałem 1 raz castrola gps (bo sprzedawca mi wcisnął jako syntetyk a ja nie czytałem nawet opakowania ;/ ) i po tym silnik pracował moze nieco ciszej ale sprzęgło strasznie słabo pracowało. teraz uzywam castrola power 4T pełen syntetyk ( przynajmniej narazie bo docieram a kosztuje ponad 10 zł taniej niz 300V ) i jest super. sprzęgiełko smiga aż miło nawet na mocno rozgrzanym silniku. aczkolwiek jak dotre zapewne wymienie na motula 300V bo to podobno najlepszy olej ogólno dostępny. w serwisie polecili mi jeszcze putoline olej z serii off road podobno za granica wszyscy na tym latają ja niestety zastałem ostatnią buteleczke litrową wiec nie miałem okazji stestowac ;/ ale pdoobno tez daje swietne smarowanie i kosztuje 36 zł/ litr cos koło tego

no i dalej - do wyczyna nigdy sie nie leje pół syntetyka czy minerala ;d to wyczyn ma smigac na najlepszej klasy oleju. castrol gps leje ste do hondy transalp, suzuki DR itp :P nie wyzyłowane jednostki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 12/5/2011, 21:33

mentor ja mam serwisówkę tylko jeszcze po prostu nie miałem czasu zajrzeć ile tam tego się leje, ogólnie to przejechałem 8 mh i jeszcze nic nie kupiłem i wymieniłem, może zadzwonię do tego mech co miałem ostatnio u niego robiony moto, jeśli też tak powie jak Ty henio z tym pełnym syntetykiem to tak zrobię. Poza tym ja nie mam teraz żadnych problemów z biegami bądź ze sprzęgłem też chodzi gites, rozumiem że w moim moto jest jeden olej do silinika i do skrzyni biegów ten sam ?! muszę się nieco upewnić. Henio ja nic do Ciebie nie mam tylko poczułem odrobinę sarkazmu jak napisałeś o tym mineralnym stąd myślałem że jest dla jaj..
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez henio12323 » 12/5/2011, 21:40

ok luzik :D hm a masz oddzielne 2 wlewy ? (sie tak pytam btw) bo i tak i tak mozesz smiało zalać jeden olej. wieszosc moto i tak ma 2 obiegi w którcyh olej raz zalany sie nie miesza. czyli ze skrzynia obraca jednym olejem rozrząd drugim. zalanym przez ten sam wlew :P wiec smiało mozesz tego motula 300V czy castrola czy innego dobrego oleju wlac tu i tu ( jak masz te 2 oddzielne ) albo do jednego i bedzie ok :D no mi tez działało super wszystko póki nie zalałem syntetyka :D wtedy nieco inaczej to wszystko pracuje. a sprzęgło po prostu ciezko wysprzeglało i nie dało sie czasem luzu wbic ;/
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 12/5/2011, 22:17

tak teraz się jeszcze upewniłem na fotkach i mam chyba jeden wlew, więc prawdopodobnie jest jeden olej do wszystkiego.. no teraz jak napisałeś dokładnie o tym wysprzęglaniu to też w sumie mi się ciężko luz wbija :) dzięki

btw olei, to jak byłem kupować spodnie to w sklepie się znów podniecali bel-ray olejem ale był po 70-80 zł litr to mega drogo chyba :) spróbuje tego motula chyba zalać, zobaczę może do 10 mh dojadę i zmienię czy już 8 i muss ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez mentorsct » 13/5/2011, 05:06

Jak byś miał oddzielny wlew na olej do skrzyni to na pewno olej przekładniowy jak już coś.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez zbyho222 » 13/5/2011, 06:41

Wcale nie musi byc przekładniowy pytałem Mateusza Ognistego Serwisanta I zawodnika MX jezeli olej jest z dodatkiem to smiało mozna zalewac nie stanowi to rózniczy :) Pozdro A I oddzielne wlewy maja tylko chyba Hondy CRF :)
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 13/5/2011, 08:58

własnie nie byłem pewien czy crfy czy yzfy :P a co do wymiany to nie zawsze to co mówi serwisówka jest ok :D jak serwisówka mówi co 10 mth to juz co tyle wymien ale patrz zawsze na stan tego oleju. są rózne silniki i np ja mam teraz po remoncie i 10 mth nie ma mowy zebym wyjeździł bo wyjeździłem 4 baki a olej juz czarny ;P pewnie za tydzien juz go wymienie. po prostu sie dociera i duzo syfu powstaje. ale jak masz idealnei dotarty silniczek bez luzów itp i widzisz ze olej jeszcze ma odpowiedni kolor to mozna poczekać z wymianą. włąsciwie to sie robi takie testy sączkowe. że zlewa sie olej do sączka i tam ileś syfu moze byc na ileś litrów oleju. i wtedy tak sobie liczysz co ile wlasciwie powinienes wymieniac olej :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê